Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 822
Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
Auto: BMW M135i

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Jesper » 28 jan 2019, 12:56

Ah op die manier, duidelijk.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7951
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door MParallel » 30 jan 2019, 17:41

Weer een Japanner...

KLIK HIER

Eerste toelating 11/97. Maar geen pyrotechnische gordelspanners. Dan is die gebouwd voor 3/97.

En bij die naad onder het rechter achterlicht (zijkant), lijkt het blik verbogen.

Online
Thomas H
Berichten: 683
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Thomas H » 31 jan 2019, 08:51

Wat een schitterende auto! Behoorlijke nekkendraaier wat mij betreft. Kleur, velgen, interieur :D
Nu nog ff 30k regelen...

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door DF-user-278 » 31 jan 2019, 10:26

Onder dat achterlicht zit iets niet goed idd.....
m3.jpg
m3.jpg (64.24 KiB) 2046 keer bekeken
Daar komt bij dat het een Japanse import is. Voor sommige geen probleem maar al zou die helemaal eerste lak zijn dan laat ik 'm nog staan. :)
Laatst gewijzigd door DF-user-278 op 31 jan 2019, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
Tomj
Berichten: 765
Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
Locatie: Sint-Truiden

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Tomj » 31 jan 2019, 10:27

MParallel schreef: 30 jan 2019, 17:41 Weer een Japanner...

KLIK HIER

Eerste toelating 11/97. Maar geen pyrotechnische gordelspanners. Dan is die gebouwd voor 3/97.

En bij die naad onder het rechter achterlicht (zijkant), lijkt het blik verbogen.
Echt maf hoeveel jij van al die detailverschillen tussen de bouwjaren kent :)

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door indobesar » 31 jan 2019, 12:24

535d schreef: 31 jan 2019, 10:26 Daar komt bij dat het een Japanse import is. Voor sommige geen probleem maar al zou die helemaal eerste lak zijn dan laat ik 'm nog staan. :)
Ik wil het begrijpen. Waarom is dat een no-go?

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7951
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door MParallel » 31 jan 2019, 14:27

indobesar schreef: 31 jan 2019, 12:24
535d schreef: 31 jan 2019, 10:26 Daar komt bij dat het een Japanse import is. Voor sommige geen probleem maar al zou die helemaal eerste lak zijn dan laat ik 'm nog staan. :)
Ik wil het begrijpen. Waarom is dat een no-go?
Weet natuurlijk niet zijn redenen, maar voor mij geldt precies hetzelfde.
Voor mij gaat het zover dat ik ook geen Franse bijv. zou willen. Misschien nog wel een NL auto, maar voor mij moet het een originele DE auto zijn. Dus met 812 op de optielijst. Duitse auto, dus Duitse boekjes, labels, etc.
Daarnaast heb je ook dat bepaalde auto's vanwege landspecifieke regels bepaalde zaken wel/niet hebben. Deels kun je dat coderen, maar misschien soms ook niet.

En zo'n Japanner is helemaal extreem, omdat al die boekjes, stickers, labels, etc, voor mij geen herkenbare letters zijn.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7951
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door MParallel » 31 jan 2019, 14:29

Tomj schreef: 31 jan 2019, 10:27...Echt maf hoeveel jij van al die detailverschillen tussen de bouwjaren kent :)
:tong:

Zo heeft ieder zijn ding. Andere weten weer van een ander model alles, of van vele modellen een beetje.

Ik ben sinds 2003 E36 maf en dan ga je je automatisch daarin verdiepen. Van de E36 weet ik dan wel ongeveer alles, maar daar houdt het dan ook meteen mee op.

markm
Berichten: 808
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door markm » 01 feb 2019, 07:18

Een japanner zou ik ook niet hoeven, zou ik geeneens naar gaan kijken.
Ik denk dan altijd als het echt een goede auto was hadden de japanners hem zelf willen hebben. de "restjes' gaan voor de export t land uit.

Wat houd trouwens die optie voor de gordel in, waar je het over had?

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door MartijnGizmo » 01 feb 2019, 08:41

markm schreef: 01 feb 2019, 07:18 [...]

Ik denk dan altijd als het echt een goede auto was hadden de japanners hem zelf willen hebben. de "restjes' gaan voor de export t land uit.

[...]
Met die argumentatie kun je geen enkele importauto kopen... :tong:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door ///Joost » 01 feb 2019, 09:31

Ik heb nog steeds geen duidelijke technische reden gezien voor het mijden van een Japanse import. Ik heb wel eens geleden dat die dingen veel lijden van het aantal uren stationair draaien vanwege de verkeersdrukte daar, maar dat lijkt me ook niet een heel erg sterk argument.

Wat zijn de redenen, buiten de boekjes (waar nooit iemand in leest)?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Arthur » 01 feb 2019, 09:38

En iemand die de auto lang wil aanhouden zou juist voor zo eentje kunnen gaan. Als die dingen supernetjes zijn natuurlijk. En ook bij EU uitvoeringen wordt de helft van de techniek al preventief gedaan, nou dan doe je dat bij een Japanner ook.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door ///Joost » 01 feb 2019, 09:40

Exact Arthur. Daarom begrijp ik het ook niet waarom men pertinent géén Japanner wil.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door DF-user-278 » 01 feb 2019, 09:46

Japanse auto's zijn minder waard in de markt. Zet 2 identieke exemplaren naast elkaar. B.v. E39 M5 met 35000km :) De 1 is een Duitse auto met historie, de andere een Japanse auto met historie. Zelfde staat. Weinig mensen zullen voor die Japanner gaan. En het waarom, dat is hier meerdere keren besproken op het forum dus als je de redenen wilt weten dan slinger je even de search aan, toch :) Of koop er gewoon eentje als je denkt dat een Japanse import geen probleem is en probeer 'm daarna maar weer eens te slijten. ^^

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Joy » 01 feb 2019, 09:49

Dit is wat Aaben Youngtimers erover zegt:
Aaben Youngtimers: Aandachtspunten.

Natuurlijk zitten daar ook serieuze aanbiedingen tussen, maar let u goed op als u zo'n auto koopt:
De automarkt in Japan zit wat anders in elkaar dan de onze. Zo is het in Japan gebruikelijk dat occasions via veilingen worden verhandeld. Als u bijvoorbeeld Googled op termen als JDM cars (Japanese Domestic Model of Market), dan struikelt u bij wijze van spreken over de aanbieders. Al deze auto's worden ongezien, via internet gekocht en vervolgens verscheept, zonder dat de onderhoudshistorie en de vorige eigenaar(s) bij de koper bekend is. Laat staan dat u het verhaal van de verkoper bij de vorige eigenaar kunt natrekken.Een mooi certificaat zegt niet altijd alles.
De bij de auto behorende documentatie is niet te lezen en te controleren. Het Japanse schrift is sowieso anders dan het onze en de Japanners rekenen bovendien in keizersjaren (lastig als je bijvoorbeeld wilt weten in welk jaar de auto voor het laatst geserviced is).
De meeste auto's worden roll-on/roll-off verscheept in plaats van in een afgesloten container omdat het eerste simpelweg goedkoper is. Als er al boekjes bijzitten, zijn die vaak met alles wat er los bijgeleverd is, tijdens de reis verdwenen (denk bijvoorbeeld aan gereedschap, bagagenetten, reservewielen en dergelijke).
Als bewijs van de "echte" km-stand wordt vaak het exportdocument getoond waar de afgelezen km-stand op staat vermeld. In een enkel geval wordt er een km-certificaat overhandigd van bijvoorbeeld "Odometer Inspection Services OIS". Natrekking leerde ons echter dat het vaak niet om onafhankelijke certificeringsinstanties gaat, maar om commerciële bedrijven die gelieerd zijn aan de exporteurs.
Van een oude auto die zo'n 10.000 of 20.000 km heeft gereden, kan een kenner zien dat dit echt is en niet gefaked. Maar bij een km-stand van bijvoorbeeld 80.000 is het zonder sluitende documentatie niet meer vast te stellen of deze correct is of dat het in werkelijkheid méér is dan de teller aangeeft.
Als u een re-import auto koopt, laat dan in ieder geval het chassisnummer vooraf bij de dealer controleren. Zo weet u zeker dat de auto nieuw in Japan is geleverd. Het komt namelijk ook voor dat Europese merken als gebruikte auto vanuit andere werelddelen naar Japan worden verscheept. Dan geldt de Japanse verplichting dat er een nieuwe teller wordt gemonteerd waardoor u niet weet hoeveel de auto werkelijk heeft gereden.
Japan heeft ten dele een subtropisch klimaat; de zomers zijn er dan vochtig en heet en dat kan zijn weerslag hebben op de kwaliteit van de auto. Meer dan eens komt het voor dat bij deze "zo goed als nieuwe" auto's met "lage" km-standen, de kabelbomen verpulveren. Een leek weet en ziet het niet, maar het vervangen daarvan is een uiterst kostbare zaak (!) en verhaal bij de verkoper is er in de regel niet bij.
Bij onze garage in Oosterhout werd onlangs zo'n auto ter reparatie aangeboden. Bij deze Mercedes S-Klasse youngtimer uit Japan, moesten meerdere kabelbomen worden vervangen à raison van zo'n € 2.500 per stuk. Daar komt dan het arbeidsloon nog bij en reken maar dat het een tijdrovende klus is...

Gezond boerenverstand

En dan nog dit: onze youngtimers (ongevalvrij, gedocumenteerd, lage km-standen) zijn in Europa - de thuismarkt - al uiterst zeldzaam; je moet ze met een lampje zoeken.

Het is opvallend dat ze vanuit de exportmarkt Japan wèl volop worden aangeboden. Temeer als je je bedenkt dat het een land is met rechtsgestuurde auto's en dat een Mercedes, BMW of Volvo met het stuur aan de linkerkant zoals wij dat kennen, zéér status verhogend is.

Japan heeft bijna 130 miljoen inwoners (waarvan alleen al in Tokio zo'n 30 miljoen) en wij kunnen het ons niet voorstellen dat er voor bijzonder mooie linksgestuurde, statusverhogende Westeuropese premium merken met lage km-standen geen Japanse autoliefhebbers te vinden zijn. Maar goed, dat is maar Nederlands boerenverstand natuurlijk...

Slechts een enkele Japanner bij Aaben Youngtimers

Soms bieden we zelf ook een auto uit Japan aan. In dat geval hebben we deze ter plaatse van een tussenpersoon gekocht op het moment dat hij al in Europa is. Zonder uitzondering gaat het dan om een auto met een bijzonder lage, gedocumenteerde km-stand (tot zo'n 20.000) die we net als al onze andere youngtimers vóór de aankoop grondig hebben gecheckt. In ieder geval weet u dan ook dat de banden en de koplampen zijn vervangen door uitvoeringen met een EU typegoedkeuring. Handig om te weten is tot slot nog dat de radio vervangen moet worden omdat we een ander frequentiebereik hebben dan de Japanners. Maar ja, dat doen de meeste youngtimerrijders toch al omdat ze handsfree willen bellen.

Overigens is Aaben Youngtimers niet de enige die de re-import auto's uit Japan met scepsis bekijkt.

Bijval komt ondertussen van het toonaangevende Duitse magazine "Autobild Klassik" die voor de rubriek "Händler Check" in de uitgave van juli 2012 op bezoek gaat bij een Duitse youngtimerhandelaar die inmiddels vrijwel alles uit Japan haalt. Autobild schrijft het volgende: "Kenner wissen: Bei Japan-Rückläufern ist generell Vorsicht geboten, viele Tachos sind zurückgedreht." In het Nederlands: kenners weten het: bij Japanse re-imports is in het algemeen oplettendheid geboden, veel kilometertellers zijn teruggedraaid!

Bezint eer ge begint

Kijk dus goed uit met "winstpakkers" uit Japan. Heeft u alles goed overwogen en heeft u die éne echte gevonden: geniet ervan, met volle teugen. Niets is zo mooi als een rasechte, volbloed youngtimer!

Gebruikersavatar
Vlokmans
Berichten: 1363
Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
Locatie: Rotterdam

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Vlokmans » 01 feb 2019, 10:32

Tsja, gezond boerenverstand gaat voor alles op. Alhoewel juist bij auto's emotie een grotere rol speelt en bepaalde zaken niet rationeel te beredeneren zijn. Zo schijnen bijvoorbeeld ook tellers van auto's uit Duitsland en Italië teruggedraaid te worden. Heb ik wel eens gehoord/gelezen dan he....Dat de bijzondere auto's niet in Japan/Duitsland/Italië/Mordor verkocht worden omdat ze niet goed genoeg zijn, is ergens ook onzin. Wordt niet in de advertentie vermeld dat het B-keus is toch? Alsof het alleen de youngtimerdozenschuivers zijn die "pareltjes" :tong uitsteken: binnenhalen. Loopt hier op het forum ondertussen ook genoeg over, over die vermeende schadevrije, unieke investeringsobjecten en prijsstijgers :tong uitsteken:

Verder lees ik ook wat stemmingmakerij over allerlei zaken die tijdens transport gebeuren. Gebeurt in Europa net zo, "zelfs" bij partijen die voor een ANWB of ADAC werken (mijn Dreier arriveerde met leeggehaalde tank en zonder matten na transport, en dat was niet uit Japan).

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Martin van der Zwaard » 01 feb 2019, 11:00

535d schreef: 01 feb 2019, 09:46 Japanse auto's zijn minder waard in de markt. Zet 2 identieke exemplaren naast elkaar. B.v. E39 M5 met 35000km :) De 1 is een Duitse auto met historie, de andere een Japanse auto met historie. Zelfde staat. Weinig mensen zullen voor die Japanner gaan. En het waarom, dat is hier meerdere keren besproken op het forum dus als je de redenen wilt weten dan slinger je even de search aan, toch :) Of koop er gewoon eentje als je denkt dat een Japanse import geen probleem is en probeer 'm daarna maar weer eens te slijten. ^^
Dit is denk het belangrijkste punt bij Japan import.
Koop je het als investering of koop je hem gewoon om te gebruiken.
Jappen zijn gewoon minder waard in de "handel" en liefhebbers hebben nu eenmaal liever een europese auto.

Heb ooit bij een Porsche-dealer in dld staan praten met de eigenaar van het bedrijf en die kosten auto's uit Amerika omdat de originele DLD-auto's (oudere modellen zoals 964, 993 etc) binnen kringen verhandeld worden en moeilijk te krijgen zijn. Daar zijn dus USA-auto's ook niet geliefd.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door MartijnGizmo » 01 feb 2019, 11:04

Dit is wat Karl Heinz Youngtimers erover zegt:
Aaben Youngtimers: Aandachtspunten.

Natuurlijk zitten daar ook serieuze aanbiedingen tussen, maar let u goed op als u zo'n auto koopt:
De automarkt in Duitsland zit wat anders in elkaar dan de onze. Zo is het in Duitsland gebruikelijk dat occasions via veilingen worden verhandeld. Als u bijvoorbeeld Googled op termen als German cars, dan struikelt u bij wijze van spreken over de aanbieders. Al deze auto's worden ongezien, via internet gekocht en vervolgens verscheept, zonder dat de onderhoudshistorie en de vorige eigenaar(s) bij de koper bekend is. Laat staan dat u het verhaal van de verkoper bij de vorige eigenaar kunt natrekken.Een mooi certificaat zegt niet altijd alles.
De bij de auto behorende documentatie is niet te lezen en te controleren. De Duitse taal is sowieso anders dan de onze en de Duitser delen weinig zaken ivm privacy.
De meeste auto's worden op open trailers vervoerd in plaats van in een afgesloten trailer omdat het eerste simpelweg goedkoper is. Als er al boekjes bijzitten, zijn die vaak met alles wat er los bijgeleverd is, tijdens de reis verdwenen (denk bijvoorbeeld aan gereedschap, bagagenetten, reservewielen en dergelijke).
Als bewijs van de "echte" km-stand wordt vaak het exportdocument getoond waar de afgelezen km-stand op staat vermeld. In een enkel geval wordt er een km-certificaat overhandigd van bijvoorbeeld "Odometer Inspektion Services OIS". Natrekking leerde ons echter dat het vaak niet om onafhankelijke certificeringsinstanties gaat, maar om commerciële bedrijven die gelieerd zijn aan de exporteurs.
Van een oude auto die zo'n 10.000 of 20.000 km heeft gereden, kan een kenner zien dat dit echt is en niet gefaked. Maar bij een km-stand van bijvoorbeeld 80.000 is het zonder sluitende documentatie niet meer vast te stellen of deze correct is of dat het in werkelijkheid méér is dan de teller aangeeft.
Als u een re-import auto koopt, laat dan in ieder geval het chassisnummer vooraf bij de dealer controleren. Zo weet u zeker dat de auto nieuw in Duitsland is geleverd. Het komt namelijk ook voor dat Europese merken als gebruikte auto vanuit andere werelddelen naar Duitsland worden verscheept.
Duitsland heeft ten dele een landklimaat; de zomers zijn er dan heet, terwijl de winters koud zijn en veel strooizout kennen en dat kan zijn weerslag hebben op de kwaliteit van de auto. Meer dan eens komt het voor dat bij deze "zo goed als nieuwe" auto's met "lage" km-standen, de onderkant roest. Een leek weet en ziet het niet, maar het vervangen daarvan is een uiterst kostbare zaak (!) en verhaal bij de verkoper is er in de regel niet bij.
Bij onze garage in Bochum werd onlangs zo'n auto ter reparatie aangeboden. Bij deze Mercedes S-Klasse youngtimer uit Duitsland, moesten meerdere bodempanelen worden vervangen à raison van zo'n € 2.500 per stuk. Daar komt dan het arbeidsloon nog bij en reken maar dat het een tijdrovende klus is...

Gezond boerenverstand

En dan nog dit: onze youngtimers (ongevalvrij, gedocumenteerd, lage km-standen) zijn in Europa - de thuismarkt - al uiterst zeldzaam; je moet ze met een lampje zoeken.

Het is opvallend dat ze vanuit de exportmarkt Duitsland wèl volop worden aangeboden. Temeer als je je bedenkt dat het een land is met Duitse auto's en dat een Mercedes, BMW of Audi zéér status verhogend is.

Duitsland heeft bijna 83 miljoen inwoners (waarvan alleen al in Berlijn zo'n 3,5 miljoen) en wij kunnen het ons niet voorstellen dat er voor bijzonder mooie linksgestuurde, statusverhogende Duitse premium merken met lage km-standen geen Duitse autoliefhebbers te vinden zijn. Maar goed, dat is maar Nederlands boerenverstand natuurlijk...

Slechts een enkele Duitser bij Karl Heinz Youngtimers

Soms bieden we zelf ook een auto uit Duitsland aan. In dat geval hebben we deze ter plaatse van een tussenpersoon gekocht op het moment dat hij al in Nederland is. Zonder uitzondering gaat het dan om een auto met een bijzonder lage, gedocumenteerde km-stand (tot zo'n 20.000) die we net als al onze andere youngtimers vóór de aankoop grondig hebben gecheckt. In ieder geval weet u dan ook dat de banden en de koplampen zijn vervangen door uitvoeringen met een Nederlandse typegoedkeuring. Handig om te weten is tot slot nog dat de radio vervangen moet worden omdat we een ander frequentiebereik hebben dan de Duitsers. Maar ja, dat doen de meeste youngtimerrijders toch al omdat ze handsfree willen bellen.

Overigens is Karl Heinz Youngtimers niet de enige die de re-import auto's uit Duitsland met scepsis bekijkt.

Bijval komt ondertussen van het toonaangevende Duitse magazine "Autobild Klassik" die voor de rubriek "Händler Check" in de uitgave van juli 2012 op bezoek gaat bij een Duitse youngtimerhandelaar die inmiddels vrijwel alles uit Duitsland haalt. Autobild schrijft het volgende: "Kenner wissen: Bei Deutschland-Rückläufern ist generell Vorsicht geboten, viele Tachos sind zurückgedreht." In het Nederlands: kenners weten het: bij Duitse re-imports is in het algemeen oplettendheid geboden, veel kilometertellers zijn teruggedraaid!

Bezint eer ge begint

Kijk dus goed uit met "winstpakkers" uit Duitsland. Heeft u alles goed overwogen en heeft u die éne echte gevonden: geniet ervan, met volle teugen. Niets is zo mooi als een rasechte, volbloed youngtimer!
[/quote]

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door MartijnGizmo » 01 feb 2019, 11:05

Martin van der Zwaard schreef: 01 feb 2019, 11:00
535d schreef: 01 feb 2019, 09:46 Japanse auto's zijn minder waard in de markt. Zet 2 identieke exemplaren naast elkaar. B.v. E39 M5 met 35000km :) De 1 is een Duitse auto met historie, de andere een Japanse auto met historie. Zelfde staat. Weinig mensen zullen voor die Japanner gaan. En het waarom, dat is hier meerdere keren besproken op het forum dus als je de redenen wilt weten dan slinger je even de search aan, toch :) Of koop er gewoon eentje als je denkt dat een Japanse import geen probleem is en probeer 'm daarna maar weer eens te slijten. ^^
Dit is denk het belangrijkste punt bij Japan import.
Koop je het als investering of koop je hem gewoon om te gebruiken.
Jappen zijn gewoon minder waard in de "handel" en liefhebbers hebben nu eenmaal liever een europese auto.

Heb ooit bij een Porsche-dealer in dld staan praten met de eigenaar van het bedrijf en die kosten auto's uit Amerika omdat de originele DLD-auto's (oudere modellen zoals 964, 993 etc) binnen kringen verhandeld worden en moeilijk te krijgen zijn. Daar zijn dus USA-auto's ook niet geliefd.
Zie je toch ook met US-imports van E60 M5's etc. Zelfde als een rechtsgestuurde S2000, ook redelijk onverkoopbaar.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Joy » 01 feb 2019, 11:06

Lol Martijn, ze preken natuurlijk voor eigen parochie.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door ///Joost » 01 feb 2019, 11:09

OK, duidelijk. Het gaat er dus puur om dat je een wagen koopt uit een ver land, waarbij de de historie moeilijk tot niet kunt natrekken. Het klimaatargument lijkt me niet echt relevant, want ook in (noord/west) Europa is het niet ideaal voor een autoleven.

Koop je een auto om te rijden, dan lijkt het niet zo'n probleem (eigen afweging). Koop je 'm voor de handel, dan liever geen Japanner, vanwege de skepsis van 'de handelaar'. Maar geen sluitende technische reden dus. Puur marktsentiment.

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door PeterB » 01 feb 2019, 11:15

Dat verhaal over kabelbomen gaat op voor alle MB uit begin jaren 90, Japan of waar dan ook geleverd.
Een NL auto die een jaar of wat in Zandvoort, Scheveningen of waar dan ook dichtbij de kust heeft gereden heeft ook kans op meer "roest" dan een auto die z'n kilometers etc heeft gemaakt in het "binnenland"
En daar wordt ook niet verder bij nagedacht.
Ro/Ro transport is al jaren gebruikelijk, een beetje transporteur houdt daar rekening mee maar het is vaak de laagste prijs die belangrijk is en dan is het klagen...
"pay peanuts, get monkeys"

Een teruggedraaide tellers....
Bedrijfjes genoeg die er nog steeds een goed belegde boterham mee verdienen, vooral met het terugzetten van tellers van aantrekkelijke kleine auto's zoals Polo's, UP, Japans en Koreaans spul.
Met 130k op de teller staan die dingen weken lang in het grind, met 60 a 75k op de teller een dag of drie, vier.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7951
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door MParallel » 01 feb 2019, 13:31

markm schreef: 01 feb 2019, 07:18 Wat houd trouwens die optie voor de gordel in, waar je het over had?
Is geen optie. 3/97 is de overgang van mechanische naar pyrotechnische gordelspanners.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Arthur » 01 feb 2019, 13:49

535d schreef: 01 feb 2019, 09:46Of koop er gewoon eentje als je denkt dat een Japanse import geen probleem is en probeer 'm daarna maar weer eens te slijten. ^^
Bedankt, goede tip, moeten we dat maar doen :roll:

Gebruikersavatar
Vlokmans
Berichten: 1363
Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
Locatie: Rotterdam

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Vlokmans » 01 feb 2019, 14:10

///Joost schreef: 01 feb 2019, 11:09 OK, duidelijk. Het gaat er dus puur om dat je een wagen koopt uit een ver land, waarbij de de historie moeilijk tot niet kunt natrekken. Het klimaatargument lijkt me niet echt relevant, want ook in (noord/west) Europa is het niet ideaal voor een autoleven.

Koop je een auto om te rijden, dan lijkt het niet zo'n probleem (eigen afweging). Koop je 'm voor de handel, dan liever geen Japanner, vanwege de skepsis van 'de handelaar'. Maar geen sluitende technische reden dus. Puur marktsentiment.
Well said, lijkt mij ook. Wat met enige regelmaat met elkaar verward lijkt te worden, is de vraag of "X een goede auto is" en of "X een goede marktwaarde vertegenwoordigt", waarbij het laatste punt continu door iedereen en z'n moeder wordt opgepijpt in de hausse van waardevaste beleggingen en andere fugazi. Een Japanse auto kan technisch en cosmetisch prima zijn, maar daar kan door de markt alsnog een andere prijs aan worden gehangen dan aan een Duitser of andere Europeaan (zolang het maar geen Italiaan is!!1!).

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arstey, Google [Bot], Kadett, Rolf205, TLRS en 144 gasten