M140i Finale: de kogelbiefstuk is door de kerk
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29
- Tristan
- Berichten: 13336
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: M140i Finale: de kogelbiefstuk is door de kerk
De instap 6-cil benzine wordt nu dus de M340i @ Euro 90K.
Eeuwig zonde.
Eeuwig zonde.
-
- Berichten: 9071
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: M140i Finale: de kogelbiefstuk is door de kerk
De boekhouders van BMW hebben dus gewonnen van de liefhebbers.
Gewoon dieptriest, dat BMW al zijn merkwaarden consequent door het putje spoelt. Mijn 440i is mijn eerste BMW maar op deze manier ook mijn laatste. Waarom zou je nog een BMW kopen als het toch allemaal dezelfde 4 cilinder FWD/AWD meuk is, net zoals bij de concurrentie. Pffff.
Gewoon dieptriest, dat BMW al zijn merkwaarden consequent door het putje spoelt. Mijn 440i is mijn eerste BMW maar op deze manier ook mijn laatste. Waarom zou je nog een BMW kopen als het toch allemaal dezelfde 4 cilinder FWD/AWD meuk is, net zoals bij de concurrentie. Pffff.
- Arthur
- Berichten: 39832
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: M140i Finale: de kogelbiefstuk is door de kerk
Ja, alles met een 4 cilinder, FWD en AWD is meuk!
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: M140i Finale: de kogelbiefstuk is door de kerk
Nee dat zeker niet Arthur. Maar de redenen om een BMW te kopen verdwijnen voor vele DF'ers zo wel. Met FWD en AWD is er leuker spul te koop dan een overpriced BMW.
-
- Berichten: 9071
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: M140i Finale: de kogelbiefstuk is door de kerk
Riceaux snapt het.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: M140i Finale: de kogelbiefstuk is door de kerk
Wouter81 schreef: ↑11 feb 2019, 18:09 De boekhouders van BMW hebben dus gewonnen van de liefhebbers.
Gewoon dieptriest, dat BMW al zijn merkwaarden consequent door het putje spoelt. Mijn 440i is mijn eerste BMW maar op deze manier ook mijn laatste. Waarom zou je nog een BMW kopen als het toch allemaal dezelfde 4 cilinder FWD/AWD meuk is, net zoals bij de concurrentie. Pffff.
Geheel mee eens!
Vooral consequent je heritage verloochenen, das uiteraard het meest succesvolle recept om een merk (welk en wie dan ook) de nek om te draaien.
Ik word al een tijdje niet echt vrolijk meer van de Münchener styling (in-exterieur/dash) en de ingeslagen weg richting toekomst.
-
- Berichten: 2934
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: M140i Finale: de kogelbiefstuk is door de kerk
Dit zal ook goed zijn voor de restwaarde van de M135i/M140i dunkt mij. Nou moet ik nog harder werken om een M135i binnen bereik te krijgen.
- sitechris
- Berichten: 4478
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: M140i Finale: de kogelbiefstuk is door de kerk
Je zult mij niet horen zeggen dat alles met viercilinder en FWD meuk is. Verre van. Maar als ik er eentje koop, dan ga ik daar niet 70k voor aftikken terwijl de auto maar 306 pk levert (ok, met xDrive zucht). Dan koop ik een Cupra voor 45k.
- Arthur
- Berichten: 39832
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- Arthur
- Berichten: 39832
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
-
- Berichten: 18535
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: M140i Finale: de kogelbiefstuk is door de kerk
Wanneer stopt de productie van de 1 serie?
BMW heeft altijd van die heerlijke 'eind' modellen, vol met opties & weinig €.
Zal mij niks verbazen als je dan met een beetje geluk voor 40K een M140i pakt.
En aangezien het een van de laatste is, doet dat wel nadenken.....
BMW heeft altijd van die heerlijke 'eind' modellen, vol met opties & weinig €.
Zal mij niks verbazen als je dan met een beetje geluk voor 40K een M140i pakt.
En aangezien het een van de laatste is, doet dat wel nadenken.....
- MVB
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Re: M140i Finale: de kogelbiefstuk is door de kerk
Gezien de huidige prijs voor een M140i 61k is vrees ik niet dat ze weg gaan voor 40kErikS schreef: ↑12 feb 2019, 08:08 Wanneer stopt de productie van de 1 serie?
BMW heeft altijd van die heerlijke 'eind' modellen, vol met opties & weinig €.
Zal mij niks verbazen als je dan met een beetje geluk voor 40K een M140i pakt.
En aangezien het een van de laatste is, doet dat wel nadenken.....
-
- Berichten: 18535
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: M140i Finale: de kogelbiefstuk is door de kerk
Mwaah, ik kon bij de vorige modelswitch een 116i voor 28K meenemen. (waarde incl opties ruim 42K)MJvanBlokland schreef: ↑12 feb 2019, 08:28Gezien de huidige prijs voor een M140i 61k is vrees ik niet dat ze weg gaan voor 40kErikS schreef: ↑12 feb 2019, 08:08 Wanneer stopt de productie van de 1 serie?
BMW heeft altijd van die heerlijke 'eind' modellen, vol met opties & weinig €.
Zal mij niks verbazen als je dan met een beetje geluk voor 40K een M140i pakt.
En aangezien het een van de laatste is, doet dat wel nadenken.....
Ik denk dat je je daar nog op verkijkt. 53/54K vraagprijs, net 50K meenemen.....
- Luco
- Berichten: 27961
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: M140i Finale: de kogelbiefstuk is door de kerk
Naar mijn mening niks met boekhouders te maken maar meer met de milieulobby van de bomenknuffelaars, je kan dan wel dikke 6, 8 en 10 cilinders blijven maken, maar je totale uitstoot moet ook weer gecompenseerd worden en dat is nu eenmaal makkelijker met een 4 cilinder.romo schreef: ↑11 feb 2019, 19:00Wouter81 schreef: ↑11 feb 2019, 18:09 De boekhouders van BMW hebben dus gewonnen van de liefhebbers.
Gewoon dieptriest, dat BMW al zijn merkwaarden consequent door het putje spoelt. Mijn 440i is mijn eerste BMW maar op deze manier ook mijn laatste. Waarom zou je nog een BMW kopen als het toch allemaal dezelfde 4 cilinder FWD/AWD meuk is, net zoals bij de concurrentie. Pffff.
Geheel mee eens!
Vooral consequent je heritage verloochenen, das uiteraard het meest succesvolle recept om een merk (welk en wie dan ook) de nek om te draaien.
Ik word al een tijdje niet echt vrolijk meer van de Münchener styling (in-exterieur/dash) en de ingeslagen weg richting toekomst.
Hoe jammer ook.
- Fabian
- Berichten: 7045
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: M140i Finale: de kogelbiefstuk is door de kerk
Zo is het helaas wel Luco. Wetgeving bepaald dat er zo mee omgegaan moet worden.
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29
Re: M140i Finale: de kogelbiefstuk is door de kerk
Was sowieso al van plan om onze 135i voorlopig nog even te blijven koesteren, maar nu helemaal...
Wacht voor de 2-serie coupe/cabrio hetzelfde lot? Dat zie ik nergens, tenzij iets gemist heb...
Wacht voor de 2-serie coupe/cabrio hetzelfde lot? Dat zie ik nergens, tenzij iets gemist heb...
- Luco
- Berichten: 27961
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: M140i Finale: de kogelbiefstuk is door de kerk
ach tweedehands blijven ze voorlopig, ik koop toch nooit nieuw
- JP
- Berichten: 31360
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: M140i Finale: de kogelbiefstuk is door de kerk
Een paar jaar geleden kocht je ze helemaal niet....
-
- Berichten: 51456
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
- Luco
- Berichten: 27961
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 26 sep 2015, 21:53
Re: M140i Finale: de kogelbiefstuk is door de kerk
Hmm dan toch maar snel op zoek naar werk dichterbij zodat de kilometers niet zo snel oplopen op mijn M135i LCI die daarna nog wat meer restwaarde blijft houden...
Oh wacht, ik kan er ook gewoon in blijven rijden en blijven genieten
Over een paar jaar koop ik dan wel wel een Megane 5 RS-line (met dan ook inmiddels 3 cylinder 1.2 of zo).
Uiteindelijk biedt deze 'finale' versie toch niet zoveel spannends aan.. ander kleurtje velgen, standaard draadloos laden optie(140 euro aftermarket) en wat opties standaard. Wellicht dat de prijs een stuk interessanter is maar verder..
Oh wacht, ik kan er ook gewoon in blijven rijden en blijven genieten
Over een paar jaar koop ik dan wel wel een Megane 5 RS-line (met dan ook inmiddels 3 cylinder 1.2 of zo).
Uiteindelijk biedt deze 'finale' versie toch niet zoveel spannends aan.. ander kleurtje velgen, standaard draadloos laden optie(140 euro aftermarket) en wat opties standaard. Wellicht dat de prijs een stuk interessanter is maar verder..
- Joop
- Berichten: 8897
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: M140i Finale: de kogelbiefstuk is door de kerk
De opvolgder van de 2er coupe en 2er cabrio zouden de dans nog ontspringen was altijd de berichtgeving... Of in ieder geval: deze zou nog RWD blijven. Anders zit een nieuwe M2 er ook niet meer in lijkt mij.Rocketmonkey schreef: ↑12 feb 2019, 09:10 Was sowieso al van plan om onze 135i voorlopig nog even te blijven koesteren, maar nu helemaal...
Wacht voor de 2-serie coupe/cabrio hetzelfde lot? Dat zie ik nergens, tenzij iets gemist heb...
- Martijn_bmw
- Berichten: 26804
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: M140i Finale: de kogelbiefstuk is door de kerk
Idd dit! Alle auto fabrikanten móeten vanaf 2021 voldoen aan een gemiddelde CO2 uitstoot van 95gr elke gr erboven gaat echt miljoenen boetes opleveren. Dus helaas de dikke motoren zullen echt in hoog tempo uitsterven want die 95gr blijft het niet bij de wordt steeds lager bijgesteldLuco schreef: ↑12 feb 2019, 08:46Naar mijn mening niks met boekhouders te maken maar meer met de milieulobby van de bomenknuffelaars, je kan dan wel dikke 6, 8 en 10 cilinders blijven maken, maar je totale uitstoot moet ook weer gecompenseerd worden en dat is nu eenmaal makkelijker met een 4 cilinder.romo schreef: ↑11 feb 2019, 19:00Wouter81 schreef: ↑11 feb 2019, 18:09 De boekhouders van BMW hebben dus gewonnen van de liefhebbers.
Gewoon dieptriest, dat BMW al zijn merkwaarden consequent door het putje spoelt. Mijn 440i is mijn eerste BMW maar op deze manier ook mijn laatste. Waarom zou je nog een BMW kopen als het toch allemaal dezelfde 4 cilinder FWD/AWD meuk is, net zoals bij de concurrentie. Pffff.
Geheel mee eens!
Vooral consequent je heritage verloochenen, das uiteraard het meest succesvolle recept om een merk (welk en wie dan ook) de nek om te draaien.
Ik word al een tijdje niet echt vrolijk meer van de Münchener styling (in-exterieur/dash) en de ingeslagen weg richting toekomst.
Hoe jammer ook.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26804
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 4 gasten