Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Peric » 03 feb 2019, 12:14

:lol: :thumbup:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31029
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 03 feb 2019, 12:23

Toch is het voor de kinderen vanzelfsprekend dat je je schoenen uitdoet als je binnenkomt.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door alt » 03 feb 2019, 13:33

Waar zijn jullie bang voor?
Je eigen kinderen hebben ook jullie genen.
Die doorzien dat gelijk & anders op latere leeftijd.
Je hebt dat zelf toch op school ook meegemaakt, gedwongen naar klassieke muziek luisteren of voor je examen kinderlijke boeken moeten lezen?

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Peric » 03 feb 2019, 13:47

Niet zo extreem zoals het tegenwoordig gebeurt..

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1404
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luc B » 03 feb 2019, 14:06

Peric schreef: 03 feb 2019, 10:33 https://www.ad.nl/video/bewaking-nodig- ... eek~p66092

En dan vinden ze het raar dat er tegenwoordig een recordaantal 'transgenders' zijn op vrij jonge leeftijd.
Erg leuk allemaal hoor, dat iedereen mag zijn wie ze willen, maar val mijn kind daar niet mee lastig. Kinderen komen op ideëen welke eigenlijk helemaal niet hoeven.
Las pas een studie dat transgender toch een vorm van schizofrenie is, dus het is te behandelen.
Vind het toch een beetje modeverschijnsel, transgender of bisexueel zijn. Er zijn al zat mensen die hun kinderen genderneutraal opvoeden. Wat een onzin. Mannen zijn mannen, vrouwen zijn vrouwen. Heeft héél lang prima zo gewerkt. Ik zeg natuurlijk niet dat vrouwen achter het aanrecht horen, maar er is nu immers gewoon een behoorlijk fysiek verschil tussen een man en en vrouw.
Laten we een kind vooral nóg meer in de war brengen.
Vergeet niet dat dit soort mensen hun kinderen deze problematiek zo vroeg mogelijk aanpraten. Zo worden deze kinderen door hun ouders in een soort verdom hoekje opgevoed. Als ze dan een jaar of 18 zijn word ze ook nog verteld dat al hun problemen komen door de samenleving. Terwijl ze het hardste schreeuwen gelukkig te zijn met jezelf, zijn de zelfmoord cijfers in de transgender groepen schrikbarend hoog.

62% speelde ooit met de gedachte aan zelfmoord;
22% ondernam minstens één zelfmoordpoging
Uit een aantal andere onderzoeken blijkt dit zelfs nog hoger te zijn.

Grotendeels is het ook gewoon een hype die is over komen waaien uit Amerika. Nog even en het stikt hier ook van de genderneutrale WC's en mag je niemand mee hij of zij noemen, tenzij je dit een week van te voren in 3-voud aanvraagt. Het is niets anders dan afleiding van het probleem. Ik vind het sneu voor mensen die 'in het verkeerde lichaam' zijn geboren en gun iedereen z'n geluk. Maar het benoemen dat er iets niet goed zit in het hoofd mag niet, en daardoor kan/mag er geen oplossing voor komen. Een behandeling zou namelijk duiden dat het een probleem is. En als de LGBTQIAP lobby iets niet wilt, is het erkennen van een probleem. We moeten liever iedereen een safe-space geven en beschermen van de koude kille buitenwereld. Allemaal even knuffelen en je twijfelende gevoelens goed wegstoppen.
Laurens Buijs is docent Gender Studies aan de Universiteit van Amsterdam. "De uitbreiding van de afkorting is een soort revolutie. We komen uit een tijd waarin veel mensen altijd onder één van de twee groepen vielen: hetero of gay. Nu zien we, en daar is veel bewijs voor, dat er heel veel tussen man en vrouw in zit.
Dit is waar het bijvoorbeeld mis gaat. We gaan gevoelskwesties mengen met feiten. Je kan niet zeggen ik ben geboren als man , maar voel me een beetje vrouw. Dus ik ben vrouw. Zo werkt het niet. Wij mensen zijn gelukkig zo ver dat we het onderscheid kunnen maken. Maar je kan niet simpel zeggen: ik voel me vrouw/man dus ik ben het. Net zo min dat ik kan zeggen; ik voel me een paard, dus ik ben een paard. We gooien dus gewoon feitelijkheden overboord en alles moet maar op gevoel.
Het is al lang geleden aangetoond: of jij man of vrouw bent, wordt bepaald door je gedrag."
:bag:

Online
Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Eric Z » 03 feb 2019, 14:53

https://www.geenstijl.nl/5146095/school ... ijbelaars/

Dit vind ik wel een mooi stukje daaruit
Ik wil dat ze hun boterhammen en fruit niet meer weggooien om zich vervolgens vol te proppen met in plastic verpakte chips en croissantjes. Ik wil dat ze hun blikjes en flesjes terugbrengen naar de winkel, met of zonder statiegeld. Ik wil dat ze niet meer op vakantie gaan naar verre oorden met de familieauto of met het vliegtuig. Ik wil dat ze niet meer als kippen zonder kop elke kledingtrend volgen, waardoor hun kleren- en schoenenkasten uitpuilen. Ik wil dat ze niet meer het nieuwste van het nieuwste móeten hebben, terwijl het huidige model nog prima voldoet: telefoon, fiets, scooter, meubel of wat dan ook.

Ik wil dat ze voedsel eten, dat lokaal wordt geproduceerd en van het seizoen is (ja, ook spruitjes en rode kool). Ik wil dat ze niet meer naar McDonald’s, KFC, Domino’s Pizza en al die andere junkfoodketens gaan. Ik wil dat ze niet meer van die troep die getest is op dieren in hun haren en op hun gezicht smeren. En ik wil dat ze geen snippertje papier meer achter zich op de grond laten vallen.

Àls je donderdag gaat klimaatspijbelen om volwassenen op hun verantwoordelijkheid te wijzen, neem dan ook zelf verantwoordelijkheid. Gewoon door je eigen verwende nestenbestaan, je eigen consumentisme (en dat van je ouders) eens kritisch te bekijken en drastisch te veranderen. Met spijbelen, in vertwijfeling blijven hangen en alleen maar tegen een ander aan jammeren kom je nergens. Jullie hebben de toekomst. En de toekomst begint vandaag, niet pas donderdag.
Vind dit hele gedoe sowieso een we doen mee met de hype en hoeven dan lekker niet naar school dingetje. Denk dat er tussen die kids er heel weinig zijn die zich daadwerkelijk bezig houden met wat ze zelf consumeren.

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1404
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luc B » 03 feb 2019, 15:00

Ik ben nog niet bijster lang van school af. Maar mooi dat iedereen erin trapt dat het spijbelen voor het klimaat is. Wij namen ook altijd ieder halfzacht excuus aan om te spijbelen.

Door er nieuws waarde aan te geven spreid je dit idee naar andere scholen. Eens kijken hoeveel kids niet lekker thuis op de PlayStation een handjevol Nuggets naar binnen zit te schuiven , want het is wel lekker, zo'n vrije dag.

Wij hebben dat gehad met die 1040 uren wet 10 jaar terug ofzo. Iedere leerling schreeuwde moord en brand (niemand geen idee waarvoor). Uiteindelijk stond er een handjevol kinders met een spandoek in de stad, en de rest lekker achter te sportschool te blowen.

Online
Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2063
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door frankie » 04 feb 2019, 11:20

Luc B schreef: 03 feb 2019, 15:00 Ik ben nog niet bijster lang van school af.

(stuk tekst)


(niemand geen idee waarvoor).
dubbele ontkenning is niet blijven hangen? :tooth:

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1404
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luc B » 04 feb 2019, 11:59

frankie schreef: 04 feb 2019, 11:20
Luc B schreef: 03 feb 2019, 15:00 Ik ben nog niet bijster lang van school af.

(stuk tekst)


(niemand geen idee waarvoor).
dubbele ontkenning is niet blijven hangen? :tooth:
Ik denk te veel gespijbeld.

Online
Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2063
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door frankie » 04 feb 2019, 12:47

Alles voor een beter milieu he.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31029
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 04 feb 2019, 16:44

Luc B schreef: 03 feb 2019, 15:00 (...)

We hebbe dat gehad met die 1040 uren wet 10 jaar terug ofzo. Iedere leerling schreeuwde moord en brand (niemand geen idee waarvoor). Uiteindelijk stond er een handjevol kinders met een spandoek in de stad, en de rest lekker achter te sportschool te blowen.
Is dat er dan doorgekomen? Toen onze kinderen nog in NL op school zaten (nu allebei naar Belgie geëxporteerd....) was lesuitval schering en inslag.
Dan zag je ‘s avonds om 2200u pas op Magister dat de kids de eerste 2 uur plots lesuitval hadden.
Gelukkig is dat in Belgie niet, daar wordt elk uur opgevangen door les danwel studie.

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 04 feb 2019, 19:44

Ik zag 'm op FB lache:)

Afbeelding

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 11 feb 2019, 21:16

Een s zien wat er van de KLM overblijft;

Menu abonneer Digitale krant
Managers KLM bezorgd over nieuwe strategie
Luchtvaart Geruchten over een mogelijk gedwongen vertrek van KLM-topman Elbers zorgen voor veel onrust binnen KLM. De woede richt zich op de top in Parijs.
Mark Duursma
11 februari 2019 om 18:32
Leestijd 2 minuten

Pieter Elbers vorig jaar bij de presentatie van jaarcijfers in Parijs. De herbenoeming van Elbers is de aanleiding voor de onenigheid, maar het echte conflict binnen Air France-KLM gaat over zeggenschap.
Pieter Elbers vorig jaar bij de presentatie van jaarcijfers in Parijs. De herbenoeming van Elbers is de aanleiding voor de onenigheid, maar het echte conflict binnen Air France-KLM gaat over zeggenschap.
Foto Bart Maat/ ANP
Een onvrijwillig vertrek van KLM-topman Pieter Elbers zal leiden tot sociale onrust en mogelijke stakingen bij KLM. Het gebrek aan een duidelijke strategie van moedermaatschappij Air France-KLM zorgt voor „verwarring, zorgen en onvrede” bij KLM.

Dat schrijven de 120 topmanagers van KLM in een vrijdag verstuurde brandbrief aan de raad van commissarissen van Air France-KLM. Het is voor het eerst dat het management van KLM zich uitspreekt over de oplopende spanningen binnen de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij. Het conflict tussen de directies in Parijs en Amstelveen wordt steeds openlijker uitgevochten.

Aanleiding voor het conflict is de herbenoeming van Pieter Elbers, bestuursvoorzitter van KLM. Zijn termijn loopt af in april, volgende week spreekt de top van Air France-KLM over zijn contractverlenging. Ben Smith, sinds september topman van Air France-KLM, zou Elbers willen vervangen door een minder krachtige bestuurder. Smith zou het moederbedrijf meer zeggenschap willen geven, ten koste van de zelfstandigheid van Air France en KLM.


In zijn tweede werkweek zorgde Ben Smith al voor rumoer bij Air France-KLM. Lees ook: Vertrouwde ophef bij Air France-KLM

Minder airline
KLM vreest overheveling van bedrijfsonderdelen van KLM naar de holding. Volgens Jan Willem van Dijk, voorzitter van de Ondernemingsraad, gaat het in eerste instantie om vier afdelingen met relatief weinig werknemers maar grote strategische waarde: vlootontwikkeling, allianties, brand en netwerk. De OR heeft ook haar steun uitgesproken voor Elbers. Van Dijk: „We hebben nu drie keer met Smith gesproken en hij was verrassend duidelijk over zijn plannen: meer groep, minder airline.”

In de brief spreekt de ‘KLM Management Group’ „grote zorgen” uit over de ontwikkelingen binnen Air France-KLM. Sinds het aantreden van Smith worden beslissingen zonder overleg genomen. Daarnaast spreken de managers hun steun uit voor Elbers, die KLM de laatste 4,5 jaar wist te transformeren van een „worstelende naar een succesvolle luchtvaartmaatschappij”. KLM draagt veel meer bij aan het groepsresultaat dan zustermaatschappij Air France.

Ook het kabinet steunt de herbenoeming van Elbers. Minister Wopke Hoekstra (Financiën, CDA) stuurde vorige week een brief met die strekking aan de raad van commissarissen van KLM. De Nederlandse staat bezit 5,9 procent van de aandelen KLM. Uit deze brief: „Ik heb er vertrouwen in dat de heer Elbers een belangrijke bijdrage kan leveren aan het concurrerender maken van het gehele bedrijf.” Een woordvoerder van de minister bevestigde het bericht van RTL Nieuws dat Hoekstra maandag in Brussel met zijn Franse collega Bruno Le Maire over de kwestie zou spreken.

Zeggenschap
KLM-werknemers begonnen vorige week een petitie onder de noemer ‘Pieter Elbers moet herbenoemd als ceo van KLM!’. Deze petitie, met als doel 30.000 handtekeningen, was maandagmiddag al bijna 18.000 keer ondertekend.

De aandeelhouders van KLM besluiten in april over de herbenoeming van Elbers, na een voordracht van de KLM-commissarissen. Zij willen Elbers herbenoemen. Air France-KLM bezit 49 procent van de aandelen KLM. Op 19 februari, een dag voor de presentatie van de jaarcijfers, spreekt de raad van commissarissen van de holding over de herbenoeming. Mogelijk besluit de raad, gezien alle commotie, om een beslissing uit te stellen tot april.

De herbenoeming is de aanleiding, maar het echte conflict binnen Air France-KLM gaat over zeggenschap. Sinds de overname in 2004 door Air France – in Nederland spreekt men liever van een fusie – is KLM gewend geraakt aan een autonome positie binnen de holding. Smith wil hier volgens de Franse krant La Tribune een einde aan maken. Net als bij de Lufthansa Group en IAG (British Airways, Iberia), de twee Europese concurrenten die financieel beter presteren, moet het moederbedrijf leidend zijn.

De relatie tussen KLM en het moederbedrijf in Parijs is al jaren moeizaam. Juist omdat KLM dankzij hervormingen de laatste jaren beter presteert dan Air France leidt dit geregeld tot spanningen. Onder de twee Franse voorgangers van de Canadees Ben Smith wist Elbers pogingen om geld en banen van KLM over te hevelen naar de holding te pareren.


Lees ook: Vier problemen die Ben Smith als nieuwe baas van Air France-KLM moet oplossen
Ook een poging van Smith om plaats te nemen in de raad van commissarissen van KLM is tot nu toe gestrand. KLM vreest belangenverstrengeling als de baas van de holding te veel invloed krijgt binnen KLM. Volgens La Tribune zal Smith, anders dan zijn voorgangers, niet rusten voordat hij KLM onder controle heeft.

Mail de redactie
Bewaar in leeslijst

Bron NRC.nl

"Nee, een kleine nederzetting bleef moedig weerstand bieden aan de overweldigers en maakte het leven van de Fransen in de omringende legerplaatsen bepaald niet gemakkelijk..."

Asterix en Obelix in Amstelveen.......... :D

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mike R32 » 12 feb 2019, 14:20

Bizarre gebeurtenis. Deze ‘gasten’ gaan over lijken. Een honkbalknuppel in huis is tegenwoordig niet meer genoeg om je gezin te beschermen.
Overvallers brute woningoverval Drouwenerveen gebruikten kogelwerende vesten met opschrift politie
De drie mannen die de 38-jarige woningeigenaar in Drouwenerveen overvielen in zijn woonboerderij gebruikten kogelwerende vesten met de opschrift politie. De man werd ernstig mishandeld.

De overvallers sloegen zondagavond tussen 22 uur en 23 uur toe in een woning aan het Zuideind in Drouwenerveen en lieten hun slachtoffer gewond achter. Hij is zwaar toegetakeld. De man verbleef met zijn 4-jarige dochter in de woning. De overvallers hadden vuurwapens bij zich, droegen bivakmutsen en spraken Nederlands met een Marokkaans accent. De man is ongeveer een uur lang mishandeld.

Audi A6

Na de overval zijn de mannen gevlucht in de richting van Buinerveen. Ze reden hoogstwaarschijnlijk in een Audi A6. Volgens politiewoordvoerder Paul Heidanus is het onbekend of de mannen kogelwerende vesten van de politie hebben gebruikt. ,,Het kan zijn dat ze gekocht zijn. Uiteraard onderzoeken we nu of wij dergelijke vesten missen. Vooralsnog lijkt dat niet zo.''

Heidanus zegt dat er misschien kogelwerende vesten zijn gekocht en dat de overvallers het woord politie er zelf op hebben gemaakt. Naast de vesten droegen de mannen allen zwarte kleding en zwarte strakke handschoenen.

Gigantische impact

Volgens de politie heeft de overval een gigantische impact op de 38-jarige man, die wel de eigenaar van de woning blijkt te zijn. Maar vooral ook voor de 4-jarige dochter. Die was op het moment dat de mannen de woning binnenvielen nog wakker en zat met haar vader beneden in de woonkamer. ,,Ze hoorden een harde knal en plots stonden de mannen daar met vuurwapens'', aldus Heidanus. Die harde knal was waarschijnlijk de voordeur die werd geforceerd. ,,De dochter heeft het nodige mee gekregen van het geweld.'' Er is opvang voor haar geregeld.

Team Grootschalige Opsporing

Het slachtoffer is bij kennis en heeft een verklaring afgelegd. Ook heeft hij aangifte gedaan. De politie pakt de zaak groot op. Er is een Team Grootschalige Opsporing opgezet. ,,Dat zegt iets over de ernst en het gepleegde geweld.'' Over het letsel kan de politie niet veel zeggen omdat het daderinformatie betreft.

De woonboerderij aan het Zuideind is in september gekocht door de man. Aanvankelijk meldde de politie dat de man niet de woningeigenaar was, maar er te gast was. Ook gaf de politie eerder aan dat het slachtoffer 39 jaar zou zijn, maar hij blijkt 38 jaar te zijn.

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1956
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door 350 Z » 12 feb 2019, 14:46

"De politie pakt de zaak groot op." Tuurlijk en mochten ze de daders pakken (kans is miniem in dit land) dan krijgen ze een straf van lik mijn vestje dankzij malloten van rechters.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mike R32 » 12 feb 2019, 18:56


Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 12 feb 2019, 19:05

Ze spoort echt niet, maar als je 20 kogels nodig hebt en ook nog een ander in zijn been raakt schort er bij de handhavers toch ook wel het een en ander.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mike R32 » 12 feb 2019, 19:07

Ze moeten inderdaad wat vaker en sneller schieten hebben ze vanzelf minder kogels nodig.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 12 feb 2019, 19:09

misschien leren schieten, maar niet op de openbare weg met onschuldigen in de buurt.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31029
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 12 feb 2019, 19:11

Milfana's partij heet Bij1...... misschien kan ze dat eens doen met haar lippen......

btw, als je 20x schiet, moet je in NL dan ook achteraf 20 formulieren invullen ?

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mike R32 » 12 feb 2019, 19:19

Volgens mij alleen voor de kogels die het doel hebben gemist. Milfana's :kotsen:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 12 feb 2019, 19:34

mijn excuses, ook de man heeft geschoten al bleek het achteraf een nepwapen.
12 FEBRUARI 2019 DOOR ADMIN
Beste Sylvana Simons,
Op 6 februari 2019 vond er in de avond een schietincident plaats nabij de Nederlandse bank in Amsterdam. 2 collega’s van mij reageerden op een oproep van de Marechaussee dat er bij de bank een gewapende man liep, die met dat wapen op mensen had gericht en geschoten. Mijn collega’s waren al in de buurt en zijn meteen naar de plek gegaan waar de man voor het laatst gezien was.
Aan de waterzijde van de bank werd de man aangetroffen. In zijn hand had hij een vuurwapen en later ook nog een mes in zijn andere hand. Hij kwam vervolgens schietend op mijn collega’s aflopen. Deze collega’s hebben zijn schieten meteen beantwoord door terug te schieten.
Mijn collega’s zijn, als ze geen uniform aan hebben, gewone mensen die wellicht een gezin hebben en familie. Ook hebben ze een breed sociaal leven. Toevallig werken ze bij de politie en 1 van de taken van de politie is om de orde te handhaven. Wij, als politie, moeten ergens in, waar andere mensen hard weg rennen.

Er ontstaat een behoorlijk vuurgevecht aan de waterzijde van de Nederlandse bank. De man komt steeds dichter bij mijn collega’s en blijft op ze schieten. Vervolgens komt de man ook nog op hen af rennen. Mijn collega’s gaan steeds meer schieten, omdat de man of niet geraakt wordt, of niet reageert op de treffers. Uiteindelijk gaat de man neer.

Ik was zelf in dienst tijdens dit incident als officier van dienst van de politie. Ik was toevallig dicht in de buurt toen dit gebeurde en was daardoor erg snel bij de bank. Daar trof ik 2 collega’s, die helemaal van slag waren. Mijn eerste zorg was om te kijken of mijn collega’s gewond waren. Andere collega’s van mij hebben zich meteen om de neergeschoten man ontfermt.
Mijn collega’s waren gelukkig niet gewond, maar ze waren helemaal bleek en compleet van slag. Mijn collega’s hebben echt het idee gehad, dat zij hebben gevochten voor hun leven. Zij dachten dat de man die op hen af kwam rennen hen wilde doorschieten of doodsteken. Dat het achteraf om vermoedelijk een nepwapen gaat, doet niets af aan hun angst. Ik heb het wapen zelf gezien en geloof mij, als iemand dit wapen op mij had gericht dan zou ik ook schieten.
Zoals ik al eerder schreef zijn wij, bij de politie, gewoon mensen van vlees en bloed, maar zeker ook met gevoel. Wij zijn er echt niet op uit om onze wapens te gebruiken op mensen. Wij kennen echt wel de risico’s van het schieten op straat waar mensen lopen. Wij zijn ons echt wel bewust van het feit dat, als wij gaan schieten, er slachtoffers kunnen vallen. Natuurlijk betreur ik het heel erg dat de man overleden is, dit is iets wat niemand wil. Ook is het heel erg dat de man op de fiets gewond is geraakt.

Als ik naar mijzelf kijk heb ik 2 nachten erg slecht geslapen van dit incident. Ik ben zelfs 1 keer schreeuwend wakker geworden uit een nachtmerrie. Moet je nagaan dat ik zelf niet geschoten heb, maar wel zo veel last ervan heb gehad.

Ik hoop heel erg dat mijn collega’s, als zij hun ogen dicht doen om te gaan slapen, niet constant het filmpje zien waar zij ingezeten hebben.

11 februari in de avond las ik uw reactie op AT5. Ik moet zeggen dat het stoom uit mijn oren kwam. Ik weet natuurlijk niet precies wat u tegen AT5 gezegd heeft, of wat letterlijk uw reactie was, maar ik ga ervan uit dat de strekking klopt.
Er is inderdaad veel geschoten, maar geloof mij, als je in doodsangst bent, doe je er alles aan om te overleven. Veel mensen rennen weg om te overleven, maar wij, als dienders, zijn niet van het wegrennen en wij gaan de confrontatie aan. Dat is ons aangeleerd. Als er iemand met een mes en vuurwapen op je af komt rennen, blijf je schieten totdat deze persoon is uitgeschakeld. Dat is het moment dat hij neer gaat, of zich overgeeft.
U stelt ook dat de burger zich juist onveiliger voelt door het optreden van de politie. Waar haalt u deze informatie vandaan, bellen mensen u om dit te vertellen?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 12 feb 2019, 19:40

Ik heb het al vaker gezegd en het moment komt steeds dichterbij, werken tot 68 jaar en dan na twee jaar is het voorbij.
Nederlandse partij GroenLinks wil 70-plussers niet meer automatisch medische behandeling geven
De Nederlandse partij GroenLinks wil dat 70-plussers niet meer automatisch dezelfde medische behandeling krijgen als jongere mensen. De partij wil dat artsen in ziekenhuizen nauwer overleggen voor een therapie wordt opgestart. Dat moet overbehandeling tegengaan.

KVDS 11 februari 2019 22u04 Bron: EenVandaag
Het was Corinne Ellemeet van GroenLinks die de kat de bel aanbond in het actualiteitsprogramma EenVandaag op de AVROTROS. Zij vindt al langer dat eerst gekeken moet worden of een bepaalde ingreep – zeker als die ingrijpend of duur is – bij een oudere nog wel nuttig is. Want in bepaalde gevallen is dat niet zo en is het zelfs eerder een belasting voor de patiënt. Een nieuwe hartklep of een kankerbehandeling opstarten: dat mag niet meer vanzelfsprekend zijn, zo klinkt het.

Voorstel
Woensdag wil Ellemeet een voorstel op de tafel leggen waardoor geriaters vaker mee kunnen beslissen over bepaalde behandeling. Want zij zijn het die weten wat de impact op ouderen kan zijn en ze hebben nu vaak amper een stem in het kapittel.

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door PeterB » 12 feb 2019, 19:49

Luco schreef: 12 feb 2019, 19:09 misschien leren schieten, maar niet op de openbare weg met onschuldigen in de buurt.

Ze spoort echt niet, maar als je 20 kogels nodig hebt en ook nog een ander in zijn been raakt schort er bij de handhavers toch ook wel het een en ander./quote]

Ja, jij blijft natuurlijk staan en gaat op je gemak richten als er een pistool op je gericht wordt.

Er zijn nog vacatures..

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mike R32 » 12 feb 2019, 20:12

Luco schreef: 12 feb 2019, 19:40 Ik heb het al vaker gezegd en het moment komt steeds dichterbij, werken tot 68 jaar en dan na twee jaar is het voorbij.
Nederlandse partij GroenLinks wil benzinerijders niet meer automatisch medische behandeling geven
De Nederlandse partij GroenLinks wil dat benzinerijders niet meer automatisch dezelfde medische behandeling krijgen als jongere mensen. De partij wil dat artsen in ziekenhuizen nauwer overleggen voor een therapie wordt opgestart. Dat moet overbehandeling tegengaan.

KVDS 11 februari 2019 22u04 Bron: EenVandaag
Het was Corinne Ellemeet van GroenLinks die de kat de bel aanbond in het actualiteitsprogramma EenVandaag op de AVROTROS. Zij vindt al langer dat eerst gekeken moet worden of een bepaalde ingreep – zeker als die ingrijpend of duur is – bij een benzinerijder nog wel nuttig is. Want in bepaalde gevallen is dat niet zo en is het zelfs eerder een belasting voor de patiënt. Een nieuwe hartklep of een kankerbehandeling opstarten: dat mag niet meer vanzelfsprekend zijn, zo klinkt het.

Voorstel
Woensdag wil Ellemeet een voorstel op de tafel leggen waardoor geriaters vaker mee kunnen beslissen over bepaalde behandeling. Want zij zijn het die weten wat de impact op ouderen kan zijn en ze hebben nu vaak amper een stem in het kapittel.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bram, Dimitri, Edwin de Haas, frankie, Hitz, mark123, Martijn M, Paul76, Philipoo, RS-Ron, s2k, sitechris, SlowCo en 158 gasten