Marktplaats anekdotes

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door WJ » 12 feb 2019, 10:16

Volgensmij hebben ze de prijzen ook omhoog gegooid, of?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Luco » 12 feb 2019, 10:34

Ja ik heb nog een helebooel R5/R5 gt onderdelen en een hoop 16v spul en alpine spul, maar zo weinig zin om allemaal van die knakenreacties te krijgen, dan geef ik het nog liever weg aan iemand die ik het gun.

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2171
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Djessey » 12 feb 2019, 14:20

Moet je eens oude e36/e46 onderdelen proberen te verkopen, dan heb je pas de juiste doelgroep te pakken....

Wout309t
Berichten: 1142
Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
Auto: V70 III 270PS/Passat GTE

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Wout309t » 12 feb 2019, 15:05

Djessey schreef: 12 feb 2019, 14:20 Moet je eens oude e36/e46 onderdelen proberen te verkopen, dan heb je pas de juiste doelgroep te pakken....
Nee man, IPhones, dat gaat pas lekker.

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2171
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Djessey » 12 feb 2019, 15:46

Wout309t schreef: 12 feb 2019, 15:05
Djessey schreef: 12 feb 2019, 14:20 Moet je eens oude e36/e46 onderdelen proberen te verkopen, dan heb je pas de juiste doelgroep te pakken....
Nee man, IPhones, dat gaat pas lekker.
Hahaha, ja daar zou ik niet mee willen ruilen :hot:

Gebruikersavatar
bartb
Berichten: 1078
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
Locatie: Friesland

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door bartb » 12 feb 2019, 16:06

Oude top gears helpt ook... ik kreeg een bericht van wat blijkt een moeder die informeerde voor haar zoon. Hij was 16 en helemaal gek van top gear.
Wat ik er voor wilde hebben vroeg ze, tsja moeilijk een waarde aan te hangen. Dus hij mocht ze zo wel van me hebben, prima als ik hem er een plezier mee kan doen. Dat heb ik veel liever dan dat ik 2 tientjes vang. Dus zo gezegd zo gedaan. Je mag ze zo hebben en neem wat lekker meer uit te regio. Pak koeken ofzo. Mevrouw kon ze deze week niet meer ophalen. Of dat de volgende week ook mocht. Geen probleem. Laat maar weten wanneer je langs wil komen.
Inmiddels zijn we 3 weken verder en heb ik zelf nog maar een paar keer gevraagd wanneer ze wilde komen. Geen reactie helaas. Nu liggen ze bij het oud papier.
Ik snap er niks meer van....

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4497
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Eeuwe » 12 feb 2019, 17:16

Djessey schreef: 12 feb 2019, 14:20 Moet je eens oude e36/e46 onderdelen proberen te verkopen, dan heb je pas de juiste doelgroep te pakken....
Dat valt mij écht nog reuze mee moet ik zeggen, en ik verkoop echt best veel E36 onderdelen. Wel een hoop lui die hun afspraken niet nakomen trouwens, en als je daar wat van zegt krijg je een grote bek :?

Heb ooit de paar jaar oude Citroën C3 voor m'm oma te koop gezet, dacht net wat voor een ander opaatje of omaatje óf één of andere grefo (gereformeerde, want Citroën C3). Viel echt stijl achterover van alle niet-westerste allochtonen die mij plat belden. Sindsdien verbaas ik mij nergens meer over.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door MartijnGizmo » 13 feb 2019, 09:16

LOL, vriend van mij had exact dezelfde ervaring toen ie de C3 van een vriendin te koop zette! :tooth:

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Estoque » 13 feb 2019, 10:25

Mijn mooiste MP-Grefo moment was toen ik mijn Golf II kocht.

Was destijds op zoek naar een goedkope winterauto. Moest elke dag 30km rijden van en naar stage, maar enkel via kleine wegen. Dus goedkoop in gebruik en praktisch was de zoektocht. Binnen die zoektocht stuitte ik op een rode Golf 2, 1.3 5 deurs. Laat type, met toerenteller en dubbele lampen. Helemaal origineel en best wel heel erg netjes.

Contact via Marktplaats liep ontzettend stroef. Alle vragen die ik stelde kreeg ik de dag erna pas beantwoord tussen 7 en 8 uur 's avonds, maar als de beste man dan reageerde, was hij uiterst correct. Uiteindelijk had ik na 6 dagen alle antwoorden die ik nodig had en besloten de bus/aanhanger mee te nemen en te gaan kijken. Bij het maken van de afspraak werd mij gelijk al duidelijk gemaakt dat ze zondags niet konden. (prima natuurlijk! dan maar een dagje vrij nemen van het werk).

Dus wij daar heen gekachelt (dik 230km enkel), netjes in de straat geparkeerd en aangebeld.
Deed een man open van ongeveer 50 jaar, vraagt wat we komen doen en nodigt ons uit naar binnen toe. De vrouw van de man brengt ons koffie en het gesprek begint. Waarom ik geintresseerd ben in de Golf en wat mijn plannen ermee zijn?

Na aangegeven te hebben dat ik liefhebber ben van de wat oudere auto's en een betrouwbare daily zoek voor mijn stage, begint de man al iets te glunderen. Een tweede kop koffie wordt ingeschonken en de meneer komt wat meer tot leven. Hij verteld over hoe zijn zoon de aanstaande donderdag (het was zaterdag toen we gingen kijken) af moest rijden voor zijn rijbewijs en dat de droom van die jongen was om met die auto te gaan rijden. (waarom je hem dan uberhaupt verkoopt is mij een grote vraag, want we hebben het hier over een auto van 1200,-).

Een goede 90 minuten nadat we koffie zijn gaan drinken staat de man op, loopt naar boven en pakt een hele grote map met alle rekeningen, facturen en ritregistraties erbij vanaf nieuw sinds 1992. Op dit moment heb ik de Golf nog steeds niet gezien en ben ik toch wel een beetje klaar met de eigenaardige manier van verkopen.

Nadat de map eens grondig samen is doorgespit, er een uitgebreide analyse heeft plaats gevonden over hoe de beste man 1 op 16 realiseerde met de Golf en ik aangeef dat ik het liefst de auto zo origineel wil houden en zelfs niet van plan ben om de originele Blaupunkt radio te vervangen, nodigt de man mijn uit om de auto te gaan bekijken.

Bij de auto aangekomen is het een enorm faal-rode golf 2. Precies zoals omschreven en precies wat ik moest hebben. Nadat de man mij heeft uitgelegd hoe ik de auto moet starten. (FYI: Gewoon zoals elke andere auto, deur los, zitten en starten) maken we een proefrit. Bij elke koppelings-beweging bekijkt de man mijn voet, kijkt naar de toerenteller en knikt. Hij laat ziet hoe je de radio aan doet (gewoon de volume knop draaien, zoals alle auto's van die leeftijd) en hij let wel heel erg op rijwijze.

Na een 30 minuten rondgereden te hebben, rijden we weer naar de beste man z'n huis en krijgen onze 3e kop koffie. Na een stilte van zo'n 80 seconden (pak en beet!) zucht de man diep en zegt: "Je mag de auto kopen!"

Niet wetende dat het een selectie/sollicitatie was om die auto te mogen kopen, ben ik best wel blij natuurlijk. Want de auto was perfect voor wat het was. De beste man zegt vrolijk: €650,- mag je hem hebben (Adv prijs was: €1200,-) Beste deal van de eeuw zonder zelf te moeten pingelen, dus koop gesloten.

Begint de beste man over het feit dat z'n zoon geen zorg zou kunnen dragen voor de auto en dat hij de techniek niet zo aanvoelt als dat ik deed. Z'n zoon had er ooit mee geoefend en was met, en ik quote: "Spinnende banden opgetrokken" en dat was toch wel de doodsteek van de auto in zijn ogen. Daarna begon de beste man wederom tips te geven over hoe ik extra zuinig kon rijden en zo min mogelijk koppelingslijtage kon bewerkstelligen (auto had 115k km gelopen, en blijkbaar is dat knap op 1 koppeling ofzo :blink: ) Er zat een boekje bij met alle ritgegevens, vanaf 1992. Wanneer en waar hij getankt had, met welke kilometerstand, met welke rijstijl en met welke bandenspanning.

Voor het overschrijven moesten we naar het postkantoor, dus wij bij die beste man in de Volvo 940 Turbo van hem waarin ik hem vertel dat ik zelf een Volvo 240 Turbo heb (maar niet gezegd dat hij niet-origineel-paars met witte velgen is, maar toch) waarna de man ook nog de overschrijfkosten voor mij heeft betaald. Hij stond er op!

Bij het opladen van de Golf op de aanhanger moest de vrouw huilen, dat hun kindje nu weg ging. Gaf een goedkeurend knikje toen ik spanbanden over alle wielen trok en heeft ons uitgezwaaid tot we de hoek om waren.

6 maanden laten kreeg ik een appje via Facebook of ik de Golf nog had (had ik nog) en of hij nog steeds betrouwbaar was etc. Was hij, alleen was ik de 50pk ofzo wel enorm zat.

Kwalitatief misschien wel de beste auto ooit die ik heb gehad, maar mijn god wat was dat traag.
Afbeelding

Wout309t
Berichten: 1142
Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
Auto: V70 III 270PS/Passat GTE

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Wout309t » 13 feb 2019, 10:45

Prachtig verhaal :D

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door ///Joost » 13 feb 2019, 10:59

Haha, mooi man. Je zou je bijna schuldig voelen om de Golf weer in de verkoop te doen. :D Misschien had je aan kunnen bieden aan hem om 'm terug te kopen.

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Estoque » 13 feb 2019, 11:11

///Joost schreef: 13 feb 2019, 10:59 Haha, mooi man. Je zou je bijna schuldig voelen om de Golf weer in de verkoop te doen. :D Misschien had je aan kunnen bieden aan hem om 'm terug te kopen.
Nee, heb ik hem na een 8 maanden verkocht aan een jongen hier uit de buurt. Ik was klaar met stage en mijn Volvo mocht toen de weg weer op. Die koper was er gekker mee dan ik, heeft hem helemaal weer netjes en strak gepoetst en ik zie hem nog wel eens rijden.

Meer dan prima auto, en natuurlijk wat op verdient. Helemaal content mee en de koper ook.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Bram » 13 feb 2019, 11:27

Haha mooi verhaal man :D

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door MartijnGizmo » 13 feb 2019, 12:19

Prachtig verhaal! :D

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Martijn_bmw » 13 feb 2019, 12:41

Wout309t schreef: 12 feb 2019, 15:05
Djessey schreef: 12 feb 2019, 14:20 Moet je eens oude e36/e46 onderdelen proberen te verkopen, dan heb je pas de juiste doelgroep te pakken....
Nee man, IPhones, dat gaat pas lekker.
Dat is idd helemaal top :gek: :lollerdelol:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Martijn_bmw » 13 feb 2019, 12:47

Fantastisch verhaal over de golf! Ik heb eens een vergelijkbare gehad alleen dan lichtblauw en met 300k km op de klok idd ontiegelijk traag maar álles voelt als gemaakt voor de eeuwigheid ook na die 300k km op de klok overigens ook door 1 eigenaar er op gezet met een dikke map met alle vw facturen er bij.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door WJ » 13 feb 2019, 14:58

Haha mooi!
Zo hebben wij in de vriendengroep een zilveren Golf 2 GTI 8 klepper gehad (nu zo’n 15 jaar geleden). 4 Vrienden van mij hebben dat ding gereden (tussen jongste en oudste 10jaar verschil).
Iets verlaagd dikke wielen en uitlaat. Al die jaren hetzelfde gebleven en een super nette verschijning. De 4e heeft er helaas toen(als enige) een ongeluk mee gehad.

Golf 2 was/is gewoon leuk.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door HJ2 » 13 feb 2019, 15:06

Wat een parel!

Gebruikersavatar
Mnrk
Berichten: 1092
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
Auto: R53 tracktool

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Mnrk » 25 feb 2019, 08:36

Tsja... :tooth:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Peric » 25 feb 2019, 09:38

Heheh, die kreeg ik pas ook. Maar MP had wél netjes een mail gestuurd dat het om een scam zou kunnen gaan.. :D

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door ///Joost » 25 feb 2019, 10:35

Peric schreef: 25 feb 2019, 09:38 Heheh, die kreeg ik pas ook. Maar MP had wél netjes een mail gestuurd dat het om een scam zou kunnen gaan.. :D
+1, ik kreeg m ook.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Bram » 25 feb 2019, 10:41

Mnrk schreef: 25 feb 2019, 08:36 Tsja... :tooth:

Afbeelding
Haha goed bezig buurman!

:mrgreen:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door JP » 25 feb 2019, 10:52

Ik moet ook maar weer eens wat te koop gaan zetten....:tooth:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Arthur » 25 feb 2019, 11:57

Ff iets off-topic; krijg je geen email notificaties meer als je berichten via MP verstuurt en ontvangt? Ik had ergens op gereageerd, niet meer aan gedacht en zag net dat ik een berichtje had... Wel goedgekomen nu, maar wel jammer dat er geen notificaties meer komen? Of is dat ergens in te stellen?

Online
Zed240
Berichten: 2922
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Zed240 » 25 feb 2019, 12:01

Zal een veranderde instelling zijn? Ik krijg ze nog steeds namelijk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1234pk6, Geertmans, Google [Bot], Zed240 en 169 gasten