Deze mag in de boeken.Top bedrijf.
Theo
Performance display BMW
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Performance display BMW
- Luc B
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Performance display BMW
Hohoho, wacht ff. Niet te vroeg juichen
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Performance display BMW
Wil je nog meer uit dat blok peuteren ?theo300pk+ schreef: ↑27 jan 2019, 20:13
(...)
Krijg ik belletje met resultaat 450 pk. Waarop ik vraag of ze nog wat extra pk's er bij kunnen sprokkelen richting de 460. Weer aan de slag en komen dan met een remap met 3 dyno's tussen de 456 en 461 pk.
(...)
Heb offerte gevraagd voor iets anders.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Performance display BMW
Naar aanleiding van dit topic dat display ook maar eens opgezocht... naar mijn mening een nutteloze optie maargoed werd toch nieuwsgierig.
Ik denk dat de input voor het display weldeglijk wordt berekend/gemeten en niet alleen kijkt naar de stand gaspedaal en daarmee vaste waarde weergeeft.
Mijn auto heeft namelijk origineel 184pk en nu 265pk. Display is niks aan gewijzigd en de schaal loopt dus zoals die origineel was tot 200pk.
Als ik volgas geeft een tijdje, 80-160 bijvoorbeeld staat de pk indicator te bounchen tegen de max/210pk aan alsof die verder wil maar niet kan door einde schaal.
Ik denk dat de input voor het display weldeglijk wordt berekend/gemeten en niet alleen kijkt naar de stand gaspedaal en daarmee vaste waarde weergeeft.
Mijn auto heeft namelijk origineel 184pk en nu 265pk. Display is niks aan gewijzigd en de schaal loopt dus zoals die origineel was tot 200pk.
Als ik volgas geeft een tijdje, 80-160 bijvoorbeeld staat de pk indicator te bounchen tegen de max/210pk aan alsof die verder wil maar niet kan door einde schaal.
- Bijlagen
-
- 33949964-E298-4500-80C3-214FF36A5835.jpeg (259.61 KiB) 2102 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Martijn_bmw op 28 jan 2019, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27897
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Performance display BMW
jammer dat ik dat display niet heb
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
- Auto: m240i xdrive
Re: Performance display BMW
denk toch hetgeen wat k33z zegt aannemelijker is dan dat ie inderdaad het vermogen realtime meet, het is volgens mij niets anders dan een gadget.
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- JWtje
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Performance display BMW
Ik had vroeger een frame om de blokken die ik net gereviseerd had op te kunnen starten. Als er dan iets niet lekker is dan kan je er net even wat beter bij.
Ben toen eens bezig geweest een koppelomvormer van een A727 Torqueflite(lekker groot) om te bouwen om in een bak water als rem te werken.
Toen dacht ik dat als ik er een arm op maak die ik op precies een meter afsteun op een digitale weegschaal en ik kan dat met m'n laptop registreren en ik verzin ook wat dat de kg's die je dan drukt aan het juiste toerental gekoppeld worden dan heb je een vermogensbank.
In principe zou je hetzelfde kunnen maken met sensoren in je motorsteunen. De waarden in je steunen gedeeld door de arm is je koppel en als je daar je toerental bij weet dan kun je zo je vermogen uitrekenen.
Misschien toch eens kijken of ik daar iets mee kan. Of dat ding gewoon afmaken.
Even chippen, motor uit je M240i rukken met een graafmachine of een handgranaat en je weet daarna exact wat ie doet.
Ben toen eens bezig geweest een koppelomvormer van een A727 Torqueflite(lekker groot) om te bouwen om in een bak water als rem te werken.
Toen dacht ik dat als ik er een arm op maak die ik op precies een meter afsteun op een digitale weegschaal en ik kan dat met m'n laptop registreren en ik verzin ook wat dat de kg's die je dan drukt aan het juiste toerental gekoppeld worden dan heb je een vermogensbank.
In principe zou je hetzelfde kunnen maken met sensoren in je motorsteunen. De waarden in je steunen gedeeld door de arm is je koppel en als je daar je toerental bij weet dan kun je zo je vermogen uitrekenen.
Misschien toch eens kijken of ik daar iets mee kan. Of dat ding gewoon afmaken.
Even chippen, motor uit je M240i rukken met een graafmachine of een handgranaat en je weet daarna exact wat ie doet.
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Performance display BMW
Martijn, neem de proef op de som.Martijn_bmw schreef: ↑28 jan 2019, 17:35 Naar aanleiding van dit topic dat display ook maar eens opgezocht... naar mijn mening een nutteloze optie maargoed werd toch nieuwsgierig.
Ik denk dat de input voor het display weldeglijk wordt berekend/gemeten en niet alleen kijkt naar de stand gaspedaal en daarmee vaste waarde weergeeft.
Mijn auto heeft namelijk origineel 184pk en nu 265pk. Display is niks aan gewijzigd en de schaal loopt dus zoals die origineel was tot 200pk.
Als ik volgas geeft een tijdje, 80-160 bijvoorbeeld staat de pk indicator te bounchen tegen de max/210pk aan alsof die verder wil maar niet kan door einde schaal.
Met een professionele remap kunnen de cijfers op de display opgeschaald worden.
Denk dat de auto geen eens op de bank hoeft. Moet alleen een programma worden geschreven dus kosten zijn te overzien.
Die 265 is een moment opname op de dyno.
Met de display zou je moeten kunnen zien wat de motor op dat moment levert.
Dus bv. in DE met 102 ron rijden zou de DME meer vermogen kunnen meten.
Echter het belang om op ieder moment te weten wat de motor doet is natuurlijk nihil. En in die zin is de waarde van het display ook navenant.
Kan wellicht eens van pas komen als de motor slecht loopt oid. Of als je 102 hebt getankt om te weten wat je er mee wint.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
-
OnlineLuco
- Berichten: 27897
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Performance display BMW
ach inderdaad leuk gadget om eens te bekijken, dus had het wel leuk gevonden.
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Performance display BMW
Even doorgelezen.
Letterlijk één keer in de M2 -per toeval- kreeg ik dat verhaal op 't display.
Heb er niks mee. Weet niet hoe 't onderling(power/Nm voor en na tuning --->display) werkt, maar lees hier verschillende dingen.
Was weer aangenaam zegmaar.
Letterlijk één keer in de M2 -per toeval- kreeg ik dat verhaal op 't display.
Heb er niks mee. Weet niet hoe 't onderling(power/Nm voor en na tuning --->display) werkt, maar lees hier verschillende dingen.
Was weer aangenaam zegmaar.
- Andry
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Performance display BMW
Bij een motor met drukvulling is het enige wat me echt interesseert het koppelkromme en de powerband. Zijn koppel/vermogenscurves niet op dat gadget tevoorschijn te toveren?
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Performance display BMW
In mijn f31 was display ook best accuraat.. ook door de tuner de schaal aangepast en toen trok ie gewoon tot 210pk wat hij op rollerbank ook deed.
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: 130
- Locatie: Rotterdam
Re: Performance display BMW
Theo, Lees ik goed dat je aan de tuner gevraagd hebt er meer pk’s uit te halen dan waarop ze je auto hadden afgesteld om er daarna octaanbooster bij te gooien en je vervolgens zorgen te maken over je blok?
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Performance display BMW
B58 is closed deck dus ik denk dat dit wel meevalt.
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: 130
- Locatie: Rotterdam
Re: Performance display BMW
Met de betrouwbaarheid van closed deck heeft Theo al ervaring opgedaan met de Sub
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Performance display BMW
Case closed dus?:)
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: 130
- Locatie: Rotterdam
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Performance display BMW
Is dat accuraat of is dat het max wat de schaal kan aangeven na aanpassen door de tuner. Want bij mijn vorige BMW's liepen de tellers ook als een dolle naar max bij volgas. En deed ik half gas dan waren ook de prestaties op dat display er ook naar. Mss kijkt dat ding wel naar veel meer waardes, dat weet ik niet. Maar het lijkt mij meer show waar je geen harde feiten aan kunt ontlenen en leuk voor de passagier Maar mijn mening is niet op basis van technische kennis gebaseerd
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Performance display BMW
Max op teller was 400pk..Arthur schreef: ↑29 jan 2019, 19:20Is dat accuraat of is dat het max wat de schaal kan aangeven na aanpassen door de tuner. Want bij mijn vorige BMW's liepen de tellers ook als een dolle naar max bij volgas. En deed ik half gas dan waren ook de prestaties op dat display er ook naar. Mss kijkt dat ding wel naar veel meer waardes, dat weet ik niet. Maar het lijkt mij meer show waar je geen harde feiten aan kunt ontlenen en leuk voor de passagier Maar mijn mening is niet op basis van technische kennis gebaseerd
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Performance display BMW
Obbe.
Het plan was om de auto op 102 te mappen, maar dat was niet meer verkrijgbaar. Daarom met 98 gemapt.
Om alsnog met 102 ron te rijden de octaanbooster er bij gedaan. Mosselman weet daarvan en heeft me ook bevestigd dat het vermogen daardoor stijgt. Mosselman heeft de motor veilig gemapt. Meer was ook mogelijk, maar ik heb verzocht om een max koppel van 600 nm.
Nu ik weer 102 kan krijgen gaat dat er in. Met daarbij een beetje octaan booster om wat extra marge in te bouwen bij hoge belastingen.
Dus bv in DE op Autobahn of de Ring. Mosselman maakt zich niet druk daarom. Ook mijn verhaal dat het vermogen na de toevoeging wel erg hoog uitviel was alleen maar mooi. Brandstofmengsel is safe en kan nog meer leveren. En meer octaan is alleen maar goed.
Ik was degene die was geschrokken, niet Mosselman.
Maar nu is het voor mij ook top.
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Performance display BMW
Het is de bedoeling dat Mosselman de Awron display F20/F22 voor mij inbouwt.
Mosselman heeft informatie gevraagd bij Awron, maar krijgt geen reactie.
Awron zal van dezelfde DME informatie gebruik maken neem ik aan.
En wat ik heb gezien op hun demo video's maken ze daarvan bruikbare informatie voor de rijder.
Krommes weet ik nog niet. Ik hoop het wel.
Ik wacht wel af. Heb Mosselman gezegd dat het geen haast heeft.
Meer gimmick dan functioneel.
Zou natuurlijk wel leuk zijn als ik bepaalde conclusies uit de metingen van de Awron kan trekken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: woka en 438 gasten