Het verkopen van een Youngtimer inclusief detailen en e-mailen
- Martijnlief
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 15 okt 2018, 19:20
- Auto: Audi TT/Astra OPC
- Locatie: Noord Holland
-
OnlineBram
- Berichten: 15892
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Ik denk dat je dan nog beter bij Meppel een auto kan kopen, die hangt tenminste geen rare lulverhalen op en is gewoon duidelijk in wat wel en niet bij de deal is inbegrepen
Daar staat trouwens nog een knappe 2001 M3 in zwart II
Daar staat trouwens nog een knappe 2001 M3 in zwart II
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 13:07
- Locatie: houten
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Zal voor niemand mijn hand in het vuur steken, maar lees hier ook veel onzin...
Ik heb afgelopen jaar 2 keer een auto gekocht bij PC. En ben er heel tevreden over, echt fantastische autos en zeer fijne benadering als je serieus interesse hebt.
Als je echt interesse hebt dan bel je of ga je langs en stuur je geen email. "Don't manage by email"...
En je bent nog altijd zelf verantwoordelijk om goed te kijken en te checken in welke staat de autos zijn die daar staan.
Ik heb afgelopen jaar 2 keer een auto gekocht bij PC. En ben er heel tevreden over, echt fantastische autos en zeer fijne benadering als je serieus interesse hebt.
Als je echt interesse hebt dan bel je of ga je langs en stuur je geen email. "Don't manage by email"...
En je bent nog altijd zelf verantwoordelijk om goed te kijken en te checken in welke staat de autos zijn die daar staan.
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Inderdaad een hoop onzin. Hoezo ben ik niet "echt geinteresseerd" als ik een e-mail stuur in het kader van mijn oriëntatieproces? Vanwege een gevleugelde wijsheid uit een jaren '80 managementboek?
-
- Berichten: 1493
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Bram, mag ik vragen hoe je erachter kwam dat de auto “krom” was?Bram schreef: ↑24 jan 2019, 19:47De eigenaar van de M3 die ik een week had en teruggebracht heb bij hem, is nog even verhaal gaan halen bij PC, aangezien hij daar de M3 gekocht had. Hij is uiteindelijk wel gecompenseerd.FDD schreef: ↑24 jan 2019, 19:08 Heb ook een verhaal gehoord van een 540 die daar wegkwam, bleek ook schade gehad te hebben en niet zo goed gespoten.
Toen de eigenaar daar achterkwam ook geen tegemoetkoming gekregen, dat is toch het minste wat je kon doen.
Tijdens mijn zoektocht 2x mails gestuurd, tot nu toe nog geen reactie, bijna een jaar geleden nu. In mijn optiek begint men te teren op zijn goede naam, dat is meestal het begin van het einde....
Goed bezig daar in Vught.
Waar zie je dat aan? Chassisbalken? Lakdikte gemeten? Andere tekenen? Gewoon om er zelf iets van te leren.
Zelf ook wel ervaring met YT gehad. Ik dacht aanvankelijk ook dat ze heel kritisch zijn met hun inkoop. Maar het draait vooral om poetsen en mooi verhaal. Goed technisch onderzoek en onderhoud ho maar......
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 13:07
- Locatie: houten
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Omdat je als je 'echt geïnteresseerd' bent, en je niet achter het net wil vissen, het misschien beter is om het niet af te laten hangen of je email wel of niet gelezen wordt, in een spam filter terecht komt, of hij inderdaad niet serieus wordt genomen. Email is nou eenmaal niet zo'n 'gelukkige' vorm van communicatie.
Laatst gewijzigd door hagen111 op 25 jan 2019, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Dan moeten ze geen email adres vermelden.
De rest is onzin.
De rest is onzin.
-
- Berichten: 21763
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Misschien dat de lokale dorpsgarage nog wat auto's zonder internet verkoopt, de rest van de wereld zou niks meer verkopen. Zeker dit soort bedrijven die het moeten hebben van social media. Anno 2019 je e-mail niet beantwoorden is compleet kansloos, als je dat niet snapt moet je geen ondernemer worden.
Ik heb genoeg auto's gekocht waarbij het eerste contact via e-mail was.
Ik heb genoeg auto's gekocht waarbij het eerste contact via e-mail was.
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Tis wel slecht hoor dat ze niet reageren, maar als je echt iets wilt hebben bel je er ook wel achteraan. Bij Autoleitner b.v. zit op de website tegenwoordig ook een Whatsapp knop.hagen111 schreef: ↑25 jan 2019, 23:12Omdat je als je 'echt geïnteresseerd' bent, en je niet achter het net wil vissen, het misschien beter is om het niet af te laten hangen of je email wel of niet gelezen wordt, in een spam filter terecht komt, of hij inderdaad niet serieus wordt genomen. Email is nou eenmaal niet zo'n 'gelukkige' vorm van communicatie.
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Feit blijft dat zoals bv. die 330Ci (mijn ex) die nu verkocht, een aparte omschrijving heeft die de werkelijkheid nou niet echt weerspiegelt. Maar misschien zijn andere mensen gewoon minder kritisch.hagen111 schreef: ↑25 jan 2019, 21:57 Zal voor niemand mijn hand in het vuur steken, maar lees hier ook veel onzin...
Ik heb afgelopen jaar 2 keer een auto gekocht bij PC. En ben er heel tevreden over, echt fantastische autos en zeer fijne benadering als je serieus interesse hebt.
Als je echt interesse hebt dan bel je of ga je langs en stuur je geen email. "Don't manage by email"...
En je bent nog altijd zelf verantwoordelijk om goed te kijken en te checken in welke staat de autos zijn die daar staan.
Waar men zich op DF voornamelijk heel zich heel druk om maakt zijn die, tussen aanhalingstekens, verkooppraatjes. Maar als er geen onwaarheden instaan dan kan ik daar zelf wel mee leven.
-
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Als mailen al te moeilijk is voor een bedrijf zien ze mij daar over het algemeen niet.
Graag of niet, bellen vind ik zelf ruk. Mail kan je even rustig zitten en uitwerken. Kan je al sturen buiten openingstijden, vaak zat heb je dan alsnog vlot een antwoord.
Goed uitgewerkte mail kan je ook echt wel mee aanvoelen of er serieuze intresse is of niet. Zet er ook m’n telefoonnummer bij zodat ze mij kunnen bellen als via mail te lang zal worden. Dus meestal telefoonnummer in een afsluitende tekst.
Moet wel heel bijzonder spul zijn wil ik bij geen reactie er nog eens achteraan bellen.
Zeker bij deze bedrijven, veel moeite steken in fotos voor de website etc. dan mag je ook verwachten dat ze weten hoe email werkt.
Graag of niet, bellen vind ik zelf ruk. Mail kan je even rustig zitten en uitwerken. Kan je al sturen buiten openingstijden, vaak zat heb je dan alsnog vlot een antwoord.
Goed uitgewerkte mail kan je ook echt wel mee aanvoelen of er serieuze intresse is of niet. Zet er ook m’n telefoonnummer bij zodat ze mij kunnen bellen als via mail te lang zal worden. Dus meestal telefoonnummer in een afsluitende tekst.
Moet wel heel bijzonder spul zijn wil ik bij geen reactie er nog eens achteraan bellen.
Zeker bij deze bedrijven, veel moeite steken in fotos voor de website etc. dan mag je ook verwachten dat ze weten hoe email werkt.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Zouden ze die e-mails ook krijgen?Wat ies je laatste prijs??? AMK!!11!1
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Een mail met vragen over de huidige staat, de (onderhouds-)historie, mogelijke gebreken of toekomstige aandachtspunten voor zover zichtbaar/bekend vind ik persoonlijk wel serieus. Ik vind mezelf doorgaans sowieso serieus, omdat ik de verkoper gericht bevraag op de auto. De andere zijde van de laagste-prijs-debiliteit is het schokkende onvermogen van de heren dozenschuivers om normaal op e-mail te reageren. En onder "normaal" versta ik een antwoord op m'n vragen. Hoeveel makkelijker moet het nog worden? Men kan de tijd nemen om een mail desnoods twee keer te lezen, een woordenboek er bij te pakken en alle vragen van een potentiële klant te beantwoorden. Maar stel je voor dat je duidelijkheid geeft, of ergens wat tijd in stopt.
-
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
@ Hagen 111Ik heb afgelopen jaar 2 keer een auto gekocht bij PC. En ben er heel tevreden over, echt fantastische autos en zeer fijne benadering als je serieus interesse hebt.
Als je echt interesse hebt dan bel je of ga je langs en stuur je geen email. "Don't manage by email"...
En je bent nog altijd zelf verantwoordelijk om goed te kijken en te checken in welke staat de autos zijn die daar staan.
Fijn dat jij een goede ervaring hebt met ze.
Er zijn echter ook mensen die geen 9 tot 5 job hebben, lange periodes in het buitenland verblijven voor werk en als ze dan thuis zijn, maar 1 dag vooruit kunnen plannen. Met andere woorden als deze mensen interesse hebben in een wagen schrijven die een serieuze email. Eventueel wordt een wagen dus door het werk ongezien aangeschaft, puur vanwege het verhaal.
Als het bedrijf dan vervolgens niet het fatsoen heeft om te reageren per email, komt dat zoals je merkt totaal verkeerd over. Een eventuele proefrit is alleen mogelijk letterlijk 1 dag van tevoren en dan kan het voorkomen dat dat alleen kan op een dag dat het bedrijf officieel gesloten is. Een andere optie is dat het bedrijf 6 weken lang de auto vast houd voor mij, maar dat doet praktisch helemaal niemand, omdat het kan zijn dat de wagen mij niet bevalt. Aangaande je engelse quote, in het bedrijfsleven gaat bijna alles per mail....
Ondanks dat bovenstaande allemaal netjes vermeld staat in mijn emails als ik op zoek ben naar een auto en ze als extra service verzoek te reageren per mail (het kan zijn dat als ze mij bellen dat ze grofweg 3 euro per minuut moeten betalen), krijg je 0 antwoorden.
Voor de rest 1 persoonlijke tip verbreed je horizon, iedereen koopt op zijn manier een wagen, vanwege omstandigheden. Jouw manier is niet toepasbaar op iedereen, leef en laat leven.
Groeten,
Eric
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Daar komt bij dat Premiumclassics niet alleen het e-mail adres (overigens als eerste, boven het telefoonnummer) vermeldt op zijn site, maar ook gewoon een uitgebreid contactformulier heeft waarbij je kunt aangeven of je per E-mail OF telefonisch benaderd wilt worden.
- WJ
- Berichten: 11748
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Wij hebben in 3 jaar tijd, 6 auto's bij een dealer gekocht. Caddy's Transporter en UP's. Altijd goed contact, mailtje met wat we nodig hebben en vaak zelfde dag of erna antwoord via de mail. Waarom mail, omdat ook wel wat beters te doen heb dan aan de telefoon hangen en daarbij zit ik en me pa rond bedrijfsuren vaak op de weg. Anyway, 2 bedrijfswagen verkopers en 1 personenauto verkoper, altijd perfect verlopen. Onderhoud is in eigen beheer ergens anders dus daarom hoeven we niet "trouw" te zijn, maar als je goed geholpen word, altijd een plus.
Nu zit daar dus een nieuwe gast bij bedrijfswagens, die over het algmeen overkomt alsof die er niet al teveel zin in heeft.. Zo ook dus met het beantwoorden van de mail. Nu 6 weken verder is een nieuwe voorraad Caddy bij een andere dealer geleverd en zal dus voortaan de eerste mail daar naartoe gaan.
Zelfde met mijn eigen TT laatst, ik stuur altijd een mail met gerichte vragen, kreeg ook keurig antwoord.
Kan me voorstellen dat mailjtes als: Kost da? en weet ik wat voor ander gezever niet serieus genomen worden, wil je een fatsoenlijk antwoord moet je ook een fatsoenlijke mail sturen. Maar je moet het dus ook maar gewoon treffen met de verkoper, misschien zijn ze bij PC ook een beetje opgebrand ondertussen, of wisseling in het personeelsbestand, etc.
Nu zit daar dus een nieuwe gast bij bedrijfswagens, die over het algmeen overkomt alsof die er niet al teveel zin in heeft.. Zo ook dus met het beantwoorden van de mail. Nu 6 weken verder is een nieuwe voorraad Caddy bij een andere dealer geleverd en zal dus voortaan de eerste mail daar naartoe gaan.
Zelfde met mijn eigen TT laatst, ik stuur altijd een mail met gerichte vragen, kreeg ook keurig antwoord.
Kan me voorstellen dat mailjtes als: Kost da? en weet ik wat voor ander gezever niet serieus genomen worden, wil je een fatsoenlijk antwoord moet je ook een fatsoenlijke mail sturen. Maar je moet het dus ook maar gewoon treffen met de verkoper, misschien zijn ze bij PC ook een beetje opgebrand ondertussen, of wisseling in het personeelsbestand, etc.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Even een andere vraag; wat vinden jullie over het algemeen acceptabel qua tijdsduur dat je antwoord krijgt op een mail??
Verwacht je dat binnen een uur, een dag, twee dagen.....??
Wij beantwoorden altijd alle mails behalve de mails waarin ze 5000,- onder de vraagprijs bieden. Sorry maar die neem ik niet meer serieus.
Anders mails antwoord ik zsm op maar door werkzaamheden kan het soms voorkomen dat ik pas de dag erop tijd heb.
Is dat acceptabel of vinden jullie dat je altijd dezelfde dag moet mailen??
Verwacht je dat binnen een uur, een dag, twee dagen.....??
Wij beantwoorden altijd alle mails behalve de mails waarin ze 5000,- onder de vraagprijs bieden. Sorry maar die neem ik niet meer serieus.
Anders mails antwoord ik zsm op maar door werkzaamheden kan het soms voorkomen dat ik pas de dag erop tijd heb.
Is dat acceptabel of vinden jullie dat je altijd dezelfde dag moet mailen??
-
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Hoeveel keer laat je de telefoon over gaan? En hoe snel bel je terug bij telefonische vragen waar je niet direct antwoord op hebt?
24h is een nette termijn imo. Dat je soms een volgende dag (terug)belt is ook niet vreemd toch?
Als er wat dingen in een mail staan dat je het moet uitzoeken en er op terug komt ook prima. Maar dat valt of staat wel een beetje met hoe je antwoord er verder uitziet, het moet niet als afwimpelen overkomen.
24h is een nette termijn imo. Dat je soms een volgende dag (terug)belt is ook niet vreemd toch?
Als er wat dingen in een mail staan dat je het moet uitzoeken en er op terug komt ook prima. Maar dat valt of staat wel een beetje met hoe je antwoord er verder uitziet, het moet niet als afwimpelen overkomen.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Als ik een klant 24u na een aanvraag terugbel, dan is de klant weg.
In ons vak is er 1 gouden stelregel, handel wacht niet.
In ons vak is er 1 gouden stelregel, handel wacht niet.
-
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Is vast niet in de autohandel dan? Ik ken geen mensen die binnen 24h beslissen welke auto het gaat worden
-
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
In mijn geval vind ik 2-3 dagen prima.
Ik weet in ieder geval dat het opgepakt wordt en we zien verder wel waar het schip strand.
Voor mij is eerlijkheid het belangerijkst, niet de mate van snel reageren. Minpunten gewoon melden scoor je bij mij pluspunten mee en dan gaat het niet om afdingen.
Zelf net een Lexus LS460 aangeschaft, verkoper geheel eerlijk prettig zaken meegedaan. Dat de verkoper dan vervolgens verrast wordt dat er dan een grote reperatie achter wegkomt kan ik dan ook makkelijk geloven.
November de deal gemaakt en hoop straks in februari thuis te komen en de auto te rijden. Contact is het meest gegaan via mail en jawel houd je vast sms
Gaat niet om een nieuwe auto, aanschafsprijs kleine 28000 euro.
Ik weet in ieder geval dat het opgepakt wordt en we zien verder wel waar het schip strand.
Voor mij is eerlijkheid het belangerijkst, niet de mate van snel reageren. Minpunten gewoon melden scoor je bij mij pluspunten mee en dan gaat het niet om afdingen.
Zelf net een Lexus LS460 aangeschaft, verkoper geheel eerlijk prettig zaken meegedaan. Dat de verkoper dan vervolgens verrast wordt dat er dan een grote reperatie achter wegkomt kan ik dan ook makkelijk geloven.
November de deal gemaakt en hoop straks in februari thuis te komen en de auto te rijden. Contact is het meest gegaan via mail en jawel houd je vast sms
Gaat niet om een nieuwe auto, aanschafsprijs kleine 28000 euro.
Laatst gewijzigd door FDD op 26 jan 2019, 15:21, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 27 feb 2011, 14:33
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Ja, ik denk ook dat 24u. een net termijn is.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Zo wil ik er ook wel één of twee in de week doen. Waar laat jij je auto's poetsen??Tom schreef: ↑24 jan 2019, 20:28Koop een auto voor een redelijk normale prijs in (bijv. 25K) die eruit ziet alsof je het een solide '7' geeft... dan stop je er nog wat geld in: detailbeurt 2K, willekeurige onderdelen 1K, garantie 1K, transport/arbeid(lulverhaaltje tikken)/fotograaf 1K. Kost ie je 30K. Auto ziet er daarna uit alsof je 'm een dikke 9 geeft en zet je te koop voor 40K. Korting hoef je weinig te geven want geen ander is zo mooi blabla.
Zoals die auto's daar in de showroom staan, zo worden ze echt niet opgehaald
-
- Berichten: 4314
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Met een uitgebreide detailbeurt kun je soms rustig een (werk) week bezig zijn met een mannetje of 2/3. Qua prijs denk ik niet eens gek geschat
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje
Ik vind 24 uur netjes, en zelfs 48 uur vind ik nog acceptabel. Het gaat me er niet eens om dat je me meteen alle antwoorden geeft, maar een bevestiging van ontvangst en daarop een indicatie wanneer ik antwoord kan verwachten is ook goed (en je dan ook aan die indicatie houden natuurlijk). En "je" gebruik ik in deze in overdrachtelijke zin, gaat me niet specfiek om jou, MartinMartin van der Zwaard schreef: ↑26 jan 2019, 14:42 Even een andere vraag; wat vinden jullie over het algemeen acceptabel qua tijdsduur dat je antwoord krijgt op een mail??
Verwacht je dat binnen een uur, een dag, twee dagen.....??
Wij beantwoorden altijd alle mails behalve de mails waarin ze 5000,- onder de vraagprijs bieden. Sorry maar die neem ik niet meer serieus.
Anders mails antwoord ik zsm op maar door werkzaamheden kan het soms voorkomen dat ik pas de dag erop tijd heb.
Is dat acceptabel of vinden jullie dat je altijd dezelfde dag moet mailen??
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Kasteel en 0 gasten