Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Peric » 26 feb 2019, 21:22

Ik zit effe met m'n bek vol tanden hoor. Maar ook met stoom uit m'n oren....

https://www.geenstijl.nl/5146469/powned ... /#comments

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 26 feb 2019, 21:44

Eric ik snap je en mee eens, maar ik zit hier niet met m'n bek vol tanden en geen stoom uit m'n oren. We maken dit al langer mee dan vandaag....

1-Het zijn schreeuwpubers met hun mening, het gaat nergens over.
2-Die directeur is natuurlijk fouter dan fout(maar dat zijn er heeel heel heel erg veel in die sector weet ik uit persoonlijke ervaring en eerste hand )
3-Die gast die thuiszit moeten ze achterhalen en 'n interview geven.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Peric » 26 feb 2019, 21:47

Het gaat me niet om die schreeuwpubers Robin. Het gaat over het feit dat die leraar op non actief is gezet.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 26 feb 2019, 21:48

4-Die Geenstijl presentator met z'n Achterhoeks(?) accent Dennis spreekt 72keer beter Nederlands dan die islampubers. Bijna lachwekkend, maar dieptriest.

Eric, snap ik, weet ik. Vrijheid van Godsdienst gaat in Nederland boven Vrijheid van Meningsuiting.

Slaap lekker maar weer...

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mike R32 » 26 feb 2019, 22:18

Ook weer zoiets, personeel voelt zich onveilig in AZC. Zoek dan ander (vrijwiligers)werk, kunnen we gelijk die zooi sluiten, ook veel beter voor Nederland.
https://www.ad.nl/binnenland/personeel- ... ~ad7b6022/

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 26 feb 2019, 22:19

Het gaat goed met Nederland, laten we onze klimaatdoelen even buiten beschouwing houden en 680miljoen stoppen in Air Frans

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3211934 ... france-klm

Nu is het afvragen welke minister de functie van Elbers gaat overnemen.....:coffee:

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door SlowCo » 27 feb 2019, 02:39

JP schreef: 26 feb 2019, 22:19 Het gaat goed met Nederland, laten we onze klimaatdoelen even buiten beschouwing houden en 680miljoen stoppen in Air Frans
Timmermans of Bauer...?
images.jpeg
images.jpeg (6.58 KiB) 1200 keer bekeken

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Andre » 27 feb 2019, 10:49

Mike R32 schreef: 26 feb 2019, 22:18 Ook weer zoiets, personeel voelt zich onveilig in AZC. Zoek dan ander (vrijwiligers)werk, kunnen we gelijk die zooi sluiten, ook veel beter voor Nederland.
https://www.ad.nl/binnenland/personeel- ... ~ad7b6022/

Gewoon sluiten die handel en die Asielzoekers versneld een huis geven van onze belasting centen. Kan allemaal joh!

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tristan » 27 feb 2019, 11:15

JP schreef: 26 feb 2019, 22:19 Het gaat goed met Nederland, laten we onze klimaatdoelen even buiten beschouwing houden en 680miljoen stoppen in Air Frans

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3211934 ... france-klm

Nu is het afvragen welke minister de functie van Elbers gaat overnemen.....:coffee:
Helaas een noodzakelijk kwaad. Het gaat al een aantal jaar weer goed met KLM onder bewind van Elbers. Maar elke euro die er verdient wordt bij KLM, wordt 2 euro opgebrand bij AF. Daarbij is het Nederlandse belang belangrijk om te waarborgen. Dat vind ik wel mijn 43 euro waard. :) KLM had nooit met AF in zee moeten gaan, maar dat is een ander verhaal.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 27 feb 2019, 15:46

^Precies !

Clash of Cultures dat is wat het is.

Of wel; Met de Franse slag, is niet voor niks zo bedacht :tooth:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Niels » 27 feb 2019, 15:58

Dus omdat er een verkeerde zakelijke beslissing is genomen is het rechtvaardig om 680 miljoen te investeren? Sorry Tristan maar dat zou wat zijn, het is wederom meten met twee maten. Wat zeg ik, minimaal 4...

KLM-AF is gewoon echt uber kansloos en dat was vooraf bekend. Alleen men wilde groeien en voet aan de grond krijgen v.w.b. landingsrechten bij nog meer luchthavens en AF bood daarvoor een mogelijkheid. Willens en wetens dus, dan moet je nu lekker op de blaren gaan zitten. Maar goed, omdat KLM mooie doorgroei posities biedt voor menig politici wil de politiek mijn belastinggeld wel gebruiken voor een beetje steun. Uitermate dubieus imho.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 27 feb 2019, 17:05

Eens met Niels.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 27 feb 2019, 17:08

Al zou de KLM ter zielen gaan, dan blijven de reizigers toch, alleen andere maatschappijen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 27 feb 2019, 17:21

Niels schreef: 27 feb 2019, 15:58 Dus omdat er een verkeerde zakelijke beslissing is genomen is het rechtvaardig om 680 miljoen te investeren? Sorry Tristan maar dat zou wat zijn, het is wederom meten met twee maten. Wat zeg ik, minimaal 4...

KLM-AF is gewoon echt uber kansloos en dat was vooraf bekend. Alleen men wilde groeien en voet aan de grond krijgen v.w.b. landingsrechten bij nog meer luchthavens en AF bood daarvoor een mogelijkheid. Willens en wetens dus, dan moet je nu lekker op de blaren gaan zitten. Maar goed, omdat KLM mooie doorgroei posities biedt voor menig politici wil de politiek mijn belastinggeld wel gebruiken voor een beetje steun. Uitermate dubieus imho.

Op zich waar, maar wat is het alternatief dan?

AF zuigt de KLM gewoon leeg, dus doorgaan huidige weg is 3 keer verliezen;

1 De kas geplunderd
2 De KLM naar de kloten
3 Werkgelegenheid KLM/Schiphol zinkend schip

Kortom; het kost belasting geld die aandelen (eigenlijk had Dijsselbloem het toen al moeten doen, voor een fractie van de huidige aandelenkoers, dat terzijde ) maar financieel minder dan de de 3 voornoemde gevolgen.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Wouter81 » 27 feb 2019, 17:47

Ik vind het toch wel een goede beslissing van de overheid om dat belang in Airfrance-KLM te kopen. Natuurlijk is 680 miljoen veel geld maar dat geld is niet weg. Daarvoor koop je aandelen ter waarde van hetzelfde bedrag. Mocht dat geld ooit weer nodig zijn, dan kun je het weer verkopen. Misschien zelfs nog met winst.

Ik volg de discussie over Airfrance en KLM al tijden met interesse. Heeft enerzijds te maken met mijn interesse in de luchtvaart, anderzijds is mijn zwager KLM piloot dus daar krijg ik ook het nodige van mee.

Over de verkoop destijds van KLM aan Airfrance, daar kun je inderdaad je vraagtekens bij zetten. Was achteraf niet de beste keuze waarschijnlijk. Aan de andere kant had KLM het waarschijnlijk alleen ook niet gered. Je hebt in Europa gewoon een paar grote luchtvaartcombinaties (Lufthansa, IAG, Airfrance-KLM, Ryanair, Easyjet). Als losse speler red je het niet. De kleine(re) spelers vallen gewoon om. Vorige week Flybmi nog. België heeft ook geen SABENA meer om maar wat te noemen.

Nu een machtsblok vormen tegen de Franse regering (die exact hetzelfde aandeel heeft) is in mijn ogen gewoon verstandig. De bijna-coup om Pieter Elbers eruit te werken is net voorkomen maar het is natuurlijk een feit dat 'men' in Parijs graag de controle over de KLM kas zou willen krijgen en liefst ook zoveel mogelijk rendabele vluchten vanuit Schiphol naar Charles De Gaulle wil overbrengen. Met Ben Smith als nieuwe CEO leek het even de goede kant op te gaan maar hij blijkt vooral de Franse agenda uit te voeren. Die heeft het KLM belang ook niet voorop staan.

Of Airfrance-KLM toekomst heeft, dat weet ik niet. De afgelopen jaarcijfers waren goed, ook al kwam het leeuwendeel bij KLM vandaan. Feit is wel dat KLM de grootste private werkgever in Nederland is en je dat als overheid (met de middelen die je hebt) zou moeten beschermen, naast alle werkgelegenheid van Schiphol. Dat alles achteraf anders had gemoeten, daar ben ik het mee eens maar daar doe je nu niets meer aan. In de huidige realiteit is het denk ik gewoon een goede zet, deze investering.
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 27 feb 2019, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 27 feb 2019, 17:49

De waarheid is knetterhard, maar mag wederom niet gehoord noch verspreid;

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b393aa33/

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Peric » 27 feb 2019, 18:00

Dit gaat niet over Nederland, maar denk dat het er hetzelfde aan toegaat..


En het is nóg gekker.. Ik wilde de video van Tommy Robinson zelf linken, maar dat werkt dus niet.. :gek:

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door smiley » 27 feb 2019, 18:05

Er werken bijna 100.000 mensen voor of aan de luchthaven.
Er is de staat veel aan gelegen dat zo te houden of zelfs uit te breiden.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Peric » 27 feb 2019, 18:15

Maar de luchthaven is wel wat anders dan de KLM Smiley.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Niels » 27 feb 2019, 18:39

Wouter81 schreef: 27 feb 2019, 17:47 Goed betoog
Zakelijk gezien heb je helemaal gelijk Wouter maar hoe bestaat het toch steeds dat dit soort constructies die zijn bedacht en uitgevoerd door royaal betaalde managers worden geholpen door onze overheid terwijl ziekenhuizen om maar iets te noemen gewoon aan hun lot worden over gelaten. De steun van de overheid is gewoon uitermate selectief te noemen. Je kunt stellen dat het geld niet weg is maar je moet maar zien wat de waarde van het aandeel gaat doen uiteindelijk. Te samen met de milieu doelstellingen vind ik de discussies rondom KLM en Schiphol gewoonweg uitermate dubieus. Niet dat het allemaal een verassing is hoor, je ziet als burger gewoon gebeuren.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Wouter81 » 27 feb 2019, 18:58

Dat ben ik geheel met je eens. ;)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tristan » 27 feb 2019, 19:25

Het publieke belang is gewoon te groot gezien de werkgelegenheid en economie. KLM is weleenswaar geen Schiphol maar als KLM volledig naar Franse handen gaat kun je er donder erop zeggen dat dit ten koste gaat van Schiphol. KLM is hun grootste asset en onlosmakelijk verbonden aan elkaar. Het geld is niet weg en ook al is aandeel omlaag gegaan (is nu pas 1e dag), is het een waarborging voor de toekomst. Selectief? Absoluut, maar was er een andere keuze?

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door smiley » 27 feb 2019, 19:36

Peric schreef: 27 feb 2019, 18:15 Maar de luchthaven is wel wat anders dan de KLM Smiley.
Inderdaad.
50% van het vliegverkeer op Schiphol is echter KLM.
Dat schept een hechte band.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Riceaux » 27 feb 2019, 20:04

Moet je nagaan wat dat voor het milieu zou doen, als KLM niet meer vanaf Schiphol zou vliegen.

Dit is alleen maar weer voer voor mensen die zeggen dat het de regering helemaal niet om het milieu gaat, maar puur om het geld.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RS-Ron » 27 feb 2019, 20:06

Riceaux schreef: 27 feb 2019, 20:04 Moet je nagaan wat dat voor het milieu zou doen, als KLM niet meer vanaf Schiphol zou vliegen.

Dit is alleen maar weer voer voor mensen die zeggen dat het de regering helemaal niet om het milieu gaat, maar puur om het geld.
Man, ik zit al tot mijn huigje vol, kan geen voer meer bij.......

GrvRon

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 163 gasten