De diesel is geen rooie cent meer waard

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De diesel is geen rooie cent meer waard

Bericht door Luco » 23 feb 2019, 12:19

Martijn_bmw schreef: 23 feb 2019, 12:16 Groot gelijk, als je nieuw koopt moet je minimaal 4 jaar rijden wil de afschrijving per jaar enigszins “normaal” zijn.
ligt eraan wat je nieuw koopt :-)

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: De diesel is geen rooie cent meer waard

Bericht door Martijn_bmw » 23 feb 2019, 12:22

Ja das waar, maar beetje gemiddeld kan je dat wel aanhouden.
Overigens in privé zou ik nooit nieuw kopen. Altijd minimaal 2 jaar oud, dat scheelt echt mega

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3856
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: De diesel is geen rooie cent meer waard

Bericht door Emiel » 23 feb 2019, 17:28

NSXRS schreef: 21 feb 2019, 23:12
Emiel schreef: 21 feb 2019, 22:28
Luco schreef: 21 feb 2019, 08:10 ja ik moet zeggen een x5 schrijft natuurlijk de eerste jaren echt heel veel af, daar moet je van profiteren :-)
Staan er genoeg te koop :-)
En niet alleen de diesels, kijk maar eens naar de dikke benzinevarianten, zijn ook geen rooie cent waard.
Ik zit beetje naar een V8 Turbo Cayenne te kijken. Niemand wil zo een ding nog ivm verbruik. Leggen ze er LPG in.....
Ik heb een 2005 Cayenne Turbo gehad, sportief rijdende Suv met heerlijk veel turbo power.
Mede door de luchtvering ideale trailer trekker (heb er eens 3T achter gehad, moeiteloosloos 100Km/u op de cruise en even inhalen met 130-140 ook super makkelijk en stabiel).
Ik verbruikte er overall dagelijks met redelijk rustige rijstijl ongeveer 1:6- 1:6,5 mee, lange afstand best 1:7,5
ja dat is wat ik begrijp van vele. En hoge km standen worden ook bereikt.
Ben even aan het onderzoeken hoeveel onderhoud ik zelf kan doen en waarvoor computers etc nodig zijn of speciaal gereedschap.

facelift is ook een optie misschien.

Ome subtilieco
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 aug 2015, 16:44

Re: De diesel is geen rooie cent meer waard

Bericht door Ome subtilieco » 24 feb 2019, 10:43

Even een beetje of topic.

Die grote dikke diesels zouden (volgens mij) een mooi platform zijn voor ombouwen naar elektrisch.

Als ik naar mijn X3 kijk heeft deze er alle ruimte voor en de auto zelf zou nog jaren mee kunnen als EV. Helaas heb nog geen betaalbare ombouw kits gezien.

Of zie ik iets over het hoofd?

Mvg Laurens

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De diesel is geen rooie cent meer waard

Bericht door Luco » 24 feb 2019, 10:47

ombouw is denk ik stukken duurder dan inruilen en een ev kopen.

Online
Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: De diesel is geen rooie cent meer waard

Bericht door HJ2 » 24 feb 2019, 12:51

Ik vind ook weinig over ombouw.
Ik wil de Lotus wel ombouwen !

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: De diesel is geen rooie cent meer waard

Bericht door WJ » 24 feb 2019, 14:29

HJ2 schreef: 24 feb 2019, 12:51 Ik vind ook weinig over ombouw.
Ik wil de Lotus wel ombouwen !
https://www.autoservicestepelo.nl/evi-cars/ombouwen/

vraag eens om een offerte, ben ook wel benieuwd wat zoiets kost. :tooth:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De diesel is geen rooie cent meer waard

Bericht door Luco » 24 feb 2019, 14:44

HJ2 schreef: 24 feb 2019, 12:51 Ik vind ook weinig over ombouw.
Ik wil de Lotus wel ombouwen !
lotus is er toch in ev ombouw

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: De diesel is geen rooie cent meer waard

Bericht door NSXRS » 24 feb 2019, 15:30

WJ schreef: 24 feb 2019, 14:29
HJ2 schreef: 24 feb 2019, 12:51 Ik vind ook weinig over ombouw.
Ik wil de Lotus wel ombouwen !
https://www.autoservicestepelo.nl/evi-cars/ombouwen/

vraag eens om een offerte, ben ook wel benieuwd wat zoiets kost. :tooth:
Van bovenstaande site:
Het ombouwen van een auto met conventionele brandstof naar een auto met elektrische aandrijving kan op verschillende manieren. Gemiddeld kost de ombouw van een auto € 30.000,- tot € 40.000,-. De actieradius is dan ongeveer 100-150 kilometer.
Het is zeker de moeite waard!
:shocking:
Die leven duidelijk in een heele andere realiteit dan ik :hmmm: :bag:

Ome subtilieco
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 aug 2015, 16:44

Re: De diesel is geen rooie cent meer waard

Bericht door Ome subtilieco » 24 feb 2019, 22:12

https://electrek.co/2018/08/06/tesla-po ... ctric-car/

Dit is een van mijn favo voorbeelden. Iemand die niet bang was en een hoop onderdelen die niet bij elkaar horen🤩

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: De diesel is geen rooie cent meer waard

Bericht door ///Joost » 25 feb 2019, 11:02

NSXRS schreef: 24 feb 2019, 15:30 Van bovenstaande site:
Het ombouwen van een auto met conventionele brandstof naar een auto met elektrische aandrijving kan op verschillende manieren. Gemiddeld kost de ombouw van een auto € 30.000,- tot € 40.000,-. De actieradius is dan ongeveer 100-150 kilometer.
Het is zeker de moeite waard!
:shocking:
Die leven duidelijk in een heele andere realiteit dan ik :hmmm: :bag:
:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3244
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: De diesel is geen rooie cent meer waard

Bericht door ADV » 25 feb 2019, 11:49

WTF? Zeker de moeite waard.. wacht even, ik moet elke 100-150km chargen, kost me 40mille, terwijl je voor dat geld ook een nieuwe auto kan kopen.. neh, laat maar..

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: De diesel is geen rooie cent meer waard

Bericht door Spijkerhard » 24 mar 2019, 22:14

Ik las vandaag dat de dieselverkoop in Duitsland weer van 37 naar 46% is gestegen in 2018. Wel mede dankzij leaseprogrammas om de diesel productie capaciteit in de markt te zetten, lees ik tussen de regels door.
Verder las ik vorige week dat er al filters zijn ontwikkeld en getest die de NOx uitstoot tot nul reduceren.

Zijn de duitsers van de schrik bekomen? Gaat de diesel toch een zoveelste leven tegemoet? Of stromen die -veel schonere, want 6d temp- autos hier straks gunstig de occasion markt op?

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: De diesel is geen rooie cent meer waard

Bericht door NSXRS » 24 mar 2019, 22:45

Spijkerhard schreef: 24 mar 2019, 22:14 Ik las vandaag dat de dieselverkoop in Duitsland weer van 37 naar 46% is gestegen in 2018. Wel mede dankzij leaseprogrammas om de diesel productie capaciteit in de markt te zetten, lees ik tussen de regels door.
Verder las ik vorige week dat er al filters zijn ontwikkeld en getest die de NOx uitstoot tot nul reduceren.

Zijn de duitsers van de schrik bekomen? Gaat de diesel toch een zoveelste leven tegemoet? Of stromen die -veel schonere, want 6d temp- autos hier straks gunstig de occasion markt op?
Ik las echter ook pasgeleden dat Mercedes dergelijke diesel ombouwpakketten in de USA beschikbaar stelt, maar simpelweg weigert om deze in Europa beschikbaar te maken. Hier moeten mensen t.z.t. gewoon een nieuwe auto aanschaffen..
Zal vermoedelijk iets met de USA rechtspraak te maken hebben waar fabrikanten enorme consumentenclaims aan hun broek kunnen krijgen en regelmatig veroordeeld worden.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: De diesel is geen rooie cent meer waard

Bericht door Spijkerhard » 24 mar 2019, 22:55

Dat heeft nog met de "nachrustung" problematiek te maken. En met groeps rechtzaken idd.
Volkswagen heeft in Dld geloof ik nu 2 individule volkswagens terug moeten nemen, en is daar tegen in beroep gegaan. Zolang het aantal individuele rechtzaken gering is, kunnen de duitse indistriëlen het wel aanzien in Dld/Europa.
Als ik het goed begrepen heb, wil de EU daarom groepsrechtspraak beter mogelijk maken.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: De diesel is geen rooie cent meer waard

Bericht door alt » 25 mar 2019, 09:15

Je kunt zien aan hoe er door justitie in de USA & Duitsland wordt gevonnist, dat zij beiden door de politiek beheerst worden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fabian, RJK en 121 gasten