Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Ik zie de toekomst zonnig in, er komen vast leuke elektro-auto's aan en ik sta wellicht vooraan als koper.
12
13%
Ik blijf zo lang mogelijk genieten, maar denk dat er uiteindelijk wel leuke elektro-auto's komen.
28
30%
Ik blijf zo lang mogelijk genieten, maar ik heb nog wel twijfels als het om elektro-auto's en fun gaat.
14
15%
Ik blijf zo lang mogelijk genieten en zie het erg somber in qua elektro-auto's en fun.
32
34%
Hier komt nooit een elektro-auto, dan zoek ik wel een andere hobby.
8
9%
 
Totaal aantal stemmen: 94

Twist
Berichten: 1372
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door Twist » 25 feb 2019, 22:17

Wie heeft er allemaal al ooit electrisch gereden hier? Ik kan enorm genieten van een V8, boxer, 6 in lijn of wat dan ook, allemaal meerdere gehad. Maar het directe koppel wat ik - zelfs nu in een Ampera - ervaar, dat is toch echt wel fun. Iedereen heeft het over de directe gasrespons van NA en dat turbo's dat allemaal verminderen, maar ga dan eens electrisch proberen. Dat is het summum qua gasresons.

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door Andre » 26 feb 2019, 00:19

Electrisch nee dank u.

Ik wil graag rijden en niet laden. Ik wil graag schakelen.

Nee moet die troep niet!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door romo » 26 feb 2019, 07:11

Andre schreef: 25 feb 2019, 09:31 Als dit komt dan ga je lekker oud spul rijden! Is eigenlijk nu al verstandig met het bpm regime!
Dat wordt vast, fiscaal, zeer onaantrekkelijk gemaakt in de toekomst, de manier om elektrisch rijden te faciliteren.

Dan is het geen handel meer dat oude spul, fors minder waard want geen hond op een verdwaalde Df-er na wil er nog een, wellicht dat je er helemaal niet meer aan moet beginnen.

Te lang aanhouden leuk DF spul zou wel eens meer kunnen afschrijven dan de BPM bij verlaten dealerdrempel.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39591
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door Arthur » 26 feb 2019, 07:29

Dat zou heel goed kunnen. De vraag is alleen wanneer zal dat zijn? Is dat in 2030 of pas in 2050 of mss juist wel eerder. Als ik alle berichten zo lees gaan ze de verbrandingsmotor vanaf een 2030 uitfaseren, dus de tijd daarna zal leren hoe snel dit gaat. Dus nog 10 jaar 'genieten' en dan hopen dat het DF spul nog wat opbrengt?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31029
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door JP » 26 feb 2019, 07:59

Zo’n vaart zal het echt niet lopen..... maar daarom ook, geniet vandaag en maak je niet druk over hoe en wat in 10-20jaar. Als morgen Duke Trump Nukem op die rooie knop duwt en daarna die kale Rus, dan hebben we wel allemaal een grote parkeerplaats maar geen auto meer......

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door Martijn_bmw » 26 feb 2019, 19:28

JP schreef: 26 feb 2019, 07:59 Zo’n vaart zal het echt niet lopen..... maar daarom ook, geniet vandaag en maak je niet druk over hoe en wat in 10-20jaar. Als morgen Duke Trump Nukem op die rooie knop duwt en daarna die kale Rus, dan hebben we wel allemaal een grote parkeerplaats maar geen auto meer......
Vooral dit! Ook de reden dat ik toch weer een benzine slurper heb gekocht :)

Ik heb alle elektrische auto’s wel gereden, en ja de “gas” response is bizar snel maar er is geen beleving, geen geluid geen schakel momenten geen opbouwende kracht enz.

Ik heb liever mijn m135i dan een model S ook al is die sneller.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39591
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door Arthur » 26 feb 2019, 19:30

Dat snap ik ook allemaal. Maar vergis je niet hoe snel iets kan gaan. Dus of het zo'n vaart niet zal lopen? Ik hoop dat je gelijk hebt.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31029
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door JP » 26 feb 2019, 19:32

Zolang de autobranche nog steeds de tempolimieten in Duitsland kan tegenhouden en de oliebedrijven wel zorgen dat we niet allemaal aan de EV moeten, zal de overheid echt geen andere klimaatbevorderende maatregelen gaan invoeren.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39591
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door Arthur » 26 feb 2019, 19:33

Dat zeg ik; ik hoop dat je gelijk hebt :)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door romo » 26 feb 2019, 19:37

Gezien dat Macan draadje denk ik dat de meesten te optimistisch zijn qua resterende tijd.

FWIW

Wellicht dat we na de Staten Verkiezingen een iets betere inschatting kunnen maken, als GL/SP/Partij v/dDieren daar heel erg goed scoren is het snel klaar denk ik, althans de koers die we dan gaan zien en kunnen verwachten.

Als Baudet/Wilders/VVD mogelijk ook CDA scoren dan gaat de rem er wel op, het klimaat beleid dus.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31029
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door JP » 26 feb 2019, 19:41

Alsof de NL'se overheid iets in te brengen heeft in hoe de fabrikanten hun auto's bouwen.....

De Macan is enkel gekocht door ouderen van dagen die een hippe rollator wouden...... :coffee:
Bijlagen
Schermafbeelding 2019-02-26 om 19.39.54.png
Schermafbeelding 2019-02-26 om 19.39.54.png (46.88 KiB) 1710 keer bekeken

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door romo » 26 feb 2019, 19:47

^Das erg kort door de bocht.

Fiscaal stuurt de overheid dit makkelijk aan, manipuleert zo u wil.

Autofabrikanten zijn ook niet gek, die hebben een erg lange horizon qua ROI, wordt die horizon korter c.q. onzeker door overheidsmaatregelen v.w.b. benzine/diesel R&D, dan weet je wat er gaat gebeuren.

Het betreft alle autofabrikanten uiteraard

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door Andre » 27 feb 2019, 00:22

Je kan het financieel stimuleren wat je wil. Maar als je er niks mee kunt en niet past in jou gebruik dan kopen mensen het niet. En als het niet gekocht word maken fabrikanten het ook niet meer!

Daarom zie je nu al dat de grote fabrikanten hun product zo maken dat ze beide aandrijf concepten kunnen maken en dus nog geen 100 procent vertrouwen hebben dat electrisch het word.

Ga eens op wintersport met je electro auto zien als je het nog steeds leuk vindt.

Ik reed 907km in 8 uur naar huis van de wintersport! Als ik dat met een electrische auto moet doen, dan stond ik meer te laden dan te rijden. Hou toch op met die troep. Ieder die het koopt is niet goed bij zijn hoofd.

Als ik net zo snel kan laden als tanken dan overweeg ik er een als dagelijkse rijslet.

DF-user-13935
Berichten: 1262
Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door DF-user-13935 » 27 feb 2019, 00:31

Stoomtreinen geven best wat emotie. Maar elektrische treinen zijn in vrijwel alle opzichten beter.

Volgens Darwin sterven organismen die zich niet niet kunnen aanpassen uiteindelijk uit.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door Martijn_bmw » 27 feb 2019, 07:06

https://www.ad.nl/auto/eu-snelheidsbegr ... ~ad323ad6/

Dit gaat die fun veel meer beperken trouwens :bag:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door romo » 27 feb 2019, 07:49

Andre schreef: 27 feb 2019, 00:22 Je kan het financieel stimuleren wat je wil. Maar als je er niks mee kunt en niet past in jou gebruik dan kopen mensen het niet. En als het niet gekocht word maken fabrikanten het ook niet meer!

Daarom zie je nu al dat de grote fabrikanten hun product zo maken dat ze beide aandrijf concepten kunnen maken en dus nog geen 100 procent vertrouwen hebben dat electrisch het word.

Ga eens op wintersport met je electro auto zien als je het nog steeds leuk vindt.

Ik reed 907km in 8 uur naar huis van de wintersport! Als ik dat met een electrische auto moet doen, dan stond ik meer te laden dan te rijden. Hou toch op met die troep. Ieder die het koopt is niet goed bij zijn hoofd.

Als ik net zo snel kan laden als tanken dan overweeg ik er een als dagelijkse rijslet.

Ik ben het niet oneens met je;

Maar; als EV gestimuleerd wordt (Subsidie, minder BPM, Motorrijtuigenbelasting etc etc) en brandstof karren gestraft, dan moet ik het nog zien.

Als de straf maar hoog genoeg is, dan zie ik iedereen rustig 10 keer bijladen naar de wintersport.

Zie; https://nl.wikipedia.org/wiki/Prijselasticiteit

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door Robin » 27 feb 2019, 08:07

Emi schreef: 27 feb 2019, 00:31 Stoomtreinen geven best wat emotie. Maar elektrische treinen zijn in vrijwel alle opzichten beter.

Volgens Darwin sterven organismen die zich niet niet kunnen aanpassen uiteindelijk uit.
Wij als 'rasechte' :dood: Nederlanders moeten oppassen dat 'wij' er niet aan gaan omdat wij ons teveel aan anderen(religie en EU gebonden shit) aanpassen :kikker:

Een stoomtrein rijdt op rails en 'n electrische trein ook(...) Een electrische trein heeft bovenleidingen waardoor hij constant voorzien wordt van energie, het laden gebeurt constantemente, even in Jip en Janneke taal

André heeft 'n prima punt, Romo ook(máár gesubsidieerd als iedereen straks electrisch rijdt, géén MRB, BPM, de roverheid is niet gek), maar dat zou dan gelden voor die schaapachtige NLers die(want de buren doen 't ook) 10 keer naar Oostenrijk staan op te laden. Terwijl de rest van de EU kentekenplaten(op winterbanden) hun voorbij raast.

Dit wordt des te meer een NL aangelegenheid. Merkel en Macron gaan onder de guillotine als ze electrisch doorzetten daar.

Hier niet, hier willen we 'modern' en 'progressief' zijn tov de ROW. Maar 'progressief' is dat 3 kids hebben Jesse Klaver en die M.O.ideologie dingen laten bepalen? Ok da's voor NL naar de haaien. :coffee:

Edit, lekker progressief.
Vroegah met je Golf diesel reed je in 12 uur naar Oostenrijk.
Nu incl laden doe je er 18 uur over.
Laatst gewijzigd door Robin op 27 feb 2019, 08:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31029
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door JP » 27 feb 2019, 08:09

“We” zijn nu medeeigenaar van KLM, dan vlieg je toch naar je wintersport....? .kun je daar een kar huren met 6 huskey’s :coffee:

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door Andre » 27 feb 2019, 09:51

Dat zeg je wel JP en dat is bijna wat ik zou doen alleen dan huur ik een auto in innsbruck of laat ik mij met een taxi brengen het laatste stukje.

Zelfde geld met zomer vakanties. Als die electro auto nauwelijks een caravan kan trekken schakeld men over op vlieg vakanties.

Wat denk je wat er met het vliegverkeer gebeurt dat gaat explosief stijgen. Schiphol heeft nu al problemen met geluid en drukte.


Mensen moeten zich niet laten foppen. Ook Electrische auto’s als ze iedereen zo gek hebben worden met wegen belasting bpm belast. Betalen zul je!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door romo » 27 feb 2019, 10:03

^Dat bedoel ik met "manipuleren"

De overheid is koning, keizer en admiraal tegelijk om tijdens het spel de regels in eigen voordeel aan te passen.

Wat niet vergeten moet worden;

Grootste deel autorijdend NL heeft niks met dat ding (niet de DF zoals hier beleefd), is het een (zeer) grote kostenpost. Dus als de overheid de kosten wat opstookt is dat voor het grootste deel van autorijdend NL al voldoende om een "andere" overweging te maken.

NLers in algehele zin zijn makkelijk kostentechnisch te sturen. En dat is precies wat er gaat gebeuren.

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door Andre » 27 feb 2019, 10:06

Ik ben heel nieuwsgierig hoeveel frustatie het gaat brengen bij de laadpaal. Ik wens ze veel geluk ermee.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door romo » 27 feb 2019, 10:08

Als de financiële frustratie door overheidsingrijpen bij fossiele brandstofrijders groter is, is de laadpaal winnaar :tooth:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31029
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door JP » 27 feb 2019, 10:11

De implementatie van windenergie zou gestimuleerd moeten worden in de autoindustrie. (rij)windenergie is het goedkoopste wat er is, en je kan tijdens het rijden bijladen. Moet je wel niet in de file terecht komen.

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door Andre » 27 feb 2019, 10:19

Romo zolang je niet voor onder de 10 ruggen een electro kunt kopen 2e hands is het voor de particuliere koper een nogo. Dan hebben we het nog niet over de kosten als het batt pack naar de kloten dan is namelijk een 2e hands electro auto meteen totallos verklaard qua waarde.



Wel 680 miljoen in KLM door de overheid. Echt een klimaat investering. En wij moeten electrisch rijden en aan de begrenzers. Honden zijn het.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door Bram » 27 feb 2019, 10:30

Al lijkt het misschien wat krom, ik denk dat je toch even naar het grotere plaatje moet kijken. Met een belang in KLM kan de overheid meer invloed uitoefenen op het beleid binnen AF-KLM. KLM zit vast aan Schiphol, en Schiphol levert aan 65.000 mensen werk. Daarom vind ik het geen slechte zaak dat deze stap gezet is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 gasten