BMW E87 130i (P.13 - Vanos filters/DISA/Meppen)
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: BMW E87 130i
Ik denk niet eens dat zo’n ding gemiddeld veel duurder is hoor, je kunt wat tegenvallers hebben maar 26 cent de kilometer b.v. vind ik niet spannend. Met een 320d reed ik voor 24 c/km...
- Mark 320iS
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: BMW E87 130i
Tip: als je lid bent van een bmw-forum en dat bij ze aangeeft krijg je een aparte status en krijg je 10% korting op alle vervangingsonderdelen.
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: BMW E87 130i
DF telt ook neem ik aan
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: BMW E87 130i
Koopje toch inclusief sper? Ik zit inclusief sper op 11.600 euro in exact 2 jaar (ook in excel alles opgeteld) (ex cosmetische upgrades)Haantje schreef: ↑04 feb 2019, 11:44Van mijn 130i heb ik dit weekend alle onderhoudskosten opgeteld sinds de aanschaf anderhalf jaar geleden: € 4.616,-. Per kilometer is dat ongeveer 26 cent (18.000km). Overigens is dat niet alleen noodzakelijk onderhoud, maar zitten de Bilstein B12 pro-kit en het sper er ook bij in.
- matthyssie
- Berichten: 6007
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW E87 130i
Haha zo dan.
Als ik begin op te tellen (bij straight six zn auto dus) heb ik daar ook meer dan €5k aan onderhoud/reparaties in gestopt.
Uitschieter van vliegwiel/koppeling/drukgroep/hardyschijven à €1800 was wel de topscoorder. Onderstel zit ook meer dan €1000 in, €200 vanos ventielen, waterpomp €350, oliebeurtje of 4/5 €600. Remslangen €280, schijven/blokken zijn voorbij gekomen. En dan heb ik het sper à €1200 ook nog niet meegerekend .
Als ik begin op te tellen (bij straight six zn auto dus) heb ik daar ook meer dan €5k aan onderhoud/reparaties in gestopt.
Uitschieter van vliegwiel/koppeling/drukgroep/hardyschijven à €1800 was wel de topscoorder. Onderstel zit ook meer dan €1000 in, €200 vanos ventielen, waterpomp €350, oliebeurtje of 4/5 €600. Remslangen €280, schijven/blokken zijn voorbij gekomen. En dan heb ik het sper à €1200 ook nog niet meegerekend .
- Jeroen
- Berichten: 1086
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: BMW E87 130i
En dan de eigenaar voor jou die een M pakket achteraf heeft gemonteerd. Da's ook niet goedkoop.
- matthyssie
- Berichten: 6007
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW E87 130i
haha idd, je hebt een koopje te pakken
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW E87 130i
Haha laten we het hopen!
In de E46 destijds ook genoeg geïnvesteerd.
Denk dat een KM-stand van 200.000+ met goede (extra) onderhoudshistorie een betere basis is dan 150.000 met alleen 'beurtjes', was toen in het geval van mijn E46 zeker het geval.
Vriend van mij kocht een 330i (die nu van Barend is) met dikke stapels rekeningen en had er nooit wat mee, terwijl ik met mijne toch wel vrij vaak bij de garage stond met kleine dingetjes (met de helft v/d kilometers)
Alleen qua restwaarde misschien niet, maar als het daar om gaat zit je ook in een andere prijsklasse te kijken
In de E46 destijds ook genoeg geïnvesteerd.
Denk dat een KM-stand van 200.000+ met goede (extra) onderhoudshistorie een betere basis is dan 150.000 met alleen 'beurtjes', was toen in het geval van mijn E46 zeker het geval.
Vriend van mij kocht een 330i (die nu van Barend is) met dikke stapels rekeningen en had er nooit wat mee, terwijl ik met mijne toch wel vrij vaak bij de garage stond met kleine dingetjes (met de helft v/d kilometers)
Alleen qua restwaarde misschien niet, maar als het daar om gaat zit je ook in een andere prijsklasse te kijken
Laatst gewijzigd door Str8Six op 08 feb 2019, 10:01, 2 keer totaal gewijzigd.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW E87 130i
Het beste is inderdaad zoeken naar een exemplaar waar de bekende dure slijtdelen al zijn vervangen. Delen als koppeling, vliegwiel, waterpomp engazomaardoor. Maar ook Schokdempers/veren, kleppendekselpakking, remslangen, hardyschijf, vanos ventielen, motorsteunen, draagarmen en onderstelrubbers zijn ook van die dingen die langskomen tussen de 150K en 250K. Als je dat bij elkaar optelt ben je zo 5 a 6K verder. Koop je dan een 130i met 125K op de klok voor €15.000 of eentje met 210K waar alles aangedaan is voor rond de €10.000. rationeel gezien een makkelijke keuze.
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW E87 130i
Heb nog even een betere foto van de wintervelgen (styling 103):
Verder het interieur gisteren gereinigd met Gyeon Leather Cleaner en Auto Finesse Hide Conditioner.
Kwam nog best veel vuil af, stoelen zijn nu weer mooi 'natural zwart'.
Kon het helaas lastig vastleggen (werd al donker).
De startknop was een beetje weggesleten, dus heb deze vervangen voor een rode van het Amerikaanse merk IND om het interieur toch wat kleur te geven. Kwaliteit en pasvorm is goed, en is ook in het donker amberkleurig verlicht zoals origineel, geen stickertje dus.
Valt wel beetje erg op, en vloekt een beetje met de zilveren ring er omheen, dus wellicht geen blijvertje, maar even aankijken.
Verder het interieur gisteren gereinigd met Gyeon Leather Cleaner en Auto Finesse Hide Conditioner.
Kwam nog best veel vuil af, stoelen zijn nu weer mooi 'natural zwart'.
Kon het helaas lastig vastleggen (werd al donker).
De startknop was een beetje weggesleten, dus heb deze vervangen voor een rode van het Amerikaanse merk IND om het interieur toch wat kleur te geven. Kwaliteit en pasvorm is goed, en is ook in het donker amberkleurig verlicht zoals origineel, geen stickertje dus.
Valt wel beetje erg op, en vloekt een beetje met de zilveren ring er omheen, dus wellicht geen blijvertje, maar even aankijken.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E87 130i
Lekker om in een fris interieur te stappen hoor.
Specifiek voor deze cleaner en conditioner gekozen?
Specifiek voor deze cleaner en conditioner gekozen?
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW E87 130i
Lekker bezig met het interieur. Ik vind het grootste nadeel van leer dat het bij slecht onderhoud op den duur gaat glimmen wat echt afbreuk doet op de staat van een interieur. Dat is de reden waarom ik bij wat oudere auto geen voorkeur voor leer heb. Ik heb in 130i een combi van sensatec en stof. Moet zeggen dat het er na 12 jaar gewoon nog zgan uitziet.
Ben wel benieuwd naar foto's van het leer. Ik ben in het verleden eens flink tekeer gegaan om zwart leer te herstellen maar is me nooit goed gelukt. Ik gebruikte colourlock producten.
En hoe rij hij tov 18inch? Ik rij op 18inch en runflat en dat is alles behalve comfortabel.
Ben wel benieuwd naar foto's van het leer. Ik ben in het verleden eens flink tekeer gegaan om zwart leer te herstellen maar is me nooit goed gelukt. Ik gebruikte colourlock producten.
En hoe rij hij tov 18inch? Ik rij op 18inch en runflat en dat is alles behalve comfortabel.
- bartb
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
- Locatie: Friesland
Re: BMW E87 130i
Ik zou zsm de runflats er af halen, dat is gewoon niet zo'n geslaagde combinatie...
- Jeroen
- Berichten: 1086
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: BMW E87 130i
Ik heb ook Sensatec gehad in het verleden, en bij iets meer dan 100.00km ging de wang van de bestuurdersstoel kapot. Mijn auto was bepaald geen uitzondering. Grote kans dat het al een keer vervangen is bij jouw exemplaar.
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW E87 130i
Het glimmen is goed te verhelpen met bovenstaande middelen, geven een hele natuurlijke matte finish.Reind schreef: ↑11 feb 2019, 09:31 Lekker bezig met het interieur. Ik vind het grootste nadeel van leer dat het bij slecht onderhoud op den duur gaat glimmen wat echt afbreuk doet op de staat van een interieur. Dat is de reden waarom ik bij wat oudere auto geen voorkeur voor leer heb. Ik heb in 130i een combi van sensatec en stof. Moet zeggen dat het er na 12 jaar gewoon nog zgan uitziet.
Ben wel benieuwd naar foto's van het leer. Ik ben in het verleden eens flink tekeer gegaan om zwart leer te herstellen maar is me nooit goed gelukt. Ik gebruikte colourlock producten.
En hoe rij hij tov 18inch? Ik rij op 18inch en runflat en dat is alles behalve comfortabel.
Neemt niet weg dat leer na verloop van tijd ook gaan 'bubbelen'/rimpelen, maar stof/alcantara daarentegen scheurt weer wat gemakkelijker.
Sensatec heb ik niet echt ervaring mee, maar lees in de meeste ervaringen dat dat in de zomer een beetje vies spul is (plastic+warmte).
Om terug te komen op Knot: Niet specifiek voor deze combinatie van middelen gekozen, had het allebei nog staan. Maar werken beide gemakkelijk en zorgen voor een natuurlijke look. Verwijderd vuil gemakkelijk en laat het leer niet glimmen
- NickM5
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 13 mar 2018, 20:28
- Auto: E60 M5 lci, F21 120d lci
Re: BMW E87 130i
Ik ben zelf heel erg tevreden over de producten van colourlock. Als je de sterke variant gebruikt met de colourlock borstel zie ik niet in hoe leder nog glazend kan blijven. Altijd een perfecte matte finish. Daarna de verzegeling (beschermlaag tegen slijtage) eroverheen en even laten intrekken vervolgens afsluiten met protector (is voor voeding, beetje ongelukkige benaming).
Before you ask: nee ik word zeker niet door ze betaald of gesponsord =)
Before you ask: nee ik word zeker niet door ze betaald of gesponsord =)
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 20:11
- Auto: Bmw E87 130i 2006
Re: BMW E87 130i
Hee! ik heb heel google afgespeurd opzoek naar een Idrive sierlijstje die jij reeds vervangen hebt.
Mijn vraag aan jou! waar in hemelsnaam haal je dit want ik was bijna van plan het middenconsole compleet te vervangen door die hellige vervaging aan het plastic. ik heb zelf ook sinds gisteren een 130i uit 2006.
Het interieur moet het 1 een en ander aan gebeuren en heb al een aantal onderdelen gekocht ter vervanging.
Ik wil graag meer zelf aan de auto doen en dacht misschien heb je wat tips voor me!
En als ik het goed opgemerkt heb kom je uit groningen, ik zelf kom uit steenwijk maar ben met regelmaat (als ik mn rijbewijs weer terug heb) in groningen! Hoor graag van je! - Nick
Mijn vraag aan jou! waar in hemelsnaam haal je dit want ik was bijna van plan het middenconsole compleet te vervangen door die hellige vervaging aan het plastic. ik heb zelf ook sinds gisteren een 130i uit 2006.
Het interieur moet het 1 een en ander aan gebeuren en heb al een aantal onderdelen gekocht ter vervanging.
Ik wil graag meer zelf aan de auto doen en dacht misschien heb je wat tips voor me!
En als ik het goed opgemerkt heb kom je uit groningen, ik zelf kom uit steenwijk maar ben met regelmaat (als ik mn rijbewijs weer terug heb) in groningen! Hoor graag van je! - Nick
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW E87 130i
Afgelopen zondag in Zandvoort bij de BMW M experience geweest met mijn pa. Je kan dan rijden met diverse BMW M en M-performance modellen.
Eindje rijden vanaf het Noorden en het weer leek ook niet echt ideaal voor het M-geweld.
Eerst verwelkomt met een lunch en werden we onderverdeeld in 4 verschillende groepen.
Na een uitleg over zithouding, onder-en overstuur mochten wij beginnen op een smal parcourtje met de nieuwe 8 serie. Wij reden een 840d. Lekker veel koppel en inderdaad verrassend agiel over het smalle parcours door de meesturende achteras. Er was ook een M3 die het parcours reed, deze zie veel meer ‘schudden’ met zijn kont, bji de 8-serie zie je hem als het ware ‘vegen’ als de auto van je wegrijdt. Bijzondere techniek.
Daarna waren we aan de beurt om met 118i’s te oefenen met onder en overstuur. De verschillende modi van DSC leren kennen op een glad rond kombaantje. Verschil tussen systeem aan en uit is echt dag en nacht (duh), maar ook met het systeem aan kun je natuurlijk de mist in gaan als je het te bont maakt.
Vervolgens even rust, en kwamen de andere groepen terug van het circuit. Gelijk maar even een tactische plek ingenomen en kon dus als eerste kiezen. Je rijdt telkens zelf, en wisselt dan om met degene waar je mee bent. Dan zit je er dus naast. Garantie was dat je 1 sessie een BMW M-model reed, er een keer naast zit, 1 sessie met BMW M-performance model rijdt, en daar ook weer 1 sessie naast zit.
Ben voor de M5 F90 gegaan om mee te beginnen. Je rijdt in een treintje achter de instructeur aan, met veiligheidssystemen aan. Redelijk braaf dus, maar er wordt gedurende de sessie (12min ongeveer) wel steeds meer vaart gemaakt. Zonder Zandvoort ervaring moest je dus nog best aardig aanpoten, via de walkie-talkie kreeg je live tips en feedback.
De M5 is van binnen vrij stil, van buiten wel luid. Op het regenachtige circuit erg snel, maar met weinig emotie. De DSC en xDrive werken erg mooi, eigenlijk kun je vrij lomp op het gas gaan staan, hij blijft het mooi regelen tegen de grip-grens aan, je komt alsnog met rotvaart de bochten uit. Aparte ervaring. Daarna naast mijn pa in de M2 gezeten. Veel meer herrie, veel meer emotie, maar op de rechte stukken wel een stuk minder snel. Wel veel meer beleving.
Hierna was ik aan de beurt in een M-performance model. Dit was de M240i xDrive. Leuke auto, maar wel even wennen na de ‘echte’ M’s. Vooral de remmen een stuk minder bite, ook gasreactie natuurlijk wat minder extreem. Wel hele fijne auto op een nat circuit. De bijrijder (pa) was na een paar rondjes in de M240i xDrive vrij misselijk geworden, dus bij de volgende ‘switch’ mocht ik een keer extra
Deze slotsessie gekozen voor de M550d touring. Niet echt voor de hand liggend, maar leek me wel een relaxte afsluiter. Deze auto heeft mij eigenlijk het meest verrast. Zo weinig moeite, zo weinig emotie, maar daardoor juist ontzettend indrukwekkend. Kon de andere modellen gemakkelijk bijblijven, en ook de bochten uit accelereren is een feest. Natuurlijk ook even wezen flipperen, net als in de andere auto’s. Bij de M550d maakt het echt totaal niet uit in welke versnelling of toerental je zit. Trekt eigenlijk de hele tijd even hard. Was eigenlijk een relaxte afsluiter, terwijl ik de rest gemakkelijk bijbleef.
Resumé: allemaal auto’s die in hun eigen ‘niche’ erg goed zijn, maar ook erg verschillend zijn. Kan dus eigenlijk geen keuze maken.
130i:
Dan nog even over mijn auto:
Laatst begon de koppeling wat gek over te schakelen en wou de auto na een ritje niet meer uit. Gaf de melding: ''bij volgende toetsindruk wordt motor in/-uitgeschakeld'' op het scherm. Start/stop knop indrukken werkte dus niet.
Op een gegeven moment wou hij wel uit, maar niet meer aan. Was bang voor stuurslot perikelen, dus lid geworden van de ANWB en deze laten kijken. Stuurslot gaf hij geen foutmelding op, startmotor startte goed, startknop deed het ook. Ze kwamen er niet uit.
Toen doorgemeten op de startmotor terwijl ik op de startknop drukte, deze kreeg een heel klein ogenblik stroom en werd dan geblokkeerd. Iets met de startblokkering dus.
De volgende dag wat vrienden opgetrommeld en de auto aangedrukt en deze naar GJB auto's in Appingedam gebracht. Deze kwamen al binnen 10min met de diagnose: de schakelaar op de koppelingscilinder. Deze ziet niet meer dat de koppeling wordt ingedrukt, waardoor hij niet wil starten. Ook andere systemen raken hierdoor in de war (cruise-control/dsc)
Onderdeeltje besteld en was de dag erop ook gelijk klaar. Top-service, viel erg mee, ook qua kosten! (lees: minder dan de onderzoekskosten bij de dealer of lid worden van de ANWB )
Verder de E46 velgen als zomervelgen gekozen. Lang getwijfeld en allebei geprobeerd, maar vind de styling 72 mooier staan dan het open design van styling 261. Geeft een beetje een BBS-look. Dat het setje vorig jaar helemaal mooi gespoten is en er nog nieuwe Michelin PS4's omheen zitten speelt ook mee natuurlijk. Op het plaatje lijken ze vrij braaf, maar in het echt lijken ze juist vrij breed. Crappy picture:
Eindje rijden vanaf het Noorden en het weer leek ook niet echt ideaal voor het M-geweld.
Eerst verwelkomt met een lunch en werden we onderverdeeld in 4 verschillende groepen.
Na een uitleg over zithouding, onder-en overstuur mochten wij beginnen op een smal parcourtje met de nieuwe 8 serie. Wij reden een 840d. Lekker veel koppel en inderdaad verrassend agiel over het smalle parcours door de meesturende achteras. Er was ook een M3 die het parcours reed, deze zie veel meer ‘schudden’ met zijn kont, bji de 8-serie zie je hem als het ware ‘vegen’ als de auto van je wegrijdt. Bijzondere techniek.
Daarna waren we aan de beurt om met 118i’s te oefenen met onder en overstuur. De verschillende modi van DSC leren kennen op een glad rond kombaantje. Verschil tussen systeem aan en uit is echt dag en nacht (duh), maar ook met het systeem aan kun je natuurlijk de mist in gaan als je het te bont maakt.
Vervolgens even rust, en kwamen de andere groepen terug van het circuit. Gelijk maar even een tactische plek ingenomen en kon dus als eerste kiezen. Je rijdt telkens zelf, en wisselt dan om met degene waar je mee bent. Dan zit je er dus naast. Garantie was dat je 1 sessie een BMW M-model reed, er een keer naast zit, 1 sessie met BMW M-performance model rijdt, en daar ook weer 1 sessie naast zit.
Ben voor de M5 F90 gegaan om mee te beginnen. Je rijdt in een treintje achter de instructeur aan, met veiligheidssystemen aan. Redelijk braaf dus, maar er wordt gedurende de sessie (12min ongeveer) wel steeds meer vaart gemaakt. Zonder Zandvoort ervaring moest je dus nog best aardig aanpoten, via de walkie-talkie kreeg je live tips en feedback.
De M5 is van binnen vrij stil, van buiten wel luid. Op het regenachtige circuit erg snel, maar met weinig emotie. De DSC en xDrive werken erg mooi, eigenlijk kun je vrij lomp op het gas gaan staan, hij blijft het mooi regelen tegen de grip-grens aan, je komt alsnog met rotvaart de bochten uit. Aparte ervaring. Daarna naast mijn pa in de M2 gezeten. Veel meer herrie, veel meer emotie, maar op de rechte stukken wel een stuk minder snel. Wel veel meer beleving.
Hierna was ik aan de beurt in een M-performance model. Dit was de M240i xDrive. Leuke auto, maar wel even wennen na de ‘echte’ M’s. Vooral de remmen een stuk minder bite, ook gasreactie natuurlijk wat minder extreem. Wel hele fijne auto op een nat circuit. De bijrijder (pa) was na een paar rondjes in de M240i xDrive vrij misselijk geworden, dus bij de volgende ‘switch’ mocht ik een keer extra
Deze slotsessie gekozen voor de M550d touring. Niet echt voor de hand liggend, maar leek me wel een relaxte afsluiter. Deze auto heeft mij eigenlijk het meest verrast. Zo weinig moeite, zo weinig emotie, maar daardoor juist ontzettend indrukwekkend. Kon de andere modellen gemakkelijk bijblijven, en ook de bochten uit accelereren is een feest. Natuurlijk ook even wezen flipperen, net als in de andere auto’s. Bij de M550d maakt het echt totaal niet uit in welke versnelling of toerental je zit. Trekt eigenlijk de hele tijd even hard. Was eigenlijk een relaxte afsluiter, terwijl ik de rest gemakkelijk bijbleef.
Resumé: allemaal auto’s die in hun eigen ‘niche’ erg goed zijn, maar ook erg verschillend zijn. Kan dus eigenlijk geen keuze maken.
130i:
Dan nog even over mijn auto:
Laatst begon de koppeling wat gek over te schakelen en wou de auto na een ritje niet meer uit. Gaf de melding: ''bij volgende toetsindruk wordt motor in/-uitgeschakeld'' op het scherm. Start/stop knop indrukken werkte dus niet.
Op een gegeven moment wou hij wel uit, maar niet meer aan. Was bang voor stuurslot perikelen, dus lid geworden van de ANWB en deze laten kijken. Stuurslot gaf hij geen foutmelding op, startmotor startte goed, startknop deed het ook. Ze kwamen er niet uit.
Toen doorgemeten op de startmotor terwijl ik op de startknop drukte, deze kreeg een heel klein ogenblik stroom en werd dan geblokkeerd. Iets met de startblokkering dus.
De volgende dag wat vrienden opgetrommeld en de auto aangedrukt en deze naar GJB auto's in Appingedam gebracht. Deze kwamen al binnen 10min met de diagnose: de schakelaar op de koppelingscilinder. Deze ziet niet meer dat de koppeling wordt ingedrukt, waardoor hij niet wil starten. Ook andere systemen raken hierdoor in de war (cruise-control/dsc)
Onderdeeltje besteld en was de dag erop ook gelijk klaar. Top-service, viel erg mee, ook qua kosten! (lees: minder dan de onderzoekskosten bij de dealer of lid worden van de ANWB )
Verder de E46 velgen als zomervelgen gekozen. Lang getwijfeld en allebei geprobeerd, maar vind de styling 72 mooier staan dan het open design van styling 261. Geeft een beetje een BBS-look. Dat het setje vorig jaar helemaal mooi gespoten is en er nog nieuwe Michelin PS4's omheen zitten speelt ook mee natuurlijk. Op het plaatje lijken ze vrij braaf, maar in het echt lijken ze juist vrij breed. Crappy picture:
- Jeroen
- Berichten: 1086
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: BMW E87 130i
Passen de E46 wielen zo maar? Of zijn daar aanpassingen voor nodig?
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: BMW E87 130i
Blij dat het relatief eenvoudig gefixt is, liever een simpele schakelaar op de koppelingscilinder vervangen dan gekloot met stuurslot/stuurkolom…
- Downforce Hans
- Berichten: 12549
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW E87 130i
Ik ben dus niet de enige met die afwijking........goed voorbeeld die Lambo ook.......
- bartb
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
- Locatie: Friesland
-
OnlineJules
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
Re: BMW E87 130i
DucatiDownforce Hans schreef: ↑05 mar 2019, 10:08Ik ben dus niet de enige met die afwijking........goed voorbeeld die Lambo ook.......
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW E87 130i
Bij ver insturen gaf de auto een beetje een zuchtend/steunend geluid. Vooral met parkeren wel eens irritant.
Ook zweette het potje/filter wat rond de deksel, dus besloten om eens de vloeistof en potje te vervangen.
Eerst potje leeggezogen met een pomp, vervolgens weer hervuld en stukje gereden/gestuurd. Toen weer leeggehaald, potje vervangen en afgevuld.
Lastigste zijn nog de slangenklemmetjes. Origineel zijn de klemmen met een veertje, zodat er altijd spanning op blijft staan.
Deze dus ook vervangen voor klemmetjes met constante veerdruk.
Stuk lekkerder kleurtje nu dan eruit kwam en minder geluid met sturen
Ook zweette het potje/filter wat rond de deksel, dus besloten om eens de vloeistof en potje te vervangen.
Eerst potje leeggezogen met een pomp, vervolgens weer hervuld en stukje gereden/gestuurd. Toen weer leeggehaald, potje vervangen en afgevuld.
Lastigste zijn nog de slangenklemmetjes. Origineel zijn de klemmen met een veertje, zodat er altijd spanning op blijft staan.
Deze dus ook vervangen voor klemmetjes met constante veerdruk.
Stuk lekkerder kleurtje nu dan eruit kwam en minder geluid met sturen
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: BMW E87 130i
Netjes!
Heel herkenbaar, bij mij zong ie ook lekker bij volledige stuuruitslag.
Heel herkenbaar, bij mij zong ie ook lekker bij volledige stuuruitslag.