Foto's van kids op FB e.d?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door allen » 21 feb 2014, 10:40

Luco, volgens mij weet jij nog niet dat echt ALLES van je gevolgd (kan) worden. Stop dan inderdaad maar met betalen per bank, ga van internet af, zeg al je telefoonabonnementen op en koop een hutje op de hei.
Kabelmaatschappijen weten doorgaans welke zenders je bekijkt op tv, de overheid weet waar die 530D komt, etc..
Even al het rellen daargelaten, je bent gelukkig niet belangrijk genoeg dat bedrijven en/of andere mensen jou als persoon willen volgen. We zijn niets anders dan wat nummers in een grote bak met informatie.
Als je nu echt het idee hebt dat niemand je kan volgen omdat je 'cash' betaald...

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door Luco » 21 feb 2014, 10:49

Is ook zo allen, maar ik vind dat dus verontrustender dan wat je zelf op internet zet, want daar ben je zelf bij.
Dus iedereen maakt daar keuzes in, de ene heeft geen fb en de ander betaald liever niet per pas.

Ze zijn ook overal bezig om slimme meters ed te plaatsen, heb je al gezien wat ze daarmee kunnen?
Ik ga het iig weigeren.

Ik heb niet de illusie dat je nog enige privacy hebt.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door smiley » 21 feb 2014, 11:36

Met de huidige technologieen (Big Data, data mining en predictive analytics) is elke online persoon interessant voor marketeers.

Een natte droom voor elke verkoper is de gegevens te hebben van iemand die iets zoekt wat jij verkoopt, en waarvan je weet dat hij op het punt staat te kopen. Een betere lead is er niet. Dat is goud geld waard.
Je ziet het nu al met google. Doe een zoekopdracht naar een mobiele telefoon of een specifieke auto of whatever, en ik garandeer je dat komende weken de specifieke advertenties van die producten opduiken, ongeacht op welke site je zit.

Dit zal steeds verder gaan. Klaag op een forum over je energieprovider, en je wordt bestookt met aanbiedingen van andere providers.
En dat is nog maar voor commerciele doeleinden. Big Brother heeft veel meer over je opgeslagen.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door alt » 21 feb 2014, 13:23

Mijn schoonzoon heeft op facebook een item gestart over huisdieren op facebook. Moet ik hem nu waarschuwen dat er mensen op facebook zou kunnen gaan geilen op de huisdierenfoto's? :tong:

Ik werd al als klein jongetje gevolgd door pestkoppen, nu door de roverheid en mijn vrouw.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door Niels » 21 feb 2014, 13:25

Ik heb dat net ondervonden met het boeken van een vakantie. Je gaat van de ene aanbieder naar de andere en je hoeft al niet eens meer in te vullen dat je in juli weg wilt....

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door Peric » 21 feb 2014, 13:50

Regelmatig je cookies opschonen..

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door Niels » 21 feb 2014, 14:13

Ik vond het wel gemakkelijk eigenlijk :lol:

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door smiley » 21 feb 2014, 14:20

Peric schreef:Regelmatig je cookies opschonen..
Das niet genoeg.
http://news.cnet.com/8301-1023_3-576074 ... oogle-ads/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door Peric » 21 feb 2014, 15:38

Ben er niet zo mee bezig, ben toch niet gevoelig voor reclame.
Kan me niet herinneren wanneer ik iets gekocht heb aan de hand van een reclame wat ik niet nodig had.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door Mike R32 » 06 jan 2019, 19:44


Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door Peric » 06 jan 2019, 20:56

Wat wil je hiermee aangeven Mike? Dit is toch al effe bekend..

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door Mike R32 » 07 jan 2019, 00:05

Ja dat weet ik maar kwam het stuk tegen. Was ook een programma op de radio afgelopen week over de grote zorg die ontstaat door sociale media. Kinderen gaan geloven in de perfecte wereld maar die bestaat niet.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door dvh » 07 jan 2019, 11:29

Joh

Maar in een perfecte wereld geloven is een stuk positiever dan alle ellende vd wereld duidelijk in je kinderkoppie te hebben

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door Robin » 07 jan 2019, 12:05

Euh, dan hou je jezelf en je kids toch voor de gek??

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door smiley » 07 jan 2019, 12:10

Ik denk dat Mike bedoelt hoe kinderen die wereld reflecteren op zichzelf.
Van de modebladen is al bekend dat het meisjes en jonge vrouwen onzeker maakt omdat ze perfectie zien, en dat op zichzelf gaan projecteren.
Er overheen stappen dat modellen er dun gezaaid zijn, zichzelf uithongeren omdat een paar modebewuste pisnichten dat zo dicteren, en dat daarna de photoshop afdeling nog eens tekeer gaat om elk laatste moedervlekje weg te werken of lichaamsdelen te verlengen of verkorten als moeder natuur een 99% job ipv een 100% job heeft gedaan.

Dat verplaatst ook naar sociale media. Daar speelt het probleem van hierboven in het klein.
Instagram successen maken duizenden foto's om daar de beste uit te plukken, en online te gooien als een casual selfie.
Zodra ze verdienen, worden er zelf professionele fotografen ingehuurd hiervoor.
Het is 1 grote fake news show, en kinderen kunnen daar niet altijd correct doorheen prikken.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door Peric » 07 jan 2019, 12:25

En daar ligt dan een goede taak voor een ouder.
Ik gebruik niet zo heel veel social media, maar ben me er zeker van bewust dat mijn zoon daarmee gaat opgroeien. En zal er zeker op toezien dat het niet zijn leven gaat beheersen.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door Mike R32 » 07 jan 2019, 12:29

Dat bedoel ik inderdaad smiley. Onze kinderen mogen na school nog een uurtje met de mobiel daarna is het afgelopen. Je ziet dat ze s'avonds nu een boek pakken of hun huiswerk nog een keer controleren.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39588
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door Arthur » 07 jan 2019, 12:32

En is dat dan beter? Het verbieden van meer dan een uurtje op de mobiel? Ik laat m'n kinderen er vrij in. Ze hebben het al druk zat met school, huiswerk, sport en/of cultuur. Dus als ze willen ontspannen mag dat van mij op de mobiel of tablet. Of een boek, mag ook, gebeurt ook. Niet té strak allemaal.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door Eric H » 07 jan 2019, 12:42

Arthur schreef: 07 jan 2019, 12:32 En is dat dan beter? Het verbieden van meer dan een uurtje op de mobiel? Ik laat m'n kinderen er vrij in. Ze hebben het al druk zat met school, huiswerk, sport en/of cultuur. Dus als ze willen ontspannen mag dat van mij op de mobiel of tablet. Of een boek, mag ook, gebeurt ook. Niet té strak allemaal.
Inderdaad.
Beter goede voorlichting dan dingen gaan verbieden.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door Mike R32 » 07 jan 2019, 12:51

Het is niet een vorm van verbieden, alles in overleg. Bij ons gaat de wekker om 4:30 uur i.v.m. training en bovendien is de oudste pas 12 jaar.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31028
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door JP » 07 jan 2019, 14:18

Als mijn stiefkinderen een boek gaan lezen ipv op de gsm te klooien, dan weet ik dat ze ziek zijn. Zelf zou ik ook liever hun “online-tijd” beperken tot bepaalde uren maar dat werkt hier averechts.
Daarbij krijgen ze op social media genoeg sh*t mee die op de wereld gebeurd

Zed240
Berichten: 2920
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door Zed240 » 07 jan 2019, 14:32

smiley schreef: 07 jan 2019, 12:10 Dat verplaatst ook naar sociale media. Daar speelt het probleem van hierboven in het klein.
Instagram successen maken duizenden foto's om daar de beste uit te plukken, en online te gooien als een casual selfie.
Zodra ze verdienen, worden er zelf professionele fotografen ingehuurd hiervoor.
Het is 1 grote fake news show, en kinderen kunnen daar niet altijd correct doorheen prikken.
Helemaal eens hiermee. Ik denk dat dit ook heel erg bijdraagt aan de grote toename van depressie/stress onder jongeren. Bekijk het gemiddelde populaire Instagram kanaal eens. Alles is perfect. Alleen de positieve dingen worden geplaatst. Elke pagina heeft een vrij hoog 'kijk mij nou'-gehalte, de één leeft een nog beter en avontuurlijker leven dan de ander. En het mooiste? Tegenslagen bestaan niet, het lijkt allemaal vanzelf te gaan.

Tuurlijk, wij weten dat het niet zo werkt. Maar dat geldt niet voor iedereen. Daarnaast vraag ik mij af of het subliminaal niet ook effect heeft op mensen die het allemaal 'best wel weten'.

mijn 2 centen

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door dvh » 07 jan 2019, 14:44

Robin schreef: 07 jan 2019, 12:05 Euh, dan hou je jezelf en je kids toch voor de gek??
Je kan ervan maken wat je zelluf wil ;-)
Die van mij ( 9&10jaar oud) willen deadpool kijken... Wat dus niet gebeurd. Hou het maar bij Spiderman nog eventjes ofzo...

Nu is het hypocriet. Zelf zat ik rond die leeftijd samen met mijn neefje stiekem Faces of Death te kijken...
Liever voed ik ze wat 'braaf' op. Rottigheid is er genoeg te zien en te ontdekken wanneer ze ouder zijn.. als ze willen.

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door Robin » 07 jan 2019, 14:50

dvh schreef: 07 jan 2019, 14:44
Robin schreef: 07 jan 2019, 12:05 Euh, dan hou je jezelf en je kids toch voor de gek??
Je kan ervan maken wat je zelluf wil ;-)
Die van mij ( 9&10jaar oud) willen deadpool kijken... Wat dus niet gebeurd. Hou het maar bij Spiderman nog eventjes ofzo...

Nu is het hypocriet. Zelf zat ik rond die leeftijd samen met mijn neefje stiekem Faces of Death te kijken...
Liever voed ik ze wat 'braaf' op. Rottigheid is er genoeg te zien en te ontdekken wanneer ze ouder zijn.. als ze willen.
Inderdaad hypocriet:)
Kinderen krijgen meer te zien enzo dan de ouders denken. We worden in deze wereld (te)vaak belazerd, je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen dat bij de kids door te laten dringen dat de wereld 'mooi' is, maar dat het niet vanzelf komt en dat ze op hun hoede moeten zijn. Altijd. En laat ze zo vroeg mogelijk 'onafhankelijk' zijn.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door ///Joost » 07 jan 2019, 15:41

Robin schreef: 07 jan 2019, 14:50 En laat ze zo vroeg mogelijk 'onafhankelijk' zijn.
Waarom? Ik heb het idee dat dit inderdaad de gedachte is waarmee kinderen worden opgevoed. Ze moeten allerlei testen af kunnen leggen als ze 2, 3, 4 jaar oud zijn. Klassen worden bij elkaar gezet zodat ze maar snel zich ontwikkelen en optrekken aan de oudere kinderen, te pas en te onpas wordt er naar BSO, gastouder of baby sit gegrepen, veelal ook gestimuleerd door de overheid.

Ik vraag me af of het wel goed is voor het kind. De ouder-kind relatie komt niet meer op de eerste plaats. Het gaat er tegenwoordig om, om je kinderen als peuter al klaar te stomen voor de universiteit, want o wee, we moeten zo voorop lopen in ontwikkeling. Ik zie de millennial generatie van vandaag de dag vooral vervreemden van hun ouders. Social media werkt dit ook in de hand, want kinderen hebben opeens een tweede (FB) of zelfs derde (Games) leven naast hun gezinsleven.

Wij voeden onze zoon ook op met technologie, en hij zit ook meer dan we willen op ipad of tv, maar we beseffen ook wel dat er niet onderuit te komen is, en dat ze er op school ook mee zullen werken (helemaal prima overigens). We proberen het wel in balans te houden. Zo heb ik nog steeds geen FB profiel, en ik leef ook nog gewoon. :angel: Ik probeer 'm ook te betrekken bij klusjes die we in huis doen, sporten, of 'm mee te geven dat af en toe een wandeling in de natuur ook helemaal niet zo raar is. ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, MarcF, Martijn M, Sabberjoch en 158 gasten