Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Dit is ons algemene autoforum.
M3tje
Berichten: 316
Lid geworden op: 21 jun 2016, 21:33

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door M3tje » 16 feb 2019, 19:43

Mike R32 schreef: 16 feb 2019, 14:12 Gewoon met z’n allen naar Den Haag in minimaal een zes cilinder, laat de politiek de tering krijgen. Tegenwoordig is het werken en zo snel mogelijk doodgaan. Beetje plezier mag niet meer.
Helemaal mee eens, dat oeverloze gelul over het milleu door die fanaten, ik rij lekker door tot de laatste druppel benzine.
Vroeger werd je banggemaakt met zure regen en nu is het klimaat weer het excuus om ons uit die vreselijke auto's te jagen.

Gebruikersavatar
Vanos
Berichten: 250
Lid geworden op: 04 aug 2018, 23:37
Auto: BMW 325i

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door Vanos » 16 feb 2019, 19:45

Edit: Te laat, JP was me voor :)

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door RS-Ron » 16 feb 2019, 20:01

De toekomstige autobezitter stelt over het algemeen heel andere eisen aan een auto dan de bezoekers van DF. Die willen gadgets, goede verbinding met hun devices en het liefst zelf zo min mogelijk doen. Leuk kleurtje en onderscheidend design. Ik heb kennissen die de motorkap nog nooit open hebben gedaan. Misschien komt er wel een “auto-Hornbach” waar je zelf chassisdelen, elektromotor, interieurs enz kan kopen. Soort groot Lego waar je zelf je auto mee kan samenstellen. Op zich wel handig, kan je hem naar individuele wens samenstellen.

Gr Ron

Tom
Berichten: 21698
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door Tom » 16 feb 2019, 20:13

RS-Ron schreef: 16 feb 2019, 20:01
Misschien komt er wel een “auto-Hornbach” waar je zelf chassisdelen, elektromotor, interieurs enz kan kopen.
viewtopic.php?f=24&t=37138
Dit (en zo zijn er meer) zet ook wel aan het denken. Het kan goed zijn dat er veel meer automerken bijkomen. In principe worden auto's veel simpeler zodra ze volledig elektrisch zijn. Veel minder onderdelen en dus minder toeleveranciers nodig.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door alt » 16 feb 2019, 20:51

Wat Tesla slim gedaan heeft is het kip of ei vraagstuk oplossen met binnen 5 jaren om de 150 km een supercharger langs de autosnelwegen in West Europa te plaatsen. Als Delfzijl naar Rome wil rijden, dan laad je thuis de batterij tot 200 km. Als je bij de 1ste Supercharger aankomt is er nog maar voor 50 km in de batterij. Dan laad je minder 10 minuten & knal met 160 naar de volgende supercharger. Als je in Rome aangekomen bent & je hebt een Tesla van de laatste jaren, dan ben je voor een paar tientjes in Rome. Nog goedkoper als met een vliegtuig

Wat E. Musk vooral slim gedaan heeft is het product als een i-phone ( zoiets als de BMW religie) op de markt te zetten. Als je op het tesla forum leest over de E-tron, de Mission-E & Byron ( de Byron wordt ontwikkeld door de oude Duitse Ingenieurs van Tesla) , want Tesla wordt technische door alle 3 fabrikanten links & rechts ingehaald, dan lees je de zelfde discussie als hier over met een BMW rijden & met een ev rijden.

Soms denk ik of ik hier met grefo's aan het discussiëren ben. Als je met een grefo een discussie over het geloof aangaat, stopt de grefo met discussiëren als hij geen antwoord kan geven. Als je dan doorvraagt, krijg je het standaard antwoord : je moet ergens een grens stellen.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door alt » 16 feb 2019, 21:17

Ik hoorde op BNR dat er dat de privat lease al over de 100.000 auto's is Dit zijn potentiële klanten voor de volgende generatie ev's. Je stuurt een app-je naar de ev-verhuurder & de ev komt zelfrijdend naar je i-phone ( gps-adres), stapt in, rijdt naar je bestemming & laat de ev staan. De ev rijdt daarna naar een inductie-laadstation. Als de ev vol is kan de volgende klant de ev appen. Wil meer dan 600 km rijden, dan brengt de ev je naar het treinstation. Bij het laatste treinstation wacht de volgende ev om je naar je eindbestemming te brengen & jij kan in de tussentijden werken op de laptop of met je telefoon spelen. Dit is veel goedkoper voor je als een auto (dood kapitaal) te bezitten, poetsen, wassen, reparaties, parkeergeld betalen, wegenbelasting, BPM, bijtelling of privat lease. Je betaald slechts als je hem gebruikt, Wat vinden de mensen toch leuker dan op hun telefoon te zitten swipen, dan met bezwete handen achter het stuur te zitten & zich te ergeren aan de file waar zij weer in staan. Voor de hobby, koop je een vr-bril & race met de BMW M9 op Francorchamp. Het zal mij benieuwen of ik dit nog meemaak.

Tom
Berichten: 21698
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door Tom » 16 feb 2019, 21:21

alt schreef: 16 feb 2019, 20:51
want Tesla wordt technische door alle 3 fabrikanten links & rechts ingehaald, dan lees je de zelfde discussie als hier over met een BMW rijden & met een ev rijden.

Soms denk ik of ik hier met grefo's aan het discussiëren ben. Als je met een grefo een discussie over het geloof aangaat, stopt de grefo met discussiëren als hij geen antwoord kan geven. Als je dan doorvraagt, krijg je het standaard antwoord : je moet ergens een grens stellen.
Hehehe :D

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door alt » 16 feb 2019, 21:29

Afgelopen week naar het Louwman museum geweest. Welke auto's hebt ik het langst naar gekeken? Niet naar de koekblikken, maar naar de auto's uit messing tijdperk. Daar kan nog allerlei ontwikkelingen zien. Hoe men oplossingen vond die er nog niet bestonden. Zo kijken onze kleinkinderen naar de plofmotoren die wij nu in de auto's hebben & vragen zich dan af was opa dan niet gestikt in zo'n plofauto. Want dat moet binnen in die auto erg gestonken hebben. Hoe heeft opa dan met zijn telefoon kunnen spelen als je ook nog moet sturen? Nou ik ben blij dat ik nu leef, wat een gevaarlijke tijd was dat vroeger, Ik hoorde opa vertellen dat als hij met die plofauto reed, aan de andere kant van de weg auto hem tegemoet reden. Wat een idioten waren het toen. Is opa gestikt in de die plofauto oma?

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door Mike R32 » 16 feb 2019, 21:37

Opa heeft in elk geval wel geleefd. Nu worden we geleefd in een schijnwereld.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door sitechris » 16 feb 2019, 21:50

Natuurlijk is er straks nog bestaansrecht voor de AMG, M, RS, Porsche en andere modellen. Fabrikanten gaan ook met nieuwe aandrijvingen aan de slag om de auto's sterker, lichter en agieler te maken. Daarnaast zal de techniek voortschrijden en zullen zaken als laden en actieradius vanzelf makkelijker gaan. Dat de aandrijflijn minder emotie biedt is absoluut waar en dat is erg jammer maar dat wil niet zeggen dat het meteen over en uit is voor ons liefhebbers. Merken als Porsche zullen ook in de toekomst bestaansrecht houden.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door alt » 16 feb 2019, 21:51

Precies Mike R432, ik heb nog in jeugdjaren driftend door de stad gereden, met open uitlaat zonder dat er iemand iets van zei. Wel een klote tijd met brommertjes, want op elke hoek van de straat stond een politie agent, die als hij je dan aanhield met alle mogelijkheid probeerde je remmen kapot te knijpen, zodat je brommer door de midden werd gezaagd of in de pers ging.

DF-user-13935
Berichten: 1262
Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door DF-user-13935 » 16 feb 2019, 22:37

Ik ben erg benieuwd naar de eerste elektrische ///M. Het lijkt me dat die er toch binnen 5 jaar zou moeten zijn.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door Mike R32 » 17 feb 2019, 00:07

Elektrische ///M :bag: . Koop een PlayStation en je kunt je elektrische ///M rijden.

DF-user-13935
Berichten: 1262
Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door DF-user-13935 » 17 feb 2019, 00:44

Een Tesla 3 rijdt een R32 al helemaal zoek. Kun je nagaan wat een elektrische ///M zal doen ;-)

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door Robin » 17 feb 2019, 07:09

Hoe zit het met de batterij (laadtijd) (r)evolutie en vergroting van actiradius. Voor mij dé twee kernpunten. Buiten de grootte en massa van die dingen.
Gisteravond met Romo, Wouter en Andre hadden we 't erover dat de ontwikkeling van die batterijen niet echt in 'n stroomversnelling zit, het schiet allemaal niet op. Ja om de 2km laadstations bouwen, maar daar gaat 't niet om.

Dit? Grafeen zei je toch gisteren Romo?
https://www.trouw.nl/home/waar-blijft-h ... ~ac95f6ab/


http://www.carros.nl/achtergrond/batter ... olid-state

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door Robin » 17 feb 2019, 07:15

Emi schreef: 17 feb 2019, 00:44 Een Tesla 3 rijdt een R32 al helemaal zoek. Kun je nagaan wat een elektrische ///M zal doen ;-)
Die R32 is wel een halve dag eerder in Rome vanuit Hoogeveen, not kidding:)

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door Wouter81 » 17 feb 2019, 07:18

Gister naar wintersport gereden met de 440i met M Performance uitlaat. Tunneltje onderweg, auto in Sport+, terugschakelen, 7000 toeren en gas los. Was gewoon een machinegeweer, die onverbrande benzine in de uitlaat. Niet normaal. :)

Lekker, zo’n verbrandingsmotor. Vooral met 200+ Nederlandse Tesla’s inhalend die met 110 op de rechterbaan kilowatts moeten sparen...

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door Robin » 17 feb 2019, 07:56

Wouter81 schreef: 17 feb 2019, 07:18 Gister naar wintersport gereden met de 440i met M Performance uitlaat. Tunneltje onderweg, auto in Sport+, terugschakelen, 7000 toeren en gas los. Was gewoon een machinegeweer, die onverbrande benzine in de uitlaat. Niet normaal. :)

Lekker, zo’n verbrandingsmotor. Vooral met 200+ Nederlandse Tesla’s inhalend die met 110 op de rechterbaan kilowatts moeten sparen...
:lol:

Inderdaad. Rij je daar op de Autobahn met 110. Ken weinig wat meer frustrerend is dan dat:)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31036
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door JP » 17 feb 2019, 08:11

Vakantie is onthaasten, dan ga je niet je gezin op het spel zetten bij + 200km/h :angel:

Online
ErikS
Berichten: 18514
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door ErikS » 17 feb 2019, 08:19

Emi schreef: 17 feb 2019, 00:44 Een Tesla 3 rijdt een R32 al helemaal zoek. Kun je nagaan wat een elektrische ///M zal doen ;-)
Gisteren kwam ik 'n 4R32 tegen. Eerste wat ik deed was m' n raampje open. :headbang: :headbang: :headbang:

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door Robin » 17 feb 2019, 08:43

JP schreef: 17 feb 2019, 08:11 Vakantie is onthaasten, dan ga je niet je gezin op het spel zetten bij + 200km/h :angel:
Uitstekende wifi in de kerk blijkbaar.


:coffee:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door romo » 17 feb 2019, 09:31

Robin schreef: 17 feb 2019, 07:09 Hoe zit het met de batterij (laadtijd) (r)evolutie en vergroting van actiradius. Voor mij dé twee kernpunten. Buiten de grootte en massa van die dingen.
Gisteravond met Romo, Wouter en Andre hadden we 't erover dat de ontwikkeling van die batterijen niet echt in 'n stroomversnelling zit, het schiet allemaal niet op. Ja om de 2km laadstations bouwen, maar daar gaat 't niet om.

Dit? Grafeen zei je toch gisteren Romo?
https://www.trouw.nl/home/waar-blijft-h ... ~ac95f6ab/


http://www.carros.nl/achtergrond/batter ... olid-state
Dat is het idd, Grafeen wordt /is het toekomstig middel, maar zoals het artikel in Trouw laat zien, buitengewoon complexe materie. Kortom; op korte termijn geen revolutie in laadtijd accu/batterij techniek te verwachten.

Als we kijken naar de immense hoeveelheid kapitaal bij bedrijven als Apple, Samsung, de grote electronica jongens, maar ook nu dus Tesla en alle fabrikanten die op EV (en dus ook accu/batterij capaciteit) inzetten dan is helder dat het gewoonweg niet sneller kan met opladen/capaciteit dan het nu gaat.

Het wordt vast technisch opgelost, maar dan hebben we intussen er nog wel wat benzine KM`s er door heen gejaagd :lol:

Gebruikersavatar
Tomj
Berichten: 765
Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
Locatie: Sint-Truiden

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door Tomj » 17 feb 2019, 11:38

Leuke bijkomstige vraag: wat gebeurt er met de waarde van leuke/speciale/DF Type auto's ?

Bijvoorbeeld( niet direct gericht op DF achtige auto's) : Nu ze hier sinds een paar jaar in BE de jacht op de diesel hebben ingezet is de waarde van dieselvoertuigen van de ene op de andere dag plotsklaps gekelderd, je krijgt een diesel nog heel moeilijk verkocht en je gaat je broek mogen afdoen pricewise.

Oldtimers(pre 92'er auto's) blijven voorlopig dik geld waard alhoewel ze meer en meer uit steden worden geband, wat gaat er gebeuren als de groene kerk zegt: "en nu is het gedaan" Bij de groenen heerst er een ambitie om van heel vlaanderen een lage emissie zone te maken. Waneer zoiets gaat gebeuren is maar de vraag, maar als het gebeurt en je pre 92' ///M, AMG,eender welke auto mag gewoon niet meer de openbare weg op, gaan die waardes dan ook kelderen ?

As time progresses zullen dan ook beetje bij beetje, euronorm per euronorm auto's misschien tot het verkeer verboden worden: hoe zou dat lopen en wat voor (perverse) effecten geeft dat niet ?

DF-user-13935
Berichten: 1262
Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door DF-user-13935 » 17 feb 2019, 11:53

Ik ga ervanuit dat mijn fossiele M's binnen 10 jaar flink aan waarde zullen verliezen. Door beleidskeuzes en omdat er elektrische alternatieven komen met veel betere prestaties.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39596
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Is er straks nog bestaansrecht voor M, AMG, RS?

Bericht door Arthur » 17 feb 2019, 14:31

Nu op de top verkopen dan maar?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 144 gasten