Foto's van kids op FB e.d?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door Robin » 07 jan 2019, 15:48

///Joost schreef: 07 jan 2019, 15:41
Robin schreef: 07 jan 2019, 14:50 En laat ze zo vroeg mogelijk 'onafhankelijk' zijn.
Waarom? Ik heb het idee dat dit inderdaad de gedachte is waarmee kinderen worden opgevoed. Ze moeten allerlei testen af kunnen leggen als ze 2, 3, 4 jaar oud zijn. Klassen worden bij elkaar gezet zodat ze maar snel zich ontwikkelen en optrekken aan de oudere kinderen, te pas en te onpas wordt er naar BSO, gastouder of baby sit gegrepen, veelal ook gestimuleerd door de overheid.

Ik vraag me af of het wel goed is voor het kind. De ouder-kind relatie komt niet meer op de eerste plaats. Het gaat er tegenwoordig om, om je kinderen als peuter al klaar te stomen voor de universiteit, want o wee, we moeten zo voorop lopen in ontwikkeling. Ik zie de millennial generatie van vandaag de dag vooral vervreemden van hun ouders. Social media werkt dit ook in de hand, want kinderen hebben opeens een tweede (FB) of zelfs derde (Games) leven naast hun gezinsleven.

Wij voeden onze zoon ook op met technologie, en hij zit ook meer dan we willen op ipad of tv, maar we beseffen ook wel dat er niet onderuit te komen is, en dat ze er op school ook mee zullen werken (helemaal prima overigens). We proberen het wel in balans te houden. Zo heb ik nog steeds geen FB profiel, en ik leef ook nog gewoon. :angel: Ik probeer 'm ook te betrekken bij klusjes die we in huis doen, sporten, of 'm mee te geven dat af en toe een wandeling in de natuur ook helemaal niet zo raar is. ;)
Ik doel op vanaf 'n jaar of 6-7-8. Te beschermd opgevoed worden keert zich later tegen hun. De rest wat jij zegt mee eens hoor.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door ///Joost » 07 jan 2019, 15:50

Duidelijk! Ik merk het verschil vaker hier, omdat ik vanuit eigen perspectief redeneer, maar de meesten hier hebben al pre-teens of tieners. Dat vergeet is nogal eens.

Point taken!

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door Elise » 07 jan 2019, 15:55

dvh schreef: 07 jan 2019, 11:29 Joh

Maar in een perfecte wereld geloven is een stuk positiever dan alle ellende vd wereld duidelijk in je kinderkoppie te hebben
Die kinderkoppies hebben het niet makkelijk schijnbaar.
Gisteren een item in Nieuwsuur over de toename van zelfdoding onder jongeren.

https://nos.nl/uitzending/38707-nieuwsuur.html
(begint 20:40)

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door Robin » 07 jan 2019, 16:01

///Joost schreef: 07 jan 2019, 15:50 Duidelijk! Ik merk het verschil vaker hier, omdat ik vanuit eigen perspectief redeneer, maar de meesten hier hebben al pre-teens of tieners. Dat vergeet is nogal eens.

Point taken!
Zoon 19, dochter wordt binnenkort 25:)

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door dvh » 07 jan 2019, 17:41

Dubbel..
Laatst gewijzigd door dvh op 07 jan 2019, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door dvh » 07 jan 2019, 17:42

Foto!
😜

(grapje hoor..ben wel blij dat ik geen dochter heb.. 🙈🙈 Want met dat soort zaken ben ik nog veel hypocrieter)

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door Eric H » 08 jan 2019, 07:33

En ik heb wel een dochter.....van 17.... :)

En die deelt alles met me.........maar dan ook echt alles !
En dat vind ik als vader heel waardevol en tegelijkertijd ervaar ik dat als een signaal dat mijn dochter het gevoel heeft dat ze alles tegen me kan en mag zeggen.

Daarom ben ik ook meer voorstander van voorlichting dan van verboden.
Leg uit wat de consequenties kunnen zijn van bepaalde keuzes maar laat ze zelf de keuzes maken.
Gaat het fout dan ben je er om ze te steunen (als dat nodig is) gaat het goed dan is er niets aan de hand.

Als ze later "groot" zijn zullen ze ook in staat moeten zijn om op deze manier beslissingen te nemen.
Dus beter leer je ze van jongs af aan al zelfstandig te denken, hebben ze zelf ( en jij als ouder) later alleen maar profijt van.

my 2 cts.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door Arthur » 08 jan 2019, 08:45

Ik zelfs 2 dochters... (13&16). Maar of die echt alles met me delen? Ik hoop het niet... :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Joost H., k33z, R728i, Robbert92 en 160 gasten