Performance display BMW

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Performance display BMW

Bericht door tomgtr » 29 jan 2019, 22:45

Welke conclusies dan? Gaat toch om hoe dat ding rijdt? Of wil je elke keer zien hoeveer pk/trekkracht je (kan) heb(ben)? Kan je beter uitdraai van je dyno run met laatste map op je dashboard plakken? Volgens mij kan je voor niks of bijna niks nagenoeg zelfse op je iphone krijgen.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Performance display BMW

Bericht door WJ » 29 jan 2019, 22:50

Natuurlijk, en dan posten op DF. En klagen als het warmer word en er 10pk mist. :P

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Performance display BMW

Bericht door Luco » 30 jan 2019, 05:36

je kan ook gewoon stickers met vermogen en koppel op je dash plakken

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Performance display BMW

Bericht door Robin » 30 jan 2019, 07:30

De meter (buiten de toerenteller)die ik met dit soort vermogens als eerste in de gaten houd is de snelheidsmeter.

@Theo zit er nu al 'n LSD onder? Want dat lijkt mij geen luxe.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Performance display BMW

Bericht door Martijn_bmw » 30 jan 2019, 08:09

Ik kijk met dit soort vermogens vooral op de weg :tooth:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Performance display BMW

Bericht door dvh » 30 jan 2019, 08:24

theo300pk+ schreef: 29 jan 2019, 19:31 Mosselman maakt zich niet druk daarom.
Uiteraard.
Het is immers niet hun auto. Wat jij allemaal erin gooit zal hun een worst wezen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39592
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Performance display BMW

Bericht door Arthur » 30 jan 2019, 08:31

Totdat die worst wat bederving vertoont... Dan hadden ze die worst nooit verkocht ;)

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4054
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Performance display BMW

Bericht door Philipoo » 30 jan 2019, 10:52

Als een bedrijf op een simpele tablet alle waarden reëel kan produceren die je auto op de weg brengt, dan zijn alle rollenbanken ineens overbodig. Fantastich

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Performance display BMW

Bericht door Robin » 30 jan 2019, 11:16

Philipoo schreef: 30 jan 2019, 10:52 Als een bedrijf op een simpele tablet alle waarden reëel kan produceren die je auto op de weg brengt, dan zijn alle rollenbanken ineens overbodig. Fantastich
Eigenlijk de kern van deze draad. :beer:

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: Performance display BMW

Bericht door theo300pk+ » 30 jan 2019, 19:25

Robin schreef: 30 jan 2019, 07:30 De meter (buiten de toerenteller)die ik met dit soort vermogens als eerste in de gaten houd is de snelheidsmeter.

@Theo zit er nu al 'n LSD onder? Want dat lijkt mij geen luxe.
Die gaat idd komen.
Inmiddels een offerte gekregen voor een OS Giken.
Dat is mijn eerste keus, maar is erg duur. Is andere orde van grootte dan een remap of displaytje oid.
Het bedrag is niet echt in overeenstemming met de waarde van de auto. Als deze uitgave zou worden gedaan voor een M5 >>> ton, dan blijft het veel geld maar is wel in overeenstemming met de waarde van de auto.
Daarom ook offertes gevraagd voor Drexler en Quaife.
Als die in 90% in mijn behoefte voorzien wat ik van een LSD verwacht en als deze veel minder kosten, dan wordt het waarschijnlijk een van deze twee. Een professional of die-hard Ringracer kan uiteraard wel alles uit zo'n OS-Giken persen als ie voor de 100% gaat.
Zover komt het niet bij mij.
Moet ook nog horen wat voor- en nadelen van de twee alternatieven ten opzichte van elkaar zijn.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Performance display BMW

Bericht door Riceaux » 30 jan 2019, 19:53

Op de site van Hardeman staan nog wat alternatieven voor minder geld. Drexler is 600 goedkoper dan OS Giken ongeveer.

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2251
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Performance display BMW

Bericht door Will F. » 30 jan 2019, 20:15

Bmw m perf sper is dat nou gewoon een drexler?

Obbe
Berichten: 713
Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
Auto: 130
Locatie: Rotterdam

Re: Performance display BMW

Bericht door Obbe » 30 jan 2019, 20:27

Will F. schreef: 30 jan 2019, 20:15 Bmw m perf sper is dat nou gewoon een drexler?
Klopt ja. Lijkt me een prima optie: https://www.leebmann24.de/bmw-m-perform ... -440i.html

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: Performance display BMW

Bericht door theo300pk+ » 30 jan 2019, 23:10

Bij leebman wordt de drexler aangeboden als een BMW sport differentieel en kost 2287 euro. Bij Hardeman de Drexler, dezelfde neem ik aan, voor 2180 euro.
Ook op Hardeman Torsen diff gezien, veel goedkoper maar met maren. Quaife goedkoper dan Wavetrac. Over Drexler lees ik alleen over beperkingen als wieltje los van de straat komt.
Wel 700 euro goedkoper dan OS Giken. Staat me niet bij dat ik ooit wiel van de vloer heb gelicht.
In ieder geval laat ik Nick Doesburg van TEG de LSD verzorgen.
Ook belangrijk is dat auto uiterlijk begin april klaar is voor de eerste (test)rondjes op de Ring.

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2251
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Performance display BMW

Bericht door Will F. » 30 jan 2019, 23:22

Bij drexler bied men ook n compleet diff aan? Dat je niet je eigen diff laat modificeren? Zo kan je het lsd weer doorverkopen bij inruil.

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Performance display BMW

Bericht door Robin » 31 jan 2019, 06:40

Die van Obbe bijvoorbeeld.
Wat will zegt is ook 'n optie.

Je zegt dat de prijs van zo'n sper niet in verhouding staat tot de waarde van de auto.
Snap ik niet. Is 'n M240 man. Met 480pk ofzo? Daar hoort vanaf <300pk al 'n sper op:)

Power is mooi, maar je moet 't wel kwijt kunnen/over kunnen brengen. Vooral met frontmotor + rwd. Gaat niet om driften, gaat om tractie en meer snelheid dus en beleving in (bochten) accelleratie.

Dit klinkt cru, maar zonder zo'n lsd denk ik als liefhebber: op die auto is één van de belangrijkste dingen 'vergeten'.

Waarom denk je dat 'alle' rwd //M modellen een lsd hebben? tractie en fun.

Bij 't verkeerslicht 3/4 gas wegtrekken gisteren met 'n nono links naast me. Strepen:)

Obbe
Berichten: 713
Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
Auto: 130
Locatie: Rotterdam

Re: Performance display BMW

Bericht door Obbe » 31 jan 2019, 08:07

Theo, je moet even goed kijken of het een sper is inclusief huis. Durf ik niet te zeggen bij die van Leebmann. Dan is het een uurtje werk en kan je als je de auto verkoopt het sper los verkopen.

Ben geen expert maar voor zover ik weet maken Drexler en OS Giken beide gebruik van een platenconstructie. Verwacht niet dat die veel voor elkaar onderdoen. Een Quaife is een torsensper en heeft daardoor een andere werking. Die spert niet met een wiel van de grond. Deze heeft bijvoorbeeld een Quaife: https://youtu.be/X66_y1jUa-A

Misschien tijd voor een nieuw topic?

Online
Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Performance display BMW

Bericht door MartijnGizmo » 31 jan 2019, 09:08

Will F. schreef: 30 jan 2019, 20:15 Bmw m perf sper is dat nou gewoon een drexler?
Klopt, met 30/7% sperwerking, waarbij Drexler volgens mij gewoon een doorontwikkeling of licentie is van een ZF platensper.
Obbe schreef: 31 jan 2019, 08:07Ben geen expert maar voor zover ik weet maken Drexler en OS Giken beide gebruik van een platenconstructie. Verwacht niet dat die veel voor elkaar onderdoen.
Verschil is vrij groot, bij OS Giken wordt het pakket met koppelingsplaatjes nog eens extra bij elkaar gehouden met veren. Daardoor is het verschil tussen wel sperren/niet sperren groter te maken. Dus minder sperwerking tijdens bijvoorbeeld manoeuvreren en juist meer bij bocht-uit/driften, terwijl dit bij Drexler eerder een compromis is. Kort-door-de-bocht-uitleg, op o.a. YouTube kun je deze info wel vinden van mensen die er veel meer verstand van hebben. :tooth:

HSR
Berichten: 5259
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Performance display BMW

Bericht door HSR » 31 jan 2019, 10:06

Klopt, OS Giken is inmiddels wel een mooi product geworden. Jaren geleden waren er nog wel eens issues mee kan ik mij herinneren. Ik weet niet hoe duurzaam een OS Giken is als je echt veel circuitkilometers maakt en veel drift.

Vergeet a.u.b. ook niet dat men er hier een handje van heeft om een 15 jaar oude, uit-specificatie zijnde platensper te vergelijken met een gloednieuwe OS-Giken. Natuurlijk is het verschil dan werelds. Ik ben erg benieuwd wat het verschil is tussen een gloednieuwe Drexler t.o.v. een OS-Giken.

Wij hebben de sperretjes door KMP drivetrain solutions in Hengelo laten doen. Vorig jaar hebben ze het sperdifferentieel in mijn M5 naar drexlerspec omgebouwd en de afstelling is werkelijk subliem.

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: Performance display BMW

Bericht door theo300pk+ » 31 jan 2019, 18:58

Drexler is plug en play. Easy to fit. Wellicht een compromis. Maar keuze perikelen over hoe de lock in te stellen zoals bij de OS-Giken. Heb begrepen dat naderhand bijstellen op basis van bevindingen eigenlijk bij dit diff hoort.
Bij Drexler is het monteren en klaar en niet wellicht nog meerdere keren terug. :?

OS-Giken meer mogelijk, maar klinkt me te bewerkelijk.
Denk dat deze amateur al rete tevreden is met het verschil tussen Drexler en huidige OEM open diff.

Na deze laatste excercitie wil ik klaar zijn en alleen maar rijden.
De OEM runflat banden zijn wellicht ongeschikt voor snelle rondetijden, maar hebben wel een brede grens tussen grip en uitbreken.
Je merkt heel duidelijke wanneer de banden snot zijn. En op die grens is het vermakelijk over vier wielen niet alleen voorwaarts maar ook zijwaarts door de bochten te gaan. Vreemd genoeg slijt het profiel slechts heel weinig. Vraag me af of ik dit seizoen het profiel er nog afkrijg??

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: Performance display BMW

Bericht door theo300pk+ » 31 jan 2019, 21:50

Nick Doesburg heeft hier meegelezen en heeft me net een uitstekende aanbieding gedaan voor de Drexler variant.
Ik ga hier heel blij van worden. :df:

kriszty
Berichten: 168
Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
Auto: m240i xdrive

Re: Performance display BMW

Bericht door kriszty » 01 feb 2019, 12:44

toch mooi dat dit kan , ben benieuwd naar je bevindingen van de Drexler theo

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Performance display BMW

Bericht door Martijn_bmw » 01 feb 2019, 17:55

theo300pk+ schreef: 31 jan 2019, 21:50 Nick Doesburg heeft hier meegelezen en heeft me net een uitstekende aanbieding gedaan voor de Drexler variant.
Ik ga hier heel blij van worden. :df:
Cool!

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: Performance display BMW

Bericht door theo300pk+ » 01 feb 2019, 18:44

Voor de OEM remmen heeft Nick mij een even simpele, goedkope als doeltreffende oplossing geboden.
Remblokken vervangen door M4 exemplaren. Alleen voor.
Dus probleem van te warm wordende remblokken is ook opgelost.

Al met al met tamelijk simpele aanpassingen wordt de auto een prima pakketje om de Ring "te bedwingen" . :roll:

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: Performance display BMW

Bericht door theo300pk+ » 01 feb 2019, 18:58

Als de auto er dan ook is ...........
Mijn dochter heeft net theorie rijbewijs gehaald en wil graag stukje proberen in mijn auto. :shock:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ArjanS, Chaert-RS, Mark 320iS en 124 gasten