Opwarming van de aarde

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3543
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: opwarming van de aarde

Bericht door RS-Ron » 01 feb 2019, 01:04

Allemaal leuk en aardig, maar ik zal het dan maar hardop zeggen, of ben ik nu de enige die dit denkt: de mens is de oorzaak, die pleegt al decennia roofbouw op de planeet. Gelukkig komen er steeds meer mensen op deze planeet en gaat de roofbouw dus navenant toenemen in de toekomst. Heb hier heel interessante reacties voorbij zien komen. Ja heel India aan de airco, heel China aan de auto en ga zo maar door. Dat gaat een keer fout, de grondstoffen gaan een keer uitgeput raken in combinatie met grote onleefbare gebieden waar de mens niet meer kan leven. Die gaat dus of dood of die trekt massaal naar de gebieden waar men de boel wel leefbaar heeft gehouden. En dat past niet. Maar gelukkig hebben die wereldverbeteraars alle centen in zonnepanelen, windmolens, en weet ik veel wat voor innovatieve en geldverslindende projecten gestopt en zijn hun defensie een beetje veel vergeten. Want dat bekte niet zo lekker. Kan het mis hebben hoor maar de geschiedenis van de mensheid heeft toch wel meer dan een paar voorbeelden gegenereerd waaruit je kan opmaken dat de mens een roofdier is en letterlijk over lijken gaat om in leven te blijven (=begrijpelijk) maar ook om zich te verrijken en macht en welvaart te krijgen of te behouden. Ik zou dus zeggen een compromis. Innoveren en duurzame oplossingen blijven zoeken, maar ook realistisch zijn en anticiperen dat onze welvaart ons ook een heel aantrekkelijk doelwit maakt om dat te bemachtigen. En dan zal je bikkelhard moeten zijn want dan is het zij of wij.

Gr Ron

Online
Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: opwarming van de aarde

Bericht door alt » 01 feb 2019, 10:06

Even queerlanterig zijn, Elon Musk zijn bijdrage aan de Klamiwende is ook niet positief.
Elon heeft een extra type auto geïntroduceerd, een elektrische auto.
De politiek wil juist minder auto's. :?

Online
Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: opwarming van de aarde

Bericht door alt » 01 feb 2019, 10:23

Toch weet ik niet wat ik met deze klimawende aan moet?
Gisteren zie ik Harald Lesch beweren dat het gematigde klimaat ( breedte graad) warmer aan het worden is, vandaag lees ik in het Noord Hollands dagblad dat door de temperatuurstijging van het zeewater tussen Noorwegen & IJsland de zeestromingen wordt verstoord.
Dat moet inhouden dat West Europa ( West Europa ligt ook op de breedtegraad van het gematigde klimaat) een koude periode gaat krijgen.

Mijn conclusie is, de globalisering is in een afsluitende fase, dus wordt er nu een nieuw verdienmodel gecreëerd .

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 01 feb 2019, 10:28

Zou me inderdaad niks verbazen alt.

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: opwarming van de aarde

Bericht door SlowCo » 01 feb 2019, 11:13

alt schreef: 01 feb 2019, 10:23 Mijn conclusie is, de globalisering is in een afsluitende fase, dus wordt er nu een nieuw verdienmodel gecreëerd .
+1
En dat is volgens mij ook de reden dat de rekening voor 90% direct bij de burger neergelegd wordt en nauwelijks bij de veel meer CO2 uitstotende (globale) industrie, lucht- en scheepvaart waar veel meer "winst" te halen is.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Niels » 01 feb 2019, 16:11

https://nos.nl/artikel/2269742-speech-o ... -over.html

Legendarisch, als iets de wereld gaat redden dan is het internet....

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Peric » 01 feb 2019, 18:26

Dit is dus bijna hetzelfde als wij als Nederlanders. We zijn succesvol, dus draai maar op voor de ellende van anderen, 'want je hebt toch genoeg'.
Dat er hard voor gewerkt is en in het geval van ondernemers veel risico is genomen wordt voor het gemak maar even vergeten.
Waarom moeten de succesvolle mensen, of gewoon mensen die hard werken opdraaien voor de handophouders?

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: opwarming van de aarde

Bericht door smiley » 01 feb 2019, 18:33

Omdat er op deze manier elk jaar bijna 10% van de wereldwijde GDP aan de economie onttrokken wordt.

Zed240
Berichten: 2920
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Zed240 » 01 feb 2019, 18:33

Dat artikel kwam ook al in een ander topic langs. Het punt is niet meer belasting betalen, het punt is de belastingontduiking. Des te meer geld je hebt, des te meer middelen je hebt om moedwillig belasting te ontduiken zoals bijvoorbeeld uit de Panama Papers bleek. Het zou allemaal eerlijk zijn als iedereen betaalt wat hij wettelijk moet betalen, door belasting te ontduiken in dat soort paradijsjes doe je dat niet.

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 02 feb 2019, 09:41

Inderdaad Peric.
smiley schreef: 01 feb 2019, 18:33 Omdat er op deze manier elk jaar bijna 10% van de wereldwijde GDP aan de economie onttrokken wordt.
'de economie'...er zijn verschillende economieën die elkaar overlappen. Het is niet zo dat dat geld 'weg' is natuurlijk.
Dat geld qwordt ook gebruikt en leven ook weer honderrduizenden zo niet miljoenen mensen indirect van.

Belastingontduiking is de verantwoording van overheden. Niet van de ontduiker. We zijn allemaal opportunistisch als mens als 't er op aan komt.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Niels » 02 feb 2019, 10:38

Peric schreef: 01 feb 2019, 18:26 Dit is dus bijna hetzelfde als wij als Nederlanders. We zijn succesvol, dus draai maar op voor de ellende van anderen, 'want je hebt toch genoeg'.
Dat er hard voor gewerkt is en in het geval van ondernemers veel risico is genomen wordt voor het gemak maar even vergeten.
Waarom moeten de succesvolle mensen, of gewoon mensen die hard werken opdraaien voor de handophouders?
Het ging er mij meer om dat die gasten met poen daar in Davos zelf met een privé jet aan komen vliegen om vervolgens op hun niveau wel ff te beslissen dat het klootjes volk op mag draaien voor de kosten van de klimaat doelen. Daarnaast zitten er een aantal “weldoeners” tussen met bepaalde fiscale constructies waarbij je je af kunt vragen wat het voor hun het meest gunstig is. Dan is het leuk dat er geld geschonken wordt maar als je feitelijk belasting aan het ontduiken bent dan hoef je wat mij betreft niet op handen gedragen te worden. Wat fiscaal mogelijk is dat is mogelijk hoor maar ik vind het mooi dat er op zo’n conferentie gewoon wel eens gezegd wordt wat men eigenlijk niet mag zeggen.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Peric » 02 feb 2019, 10:48

Tuurlijk, voor de bühne doen alsof het je wat kan schelen. Via de voordeur paar donaties doen hier en daar zodat je goed voor de dag komt, maar via de achterdeur 2 keer zoveel binnenharken met schimmige constructie. Zoiets als wat de Democrats doen in de US.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Niels » 02 feb 2019, 10:52

Precies, hier in dwdd voor het juiste perspectief: https://dewerelddraaitdoor.bnnvara.nl/media/682308

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 02 feb 2019, 11:11

Eens Niels, en zo'n Bono vind ik ook 'n hypocriet eerste klas, Rutger hierboven in DWDD(mooie dame achter Matthijs, met dat lange krulhaar overigens) legt 't idd best ok uit, maar is zijn uitleg/idee de échte weg naar verbetering, dé oplossing/ Rich people paying more taxes, is dat de oplossing voor het 'grote wereldprobleem'?
Voelt 't voor de 'gewone man' dan eerlijk(er) en heeft die gewone man daar dan vrede mee? Maar wat lost't écht op?En lóst het iets op?

--->Die taxes gaan naar overheden.....dus?<----
Ik weet 't niet.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: opwarming van de aarde

Bericht door romo » 02 feb 2019, 11:45

Robin schreef: 02 feb 2019, 09:41 Inderdaad Peric.
smiley schreef: 01 feb 2019, 18:33 Omdat er op deze manier elk jaar bijna 10% van de wereldwijde GDP aan de economie onttrokken wordt.
'de economie'...er zijn verschillende economieën die elkaar overlappen. Het is niet zo dat dat geld 'weg' is natuurlijk.
Dat geld qwordt ook gebruikt en leven ook weer honderrduizenden zo niet miljoenen mensen indirect van.

Belastingontduiking is de verantwoording van overheden. Niet van de ontduiker. We zijn allemaal opportunistisch als mens als 't er op aan komt.


Exact !!

Dit schreef ik in een ander draadje, komt op het zelfde neer;

1 Landen/Overheden maken het zelf mogelijk met aantrekkelijke belasting / fiscale regels voor grote bedrijven/multinationals om hun fiscale voordeel waar dan ook te maximeren.

2 Landen/Overheden hebben een veel te hoge belasting druk op de werknemer gelegd, bij de door mij reeds gememoreerde achterblijvende verdiensten.


Kortom; Overheden zijn dubbel schuld !!/quote]

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Niels » 02 feb 2019, 11:51

Mee eens hoor Robin. Belastinggeld wordt zeker niet altijd goed besteed, wat heet.... Ik durf nog wel te stellen dat er gevallen bij zijn die ik liever goede doelen zie financieren dan dat men taxes afdraagt. Echter valt het kwartje nu wat teveel naar de gewone burger terwijl de aardgas baten de bevolking hier geen Lambo’s heeft gebracht :wink:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Niels » 02 feb 2019, 12:07

Willen we thuis net zo weinig fijnstof inademen als een beetje moderne diesel uitstoot dan zullen we veel meer moeten ventileren: https://www.tno.nl/nl/aandachtsgebieden ... het-koken/

Das best vervelend voor de stookkosten thuis en dus de opwarming v.d. aarde. Stook je dus gewoon voor de vogeltjes :)

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Hielke » 02 feb 2019, 12:10

Robin schreef: 02 feb 2019, 11:11 Eens Niels, en zo'n Bono vind ik ook 'n hypocriet eerste klas, Rutger hierboven in DWDD(mooie dame achter Matthijs, met dat lange krulhaar overigens) legt 't idd best ok uit, maar is zijn uitleg/idee de échte weg naar verbetering, dé oplossing/ Rich people paying more taxes, is dat de oplossing voor het 'grote wereldprobleem'?
Voelt 't voor de 'gewone man' dan eerlijk(er) en heeft die gewone man daar dan vrede mee? Maar wat lost't écht op?En lóst het iets op?

--->Die taxes gaan naar overheden.....dus?<----
Ik weet 't niet.
Seriously? Die overheid koopt er geen garage vol met Ferrari's, Porsches en Rolls Royces, geen jachten, geen 4 vakantiehuizen, en geen privévliegtuigen voor. Ze kan er met dat geld wel voor zorgen dat de belastingen voor de armsten gereduceerd worden en het makkelijker wordt in de basisbehoeften te voorzien. Natuurlijk lost het iets op.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Niels » 02 feb 2019, 12:17

Ach, er wordt ook veel te veel weggepist Hielk maar dan verzand je in een “naar de haaien discussie”. Maar b.v. miljarden subsidie voor een biogas installatie met de energie van een dikke natte scheet, zet dan maar wat educatie op in Afrika imho...

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: opwarming van de aarde

Bericht door romo » 02 feb 2019, 12:19

Nee, die overheid komt de multinationals met belasting kortingen tegemoet en die worden dan naadloos doorgesluisd naar Jan met de Pet......oh wacht, die mag dan wel het vol pond betalen.


De balans is geheel zoek, op termijn niet houdbaar.

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 02 feb 2019, 12:23

Hielke schreef: 02 feb 2019, 12:10
Robin schreef: 02 feb 2019, 11:11 Eens Niels, en zo'n Bono vind ik ook 'n hypocriet eerste klas, Rutger hierboven in DWDD(mooie dame achter Matthijs, met dat lange krulhaar overigens) legt 't idd best ok uit, maar is zijn uitleg/idee de échte weg naar verbetering, dé oplossing/ Rich people paying more taxes, is dat de oplossing voor het 'grote wereldprobleem'?
Voelt 't voor de 'gewone man' dan eerlijk(er) en heeft die gewone man daar dan vrede mee? Maar wat lost't écht op?En lóst het iets op?

--->Die taxes gaan naar overheden.....dus?<----
Ik weet 't niet.
Seriously? Die overheid koopt er geen garage vol met Ferrari's, Porsches en Rolls Royces, geen jachten, geen 4 vakantiehuizen, en geen privévliegtuigen voor. Ze kan er met dat geld wel voor zorgen dat de belastingen voor de armsten gereduceerd worden en het makkelijker wordt in de basisbehoeften te voorzien. Natuurlijk lost het iets op.
En dat kan met het huidige belastinggeld nu niet? Overheden hebben die centen van die rijken dus hard nodig om dan toch wat goeds voor de armen/gewone man te doen?

Overheden hebben we 't over Hielke....

En wat is er mis met het kopen van villa's en Ferrari's van je EIGEN zuurverdiende centen?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: opwarming van de aarde

Bericht door romo » 02 feb 2019, 12:27

We moeten onderscheid maken tussen midden/kleinbedrijven die daar ook een dikke auto van kunnen rijden en de echte groten; de multinationals, die maximeren hun winst ten koste van de hele wereld, want hebben daar een postbus waar het minste belasting wordt betaald.

Met die groep heb ik wel moeite, niet die categorie daaronder, want die betalen ook dik belasting en krijgen geen regeling door de fiscus aangeboden.

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 02 feb 2019, 12:31

Ook wel mee eens, maar wat maakt 't in t grote verhaal uit? Niks. Overbevolking en handophouders/immigranten zijn 't échte probleem. Die rijke nietbelastingbetalende lieden maar 'n klein punt imho.

En die 'regeling door de fiscus' laat toch zien dat de overheid de fout/schuldige is en niet andersom...

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: opwarming van de aarde

Bericht door romo » 02 feb 2019, 12:34

^Dat zeg ik steeds; de overheid hanteert een dubbele moraal;

https://www.bloomberg.com/opinion/artic ... -ecosystem



Daaruit;
The "big five" -- Apple, Alphabet, Microsoft, Facebook and Amazon -- now have a combined valuation of over $3.3 trillion, and make up more than 40 percent of the value of the Nasdaq 100 index. As the digital economy continues to grow faster than the old economy, it's hard to see what can stop these juggernauts. Unless reality intrudes.

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 02 feb 2019, 12:35

Zolang ons Koningshuis(waar ik niks mee, maar ook niks tégen heb) nog met 'n >100 miljoen euro begroting per jaar door de regering komt, zie ik het nietbetalende rijkeluis thema als zeker niet het grootste probleem.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alt, Bing [Bot], Eric Z, Gijzert, Joost H., Martijn M, TLRS en 158 gasten