Stereo @home, liefhebbers?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door WJ » 11 feb 2019, 16:59

Vind ze er erg gaaf uitzien, prijs vind ik alleen koekoek voor die dingen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door romo » 11 feb 2019, 19:03

tomgtr schreef: 10 feb 2019, 23:44 Ok, knoop doorgehakt en 2 Devialet phantom golds besteld. Zit nu al ruim een jaar zonder fatsoenlijk systeem en was het zat. Voor mijn huidige flat ietwat overkill maar op de groei gekocht zeg maar. Ik weet, 2 draadloze speakers alleen om te streamen is vloeken in de kerk hier maar die 2 eieren produceren echt een bak haarzuiver geluid. Goedkoop verre van, maar voor dit budget zal echt niet meevallen om iets bij elkaar te zetten wat ook maar in de buurt komt als je versterker, speakers, cd speler, dac, kabels etc moet aanschaffen.
Feli !!

Ik kom ze wel een keer bekijken, en weer bijpraten/luisteren :D

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door tomgtr » 11 feb 2019, 19:48

Is goed Rob. Je weet me te vinden en zat leuke eettentjes hier in de buurt.

Prijs waanzin ja, maar een versterker, cd speler en speakers, stands plus kabels ben je ook heel gauw 3-4 K aan kwijt. Voor het geluid wat deze geven is het een koopje. Maar inderdaad belachelijk veel geld. Maar hoe lang heb je zo’n set? Min 10 jaar? Dan is het peanuts vergeleken met wat een auto afschrijft. Alles is relatief. De hifi set in m’n daily kost meer. Ik had die optie vast niet aangetikt maar toch.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door WJ » 11 feb 2019, 21:20

Dat is ook zeker waar, vooral het bij elkaar optellen verhaal.
Nog even wat reviews van bekeken, het design vind ik wel echt briljant. En geluid ook natuurlijk uit zo'n ding.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door romo » 11 feb 2019, 21:23

Kost wat heb je ook wat.

CRZ
Berichten: 615
Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door CRZ » 11 feb 2019, 21:36

Ik ben wel benieuwd of je deze hebt vergeleken met bijvoorbeeld een BeoPlay A9. Is een beetje dezelfde prijsklasse.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door tomgtr » 11 feb 2019, 21:48

Nee, vergelijken is vaak lastig wantwelke dealer verkoopt alle potentiele kanshebbers. Beo heb ik eigenlijk niet zo veel mee. Ik ken hun recente spekers niet maar vroeger wel vaak beluisterd maar vond toentertijd dat je voor dat geld veel beter klinkend spul kon kopen voor minder. Er zat welheel veel in de prijs voor naam en gelikt design. En het is al lastig om een keuze te maken las je de speakers naast elkaar hoort, maar op verscillende tijdstippen in verschillende winkels is al helemaal subjectief wat mooier klinkt. Uiteindelijk ga je toch ook een beetje af op specs en reviews om je richting te kiezen. Als je dan bij luisteren ook omvalt zit het wel goed.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door romo » 11 feb 2019, 21:52

"Mijn" merk komt ook weer met wat nieuws;

https://www.hifi.nl/artikel/27578/T+A-d ... -1024.html

Of je er wat aan hebt is idd de vraag; DSD content is er niet of nauwelijks.

Ik heb een offerte laten maken op de uitgaande PA3000HV en MP3000HV; €18K

Ik ga er nog een paar nachten over slapen :tooth:

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door tomgtr » 11 feb 2019, 21:54

Lekker sexy inleiding ook wel. Dan haak ik toch echt af. :kikker:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door romo » 11 feb 2019, 22:03

^Nou, als ik ergens om afhaak is het de pecunia`s :tooth: Hoewel alles relatief is, zeker zoals gemeld t.o.v. aanschaf/afschrijving auto.

De techniek stat buiten kijf, Erste Sahne Deutsche Ingenieurskunst.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door tomgtr » 11 feb 2019, 22:36

Ja, de prijs is ook echt om je rot te schrikken. Een paar devialets laat dan aardig wat ruimte voor spotify, tidal en qobuz abbonementen voor een eeuw

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door HJ2 » 12 feb 2019, 11:14

Wel een fraai ding om te zien ook!
Goddank heb ik geen absoluut gehoor :-)

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door tomgtr » 14 feb 2019, 10:01

Ze staan er sinds gister. De kids maakten fatsoenlijk testen niet mogelijk maar wat een geluid. Bas onwaarschijnlijk laag en precies, prachtige midrange en hoog. Stereo en dieptebeeld ondanks de verre van ideale plaatsing waanzinnig. Muziek die ik zo vaak gehoord heb krijgen nu details die me echt nooit opgevallen zijn. Echt prachtig geluid. Er bestaan ongetwijfeld veel betere systemen, maar denk niet dat je voor deze prijs en dit bescheiden formaat makkelijk iets beters gaat vinden. En als je de loterij wint, koop er 5 en je hebt een surround systeem waar de hele straat van mee kan genieten.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door HJ2 » 14 feb 2019, 10:21

Kijk, dat blijft toch het belangrijkste, een glimlach (of een traan) bij het luisteren!
Ben benieuwd hoe mijn Benchies hierop zouden klinken :blink:

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door tomgtr » 14 feb 2019, 10:35

Benchies, sorry oud lijk hier, wa's da?

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1956
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door 350 Z » 14 feb 2019, 10:46

In dezelfde prijsklasse https://www.stassen.nl/luidsprekers/lui ... 0-wireless en bekroond met de Eisa Award

D. Peters
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 jul 2011, 13:54
Auto: Etron GT
Locatie: Noorwegen

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door D. Peters » 14 feb 2019, 10:50

En van die KEFs zijn er nu ook de kleine LSX versies. Erg goede reviews ook en een stukje goedkoper. Nog een alternatief zijn de Dali Callisto's en de Dynaudio Focus XD20's. Die zien er wel een stuk traditioneler uit.

Heb zelf vaak naar die Phantoms geluisterd en bijna gekocht, maar ik lees toch wel veel problemen met de app en de remote. Ook lipsync problemen als je ze op de TV aansluit. Devialet is erg traag met updates en communiceert bijna niet. Als je er alleen muziek mee streamt zou alles prima moeten werken.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door tomgtr » 14 feb 2019, 11:19

App had veel problemen bij introductie maar wat ik begrijp zijn die echt voorbij. De KEF app staat een stuk slechter bekend. Zowel Dali als Kef kan ik als merken erg waarderen, hou van hun geluid. Heb zowel de Dali's als KEFs gehoord maar beide bij vrienden. Dus echt eerlijk vergelijk is dat niet want was beide in huiskamer opstelling. Voor het geld beide prachtig klinkende speakers. Maar al heel lang verliefd op de Devialets en ook op Devialet als merk. Dus hiervoor gekozen, wetend dat je de helft uitgeven aan KEF/Dali/Naim zeker meer bang for your buck hebt. Maar iedereen die me voor gek verklaart heeft gelijk. Geen discussie.

flieger
Berichten: 848
Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door flieger » 14 feb 2019, 11:30

Gefeliciteerd tomgtr! Fraaie set zo! Heb je een foto van hoe ze staan? Heb je ze op een standaard o.i.d.?

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door tomgtr » 14 feb 2019, 11:35

Yep staan op originele standaards. Zal een keer een plaatje posten.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door HJ2 » 14 feb 2019, 11:42

tomgtr schreef: 14 feb 2019, 10:35 Benchies, sorry oud lijk hier, wa's da?
Benchmarks! :D Voor mij o.a. 'no need to argue', 'fast car', 'both sides now '

Nummers die je door en door kent

D. Peters
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 jul 2011, 13:54
Auto: Etron GT
Locatie: Noorwegen

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door D. Peters » 14 feb 2019, 11:44

Goede keus hoor. Er schijnt in de loop van 2019 ook een flinke software update aan te komen. Devialet heeft nu verschillende apps (1 voor d-premier, 1 voor phantom en 1 voor reactor) en dat zou allemaal geïntegreerd moeten worden. Als ze het waarmaken dan koop ik wellicht ook de phantoms. Op tri-pods zien ze er ook supergaaf uit.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door tomgtr » 14 feb 2019, 12:04

Ja, wat wel een dingetje is dat de volume regeling echt lomp is, van standje hoor ik het nou wel of niet is volgende stand kids wakker. Maar ze hebben nu aparte app met alleen groote volume knop die wel weer extreem exact instelbaar is. Dus die belachelijk dure volume knop die je kan kopen is niet nodig. Tripods vind ik zelf ook leuker uitzien maar dan heb je wel je stroomkabel los eronder hangen dus zo gelikt als op de plaatjes ziet het er dan niet uit. In de stands zit de kabel gewoon netjes weggewerkt. Optical out van TV zal ik vanavond wel proberen als de connect box naar woonkamer verhuisd is.

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door ErikS » 14 feb 2019, 12:22

HJ2 schreef: 14 feb 2019, 10:21 Kijk, dat blijft toch het belangrijkste, een glimlach (of een traan) bij het luisteren!
Ben benieuwd hoe mijn Benchies hierop zouden klinken :blink:
Aangezien jij gelijk had wat betreft TV geluid.... :tooth: Toch door met de zoektocht.
Draadloos lijkt mij wel echt wat, na de 'geluiden' van Tom. :tooth:

Heb je een linkje wat je nou precies hebt staan Tom?
Ik vlieg werkelijk waar alle kanten op. Van Harbeths naar draadloos, van 2.1 naar 5,1 etc etc....

Keuzes :tooth: :bag:

Werkt dus niet met Spotify, wel met Deezer? :tooth:
Fuck, wat vet. Er staat een setje Golds voor 4200 euro op marktplaats. :tooth:

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Stereo @home, liefhebbers?

Bericht door HJ2 » 14 feb 2019, 12:52

He shit.. Nu zijn de missende tand smileys op!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], dave van marion, Erik dB, kennethr, Majestic-12 [Bot], Nico e39, RS-Ron, Thomas H, tomgtr, Wimo en 174 gasten