Ik zou ook niet in de markt zijn voor een auto die geflipt wordt en paar maanden geleden voor minder te koop stond. Dan zijn er betere autos te koop...bijvoorbeeld die bij SMG bij PC. Maar wat betreft realistische prijzen...
1,5 jaar geleden werden er al 'lage km' e46 M3's verkocht voor 60k. De vermogende verzamelaars zijn toen hun slag gaan slaan.
In mijn optiek krijg je nu de volgende stroom kopers...die inmiddels de 40 gepasseerd zijn...hun zaak loopt ook goed (of is verkocht)...de kids gaan bijna het huis uit...en ze willen een bijzondere iconische (hobby/erbij) auto kopen uit hun jeugd...ze hebben 50k te besteden...wat zou je dan kopen? En ja, geen ding met krassen en rammelende onderstellen en afgekloven interieur...
Een Ferrari Mondail (want magnum 308 of Sonny Kroket Testa zijn te duur)???
Een Peugeot 205GTI?
Een Delta Integrale, E30M3...allemaal duurder inmiddels.
Een 911?
Ik heb een 997 met handbak, weinig km's, fantastisch rijdende auto...maar ik vind een puntgave lage km-stand E46 M3 dan toch echt mooier. Keuze is duidelijk om e46 M3 te houden.
Hoge km-stand e46 M3's wordt nu nog steeds dagelijks mee gereden en wordt flink mee gestampt...dus de spoeling van puntgave autos wordt steeds dunner...en de groep kopers met geld die deze auto kennen uit hun jeugd toen hij onbereikbaar was neemt daarentegen juist toe. Verschil tussen vraag en aanbod wordt groter...prijzen gaan omhoog.
Met hogere prijzen, ga je binnen een paar jaar de eerste gerestaureerde e46 M3's op de markt krijgen...exemplaren met 200k op de teller die voor 40k gerestaureerd zijn en waar 50-60k voor gevraagd gaat worden.
Tuurlijk er zullen altijd excessieve vraagprijzen zijn...autos die blijven staan...nu ook nog steeds buitenkansen...goed geprijsde auto's. Maar die hele discussie over ze zijn het niet waard...ik zie namelijk genoeg mensen die straks deze autos gaan zoeken en kopen. En met budget voor 50k.
En al staat er morgen iemand op de stoep met 50k te zwaaien, ik verkoop hem er niet voor. Dromen zijn er om uit te laten komen en koesteren.