BMW M2
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 13:07
- Locatie: houten
Re: BMW M2
Leest dan niemand hier Autovisie...? Supertest weer op de deurmat met M2C en denk daar komt ie hoor...beste stuurmansauto van 2018....duh...what happened?
-
OnlineWill F.
- Berichten: 2255
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
-
- Berichten: 11241
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M2
Is ie laatste in de Autovisie test? Zo ja dan bevalt ie mij het beste:)
-
- Berichten: 51497
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Filmpje is leuk, maar heb het blad hier dus niet:)
Iemand?
Iemand?
- romo
- Berichten: 26922
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
OnlineWill F.
- Berichten: 2255
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: BMW M2
Ben ook wel benieuwd....
- Joop
- Berichten: 8897
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: BMW M2
Alpine A110 it is...
...gevolgd door de 991 GT3 RS Mk2 en daarna de 488 Pista.
M2C op de 7e plek van de 13.
Peter Kox had voor zichzelf de nr 1 en 3 omgedraaid en de M2C op de 9e plek gezet. Hij vond de ‘oude’ M2 vermakelijker rijden.
...gevolgd door de 991 GT3 RS Mk2 en daarna de 488 Pista.
M2C op de 7e plek van de 13.
Peter Kox had voor zichzelf de nr 1 en 3 omgedraaid en de M2C op de 9e plek gezet. Hij vond de ‘oude’ M2 vermakelijker rijden.
-
- Berichten: 51497
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Dan sluit ik me bij André aan(komt vaker voor):)
Zal 't blad morgen wel halen.
Zal 't blad morgen wel halen.
-
- Berichten: 51497
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Er doet een M2Comp mee in dit geinige filmpje:
- romo
- Berichten: 26922
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
Mooi gedaan idd
Sunset orange bevalt me steeds beter.
Sunset orange bevalt me steeds beter.
-
- Berichten: 51497
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Op Kerstavond was 't genoeg voor Vendelin(Veebee) en die 'zaagt' dus de totale einddemper eronderuit. Meer sound, maar de OPFs zitten er nog en 'blokkeren' de uitlaat letterlijk.
https://f87.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1567621
https://f87.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1567621
-
- Berichten: 51497
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Maar die voederbak is er wel onderuit.
Dat moet in't voorjaar dan maar met een LW of een Remus.
Dat moet in't voorjaar dan maar met een LW of een Remus.
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 10:56
Re: BMW M2
Weet iemand hier of de complete veerpootbrug (carbon deel en metalen deel dichtbij het schutbord) van de comp op de 'normale' M2 te zetten is? Vond de comp duidelijk scherper insturen en wil graag de veerpootbrug van de comp (M4) op mijn M2 zetten. Bij BMW er om gevraagd maar die zijn er een beetje wazig over, stellen voor om m in te ruilen voor een comp want 'dan heb je de rest er ook bij'. Mijn M2 (nog net geen 40k km, H6) met aangepast onderstel en dito remmerij en wat negatiever camber rijdt echter zo lekker dat daar voorlopig nog geen comp (standaard dan) aan kan tippen, zit dus te denken aan overbouwen van die veerpootbrug, iemand raad?
- WJ
- Berichten: 11748
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: BMW M2
https://www.babybmw.net/forum/viewtopic.php?t=86911jwstuijv schreef: ↑02 jan 2019, 23:59 Weet iemand hier of de complete veerpootbrug (carbon deel en metalen deel dichtbij het schutbord) van de comp op de 'normale' M2 te zetten is? Vond de comp duidelijk scherper insturen en wil graag de veerpootbrug van de comp (M4) op mijn M2 zetten. Bij BMW er om gevraagd maar die zijn er een beetje wazig over, stellen voor om m in te ruilen voor een comp want 'dan heb je de rest er ook bij'. Mijn M2 (nog net geen 40k km, H6) met aangepast onderstel en dito remmerij en wat negatiever camber rijdt echter zo lekker dat daar voorlopig nog geen comp (standaard dan) aan kan tippen, zit dus te denken aan overbouwen van die veerpootbrug, iemand raad?
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: BMW M2
Dat is nog best een flinke klus, en zoals ik het lees is die jongen er uiteindelijk zonder zekerheid op de gok mee begonnen. Knap, en ziet er wel mooi uit.
-
- Berichten: 51497
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Nu nog een plexiglas Motorhaube en klaar.
-
- Berichten: 51497
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
That fat piggy kan 't dus nog wel:)
Goed!
Goed!
- MartijnGizmo
- Berichten: 12759
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: BMW M2
Voor €110 kun je proberen of een veerpootbrug überhaupt een positief effect heeft: https://www.sportfahrwerk-billiger.de/A ... 4596_.htmlWJ schreef: ↑03 jan 2019, 00:13https://www.babybmw.net/forum/viewtopic.php?t=86911jwstuijv schreef: ↑02 jan 2019, 23:59 Weet iemand hier of de complete veerpootbrug (carbon deel en metalen deel dichtbij het schutbord) van de comp op de 'normale' M2 te zetten is? Vond de comp duidelijk scherper insturen en wil graag de veerpootbrug van de comp (M4) op mijn M2 zetten. Bij BMW er om gevraagd maar die zijn er een beetje wazig over, stellen voor om m in te ruilen voor een comp want 'dan heb je de rest er ook bij'. Mijn M2 (nog net geen 40k km, H6) met aangepast onderstel en dito remmerij en wat negatiever camber rijdt echter zo lekker dat daar voorlopig nog geen comp (standaard dan) aan kan tippen, zit dus te denken aan overbouwen van die veerpootbrug, iemand raad?
-
- Berichten: 9981
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: BMW M2
Voor de M2 rijders die vaker on-track rijden, ik kwam mooie spulletjes tegen: https://burkhart-engineering.com/54452
- Verstelbare toplagers voor meer camber;
- Stalen remzuigers voor in de remklauwen;
- Sachs Performance schroefkit;
- etc.
- Verstelbare toplagers voor meer camber;
- Stalen remzuigers voor in de remklauwen;
- Sachs Performance schroefkit;
- etc.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW M2
Gisterenavond de eer gehad om een Cayman GT4 te mogen rijden. Hierbij mijn korte real world review:
Eerst en vooral appearance: dit ding is speciaal als je er langs loopt. Het hoeft geen betoog dat de agressievere styling de Cayman goed doet. Hij stond op 19" 5-spaak wielen met Michelin Alpin rubber.
Interieur: je moet je al aardig in de kuipstoelen gooien om er een beetje in te geraken. De instap is niet de beste te noemen maar het ding is dan ook 'built-to-purpose'. Navigatie en infotainment menu is vrij onduidelijk met allerlei knopjes en halve touchscreen.
De wagen stond in een volle loods dus buiten rijden zonder sensoren en camera was even oppassen met de beperkte zichtbaarheid.
Rijden: dat zit meteen goed. Wagen voelt heel solide en de ophanging en versnellingsbak zijn echt een stap hoger dan de M2. Ook gewoon twee meters voor water en olietemp dus je kan prima volgen wanneer de wagen los mag. Brengt mij meteen naar het volgende punt: vergeet het om dit ding als daily te gebruiken. Je geraakt geen enkele vluchtheuvel of drempel over zonder te schrapen. Je moet werkelijk tot stilstand komen en dan zijdelings over de speed bumps rollen om niet te vloeken. Dit is een tweede of derde wagen en waar je van moet genieten op circuit. De performance is heerlijk lineair, al krijg je wel die push boven de 4000, helemaal tot 7800 RPM. In dezelfde adem moet ik zeggen dat de wagen 'in the real world' trager voelt dan de M2. Je moet gewoon het gaspedaal dieper induwen om bij te benen na hernemingen. Ik heb eerst alleen gereden waar ik een voorganger probeerde te volgen en nadien met twee in de wagen. Je voelt ook erg in de performance dat er een tweede persoon in de wagen zit. Een paar keer kreeg ik de gedachte in mijn hoofd dat deze wagen 50 à 100PK ontbreekt.
Maar, het stuurgevoel, de ophanging, de remmen (eens warm), versnellingsbak zijn allemaal erg goed. Enorm precies maar daarom minder hooligan dan de M2. Ik kan het niet anders omschrijven dan 'visceral' en 'no compromises'. Als je op zoek bent naar een betrokken rijervaring is dit ding prachtig. Helaas is deze voor mijn gebruik niet geschikt.
Achteraf de M2 nog eens los gelaten en dat brengt toch heel veel glimlach op mijn gezicht.
Eerst en vooral appearance: dit ding is speciaal als je er langs loopt. Het hoeft geen betoog dat de agressievere styling de Cayman goed doet. Hij stond op 19" 5-spaak wielen met Michelin Alpin rubber.
Interieur: je moet je al aardig in de kuipstoelen gooien om er een beetje in te geraken. De instap is niet de beste te noemen maar het ding is dan ook 'built-to-purpose'. Navigatie en infotainment menu is vrij onduidelijk met allerlei knopjes en halve touchscreen.
De wagen stond in een volle loods dus buiten rijden zonder sensoren en camera was even oppassen met de beperkte zichtbaarheid.
Rijden: dat zit meteen goed. Wagen voelt heel solide en de ophanging en versnellingsbak zijn echt een stap hoger dan de M2. Ook gewoon twee meters voor water en olietemp dus je kan prima volgen wanneer de wagen los mag. Brengt mij meteen naar het volgende punt: vergeet het om dit ding als daily te gebruiken. Je geraakt geen enkele vluchtheuvel of drempel over zonder te schrapen. Je moet werkelijk tot stilstand komen en dan zijdelings over de speed bumps rollen om niet te vloeken. Dit is een tweede of derde wagen en waar je van moet genieten op circuit. De performance is heerlijk lineair, al krijg je wel die push boven de 4000, helemaal tot 7800 RPM. In dezelfde adem moet ik zeggen dat de wagen 'in the real world' trager voelt dan de M2. Je moet gewoon het gaspedaal dieper induwen om bij te benen na hernemingen. Ik heb eerst alleen gereden waar ik een voorganger probeerde te volgen en nadien met twee in de wagen. Je voelt ook erg in de performance dat er een tweede persoon in de wagen zit. Een paar keer kreeg ik de gedachte in mijn hoofd dat deze wagen 50 à 100PK ontbreekt.
Maar, het stuurgevoel, de ophanging, de remmen (eens warm), versnellingsbak zijn allemaal erg goed. Enorm precies maar daarom minder hooligan dan de M2. Ik kan het niet anders omschrijven dan 'visceral' en 'no compromises'. Als je op zoek bent naar een betrokken rijervaring is dit ding prachtig. Helaas is deze voor mijn gebruik niet geschikt.
Achteraf de M2 nog eens los gelaten en dat brengt toch heel veel glimlach op mijn gezicht.
-
- Berichten: 51497
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M2
Leuk verhaal Jussi. Totaal Cayman GT4 fan hier, maar sinds we 'dikke' turbos gewend zijn vallen atmos soms wat tegen in 't dagelijks leven:)
Dit dan, Akra. >6 mille compleet mocht ik dat willen betalen(not!), maar wel supergaaf.
Zag paar dagen terug complete 'drift' filmpje van Paul Wallace (man verderop in filmpje) met dat ding.
Gaat nergens over alles in z'n 1.....
Dit dan, Akra. >6 mille compleet mocht ik dat willen betalen(not!), maar wel supergaaf.
Zag paar dagen terug complete 'drift' filmpje van Paul Wallace (man verderop in filmpje) met dat ding.
Gaat nergens over alles in z'n 1.....
-
- Berichten: 1493
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: BMW M2
http://youtu.be/8lpVUfB3NH8
Altijd leuk die Best Motoring filmpjes. Standaard M2 vs gestripte M3 e46.
Altijd leuk die Best Motoring filmpjes. Standaard M2 vs gestripte M3 e46.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: JagOnTrack, SlowCo, Will F. en 11 gasten