gratis elektriciteit

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

gratis elektriciteit

Bericht door Luco » 16 feb 2019, 14:55

Een maat van mij is al tijden bezig om zijn eigen elektriciteit op te wekken en heeft twee proefmodellen staan die die al werkend heeft gehad, probleem is alleen om aan de juiste onderdelen te komen.
Nu ben ik redelijk sceptisch en kan het wel? maar nu zag ik onderstaande voorbij komen

deze voor thuis en dan gratis je auto laden
https://infinitysav.com/magneticgenerator/
ook geen zonnepanelen meer nodig en geen energierekening meer als je alles elektrisch gaat doen.

Zijn er hier engineers die hier in geloven en kan het, als een complete installatie zon 15.000 euro kost en 20 jaar meegaat, behoudens jaarlijks onderhoud van minder dan 2 uur dan betekent dit dat als je hem op vol vermogen laat draaien en dus veel teruglevert aan het net je hem heel snel hebt terugverdiend. hij levert constant 10kw dus als je uitgaat van 50/50 kan je dus gemiddeld 5 kw terugleveren, nu kan dat hier natuurlijk niet maar als je dan overstapt op elektrisch verwarmen betekent het dus dat je totaal geen energie meer hoeft te betalen, geen tax geen gezeik niet meer afhankelijk, in mijn geval zou ik hem dan binnen 2,5 jaar terugverdienen als ik geen zonnepanelen zou hebben, met de panelen zon 5 jaar.

Online
Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: gratis elektriciteit

Bericht door HJ2 » 16 feb 2019, 16:02

Spiegeltjes en kraaltjes.
Waar komt nu die gratis energie vandaan? Mompelt iets over entropie en perpetuum mobile ...

Alle plaatjes van het product zijn bovendien computer gegenereerd.
Je bent wel goedgelovig als je hier in investeert imho.

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: gratis elektriciteit

Bericht door PeterB » 16 feb 2019, 16:55

Voorlopig is het nog niet het test stadium ontgroeid. ;)
https://www.facebook.com/InfinitySAVTea ... 30157566:0

Het zou wel wat zijn, één keer opstarten en klaar.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: gratis elektriciteit

Bericht door Luco » 16 feb 2019, 17:01

Ik ben er ook sceptisch over hoor, maar tot een jaar geleden las je er nergens wat over en nu steeds meer, het betekent wel het einde van de energiemaatschappijen als het echt gaat werken.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: gratis elektriciteit

Bericht door Riceaux » 16 feb 2019, 17:51

Het betekend ook het einde van natuurkundige wetten als zoiets werkt. :tooth:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: gratis elektriciteit

Bericht door Peric » 16 feb 2019, 17:56

Juist. Zoiets bestaat nog niet. Mijn achterbuurman is ook met die materie bezig. Maar tot nu toe nog niets uitgevonden.
Heb ooit wel eens een filmpje gezien..
Deze dus:

Ah, en deze is mijn buurman ook bij geweest, dit was in Delft, op de TU:

Op 1:35 mijn buurman, met snor en grijs haar.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3543
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: gratis elektriciteit

Bericht door RS-Ron » 16 feb 2019, 19:29

Het is mijn vakgebied niet, maar blijf dit soort dingen altijd fascinerend vinden. In plaats dat we nu nog 15-20 jaar op gas stoken en dit echt proberen door te ontwikkelen ? Nee hoor we willen volgend jaar al deugen als de pest..... (en veel geld uit de zakken van de burgers kloppen) of is zoiets als dit gewoon nooit te realiseren ?

Gr Ron

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: gratis elektriciteit

Bericht door Riceaux » 16 feb 2019, 20:21

Het probleem is dat energie altijd ergens vandaan moet komen. Energie ontstaat niet zomaar, het is er altijd al. Het kan alleen omgezet worden van de ene vorm naar een andere vorm.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: gratis elektriciteit

Bericht door Niels » 16 feb 2019, 20:33

Precies, helaas ook altijd gemoeid met een bepaald rendement. Ik verwacht dat je met magneten (eventueel) icm met de zwaartekracht wel een op zichzelf staande roterende beweging kunt genereren (heb het wel eens gezien van een uitvinder) maar niet met genoeg energie om er een dynamo mee aan te drijven.

Gebruikersavatar
Vanos
Berichten: 250
Lid geworden op: 04 aug 2018, 23:37
Auto: BMW 325i

Re: gratis elektriciteit

Bericht door Vanos » 16 feb 2019, 20:47

Als dit echt kon werken hadden we er al wel meer van gehoord en liep Muammer Yildiz niet al 10 jaar met zijn apparaat rond zonder dat er miljoenen aan investeerders op zijn gedoken.

Er is nog nooit een perpetuum mobile voorgesteld die echt werkt. Laat staan een perpetuum mobile die zoals de link in de TS claimt in het proces nog eens 10kW aan vermogen weet op te wekken.

Online
Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: gratis elektriciteit

Bericht door alt » 16 feb 2019, 22:03

Ik dacht dat Einstein ooit zei, dat alles energie is.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Atoom
Kijk maar naar een atoom, daar draaien de elektronen om de kern, zonder een motortje, maar met magnetisme .

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4495
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: gratis elektriciteit

Bericht door Eeuwe » 17 feb 2019, 16:31

Interessant topic.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alt, Martijn M, Sabberjoch, TLRS en 148 gasten