Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat is onze privacy en individuele vrijheid nog waard ?

Niks, ik ben bereid om mijn mobiele vrijheid op te offeren voor een hoger doel.
3
1%
Zal niet zo'n vaart zal lopen en heb alle vertrouwen in onze overheid.
6
3%
Ik accepeteer het maar, je hebt toch geen keus.
25
12%
Dit gaat veel te ver mijn privacy en mobiele vrijheid is me heel veel waard.
54
26%
Totaal onacceptabel, dit mag nooit doorgaan, mijn privacy KAN ik niet opgeven.
70
34%
Keiharde acties zijn op zijn plaats, ik zal me met hand en tand verzetten.
49
24%
 
Totaal aantal stemmen: 207

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3434
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Joël D. » 30 jan 2019, 08:52

Robin schreef: 30 jan 2019, 08:07
Joël D. schreef: 29 jan 2019, 23:01
Mike R32 schreef: 29 jan 2019, 18:53 Ben ook voorstander van rekeningrijden, laat de gebruiker maar betalen met een extra hoog tarief voor de bekende file’s. Ben er wel een beetje klaar mee om voor een hobby auto dik te betalen die maximaal 2000 km per jaar op de weg komt. Fiets verdomme elke dag in weer en wind naar mijn werk voor een beter milieu.
Niet iedereen heeft de keuze om een uur eerder of later te beginnen. Of thuis te werken. En OV is ook niet altijd een alternatief. En ook die fiets niet. Moeten die mensen dan een extra hoog tarief betalen?
En dan heeft dus ook de weinig-rijder geen keus en moet dan maar meebetalen...
Daarom ben ik voor een vlak-taks. Iedereen betaalt evenveel, ongeacht in welke auto, wanneer en waar. :)

la_fusion
Berichten: 324
Lid geworden op: 26 sep 2015, 21:53

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door la_fusion » 30 jan 2019, 09:13

Over het mee moeten betalen voor de weinig gebruiker.. wat denken we dan tegelijkertijd van de zorgverzekering? Alle mensen die meerdere keren per jaar in het ziekenhuis belanden betalen net zoveel als de mensen die er nooit liggen. Moeten we daar dan ook maar per bezoek gaan betalen? Of per minuut dat je er ligt?

Misschien niet helemaal een eerlijker vergelijking maar het is nu eenmaal zo dat we in Nederland samen een hoop kosten hebben en die ook samen ophoesten, dat is nu ook zo met de wegenbelasting.

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3434
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Joël D. » 30 jan 2019, 09:37

Precies. En dat weet je als je een auto aanschaft. Hier in het huishouden staan er ook 4 auto's grootste deel van het jaar stil. Dan weet je dat je 80 Euro p/m betaalt voor niets.

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Robin » 30 jan 2019, 09:43

Ik meld gewoon dat er mensen zijn die in andere situaties zitten. Over de zorgverz. Ik betaal persoonlijk 'n vermogen (zelf gewild) en dan nog m'n arb ongeschiktheidsverz met eigen bedrijf. Ben 'nooit' ziek. Klaag ik ook wel eens over hoor:)

Gebruikersavatar
Danielj
Berichten: 119
Lid geworden op: 31 jul 2011, 02:22

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Danielj » 30 jan 2019, 09:56

Arthur schreef: 30 jan 2019, 08:05 Hoe doe je dat, dat inkijken en jezelf terugluisteren? Overigens heb ik geen Google account en geen Facebook maar m'n dochters en vrouw wel...

Myaccount.google.com geloof ik.

Als je gebruik maakt van een Android toestel heb je volgens mij sowieso een Google account nodig. Als je geen account hebt weet ik niet zeker hoe het zit.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door WJ » 05 feb 2019, 17:06

https://tweakers.net/nieuws/148770/poli ... kdata.html

politie-en-fiscus-krijgen-eind-dit-jaar-geautomatiseerd-toegang-tot-bankdata

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Mike R32 » 05 feb 2019, 18:22

la_fusion schreef: 30 jan 2019, 09:13 Misschien niet helemaal een eerlijker vergelijking maar het is nu eenmaal zo dat we in Nederland samen een hoop kosten hebben en die ook samen ophoesten, dat is nu ook zo met de wegenbelasting.
Wegenbelasting is toch geld wat gebruikt wordt voor het onderhoud aan de wegen? Hoe vaker een weg wordt gebruikt hoe hoger de kosten. Per provincie verschilt dit nogal, vreemde is dat een Groninger per kwartaal 226 Euro kwijt is aan wegenbelasting en iemand uit Noord Holland 202 Euro voor mijn auto.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Luco » 05 feb 2019, 18:49

wegenbelasting werd en wordt maar voor een klein gedeelte gebruikt voor onderhoud aan wegen, is al meer dan 30 jaar zo.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Martijn_bmw » 05 feb 2019, 18:59

Idd het is gewoon een melkkoe voor algemene middelen van de provincie (opcenten) en staat (basis bedrag).

Wordt maar een paar procent van de auto belastingen daadwerkelijk voor de bouw en onderhoud van wegen gebruikt. Rest gaat gewoon de algemene pot in.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Martijn_bmw » 05 feb 2019, 19:00

Mike R32 schreef: 05 feb 2019, 18:22
la_fusion schreef: 30 jan 2019, 09:13 Misschien niet helemaal een eerlijker vergelijking maar het is nu eenmaal zo dat we in Nederland samen een hoop kosten hebben en die ook samen ophoesten, dat is nu ook zo met de wegenbelasting.
Wegenbelasting is toch geld wat gebruikt wordt voor het onderhoud aan de wegen? Hoe vaker een weg wordt gebruikt hoe hoger de kosten. Per provincie verschilt dit nogal, vreemde is dat een Groninger per kwartaal 226 Euro kwijt is aan wegenbelasting en iemand uit Noord Holland 202 Euro voor mijn auto.
Das niet vreemd, er wonen veel minder mensen in Groningen dan NH waardoor de provincie per persoon meer geld zal “moeten” innen om de provincie begroting rond te krijgen

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Mike R32 » 05 feb 2019, 19:26

Martijn_bmw schreef: 05 feb 2019, 19:00
Mike R32 schreef: 05 feb 2019, 18:22
la_fusion schreef: 30 jan 2019, 09:13 Misschien niet helemaal een eerlijker vergelijking maar het is nu eenmaal zo dat we in Nederland samen een hoop kosten hebben en die ook samen ophoesten, dat is nu ook zo met de wegenbelasting.
Wegenbelasting is toch geld wat gebruikt wordt voor het onderhoud aan de wegen? Hoe vaker een weg wordt gebruikt hoe hoger de kosten. Per provincie verschilt dit nogal, vreemde is dat een Groninger per kwartaal 226 Euro kwijt is aan wegenbelasting en iemand uit Noord Holland 202 Euro voor mijn auto.
Das niet vreemd, er wonen veel minder mensen in Groningen dan NH waardoor de provincie per persoon meer geld zal “moeten” innen om de provincie begroting rond te krijgen
In Friesland betaal ik 206 Euro per kwartaal.

spikee
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 feb 2018, 17:45

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door spikee » 11 feb 2019, 09:46

De privacy controls van google zijn best uitgebreid. Je kan ook zo alle data die hun van jou hebben deleten via je dashboard mocht je dat wensen. Google's business case is juist jou data beschermen. Zij verkopen simpele advertente profielen dus niet jou data. Waarom zouden ze ? dat gaat direct in tegen hun business case.

Mbt facebook e.d. die doen wat truukjes die niet zo net zijn. Al is dat heel simpel af te dekken d.m.v. een "tracker killer" zoals ghostery. Zo heeft dit forum alleen de google analytics tracker. Maar als je eens op nu.nl o.d. kijkt dan zie je al snel 22 trackers ... mijn ghostery profiel blokkeer ze allemaal. Alleen google analytics laat ik tegenwoordig nog door. Je hebt wel eens dat een website niet werkt wanneer je alles blokkeert en dan pauseer ik heb even, maar buiten dat blokkeer ik bijna alles.

Mbt kilometerheffing: dat kan je prima doen zonder een compromis te sluiten mbt privacy. Je kan prima de kilometers tellen en het daar bij laten. De connectie tussen dat kastje / app / ... kan evt zelfs manueel via een ov chipkaart oplaad princiepe. Hoe snel ik rijd, waar ik was etc heb je daar allemaal niet voor nodig. Dit hele princiepe kan evt ook anoniem net als een anonieme ov chipkaart.

Online
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door RS-Ron » 11 feb 2019, 11:13

spikee schreef: 11 feb 2019, 09:46 Mwabt kilometerheffing: dat kan je prima doen zonder een compromis te sluiten mbt privacy. Je kan prima de kilometers tellen en het daar bij laten. De connectie tussen dat kastje / app / ... kan evt zelfs manueel via een ov chipkaart oplaad princiepe. Hoe snel ik rijd, waar ik was etc heb je daar allemaal niet voor nodig. Dit hele princiepe kan evt ook anoniem net als een anonieme ov chipkaart.
Laat ik voor mijzelf spreken, de crux zit hem voor mij in het woordje "kan". Denk dat het best kan maar niet gebeurd en al helemaal niet zo blijft als ze het zo basic optuigen als jij het omschrijft. Koos Speetjes komen met een betoog dat snelheid controleren weer verkeersdoden scheelt, en wie kan daar nu tegen zijn? Autohaters komen met het milieu aspect om uitstoot te verminderen dus meten die snelheid. Opsporingsdiensten komen met onderzoeksbelang, wie was er in de buurt toen er een misdrijf plaatsvond, liefst aanleveren met 06 nummer kunnen we een digitaal buurtonderzoek doen. Verkeersexperts willen weten waarom toch die files waar blijven bestaan want dan kunnen we "gerichte" maatregelen nemen om de veroorzakers toch in dat OV te jagen (en 1.5 uur enkele reis langer onderweg te laten zijn) en zo zijn er tig argumenten die uiteindelijk gehonoreerd gaan worden......... Ik heb niet de illusie dat de overheid zich aan afspraken gaat houden.

Gr Ron

spikee
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 feb 2018, 17:45

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door spikee » 11 feb 2019, 11:33

Die privacy zou men kunnen waarborgen door de broncode en communicatie door een derde onafhankelijke partij laten verifieren en certificeren.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 328Ti, Ahrefs [Bot], Gisae, Knot, Philipoo, smiley, Thomas H, tomgtr en 207 gasten