Hot Hatch uit de nineties en zero's

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
HSR
Berichten: 5259
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door HSR » 04 jan 2019, 08:39

Engelsen en ook Fransozen in sommige gevallen bedoelen met chassis de dempers + veren van een voertuig. Wat mis je over de achterste ARB?

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Reind » 04 jan 2019, 08:57

@HSR je geeft precies de info waar ik naar zocht. Scheelt weer wat internetspeurwerk, THX!! Ik ben in ieder geval opzoek naar een 5 deurs en het liefst een zwarte of anders grijs. Mijn vrouw moet er ook mee rijden en het moet een beetje incognito blijven.

Ik heb even zitten zoeken maar er staat in NL en DLD geen facelift 5 deurs te koop. Naar deze wil ik serieus gaan kijken. Is wel uit 2006 maar zo te zien geen facelift https://www.autoscout24.nl/aanbod/renau ... cldtidx=36 Is overigens precies zoals ik hem wil. Kun je deze dan met andere dempers ook niet R26 spec maken. Lijkt me dan wel het overwegen waard en een leuke klus.

Van de andere kanshebbers is de Cupra afgevallen. Deze is niet door de keuring van mijn betere helft gekomen. De stoelen zijn de dealbreaker, die vind ze walgelijk van de achterkant......

Vandaag ga ik even kijken bij de volgende auto's:
https://link.marktplaats.nl/m1359965258
Gewoon om even te kijken of dit iets is. In de werkelijkheid auto's vergelijken is natuurlijk beter dan op het net.

https://link.marktplaats.nl/m1354967481
Een 330i zoals ik hem zou willen. Alles klopt aan die auto, zitten zelfs mijn geliefde Michelin PS4 bandjes op. Maar de kilometerstand is natuurlijk een erg hoog. Ik ga kijken omdat de eigenaar een serieuze liefhebber is en als er nog flink wat met de prijs gedaan kan worden is het een serieuze optie.

De 130i staat nu ook serieus op de kaart en overweeg dan zelfs het budget te verhogen naar 14K ofzo. Maar dan wel het liefst een LCI met max 175K. Dan word de spoeling weer dun.......
Laatst gewijzigd door Reind op 04 jan 2019, 09:01, 3 keer totaal gewijzigd.

Online
Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Eric Z » 04 jan 2019, 09:08

HSR schreef: 04 jan 2019, 08:39 Engelsen en ook Fransozen in sommige gevallen bedoelen met chassis de dempers + veren van een voertuig. Wat mis je over de achterste ARB?
Veren en dempers noem je inderdaad, zal het wel verkeerd vegrepen hebben uit je verhaal. Want je noemt dan ook nog apart chassis, maar daar bedoel je dus hetzelfde mee.
Arb is een r26 optie die ik niet in je verhaal voorbij zie komen, maar is dus ook niet de moeite waard?

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Sander-E46 » 04 jan 2019, 09:17

Reind schreef: 04 jan 2019, 08:57 @HSR je geeft precies de info waar ik naar zocht. Scheelt weer wat internetspeurwerk, THX!! Ik ben in ieder geval opzoek naar een 5 deurs en het liefst een zwarte of anders grijs. Mijn vrouw moet er ook mee rijden en het moet een beetje incognito blijven.

Ik heb even zitten zoeken maar er staat in NL en DLD geen facelift 5 deurs te koop. Naar deze wil ik serieus gaan kijken. Is wel uit 2006 maar zo te zien geen facelift https://www.autoscout24.nl/aanbod/renau ... cldtidx=36 Is overigens precies zoals ik hem wil. Kun je deze dan met andere dempers ook niet R26 spec maken. Lijkt me dan wel het overwegen waard en een leuke klus.

Van de andere kanshebbers is de Cupra afgevallen. Deze is niet door de keuring van mijn betere helft gekomen. De stoelen zijn de dealbreaker, die vind ze walgelijk van de achterkant......

Vandaag ga ik even kijken bij de volgende auto's:
https://link.marktplaats.nl/m1359965258
Gewoon om even te kijken of dit iets is. In de werkelijkheid auto's vergelijken is natuurlijk beter dan op het net.

https://link.marktplaats.nl/m1354967481
Een 330i zoals ik hem zou willen. Alles klopt aan die auto, zitten zelfs mijn geliefde Michelin PS4 bandjes op. Maar de kilometerstand is natuurlijk een erg hoog. Ik ga kijken omdat de eigenaar een serieuze liefhebber is en als er nog flink wat met de prijs gedaan kan worden is het een serieuze optie.

De 130i staat nu ook serieus op de kaart en overweeg dan zelfs het budget te verhogen naar 14K ofzo. Maar dan wel het liefst een LCI met max 175K. Dan word de spoeling weer dun.......
Die Renaults zijn wel gaaf maar het interieur vind ik gewoon ruk. 330i is dik, maar lijkt maar 1 sleutel bij te zitten. Hoeft niks te betekenen maar is wel een puntje, verder erg mooi! Die witte 130i van de vorige pagina is overigens helemaal mooi, dan ging ik niet snel naar een Renault...

Online
Thomas H
Berichten: 683
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Thomas H » 04 jan 2019, 10:35

Die zwarte Megane is cool. Laat je weten hoe het gegaan is? Dit soort auto's hebben ook mijn aandacht mocht de leaser een keer eruit gaan.
Laatst gewijzigd door Thomas H op 04 jan 2019, 11:05, 2 keer totaal gewijzigd.

HSR
Berichten: 5259
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door HSR » 04 jan 2019, 10:38

Reind schreef: 04 jan 2019, 08:57 @HSR je geeft precies de info waar ik naar zocht. Scheelt weer wat internetspeurwerk, THX!! Ik ben in ieder geval opzoek naar een 5 deurs en het liefst een zwarte of anders grijs. Mijn vrouw moet er ook mee rijden en het moet een beetje incognito blijven.

Ik heb even zitten zoeken maar er staat in NL en DLD geen facelift 5 deurs te koop. Naar deze wil ik serieus gaan kijken. Is wel uit 2006 maar zo te zien geen facelift https://www.autoscout24.nl/aanbod/renau ... cldtidx=36 Is overigens precies zoals ik hem wil. Kun je deze dan met andere dempers ook niet R26 spec maken. Lijkt me dan wel het overwegen waard en een leuke klus.
Die 5-deurs van autoscout ziet er goed uit. Die kan je in feite bijna helemaal R26 niveau maken met wat er bij Renaultpartsdirect.co.uk te koop is. Zie hier maar eens: https://www.renaultpartsdirect.co.uk/?m ... vpf-search

Gewoon alles aanklikken waar R26 bij staat, is allemaal plug en play. Kost ook de wereld niet. Uberhaupt raad ik je aan om het spul uit de UK te halen. Bij de Renault dealer betaal je je blauw. Let ook op dat er enkele unieke RS onderdelen zijn die je ook niet via Autodoc kunt krijgen. Denk aan de buitenste spoorstangen, die zijn namelijk (2.5cm?) langer dan die van de non-RS.

Verder blijft het natuurlijk een Renault. Dus zeer slechte radio en speakers, werkelijk kansloze kwaliteit aan bedrading en typische Franse eigenaardigheden. Laten we het maar karakter noemen.


Voor wat betreft de stabi op de achteras. Hieronder een fotootje. Ik heb geen ervaring met een non-R26 dus kan geen oordeel geven over het verschil in karakter van de achteras. De achteras van de R26 is behoorlijk los. Op papenburg gleed ik dan ook van bocht naar bocht. Of de stabi daar een rol in speelde weet ik niet, het blijft natuurlijk een simpele axle beam achteras. Daar kan je weinig van verwachten.


Afbeelding

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door indobesar » 04 jan 2019, 16:50

@Reind, goede keuze om voor een leuke auto te kiezen. Echter vraag ik mij af of je jouw vrouw en kids in een semi-hobby wagen moet stoppen. Een leuk sturende auto is prima, maar als ik de verhalen hierboven lees heb je jouw vrije tijd nodig of om je gezin op te halen met panne of tijd besteed aan sleutelen. ;-)

Volgens mij heb je daar de Clio voor.

Als sportieve HotHatch, kan ik alleen zeggen dat MdV tevreden is met de 130i. De kinderen overigens ook. :lol:

Ik zou een betrouwbare en veilige auto kiezen.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Peric » 04 jan 2019, 19:26

Een stabilisator op een starre achteras??

HSR
Berichten: 5259
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door HSR » 04 jan 2019, 19:49

Peric schreef: 04 jan 2019, 19:26 Een stabilisator op een starre achteras??
Haha, eindelijk iemand die er over begint! Het zal die torsieas vast iets stijver maken en de marketingafdeling had weer iets om over te schrijven.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Reind » 05 jan 2019, 12:48

indobesar schreef: 04 jan 2019, 16:50 @Reind, goede keuze om voor een leuke auto te kiezen. Echter vraag ik mij af of je jouw vrouw en kids in een semi-hobby wagen moet stoppen. Een leuk sturende auto is prima, maar als ik de verhalen hierboven lees heb je jouw vrije tijd nodig of om je gezin op te halen met panne of tijd besteed aan sleutelen. ;-)

Volgens mij heb je daar de Clio voor.

Als sportieve HotHatch, kan ik alleen zeggen dat MdV tevreden is met de 130i. De kinderen overigens ook. :lol:

Ik zou een betrouwbare en veilige auto kiezen.
Een semi-hobby bob wagen is een beetje overdreven natuurlijk. En in mijn beleving heb je alleen maar minder panne als je zo'n auto goed aanpakt daarbij was de Megane destijds de meest veilige auto in het segment. Ik ben (al heel lang geleden) MTS niveau 4 opgeleid en heb een volledig ingerichte werkplaats en al meerdere auto's gebouwd. Tijd heb ik ook zat aangezien ik tegenwoordig als freelancer werk en 2 dagen per week vanuit mijn werkplaats (ik heb daar een kantoortje gemaakt) voor halve dagen voor mijn opdrachtgever werk. Dan heb ik tijd over om aan projecten te werken. Zo ben ik de Clio RS half aan het restaureren en ben ook nog een BMW K100 caferacer aan het bouwen.

En daarbij ishet niet de bedoeling om van de Megane RS een raceauto te maken. Maar een R26 onderstel lijkt me wel een leuke klus en zal de auto niet transformeren in een niet dagelijks inzetbare tracktool.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Reind » 05 jan 2019, 12:56

Reind schreef: 04 jan 2019, 08:57

Vandaag ga ik even kijken bij de volgende auto's:
https://link.marktplaats.nl/m1359965258
Gewoon om even te kijken of dit iets is. In de werkelijkheid auto's vergelijken is natuurlijk beter dan op het net.

https://link.marktplaats.nl/m1354967481
Een 330i zoals ik hem zou willen. Alles klopt aan die auto, zitten zelfs mijn geliefde Michelin PS4 bandjes op. Maar de kilometerstand is natuurlijk een erg hoog. Ik ga kijken omdat de eigenaar een serieuze liefhebber is en als er nog flink wat met de prijs gedaan kan worden is het een serieuze optie.
Hierbij even mijn bevindingen
Golf 5 GTI. Het betreffende exemplaar was redelijk netjes maar vond het interieur wel wat teveel plastic aanvoelen. Dat is in mijn Clio zelf nog beter voor elkaar. Ook heeft het dashboard een soort grijze kleur wat ik niet mooi vind. Rijden doet zo'n ding prima met een heerlijk koppelrijke motor welke uitdaagt om lekker gas te geven. Deze was ook gechipt en het maakt zo'n auto echt leuk om mee te rijden. Toch vind ik overall dat er wat teveel VW is en word te weinig betrokken bij het rijden wat de beleving een beetje weghaalt. Hij doet alles goed en dat is ook zijn valkuil. Maar als het een Golf word dan liever een type 6 GTI. Die is wat moderner van binnen.

De 330i is werkelijk zoals ik hem zelf nieuw zou bestellen. De proefrit was het ook echt weer thuiskomen. Ik heb een e91 gehad en wat zijn het toch een heerlijke auto. Vooral de zitpositie en de dynamiek van het sturen is heerlijk. De motor is gretig en snel maar mis wel de wauw factor. Hij voelt ook wat zwaar aan om eens lekker mee te gaan blokken. Verder zaten er veel gebruikssporen op de auto en had kromme schijven. Zo'n auto is niet de beste keuze naast de 5. Wat dat betreft zou een 1 serie wel perfect zijn. Die is gewoon een slag kleiner en lichter.
Laatst gewijzigd door Reind op 05 jan 2019, 13:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Arthur » 05 jan 2019, 13:03

Wat is het probleem van 1 sleutel? Zorg je dat ze er een 2e bij leveren. Of ben je zo paranoïde dat je bang bent dat ze de auto in de nacht op komen halen?

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door EvdP » 05 jan 2019, 13:12

Missende sleutels kun je toch "uitzetten"?

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2214
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Miesjel » 05 jan 2019, 16:21

Mijn 3-drs zal binnenkort te koop staan dus mocht je je bedenken dan moet je maar een gil geven. Ik heb een pre-facelift van 2006.

Echt veel gevoelige punten heeft de 2 RS niet. Mechanisch zijn ze erg sterk. Ik hoor nog wel eens wat mensen klagen over de raambediening maar daar heb ik nog nooit last van gehad. Ook de keyless entry wilt nog wel eens moeilijk doen, ook zelf nooit last van gehad. Voorwielophanging is wel een dingetje en bij die van mij is net zo'n beetje alles vervangen. O.a. een nieuw OEM stuurhuis en spoorstangen.. snap ook de kritiek over de pre-facelift niet zo. Zeker met frisse ophanging... je zult versteld staan !

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Mike R32 » 05 jan 2019, 17:14

Arthur schreef: 05 jan 2019, 13:03 Wat is het probleem van 1 sleutel? Zorg je dat ze er een 2e bij leveren. Of ben je zo paranoïde dat je bang bent dat ze de auto in de nacht op komen halen?
Liever een BMW met 1 sleutel dan een Renault met 3 sleutels.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Arthur » 05 jan 2019, 18:57

:kikker:

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Reind » 05 jan 2019, 19:38

Mike R32 schreef: 05 jan 2019, 17:14
Arthur schreef: 05 jan 2019, 13:03 Wat is het probleem van 1 sleutel? Zorg je dat ze er een 2e bij leveren. Of ben je zo paranoïde dat je bang bent dat ze de auto in de nacht op komen halen?
Liever een BMW met 1 sleutel dan een Renault met 3 sleutels.
De Megane is in ieder geval wel sneller dan de BMW op Bathurst........ :tong:

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Reind » 05 jan 2019, 19:41

Michel Huisman schreef: 05 jan 2019, 16:21 Mijn 3-drs zal binnenkort te koop staan dus mocht je je bedenken dan moet je maar een gil geven. Ik heb een pre-facelift van 2006.

Echt veel gevoelige punten heeft de 2 RS niet. Mechanisch zijn ze erg sterk. Ik hoor nog wel eens wat mensen klagen over de raambediening maar daar heb ik nog nooit last van gehad. Ook de keyless entry wilt nog wel eens moeilijk doen, ook zelf nooit last van gehad. Voorwielophanging is wel een dingetje en bij die van mij is net zo'n beetje alles vervangen. O.a. een nieuw OEM stuurhuis en spoorstangen.. snap ook de kritiek over de pre-facelift niet zo. Zeker met frisse ophanging... je zult versteld staan !
Bedankt voor het aanbod maar ik wil echt een 5 deurs. Daarnaast wil ik een iets minder opvallende kleur. Waarom heb jij destijds voor de megane gekozen ipv een andere hot hatch en heeft hij de belofte waargemaakt.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Mike R32 » 05 jan 2019, 20:00

Reind schreef: 05 jan 2019, 19:38
Mike R32 schreef: 05 jan 2019, 17:14
Arthur schreef: 05 jan 2019, 13:03 Wat is het probleem van 1 sleutel? Zorg je dat ze er een 2e bij leveren. Of ben je zo paranoïde dat je bang bent dat ze de auto in de nacht op komen halen?
Liever een BMW met 1 sleutel dan een Renault met 3 sleutels.
De Megane is in ieder geval wel sneller dan de BMW op Bathurst........ :tong:
En sneller in afschrijving :mrgreen:

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Reind » 07 jan 2019, 16:00

Morgen ga ik bij twee zwarte Megane RSjes kijken. Staan mooi bij elkaar in de buurt en dat is wel handig voor het vergelijk. Ik zoek eigenlijk iets met veel minder kilometers maar om een indruk te krijgen van dit type auto vind ik het wel nuttig.

https://link.marktplaats.nl/m1361392454

https://link.marktplaats.nl/m1359966437

Een 130i heeft ook steeds meer mijn aandacht en denk dat ik er binnenkort maar een ga bekijken. Deze is wel mooi maar bijna 200K zie ik een beetje tegenop. Verder maar weinig aanbod.

https://link.marktplaats.nl/m1359709869

Een F20 1 serie is wellicht ook wel een optie. Dan kun je gewoon een viercilinder nemen en chippen naar 220Pk of meer. Dit is wel een mooie en maar iets boven budget.
https://link.marktplaats.nl/m1355279475

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Arthur » 07 jan 2019, 16:47

Op die onderste wil je wel 13k stukslaan? Is maar 40kkm verschil met die Megane RS die maar 5k kost. Ook een heel verschil in auto. Ja die 118i is een stuk jonger. Maar dan wilde ik ook eentje die bijvoorbeeld een ton minder gelopen heeft als je dat geld uit gaat geven. En wat moet je daar nog aan tweaken om hem wat op het niveau van een Megane RS te krijgen?
Behoorlijk verschillende opties zo.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Reind » 10 jan 2019, 09:52

Ik ben gister nog bij 2 auto's gaan kijken.

Een Golf 6 GTI en een Megane 2 RS. Ik zou eigenlijk bij nóg een RS gaan kijken maar hiervan was de voorbumper gedemonteerd omdat de xenonlamp vervangen moest worden. Wel weer typisch frans…….

https://link.marktplaats.nl/m1356663706
De Golf was een "positieve" verrassing. Ik ging kijken omdat hij in de buurt stond van de Megane en hem daarom maar even snel even wou meepikken. Dit exemplaar zag er werkelijk smetteloos uit en soms heb je gewoon een goed gevoel als je een auto voor het eerst ziet. Dat had ik dus bij deze auto. Daarbij zitten er zgan Michelins PS4 banden onder, de ketting was vorig jaar preventief vervangen en verder kon ik bijna niks aanmerken op de staat, zowel van binnen als van buiten. Gewoon helemaal origineel en was van een iets oudere man geweest die hem voor zijn vrouw had. Proefrit was ook heel positief en de auto rijd echt heerlijk. Veel beter dan de Golf 5 GTI die ik vorige week reed. Ik vind hem erg lijken op mijn ex Leon ST FR maar dan wat meer geraffineerd. Ik vond dat de auto best sportief rijd maar ook gewoon comfortabel is. Eigenlijk doet hij precies wat ik wil. Lekker comfortabel voor mijn vrouw en daarnaast een leuke auto voor mij. Dat doet deze allrounder gewoon goed.
Minpunt van de auto is de uitrusting. GTI’s zijn over het algemeen best rijk uitgevoerd maar op deze zit niks te veel. Dus geen xenon, stoelverwarming, navi, dakje . Voor mij zijn het ontbreken van deze opties geen showstopper maar wellicht is het wel weer een probleem als je hem straks wil verkopen. Anderzijds is hij gewoon scherp geprijsd dus dat verklaard het wellicht een beetje??
Afschrijving zal ook wel meevallen denk ik. Over 5 jaar zal er iets van 200K op de klok staan en dan brengt een mooie GTI toch zeker nog wel 5 a 6K op. Dan zit je rond de 1K afschrijving per jaar wat gewoon prima is.

https://link.marktplaats.nl/m1361392454
De Megane in kwestie was een echte telleurstelling. Staat was gewoon slecht te noemen. Dat ze daar nog 5K voor durven te vragen snap ik niet. Alle velgen beschadigd, alle bumpers beschadigd, interieur niet mooi meer. Om zo’n ding netjes te maken ben je zo een 3K verder en dan heb je nog steeds een Megane met 225K op de klok. Het enige positieve is dat de motor heel mooi en stil liep. Ook even in de auto gezeten en daar was lekker typisch frans waar ik wel van hou en ook de zitposite is prima. Ik heb geen proefrit gemaakt want ik had niet het idee dat dit een fatsoenlijke megane representeerd.

En NU
Ik zit dus nu een beetje in dubio. De Megane lijkt me nog steeds heel gaaf maar vind er maar eens een mooie. En de golf is een auto die op een goede 2de plek komt die ik binnen een week op de stoep heb staan. Best verleidelijk.
Ik denk dat ik nog bij een wat duurder Megane RS ga kijken met 133K op de klok die in Noord Holland staat. Stond op marktplaats maar advertentie is verlopen en hij heeft hem niet meer opnieuw erop gezet. Ik heb zijn gegeven nog en ga hem benaderen. Die zou helemaal perfect moeten zijn en ben benieuwd hoe dat er dan uitziet en rijd. Daar staat ook een 130i in de buurt die ik ook wel graag wil zien. Gaat om deze https://link.marktplaats.nl/m1359709869. De 130i is ook een serieuze kanshebber deze is wel zoals ik hem wil. Kilometer wat hoog maar prijs is denk ik niet slecht. Als het onderhoud helemaal op orde is en ben ik daar niet zo bang voor.
Laatst gewijzigd door Reind op 10 jan 2019, 10:14, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door ///Joost » 10 jan 2019, 10:05

Die Golf GTI vind ik echt prachtig, en zou mijn keus zijn. Ik denk dat deze betrouwbaarder is dan de Megane, en hij ziet er ook een stuk beter uit. Jammer dat de Megane III RS niet in een 5 deurs leverbaar is.

Persoonlijk zou ik iets kopen met de opties waar je nu blij van wordt. Jij bent geinteresseerd in de GTI, dus als het tijd wordt om 'm te verkopen vind je ook vast wel weer iemand. Je moet voor jezelf afvragen of je Xenon, stoelverwarming en een schuifdak noodzakelijk vindt. Xenon kun je aftermarket inbouwen, al is dat niet ideaal, en stoelverwarming is bij stoffen stoelen niet zo'n gemis. de zwarte lak in combinatie met de ruitjes-stoelen (hoe heet die stof?) vind ik prachtig.

De 130i zou ik niet nemen, maar dat is meer omdat ik niet zo veel heb met de 1 serie. Hij is wel wat rijker uitgerust, en het exemplaar wat je laat zien ziet er op de foto's wel verzorgd uit. Km stand zou ik me niet druk om maken. Wat dat betreft zou het ook een goede koop zijn.

Op geen van de auto's zul je veel afschrijven.
Laatst gewijzigd door ///Joost op 10 jan 2019, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Arthur » 10 jan 2019, 10:06

Over dat onderhoud aan een 130i met wat meer km's loopt nog ergens een draadje hier hè ;)

Uit je verhaal hierboven zou ik voor de GTi gaan, zeker gezien de staat die je aantrof en de proefrit die goed beviel.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door ///Joost » 10 jan 2019, 10:07

Klopt Arthur, maar ik heb zo het idee dat dat een uitzonderlijk geval is. De meeste 130i's zijn toch wel aardig betrouwbaar. Zo is over elke auto wel een horrorverhaal te vinden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ferdi, Pfhmulder en 115 gasten