Het grote zonnepanelen bespaar/opbrengst topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31029
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het grote zonnepanelen bespaar/opbrengst topic

Bericht door JP » 12 jan 2019, 16:44

Luco schreef: 22 dec 2018, 08:50 Jij zegt arrogant, ik zeg overspannen markt en dan moet je soms keuzes maken en bij een echte crisis vallen ook de goede bedrijven om.
Dus om vanachter je toetsenbord gelijk een conclusie te trekken?
Ik zou er even een belletje aan wagen, dit is nu juist een beetje het probleem bij de huidige mailcultuur, we mailen van alles en verwachten binnen een dag een reactie.
Ik heb al antwoord (net binnen) ! Toch mooi binnen 3 weken. “We doen nu vanwege drukte geen maatwerk” “de groeten”.

Nou is dat ook weer opgelost !

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het grote zonnepanelen bespaar/opbrengst topic

Bericht door Luco » 12 jan 2019, 17:37

JP schreef: 12 jan 2019, 16:44
Luco schreef: 22 dec 2018, 08:50 Jij zegt arrogant, ik zeg overspannen markt en dan moet je soms keuzes maken en bij een echte crisis vallen ook de goede bedrijven om.
Dus om vanachter je toetsenbord gelijk een conclusie te trekken?
Ik zou er even een belletje aan wagen, dit is nu juist een beetje het probleem bij de huidige mailcultuur, we mailen van alles en verwachten binnen een dag een reactie.
Ik heb al antwoord (net binnen) ! Toch mooi binnen 3 weken. “We doen nu vanwege drukte geen maatwerk” “de groeten”.

Nou is dat ook weer opgelost !
jij krijgt nog antwoord :lollerdelol: :lollerdelol:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote zonnepanelen bespaar/opbrengst topic

Bericht door dvh » 12 jan 2019, 18:33

Elise schreef: 29 dec 2018, 15:36
ErikS schreef: 29 dec 2018, 11:18
Elise schreef: 29 dec 2018, 10:41

Druppel op gloeiende plaat?
Ik mag er toch van uitgaan dat jij als ondernemer e.e.a. procentueel bekijkt?
Ja. Met 3K ex de btw investering kan ik ook makkelijker geld verdienen dan dat. :tooth:
Zonnepaneeltjes in 6 jaar terugverdienen ==> +/- 17% rendement.

Maar als jij met je winkeltje een rendement van meer dan 17% netto haalt, dan verkoop je naast noten, kaas en wijn zeker ook wit poeder :ken ik jou: :lollerdelol:
Ik heb 150,- vaste lasten zakelijk.
Die 17% haal ik wel ✌️🎉👓

Overigens wil ik zakelijk ook nog een keer wat zonnepanelen plaatsen. Om gewoon op 0 uit te komen.
Afgelopen jaar nieuw plafond + verlichting laten plaatsen. Alles led. Scheelt ook weer

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Het grote zonnepanelen bespaar/opbrengst topic

Bericht door alt » 13 jan 2019, 09:10

Gisteren op een verjaardag in het verre oosten van het land op visite geweest.
Daar krijgen 2 familieleden zonnepanelen.
Een jonge oomzegger gaat op zijn nieuwe huis zonnepanelen plaatsen.
Maar ook een familielid van 76, gaat zonnepanelen plaatsen.
Volgens mij wil hij 120 worden, want anders kost het hem gewoon geld.
Ik had zelf het geld aan iets nuttigs voor mijzelf uitgegeven.
Hier aan kan je zien hoe staatspropaganda werkt.

Nu bijna iedereen zonnepanelen gaat plaatsen, komt er bij de overheid te weinig geld binnen.
Goh, ik begin al slim te worden.
Nu mogen jullie bedenken, hoe de overheid dit in de toekomst gaat invullen.
Geen gratis warmtepompen, maar nog meer extra €€€€ betalen voor energie.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het grote zonnepanelen bespaar/opbrengst topic

Bericht door Luco » 13 jan 2019, 09:26

alt schreef: 13 jan 2019, 09:10 Gisteren op een verjaardag in het verre oosten van het land op visite geweest.
Daar krijgen 2 familieleden zonnepanelen.
Een jonge oomzegger gaat op zijn nieuwe huis zonnepanelen plaatsen.
Maar ook een familielid van 76, gaat zonnepanelen plaatsen.
Volgens mij wil hij 120 worden, want anders kost het hem gewoon geld.
Ik had zelf het geld aan iets nuttigs voor mijzelf uitgegeven.
Hier aan kan je zien hoe staatspropaganda werkt.

Nu bijna iedereen zonnepanelen gaat plaatsen, komt er bij de overheid te weinig geld binnen.
Goh, ik begin al slim te worden.
Nu mogen jullie bedenken, hoe de overheid dit in de toekomst gaat invullen.
Geen gratis warmtepompen, maar nog meer extra €€€€ betalen voor energie.
Jouw familielid van 76 is gewoon slim, energie wordt steeds duurder, dus over een aantal jaren verkoop je geen huis meer als de energielasten niet laag zijn, als mensen dan een woning willen kopen en er staan 2 dezelfde woningen waarvan er eentje voorzieningen heeft die energie besparen waardoor de energielasten 100 euro per maand zijn en ernaast staat een woning waar de energielasten 400 per maand zijn, welke woning denk je dat er makkelijker verkoopt?

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Het grote zonnepanelen bespaar/opbrengst topic

Bericht door alt » 13 jan 2019, 09:48

Als je oud bent, ga je je woning niet verkopen.
s'Avonds moet hij duur stroom inkopen.
s'Winters schijnt de zon sporadisch, ook duur stroom inkopen.
Overdag moet hij thuis blijven om toch nog van zijn gratis stroom te genieten.
Misschien denkt hij wel dat hij binnenkort bedlegerig gaat worden.

Schiet mij maar lek.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het grote zonnepanelen bespaar/opbrengst topic

Bericht door Luco » 13 jan 2019, 09:51

Hij zal ooit overlijden, meestal wordt de woning dan verkocht
hij moet niks duur inkopen, salderen heet dat
swinters wordt er ook gesaldeerd
hij hoeft niet thuis te blijven, wordt overdag ook gesaldeerd

Gezien je vreemde reacties de laatste tijd, lijkt er bij jouw inderdaad enige lekkage te zijn.

Gebruikersavatar
Maus
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2007, 23:44
Locatie: Onder de rook van R'dam

Re: Het grote zonnepanelen bespaar/opbrengst topic

Bericht door Maus » 13 jan 2019, 11:31

Luco schreef: 13 jan 2019, 09:26Jouw familielid van 76 is gewoon slim, energie wordt steeds duurder, dus over een aantal jaren verkoop je geen huis meer als de energielasten niet laag zijn, als mensen dan een woning willen kopen en er staan 2 dezelfde woningen waarvan er eentje voorzieningen heeft die energie besparen waardoor de energielasten 100 euro per maand zijn en ernaast staat een woning waar de energielasten 400 per maand zijn, welke woning denk je dat er makkelijker verkoopt?
Is het niet uiteindelijk het rekensommetje (van bijkomende verbouwkosten) wat bepaalt welk huis er gekocht wordt?

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het grote zonnepanelen bespaar/opbrengst topic

Bericht door Luco » 13 jan 2019, 11:36

Maus schreef: 13 jan 2019, 11:31
Luco schreef: 13 jan 2019, 09:26Jouw familielid van 76 is gewoon slim, energie wordt steeds duurder, dus over een aantal jaren verkoop je geen huis meer als de energielasten niet laag zijn, als mensen dan een woning willen kopen en er staan 2 dezelfde woningen waarvan er eentje voorzieningen heeft die energie besparen waardoor de energielasten 100 euro per maand zijn en ernaast staat een woning waar de energielasten 400 per maand zijn, welke woning denk je dat er makkelijker verkoopt?
Is het niet uiteindelijk het rekensommetje (van bijkomende verbouwkosten) wat bepaalt welk huis er gekocht wordt?
In principe wel, maar nu is er nog een saldering en niemand weet hoe dat over 5 jaar is en verbouwingskosten zijn eenmalig, de energie van de panelen merk je elke maand door een lagere energierekening.
Plus dat de meeste mensen die een huis kopen dan ook nog niet eens willen investeren in zonnepanelen.
Ik ben er echt van overtuigd dat de maandelijkse energielasten een steeds grotere rol gaan spelen bij de aan- en verkoop van een huis.
Zeker de oudere huizen.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het grote zonnepanelen bespaar/opbrengst topic

Bericht door Tom » 13 jan 2019, 11:58

Ja dat denk ik ook wel, maar ga je je daar op je 76e nog druk om maken? Ik ben pas op de helft van die leeftijd maar waarschijnlijk kan het mij dan allemaal niks meer verrotten, ook niet of m'n huis nou 10K meer of minder waard is. Als je uit eigen reserves een paar duizend kunt lappen voor zonnepanelen dan kun je ook wel wat van je laatste jaren rekken met iets hogere energielasten.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het grote zonnepanelen bespaar/opbrengst topic

Bericht door Luco » 13 jan 2019, 12:03

@Tom, misschien denkt die aan zijn kinderen of kleinkinderen, ik weet het niet, maar reactie van Alt is erg negatief over de keuze van een ander, nergens voor nodig, iedereen maakt zijn eigen keuzes,

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het grote zonnepanelen bespaar/opbrengst topic

Bericht door Tom » 13 jan 2019, 12:07

Dat klopt.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Het grote zonnepanelen bespaar/opbrengst topic

Bericht door alt » 13 jan 2019, 12:28

Waarom ik zo tegen de zonnepanelen ben geworden is vanwege de epc eisen waar onze nieuwbouwwoning aan moest voldoen.
Tijdens de bouw werden die verhoogd, wat leidde tot aanschaffen van zonnepanelen.
Waar ik een grote hekel aan heb is, dat als er een afspraak is gemaakt, dat daar niet aan wordt gehouden.
Daarbij zie ik niet in als je op je dood aan het wachten bent & veel vrij te besteden tijd hebt, ook weet hoeveel je te besteden hebt.
Het besteed in zonnepanelen als je er van dat geld nog wat veel leukere dingen kan doen, dan als verplicht overdag thuis te moeten zitten om van je zonnepanelen te kinnen profiteren.
Want je hebt nu de keuze om te genieten zoals je het altijd dacht dat je op die leeftijd zal gaan genieten.
Als je jong bent kan je je slecht inleven hoe het is om gepensioneerd te zijn, maar als je oud bent weet hoe het was om jong te zijn.

De tena reclame heb ik geblokkeerd.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het grote zonnepanelen bespaar/opbrengst topic

Bericht door Luco » 13 jan 2019, 12:32

wat een onzin dat je thuis moet zijn om van je zonnepanelen te genieten.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8885
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Het grote zonnepanelen bespaar/opbrengst topic

Bericht door Joop » 13 jan 2019, 12:32

alt schreef: 13 jan 2019, 12:28 Waarom ik zo tegen de zonnepanelen ben geworden is vanwege de epc eisen waar onze nieuwbouwwoning aan moest voldoen.
Tijdens de bouw werden die verhoogd, wat leidde tot aanschaffen van zonnepanelen.
Waar ik een grote hekel aan heb is, dat als er een afspraak is gemaakt, dat daar niet aan wordt gehouden.

...
Dan ben je gepiepeld...
...als tijdens de bouw de EPC eisen veranderen, hoef jij enkel te voldoen aan de eisen ten tijde van de indiening van de omgevingsvergunning...

Online
Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Het grote zonnepanelen bespaar/opbrengst topic

Bericht door Eric Z » 13 jan 2019, 12:36

Misschien zit hij net als knot met een wijntje naar de terugdraaiende meter te kijken en is hij dan helemaal gelukkig.
En misschien hoeft hij er helemaal geen leuke dingen voor te laten?
Jij ziet je pensioen dus als aftellen naar de dood, misschien is het dan beter om leuke dingen te gaan doen in plaats van zonnepanelen te kopen...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39592
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote zonnepanelen bespaar/opbrengst topic

Bericht door Arthur » 13 jan 2019, 12:39

Alt staat al ergens in met 1 been, lijkt het...

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31029
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het grote zonnepanelen bespaar/opbrengst topic

Bericht door JP » 13 jan 2019, 13:53

Ik zou wat geraniums bij de meter zetten.....

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39592
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote zonnepanelen bespaar/opbrengst topic

Bericht door Arthur » 13 jan 2019, 14:11

Die passen ook wel bij waar mijn opmerking over gaat :)

Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Het grote zonnepanelen bespaar/opbrengst topic

Bericht door Elise » 13 jan 2019, 15:27

dvh schreef: 12 jan 2019, 18:33
Elise schreef: 29 dec 2018, 15:36
ErikS schreef: 29 dec 2018, 11:18

Ja. Met 3K ex de btw investering kan ik ook makkelijker geld verdienen dan dat. :tooth:
Zonnepaneeltjes in 6 jaar terugverdienen ==> +/- 17% rendement.

Maar als jij met je winkeltje een rendement van meer dan 17% netto haalt, dan verkoop je naast noten, kaas en wijn zeker ook wit poeder :ken ik jou: :lollerdelol:
Ik heb 150,- vaste lasten zakelijk.
Die 17% haal ik wel ✌️🎉👓

Overigens wil ik zakelijk ook nog een keer wat zonnepanelen plaatsen. Om gewoon op 0 uit te komen.
Afgelopen jaar nieuw plafond + verlichting laten plaatsen. Alles led. Scheelt ook weer
17% netto overhouden na aftrek van alle kosten/lasten en na aftrek van alle belastingen?

Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Het grote zonnepanelen bespaar/opbrengst topic

Bericht door Elise » 13 jan 2019, 15:36

alt schreef: 13 jan 2019, 09:10 Maar ook een familielid van 76, gaat zonnepanelen plaatsen.
Volgens mij wil hij 120 worden, want anders kost het hem gewoon geld.
Ik had zelf het geld aan iets nuttigs voor mijzelf uitgegeven.
Hier aan kan je zien hoe staatspropaganda werkt.
Als je alles al hebt, geld voldoende om zorgeloos je oude dag te slijten maakt het toch geen reet uit waaraan je je geld uitgeeft?
Misschien beleeft iemand er wel plezier aan om zonnepanelen te laten installeren om op een verjaardag erover mee te kunnen lullen en kunnen de centen en rendement hem gestolen worden.
Kan net zoveel voldoening geven als het showen van je nieuwste Rolex op een verjaardag.

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote zonnepanelen bespaar/opbrengst topic

Bericht door Knot » 13 jan 2019, 17:24

Ik doe het ook puur voor de fun/statistieken en voor het milieu..... mocht ik het er over een jaar of wat uit hebben is het mooi meegenomen.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het grote zonnepanelen bespaar/opbrengst topic

Bericht door Luco » 13 jan 2019, 17:33

Elise schreef: 13 jan 2019, 15:27
17% netto overhouden na aftrek van alle kosten/lasten en na aftrek van alle belastingen?
met gemak, uurtje factuurtje :lol:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39592
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote zonnepanelen bespaar/opbrengst topic

Bericht door Arthur » 13 jan 2019, 20:30

Luco schreef: 13 jan 2019, 11:36
Maus schreef: 13 jan 2019, 11:31
Luco schreef: 13 jan 2019, 09:26Jouw familielid van 76 is gewoon slim, energie wordt steeds duurder, dus over een aantal jaren verkoop je geen huis meer als de energielasten niet laag zijn, als mensen dan een woning willen kopen en er staan 2 dezelfde woningen waarvan er eentje voorzieningen heeft die energie besparen waardoor de energielasten 100 euro per maand zijn en ernaast staat een woning waar de energielasten 400 per maand zijn, welke woning denk je dat er makkelijker verkoopt?
Is het niet uiteindelijk het rekensommetje (van bijkomende verbouwkosten) wat bepaalt welk huis er gekocht wordt?
In principe wel, maar nu is er nog een saldering en niemand weet hoe dat over 5 jaar is en verbouwingskosten zijn eenmalig, de energie van de panelen merk je elke maand door een lagere energierekening.
Plus dat de meeste mensen die een huis kopen dan ook nog niet eens willen investeren in zonnepanelen.
Ik ben er echt van overtuigd dat de maandelijkse energielasten een steeds grotere rol gaan spelen bij de aan- en verkoop van een huis.
Zeker de oudere huizen.
En zo wordt er weer een markt om zeep geholpen... Subsidie op hybride auto's, subsidie op electrische auto's straks, dus is de benzine de sigaar, tussendoor is dan de dieselmarkt al om zeep helpen door milieuzones, nu dus subsidie op zonnepanelen en isolatie. Totdat die subsidies straks zijn weggevallen en er niet genoeg binnenkomt. Dan worden er weer heffingen bedacht en hoera, dan is ook de huizenmarkt kapot gemaakt voor degene die geen panelen/warmtepompen of isolatie heeft aangeschaft of heeft kunnen aanschaffen. En uiteindelijk doen we het gewoon allemaal zelf. Want we willen toch wel voorop lopen om vooral geen subsidie mis te lopen...
Ik zoek alvast maar een huurappartementje.

Zed240
Berichten: 2920
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Het grote zonnepanelen bespaar/opbrengst topic

Bericht door Zed240 » 13 jan 2019, 21:30

Afgelopen zomer en herfst een periode bij een makelaarskantoor gewerkt. Zonnepanelen zijn voor veel mensen echt wel een pré bij het kopen van een huis, dus je zorgt niet alleen voor lagere energielasten, maar ook voor een waardestijging van je huis. Nou is het maar gokken of die waardestijging in de buurt komt van je investering, maar ik heb het idee dat het voor de verkoop een forse meerwaarde heeft.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Dimitri, Hitz, mark123, Martijn M, Opa, Paul76, Philipoo, Rolf205, RS-Ron, s2k, sitechris, SlowCo en 164 gasten