ligt eraan wat je nieuw kooptMartijn_bmw schreef: ↑23 feb 2019, 12:16 Groot gelijk, als je nieuw koopt moet je minimaal 4 jaar rijden wil de afschrijving per jaar enigszins “normaal” zijn.
De diesel is geen rooie cent meer waard
- Luco
- Berichten: 27892
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: De diesel is geen rooie cent meer waard
- Martijn_bmw
- Berichten: 26729
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: De diesel is geen rooie cent meer waard
Ja das waar, maar beetje gemiddeld kan je dat wel aanhouden.
Overigens in privé zou ik nooit nieuw kopen. Altijd minimaal 2 jaar oud, dat scheelt echt mega
Overigens in privé zou ik nooit nieuw kopen. Altijd minimaal 2 jaar oud, dat scheelt echt mega
- Emiel
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: De diesel is geen rooie cent meer waard
ja dat is wat ik begrijp van vele. En hoge km standen worden ook bereikt.NSXRS schreef: ↑21 feb 2019, 23:12Ik heb een 2005 Cayenne Turbo gehad, sportief rijdende Suv met heerlijk veel turbo power.
Mede door de luchtvering ideale trailer trekker (heb er eens 3T achter gehad, moeiteloosloos 100Km/u op de cruise en even inhalen met 130-140 ook super makkelijk en stabiel).
Ik verbruikte er overall dagelijks met redelijk rustige rijstijl ongeveer 1:6- 1:6,5 mee, lange afstand best 1:7,5
Ben even aan het onderzoeken hoeveel onderhoud ik zelf kan doen en waarvoor computers etc nodig zijn of speciaal gereedschap.
facelift is ook een optie misschien.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 05 aug 2015, 16:44
Re: De diesel is geen rooie cent meer waard
Even een beetje of topic.
Die grote dikke diesels zouden (volgens mij) een mooi platform zijn voor ombouwen naar elektrisch.
Als ik naar mijn X3 kijk heeft deze er alle ruimte voor en de auto zelf zou nog jaren mee kunnen als EV. Helaas heb nog geen betaalbare ombouw kits gezien.
Of zie ik iets over het hoofd?
Mvg Laurens
Die grote dikke diesels zouden (volgens mij) een mooi platform zijn voor ombouwen naar elektrisch.
Als ik naar mijn X3 kijk heeft deze er alle ruimte voor en de auto zelf zou nog jaren mee kunnen als EV. Helaas heb nog geen betaalbare ombouw kits gezien.
Of zie ik iets over het hoofd?
Mvg Laurens
- Luco
- Berichten: 27892
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: De diesel is geen rooie cent meer waard
ombouw is denk ik stukken duurder dan inruilen en een ev kopen.
- HJ2
- Berichten: 3567
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: De diesel is geen rooie cent meer waard
Ik vind ook weinig over ombouw.
Ik wil de Lotus wel ombouwen !
Ik wil de Lotus wel ombouwen !
- WJ
- Berichten: 11742
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: De diesel is geen rooie cent meer waard
https://www.autoservicestepelo.nl/evi-cars/ombouwen/
vraag eens om een offerte, ben ook wel benieuwd wat zoiets kost.
- Luco
- Berichten: 27892
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: De diesel is geen rooie cent meer waard
Van bovenstaande site:WJ schreef: ↑24 feb 2019, 14:29https://www.autoservicestepelo.nl/evi-cars/ombouwen/
vraag eens om een offerte, ben ook wel benieuwd wat zoiets kost.
Het ombouwen van een auto met conventionele brandstof naar een auto met elektrische aandrijving kan op verschillende manieren. Gemiddeld kost de ombouw van een auto € 30.000,- tot € 40.000,-. De actieradius is dan ongeveer 100-150 kilometer.
Het is zeker de moeite waard!
Die leven duidelijk in een heele andere realiteit dan ik
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 05 aug 2015, 16:44
Re: De diesel is geen rooie cent meer waard
https://electrek.co/2018/08/06/tesla-po ... ctric-car/
Dit is een van mijn favo voorbeelden. Iemand die niet bang was en een hoop onderdelen die niet bij elkaar horen
Dit is een van mijn favo voorbeelden. Iemand die niet bang was en een hoop onderdelen die niet bij elkaar horen
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: De diesel is geen rooie cent meer waard
NSXRS schreef: ↑24 feb 2019, 15:30 Van bovenstaande site:
Het ombouwen van een auto met conventionele brandstof naar een auto met elektrische aandrijving kan op verschillende manieren. Gemiddeld kost de ombouw van een auto € 30.000,- tot € 40.000,-. De actieradius is dan ongeveer 100-150 kilometer.
Het is zeker de moeite waard!
Die leven duidelijk in een heele andere realiteit dan ik
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: De diesel is geen rooie cent meer waard
WTF? Zeker de moeite waard.. wacht even, ik moet elke 100-150km chargen, kost me 40mille, terwijl je voor dat geld ook een nieuwe auto kan kopen.. neh, laat maar..
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: De diesel is geen rooie cent meer waard
Ik las vandaag dat de dieselverkoop in Duitsland weer van 37 naar 46% is gestegen in 2018. Wel mede dankzij leaseprogrammas om de diesel productie capaciteit in de markt te zetten, lees ik tussen de regels door.
Verder las ik vorige week dat er al filters zijn ontwikkeld en getest die de NOx uitstoot tot nul reduceren.
Zijn de duitsers van de schrik bekomen? Gaat de diesel toch een zoveelste leven tegemoet? Of stromen die -veel schonere, want 6d temp- autos hier straks gunstig de occasion markt op?
Verder las ik vorige week dat er al filters zijn ontwikkeld en getest die de NOx uitstoot tot nul reduceren.
Zijn de duitsers van de schrik bekomen? Gaat de diesel toch een zoveelste leven tegemoet? Of stromen die -veel schonere, want 6d temp- autos hier straks gunstig de occasion markt op?
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: De diesel is geen rooie cent meer waard
Ik las echter ook pasgeleden dat Mercedes dergelijke diesel ombouwpakketten in de USA beschikbaar stelt, maar simpelweg weigert om deze in Europa beschikbaar te maken. Hier moeten mensen t.z.t. gewoon een nieuwe auto aanschaffen..Spijkerhard schreef: ↑24 mar 2019, 22:14 Ik las vandaag dat de dieselverkoop in Duitsland weer van 37 naar 46% is gestegen in 2018. Wel mede dankzij leaseprogrammas om de diesel productie capaciteit in de markt te zetten, lees ik tussen de regels door.
Verder las ik vorige week dat er al filters zijn ontwikkeld en getest die de NOx uitstoot tot nul reduceren.
Zijn de duitsers van de schrik bekomen? Gaat de diesel toch een zoveelste leven tegemoet? Of stromen die -veel schonere, want 6d temp- autos hier straks gunstig de occasion markt op?
Zal vermoedelijk iets met de USA rechtspraak te maken hebben waar fabrikanten enorme consumentenclaims aan hun broek kunnen krijgen en regelmatig veroordeeld worden.
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: De diesel is geen rooie cent meer waard
Dat heeft nog met de "nachrustung" problematiek te maken. En met groeps rechtzaken idd.
Volkswagen heeft in Dld geloof ik nu 2 individule volkswagens terug moeten nemen, en is daar tegen in beroep gegaan. Zolang het aantal individuele rechtzaken gering is, kunnen de duitse indistriëlen het wel aanzien in Dld/Europa.
Als ik het goed begrepen heb, wil de EU daarom groepsrechtspraak beter mogelijk maken.
Volkswagen heeft in Dld geloof ik nu 2 individule volkswagens terug moeten nemen, en is daar tegen in beroep gegaan. Zolang het aantal individuele rechtzaken gering is, kunnen de duitse indistriëlen het wel aanzien in Dld/Europa.
Als ik het goed begrepen heb, wil de EU daarom groepsrechtspraak beter mogelijk maken.
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: De diesel is geen rooie cent meer waard
Je kunt zien aan hoe er door justitie in de USA & Duitsland wordt gevonnist, dat zij beiden door de politiek beheerst worden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], EvdP, Google [Bot], Joost H., krentenbol, Mark 320iS, Tom V en 365 gasten