Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door allen » 12 feb 2019, 06:05

:lol:

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door tomgtr » 12 feb 2019, 07:41

JP schreef: 12 feb 2019, 04:07 TomGTR werkt bij de belastingdienst ?
:lollerdelol:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27807
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Luco » 12 feb 2019, 08:03

:tooth:

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Martijn M » 12 feb 2019, 11:56

CRZ schreef: 11 feb 2019, 21:21 Ik werk voor de luchthaven Schiphol. Altijd garantie voor discussie op verjaardagen. :duck:
Die ken ik, 3 jaar werkzaam geweest op Eindhoven Airport. De hele shitload aan geklaag kwam altijd bij mij terecht haha.

Nu werkzaam bij een importeur van grondverzetmachines.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Tristan » 12 feb 2019, 11:57

JP schreef: 12 feb 2019, 04:07 TomGTR werkt bij de belastingdienst ?
:clap:

flieger
Berichten: 848
Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door flieger » 12 feb 2019, 14:13

tomgtr schreef: 11 feb 2019, 21:52 Haha, ja dat kent iedereen en iedereen heeft te maken gehad met de betere en slechtere punten. Ik werk bij op 1 na grootste bedrijf van Nederland qua omzet en ik krijg nul reactie als ik het noem want niemand kent het.
Vitol? Zegt me niets :wink:

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door tomgtr » 12 feb 2019, 14:17

Haha 99 pct niks

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3413
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Booooh » 12 feb 2019, 17:12

Dettol?

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door smiley » 12 feb 2019, 20:37


Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Eric H » 13 feb 2019, 10:25

Nog steeds werkzaam in de "automaterialen" ( www.satorholding.com ), onderdeel van de LKQ Corporation

Tegenwoordig in de data kant (relationele databases) t.b.v. catalogi.
Nu bezig in een Europees project met als doel één centrale database waarmee we onze catalogi en concepten op aanvraag en behoefte kunnen voeden voor alle Europese bedrijven.

Werk ondertussen al bijna 20 jaar voor dit bedrijf, en nog steeds is geen dag hetzelfde.
Voor mij geldt trouwens hetzelfde als voor tomgtr, niet veel mensen kennen het bedrijf terwijl wij het grootste deel van het Nederlandse wagenpark mobiel houden. Reden voor mij om op verjaardagen e.d. maar te zeggen dat ik "iets in de automaterialen doe"

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Estoque » 13 feb 2019, 11:05

Ik zit sinds 1,5 jaar fulltime bij mijn vader in de zaak, met de intentie het over te nemen (samen met mijn broer) als hij met pensioen gaat. (+- 2 jaar nog)

Hij heeft een Carrosseriebedrijf waar wij met ongeveer 30 man tussen de 90 en 120 vrachtwagens, in het hogere prijssegment, bouwen per jaar. Daarnaast produceren wij seriematig kleine Carrosserieën voor electrische bezorgauto's voor een online supermarkt in Nederland.

Dat laatste is echt mijn project en ben ik vanaf dag 1 mee in aanraking geweest, toen nog als student die in de avonduren onderhoud pleegde op locatie en instructies gaf over basis-onderhoud wat de bezorgers zelf konden doen. Sinds dat ik ik hier Fulltime werk, hebben we het hele ontwerp gewijzigd, is de manier van werken omgegooid en worden alle materialen gekant en op maat geleverd en kunnen we inmiddels zo'n 20 Carrosseriën per week bouwen, zodat we aan de groeiende vraag kunnen blijven voldoen.

Mijn taak is een combinatie van 3D Tekenaar (solidworks) en MvA (Mannusje van Alles) en dus super gevarieerd. Zo zit ik de éne dag achter mijn teken-pc, en de andere dag een hele dag achter het stuur van een vrachtwagen.

Online
Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door MartijnGizmo » 13 feb 2019, 11:23

Horen die carrosserieën zo te piepen? :tooth: Kon die wagentjes van de zomer mooi langs horen komen vanaf m'n balkon.

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Estoque » 13 feb 2019, 11:41

MartijnGizmo schreef: 13 feb 2019, 11:23 Horen die carrosserieën zo te piepen? :tooth: Kon die wagentjes van de zomer mooi langs horen komen vanaf m'n balkon.
Hoort niet, maar dat is niet te verkomen. Ze rijden er namelijk 2 aluminium frames in die tegen elkaar staan. (opgesloten door rubberblokken op de voorkant en achterkant van het bakje) maar in het midden staan de 2 aluminium frames tegen elkaar. Deze hoor je constant schuren/rammelen.

Daarnaast rijden ze er ook nog wel eens wat krom (echt heel vaak!) en dan schuren de aluminium klepjes over de stalen zijregel. Deze zijn ontworpen met 3mm speling, maar na een tikje tegen de bovenkant van de laadbak, is deze speling vaak al weg en begint het geschraap en gepiep.

We hadden ooit een volledig stalen bakje (de eerste 30 bakjes), maar als ze dan ergens tegenaan reden, knapte de achteras onder het autootje vandaan. En daar zit ook de electrische motor aan vast en dus was dat duurder dan een bakje. Dus toen hebben we de bak slapper gemaakt, zodat ze de auto's heel houden.

Maar als je het piepen kunt horen, dan woon je waarschijnlijk in Amersfoort of in Almere. Dat zijn namelijk de eerste locaties waar ze open gingen (amersfoort was Nr.1) en daar staan dus ook de oudste auto's. Die hadden iets meer speling tussen de kratten dan dat ze nu hebben.

Online
Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door MartijnGizmo » 13 feb 2019, 11:55

Bedankt voor je uitgebreide uitleg, leuk om te weten (ik sla graag veel nutteloze dingen op in mijn hoofd)! :thumbup: Ik woon idd in Almere.

Tom
Berichten: 21696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Tom » 13 feb 2019, 12:03

Grappig, toevallig een paar dagen terug met collega over gehad... die begon erover... ik kende die autootjes niet (woon ook niet in de grote boze stad :tooth: ).

flieger
Berichten: 848
Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door flieger » 13 feb 2019, 12:12

Estoque schreef: 13 feb 2019, 11:41 Maar als je het piepen kunt horen, dan woon je waarschijnlijk in Amersfoort of in Almere. Dat zijn namelijk de eerste locaties waar ze open gingen (amersfoort was Nr.1) en daar staan dus ook de oudste auto's. Die hadden iets meer speling tussen de kratten dan dat ze nu hebben.
Leuk om te lezen! Bedankt voor je uitgebreide uitleg. In Utrecht en omgeving zijn ook de piepende varianten te horen. Ook al een aantal keer zo'n karretje met pech/na een botsing zien staan (of liggen, want ze vallen ook wel eens om).

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Bram » 13 feb 2019, 12:13

Druk bezig met het opzetten van een tweede lijn producten, die in een hele andere prijsklasse vallen dan wat ik tot op heden aanbied. Er komt een tweede website, ik heb afgelopen zondag op een trouwbeurs gestaan en ambieer om in de zomer van 2020 m'n loopbaan binnen het onderwijs af te kunnen sluiten.

erwin20vt
Berichten: 784
Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door erwin20vt » 13 feb 2019, 12:14

Estoque van berkum neem ik aan?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27807
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Luco » 13 feb 2019, 12:19

Bram schreef: 13 feb 2019, 12:13 Druk bezig met het opzetten van een tweede lijn producten, die in een hele andere prijsklasse vallen dan wat ik tot op heden aanbied. Er komt een tweede website, ik heb afgelopen zondag op een trouwbeurs gestaan en ambieer om in de zomer van 2020 m'n loopbaan binnen het onderwijs af te kunnen sluiten.
Zo dan, doe je goed man :thumbup: :thumbup:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Bram » 13 feb 2019, 12:23

Het moet allemaal nog maar lukken hoor maar heb de laatste tijd echt het gevoel dat ik onderneem. Koude acquisitie, met een stand op trouwbeurzen staan, proberen contact te zoeken met potentiële klanten door een actievere benadering op een aantal vlakken, ik hoop dat dat gaat lonen. Het is dat ik nog geen hypotheek heb (we wonen pas 8 maanden samen in een huurhuis en met alleen ondernemen krijg ik nog niet zo'n goede hypotheek als met de huidige combinatie), anders was ik deze zomer al gestopt.

Ik word onderhand helemaal gek van de combinatie lesgeven en alle ellende erom heen, en ondernemen. Gaat gewoon niet meer :tooth:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Martijn_bmw » 13 feb 2019, 12:38

Veel eigen bedrijven / ondernemers hier, leuk om te lezen!

Zelf werk ik al 16 jaar (ben nu 35 :tooth: ) in de autoleasebranche waarvan de laatste 8 jaar bij Athlon.

Begonnen als werkstudent ex-lease auto’s ophalen door het hele land voor een kleine locale leaseclub uit Baarn (1500 auto’s in beheer) Super leuke bijbaan als je iets met auto’s en autorijden hebt en net je rijbewijs op zak :) daarna toen ik 21 was en HBO had afgerond op kantoor doorgegaan bij deze club. eerst op de onderhoud en schade afdeling aanvragen goedkeuren en reservering cijfers bepalen iets later business controller geworden daar.

Weer wat jaartjes later naar operationele analyse afdeling van Athlon NL (100.000 auto’s in beheer) gegaan om kostprijzen te bepalen en nu werkzaam als teamlead/senior business controller. Stuur een team van 6 man aan en ben verantwoordelijk voor controlling op alle bruto winst componenten van Athlon NL.

Nog altijd erg leuk en gevarieerd werk dus blijf voorlopig wel in de leasewereld :D

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Bram » 13 feb 2019, 12:49

Ken je de Wagenparkbeheerders toevallig? Die doen ook veel met auto's :)

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Martijn_bmw » 13 feb 2019, 12:52

Ja die ken ik zeker, is een tussenpersoon waar een paar klanten van ons zitten

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Bram » 13 feb 2019, 12:52

Opgericht door m'n beste vriend, die groeien echt hard, erg knap.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Martijn_bmw » 13 feb 2019, 12:56

Ha cool, kleine wereld! Gaan zeker hard, beetje tegenhanger van fleetsupport waar ze een paar grote klanten vandaan hebben gehaald.
Ik denk ook wel eens aan zoiets maar voor mij te eenzijdig qua werk.
Ook wel eens redelijk gevorderd geweest met een business plan voor een eigen leaseclub maar probleem is dat je nergers fatsoenlijk funding daarvoor kan krijgen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, Ahrefs [Bot], BMWDennis, m@rco, Paul76, tomgtr, Wimo en 61 gasten