ineens ligt er dan

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3543
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: ineens ligt er dan

Bericht door RS-Ron » 11 feb 2019, 21:02

Je hebt hem niet verteld dat je bij de eerste beste voorspelling van een stevige bries alles wat in zijn tuin en rondom zijn pand staat met een bijl zodanig “klein” maakt dat het geen schade meer aanricht ? Dan kan hij er echt niets aan doen. Gewoon als buren onder elkaar een beetje helpen.....heeft ie vast niets op tegen. Bij wijze van spreken natuurlijk. Ik zou niet blij zijn.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: ineens ligt er dan

Bericht door Luco » 11 feb 2019, 21:15

misschien laat ik de oude schutting in zijn tuin dumpen :lol:

Ik ben allang blij dat mijn eigen verzekering het dekt, anders hadden we echt een probleem gehad, toch zon 3k schade.

Online
Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3244
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: ineens ligt er dan

Bericht door ADV » 12 feb 2019, 15:49

Bizar zeg dat je buurman zo handelt.. Het is verdomme zijn materiaal wat schade bij jou aanricht.. Ik wil wel een keer bij je komen oefenen met mn golfballen? Ow, sorry netje waar ik in sla is gebroken door de wind.. valt niet onder opstal.. nou jammer van je ruiten..

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: ineens ligt er dan

Bericht door Luco » 12 feb 2019, 17:00

ja hij beroept zich op overmacht, formeel heeft die misschien gelijk, maar erg kinderachtig.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: ineens ligt er dan

Bericht door Riceaux » 12 feb 2019, 17:05

Je stacaravan is verzekerd bij schade door brand, diefstal en storm. Ook tijdens de winterstalling. Standaard ben je ook verzekerd voor schade die je veroorzaakt bij een ander. Bijvoorbeeld als je antenneschotel van het dak waait. En op de auto van je buurman landt. Ook je inboedel kan meeverzekerd zijn.
Quote van de A.S.R. site over een stacaravanverzekering. Waarom zou je schade die je bij andere veroorzaakt kunnen verzekeren als je je gewoon op overmacht kunnen beroepen?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: ineens ligt er dan

Bericht door Luco » 12 feb 2019, 17:10

Ja de caravan was niet verzekerd, dus ook de schade daarvan is dan niet verzekerd, gelukkig dekt onze verzekering de schade omdat we een uitgebreide opstal hebben gekozen, anders was het echt drama geweest.
Maar ja ga eens juridische stappen ondernemen voor 350 euro?
Asociaal vind ik het wel.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: ineens ligt er dan

Bericht door Riceaux » 12 feb 2019, 17:16

Goed voor de buren relatie is het inderdaad niet.

Online
Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1931
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
Locatie: Flevoland

Re: ineens ligt er dan

Bericht door Hitz » 12 feb 2019, 17:24

Kansloos..

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: ineens ligt er dan

Bericht door NSXRS » 12 feb 2019, 17:46

Dit valt zoiets in de zelfde categorie als een dakpan die van je huis waait en op iemands hoofd of auto belandt.
Zoals ik al eerder aangaf, wordt dat geacht te vallen onder wettelijke aansprakelijkheid van de eigenaar en wordt gedekt door diens persoonlijke WAP (mits hij die heeft) uitzondering en geen dekking is wanneer veroorzaakt door verwijtbaar achterstallig onderhoud of opzet

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: ineens ligt er dan

Bericht door Luco » 12 feb 2019, 17:58

wap is als je zelf of je huisdier of kinderen schade veroorzaakt bij een ander, een caravan die door storm uit elkaar waait valt niet onder de wap maar moet je apart verzekeren zoals riceaux al aangaf, en de stacaravan was niet verzekerd.

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: ineens ligt er dan

Bericht door NSXRS » 12 feb 2019, 18:10

Luco schreef: 12 feb 2019, 17:58 wap is als je zelf of je huisdier of kinderen schade veroorzaakt bij een ander, een caravan die door storm uit elkaar waait valt niet onder de wap maar moet je apart verzekeren zoals riceaux al aangaf, en de stacaravan was niet verzekerd.
Ligt denk ik stukje genuanceerder.
Als je de stacaravan verzekert, dan is dat voor schade die ontstaat aan de caravan zelf, niet voor schade door de caravan veroorzaakt aan anderen.

Wat onderdeel van de verwarring is, is dat opstalverzekeraars een verreken afspraak hebben: schade veroorzaakt door opstal van partij 1 bij opstal van partij 2, wordt vergoed door opstalverzekeraar van partij2, dus NIET door verzekering eigenaar van veroorzakende opstal.
Dit is door opstalverzekeraars onderling afgesproken om geen onderlinge schadeverrekeningen te hebben, er wordt van uit gegaan dat de onderlinge schades elkaar ongeveer opheffen, het anders veel te veel administratie kost. Gebeurt alleen bij opstal verzekeringen

In dit geval lijkt mij dat net als die voornoemde dakpan op aansprakelijkheid van buurman kan worden geclaimd en dan onder zijn WAP dekking valt

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: ineens ligt er dan

Bericht door Luco » 12 feb 2019, 18:18

Lees het nog maar eens na, je verhaal klopt niet is bij twee verzekeringen nagevraagd, een stacaravan is geen opstal en moet je apart verzekeren en dan is schade aan derden door de stacaravan gedekt, maar deze was niet verzekerd en dus geen dekking.
opstalverhaal klopt maar het was geen opstal wat de schade veroorzaakte.
Maar goed de dekking is geregeld op het eigen risico na.

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: ineens ligt er dan

Bericht door SlowCo » 12 feb 2019, 19:51

Maar of die buurman nou wel of niet verzekerd is, de schade is veroorzaakt door materiaal van hem. Jij kunt hem dus toch gewoon persoonlijk aansprakelijk stellen? Dat hij het dan uit eigen zak moet betalen, is zijn probleem lijkt me.

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: ineens ligt er dan

Bericht door NSXRS » 12 feb 2019, 20:03

Luco schreef: 12 feb 2019, 18:18 Lees het nog maar eens na, je verhaal klopt niet is bij twee verzekeringen nagevraagd, een stacaravan is geen opstal en moet je apart verzekeren en dan is schade aan derden door de stacaravan gedekt, maar deze was niet verzekerd en dus geen dekking.
opstalverhaal klopt maar het was geen opstal wat de schade veroorzaakte.
Maar goed de dekking is geregeld op het eigen risico na.
Ik zal het nog 1x proberen te verduidelijken, ik verwoord het blijkbaar niet goed:
JOUW opstalverzekeraar betaalt je de schade die door andere partij veroorzaakt wordt..
Op een stacaravan is geen verzekeringsplicht, als buurman dat al gedaan had, dan was het naar ik aanneem ook een opstal geweest en was uitkering identiek geweest, door jouw verzekeraar en had het onder de onderlinge niet-verhaal afspraak gevallen.
Wel bestaat nog de kans dat jouw verzekeraar de aan jou gedane uitkering op de buurman zal trachten te halen.. is voor hun een kosten/baten plaatje of ze dat doen, vermoed van niet

Het ER wat op jouw verzekering geldt en je dus niet uitbetaald krijgt is te verhalen op de WAP van de veroorzaker. Die is wettelijk aansprakelijk voor schade veroorzaakt door hemzelf dan wel door zaken (niet voer-of vaartuigen waarvoor een wettelijke verzekeringsplicht geldt) welke hij in zijn bezit of onder zijn beheer heeft.

Einde van mijn toelichtingen :bag:

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3413
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: ineens ligt er dan

Bericht door Booooh » 12 feb 2019, 20:30

Geen rechtsbijstand? Kost niet veel moeite om hem aansprakelijk te stellen ook, zou het gewoon doen, nee heb je en ja kun je krijgen ...

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: ineens ligt er dan

Bericht door Luco » 12 feb 2019, 20:34

NSXRS schreef: 12 feb 2019, 20:03
Luco schreef: 12 feb 2019, 18:18 Lees het nog maar eens na, je verhaal klopt niet is bij twee verzekeringen nagevraagd, een stacaravan is geen opstal en moet je apart verzekeren en dan is schade aan derden door de stacaravan gedekt, maar deze was niet verzekerd en dus geen dekking.
opstalverhaal klopt maar het was geen opstal wat de schade veroorzaakte.
Maar goed de dekking is geregeld op het eigen risico na.
Ik zal het nog 1x proberen te verduidelijken, ik verwoord het blijkbaar niet goed:
JOUW opstalverzekeraar betaalt je de schade die door andere partij veroorzaakt wordt..
Op een stacaravan is geen verzekeringsplicht, als buurman dat al gedaan had, dan was het naar ik aanneem ook een opstal geweest en was uitkering identiek geweest, door jouw verzekeraar en had het onder de onderlinge niet-verhaal afspraak gevallen.
Wel bestaat nog de kans dat jouw verzekeraar de aan jou gedane uitkering op de buurman zal trachten te halen.. is voor hun een kosten/baten plaatje of ze dat doen, vermoed van niet

Het ER wat op jouw verzekering geldt en je dus niet uitbetaald krijgt is te verhalen op de WAP van de veroorzaker. Die is wettelijk aansprakelijk voor schade veroorzaakt door hemzelf dan wel door zaken (niet voer-of vaartuigen waarvoor een wettelijke verzekeringsplicht geldt) welke hij in zijn bezit of onder zijn beheer heeft.

Einde van mijn toelichtingen :bag:
Ik zal het nog een keer vertellen
op een stacaravan zit geen verzekeringsplicht en valt niet onder de wettelijke aansprakelijkheid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: ineens ligt er dan

Bericht door Luco » 12 feb 2019, 20:35

Booooh schreef: 12 feb 2019, 20:30 Geen rechtsbijstand? Kost niet veel moeite om hem aansprakelijk te stellen ook, zou het gewoon doen, nee heb je en ja kun je krijgen ...
nee, we hebben geen rechtsbijstand.
ik ga wel vragen of ze de schade inclusief eigen risico gaan verhalen bij onze opstal.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: ineens ligt er dan

Bericht door smiley » 12 feb 2019, 20:42

Het wordt weer tijd voor een puntmutsenbbq om die buurman wat helder te maken. :tooth:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: ineens ligt er dan

Bericht door Luco » 12 feb 2019, 20:47

:lollerdelol: :lollerdelol:

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: ineens ligt er dan

Bericht door Martin van der Zwaard » 12 feb 2019, 20:51

Luco schreef: 12 feb 2019, 20:35
Booooh schreef: 12 feb 2019, 20:30 Geen rechtsbijstand? Kost niet veel moeite om hem aansprakelijk te stellen ook, zou het gewoon doen, nee heb je en ja kun je krijgen ...
nee, we hebben geen rechtsbijstand.
ik ga wel vragen of ze de schade inclusief eigen risico gaan verhalen bij onze opstal.
Heb je helemaal geen rechtsbijstand?? Ook niet in je autoverzekering??

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: ineens ligt er dan

Bericht door Luco » 12 feb 2019, 20:55

daar zit die in, maar geen aparte voor andere zaken, zoals deze

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: ineens ligt er dan

Bericht door Martin van der Zwaard » 12 feb 2019, 20:58

Is voor zover ik weet een pot nat. Maakt niet uit waar ie in zit.

Dacht ook altijd dat ik dubbel moest hebben tot dat ik een keer schade met de auto had en de dame van de verzekering aangaf dat het niet uitmaakt waar je hem onder hebt. Je kunt er met alles terrecht.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: ineens ligt er dan

Bericht door Luco » 12 feb 2019, 21:02

nou dat kan ik morgen nog navragen, maar volgens mij is die alleen voor de auto

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: ineens ligt er dan

Bericht door NSXRS » 12 feb 2019, 21:03

Luco schreef: 12 feb 2019, 20:34
NSXRS schreef: 12 feb 2019, 20:03
Luco schreef: 12 feb 2019, 18:18 Lees het nog maar eens na, je verhaal klopt niet is bij twee verzekeringen nagevraagd, een stacaravan is geen opstal en moet je apart verzekeren en dan is schade aan derden door de stacaravan gedekt, maar deze was niet verzekerd en dus geen dekking.
opstalverhaal klopt maar het was geen opstal wat de schade veroorzaakte.
Maar goed de dekking is geregeld op het eigen risico na.
Ik zal het nog 1x proberen te verduidelijken, ik verwoord het blijkbaar niet goed:
JOUW opstalverzekeraar betaalt je de schade die door andere partij veroorzaakt wordt..
Op een stacaravan is geen verzekeringsplicht, als buurman dat al gedaan had, dan was het naar ik aanneem ook een opstal geweest en was uitkering identiek geweest, door jouw verzekeraar en had het onder de onderlinge niet-verhaal afspraak gevallen.
Wel bestaat nog de kans dat jouw verzekeraar de aan jou gedane uitkering op de buurman zal trachten te halen.. is voor hun een kosten/baten plaatje of ze dat doen, vermoed van niet

Het ER wat op jouw verzekering geldt en je dus niet uitbetaald krijgt is te verhalen op de WAP van de veroorzaker. Die is wettelijk aansprakelijk voor schade veroorzaakt door hemzelf dan wel door zaken (niet voer-of vaartuigen waarvoor een wettelijke verzekeringsplicht geldt) welke hij in zijn bezit of onder zijn beheer heeft.

Einde van mijn toelichtingen :bag:
Ik zal het nog een keer vertellen
op een stacaravan zit geen verzekeringsplicht en valt niet onder de wettelijke aansprakelijkheid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik vraag mij soms af waarom ik de moeite neem om iets te adviseren...je gaat iets herhalen wat ik al schreef..zie dik gedrukte tekst boven..
Heb meerdere malen met particuliere aansprakelijkheid, WAP verzekeringen en de dekking daarvan te maken gehad, dus heb enige kennis.., maar je bent blijkbaar tevreden met de afwikkeling :thumbup:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: ineens ligt er dan

Bericht door Luco » 12 feb 2019, 21:11

nee zijn wap zegt overmacht en dus niet gedekt, blijkbaar lees je niet goed, een wap is voor schade die jij of je kinderen/huisdier bij andere veroorzaken en is niet voor bv een stacaravan, en dat blijkt dus nu, met overmacht kom je dan blijkbaar met veel weg, je typt een hoop maar zegt eigenlijk niks, tip van Martijn kan ik wat mee, meet oeverloze betweterigheid kan ik niks als de verzekeraar overmacht claimt, of je moet een nuttige tip hebben :thumbup:

@Martijn, gelijk een mail naar onze tussenpersoon gedaan eens kijken of die wat kunnen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alt, Eric Z, Gijzert, Joost H., Martijn M, TLRS en 150 gasten