Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tomj
Berichten: 765
Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
Locatie: Sint-Truiden

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door Tomj » 17 feb 2019, 14:39

Emi schreef: 17 feb 2019, 11:53 Ik ga ervanuit dat mijn fossiele M's binnen 10 jaar flink aan waarde zullen verliezen. Door beleidskeuzes en omdat er elektrische alternatieven komen met veel betere prestaties.
Beleidskeuzes: akkoord. Betere, laat staan elektrische, alternatieven voor een ouwe atmo M, als je daarin gelooft dan zou ik je petrolheadcard gaan indienen :)

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door RS-Ron » 17 feb 2019, 14:40

Tomj schreef: 17 feb 2019, 11:38 Leuke bijkomstige vraag: wat gebeurt er met de waarde van leuke/speciale/DF Type auto's ?

Bijvoorbeeld( niet direct gericht op DF achtige auto's) : Nu ze hier sinds een paar jaar in BE de jacht op de diesel hebben ingezet is de waarde van dieselvoertuigen van de ene op de andere dag plotsklaps gekelderd, je krijgt een diesel nog heel moeilijk verkocht en je gaat je broek mogen afdoen pricewise.

Oldtimers(pre 92'er auto's) blijven voorlopig dik geld waard alhoewel ze meer en meer uit steden worden geband, wat gaat er gebeuren als de groene kerk zegt: "en nu is het gedaan" Bij de groenen heerst er een ambitie om van heel vlaanderen een lage emissie zone te maken. Waneer zoiets gaat gebeuren is maar de vraag, maar als het gebeurt en je pre 92' ///M, AMG,eender welke auto mag gewoon niet meer de openbare weg op, gaan die waardes dan ook kelderen ?

As time progresses zullen dan ook beetje bij beetje, euronorm per euronorm auto's misschien tot het verkeer verboden worden: hoe zou dat lopen en wat voor (perverse) effecten geeft dat niet ?
Denk dat geen levende ziel er iets zinnigs over kan zeggen. Mijn redelijk gedateerde Alfa van 51 jaar oud kan zo maar een rijverbod krijgen van de één op de andere dag. Dat is het ene uiterste. Andere uiterste is dat ie wordt aangemerkt als “cultureel erfgoed” en dat er maar zo weinig echte gebruikers en rijders zijn van auto’s van +50 jaar dat ze daarvoor een uitzondering maken of geen extreme regelgeving voor dit soort, in hun ogen, ouderwetse neanderthalers. Zal er denk ik vanaf hangen of de minister die daar over gaat als buurman/vrouw toevallig een verzamelaar van klassieke Porsches/Aston Martins/Ferrari’s enz heeft. Zo ja dan “regelt” ie wel wat voor hen. Woont ie in de grachtengordel met haat tenopzichte van alles wat afwijkt van een bakfiets of afgeleide daarvan..........dan ben ik fucked.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door Arthur » 17 feb 2019, 14:45

Mss maken wij het niet meer mee. Maar je zult straks natuurlijk niet meer in je 'vergif' uitstotende auto meer rond mogen/kunnen rijden. Je wordt 'afgemaakt' door alle boomknuffelaars mocht je het wagen het ding te starten. Dat wordt in de toekomst gewoon verboden.

Bombadil
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 dec 2010, 20:53

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door Bombadil » 17 feb 2019, 15:09

RS-Ron schreef: 17 feb 2019, 14:40 Dat is het ene uiterste. Andere uiterste is dat ie wordt aangemerkt als “cultureel erfgoed” en dat er maar zo weinig echte gebruikers en rijders zijn van auto’s van +50 jaar dat ze daarvoor een uitzondering maken of geen extreme regelgeving voor dit soort, in hun ogen, ouderwetse neanderthalers.
Hoe ga je tanken? Als Jan Modaal elektrisch rijdt, dan gaan de tankstations sluiten.. Kofferbak vol jerrycans of enkel rondjes op circuit?
Denk ook dat het onvermijdelijke rekeningrijden een rol gaat spelen? CO2 hoog dan of beperkte km`s per jaar toegestaan of een enorm tarief per km..

En ik denk dat de stap naar met elkaar communicerende auto`s ook niet 30 jaar weg is. Als dat op gang komt ben je met een oude "domme" auto eerst een hindernis en dan een gevaar. 2030, nee. 2040, allicht..

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door Arthur » 17 feb 2019, 15:15

Tomj schreef: 17 feb 2019, 14:39
Emi schreef: 17 feb 2019, 11:53 Ik ga ervanuit dat mijn fossiele M's binnen 10 jaar flink aan waarde zullen verliezen. Door beleidskeuzes en omdat er elektrische alternatieven komen met veel betere prestaties.
Beleidskeuzes: akkoord. Betere, laat staan elektrische, alternatieven voor een ouwe atmo M, als je daarin gelooft dan zou ik je petrolheadcard gaan indienen :)
Petrolhead... Dat is dan ook een fossiel begrip. Je wordt keihard uitgelachen om je benzinegestookte auto die niet, letterlijk, vooruit te branden is. De mensen in die tijd zullen hun vervoersmiddelen zeker zien als beter alternatief voor een atmo M, als ze al weten wat dat is. Steek je kop nu maar niet in het zand en lach de toekomst niet uit, voor je het weet zit je er middenin :|

Gebruikersavatar
Tomj
Berichten: 765
Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
Locatie: Sint-Truiden

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door Tomj » 17 feb 2019, 15:20

al een geluk dat het mooi weer is vandaag :)

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door Robin » 17 feb 2019, 15:21

Kommer en kwel en doemdenkerij misschien met reden, we leven in Benelux en daar kunnen de nachtmerries uitkomen mochten we pech hebben, maar de ons omringende landen/row? Zie ik vooralsnog niet gebeuren!

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door RS-Ron » 17 feb 2019, 15:23

Bombadil schreef: 17 feb 2019, 15:09
RS-Ron schreef: 17 feb 2019, 14:40 Dat is het ene uiterste. Andere uiterste is dat ie wordt aangemerkt als “cultureel erfgoed” en dat er maar zo weinig echte gebruikers en rijders zijn van auto’s van +50 jaar dat ze daarvoor een uitzondering maken of geen extreme regelgeving voor dit soort, in hun ogen, ouderwetse neanderthalers.
Hoe ga je tanken? Als Jan Modaal elektrisch rijdt, dan gaan de tankstations sluiten.. Kofferbak vol jerrycans of enkel rondjes op circuit?
Denk ook dat het onvermijdelijke rekeningrijden een rol gaat spelen? CO2 hoog dan of beperkte km`s per jaar toegestaan of een enorm tarief per km..

En ik denk dat de stap naar met elkaar communicerende auto`s ook niet 30 jaar weg is. Als dat op gang komt ben je met een oude "domme" auto eerst een hindernis en dan een gevaar. 2030, nee. 2040, allicht..
Zoiets zal het op neerkomen, voordeel die 500 litertank voor in de garage kost dan ook niets meer. Hoe je het ook went of keert, je gaat het voelen. Nou is die Alfa wel afgeschreven over 21 jaar dus ik zie het wel. Zoals ik eerder al schreef je kan nergens vanuit gaan, er is geen pijl op te trekken hoe wat zich wanneer precies gaan manifesteren. Ik houdt er ook rekening mee dat autonoom autorijden alleen nog voor de exclusieven des maatschappij’s haalbaar gaat zijn. De rest appt voor een vervoermiddel zonder chauffeur en laat zich transporteren van A naar B. Voor de happy few zal er echt wel wat worden geregeld voor de klassieke Ferrari, daar twijfel ik niet aan.

Gr Ron
Laatst gewijzigd door RS-Ron op 17 feb 2019, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door RS-Ron » 17 feb 2019, 15:26

Robin schreef: 17 feb 2019, 15:21 Kommer en kwel en doemdenkerij misschien met reden, we leven in Benelux en daar kunnen de nachtmerries uitkomen mochten we pech hebben, maar de ons omringende landen/row? Zie ik vooralsnog niet gebeuren!
Brandstof smokkelaar............ in de nachtelijke uren met de EV (lekker stil) 1000 liter brandstof naar huis rijden...... 500 liter in de tank in de garage, de rest verkopen. Het nieuwe vuurwater :tooth:

Gr Ron

Edit, moet ik wel opschuiven naar de grens, anders teveel stekkeren onderweg........

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door Robin » 17 feb 2019, 15:28

:)

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door alt » 17 feb 2019, 15:47

In de toekomst kan je alleen nog bij de Gamma wasbenzine kopen voor je ice. Of kan je net als Bertha Benz bij de apotheek medicinale wasbenzine kopen.

De M/AMG/S was gelijk met de introductie in 2013 van de Tesla Model 85 te koop. Het Tesla Model 85 Performance +.
De + staat voor verbeterd onderstel, straffer & breder met 21 inch velgen.
Ik heb voor de koop destijds in beiden MS 85 gereden & kan vertellen dat de Performance + behoorlijk sneller de bocht omgaat dan de standaard MS 85. De verkoper van Tesla had ik wel een paar seconden voor ik die bocht (een soort chicane) even gewaarschuwd, zodat hij niet kon zeggen dat dat niet mocht. Je mocht slechts een kort parcour rijden van enkele kilometers met verkoper.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door Robin » 18 feb 2019, 10:05

Maar goed, wat heb je aan 'n M/AMG/RS die in 4/4,5s naar de 100 sprinten(ijs en weder dienende) als 'n High Performance EV dat easily doet in een seconde sneller?

-Veel langere actiradius zeker als je sneller rijdt(Model 3 Perf winter verwarming aan, <300km ipv de in de zomer aangegeven 530km)
-Laadtijd (AMS heeft de model3 Perf geleden en in 6x kwam hij maar één keer boven 70% lading...)

Tja....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 129 gasten