BMW 130i M-sport stuk maar eigenlijk ook niet
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
BMW 130i M-sport stuk maar eigenlijk ook niet
Weekendje weg naar Haren / Groningen. Vrijdag vertrokken, vanochtend (zondag) weer terug. Met 130i M-sport van vrouwlief. Altijd heerlijke auto om mee te mogen reizen / rijden.
Vrijdagavond na middagje in Sneek neergezet op parkeerterrein van hotel in Haren en verder niet meer aangeraakt. Haren / Groningen hebben we lopend gedaan. Zondagochtend uitgechecked om weer terug naar "Nederland" (:-)) te rijden en direct bij het starten van de 3.0 zes-in-lijn hoor ik iets "anders". Een donkere, zware brom. Anders dan anders.
Stap met lopende motor uit en yep iets met de uitlaat. De 2 sierpijpjes staat onnatuurlijk naar boven en een nadere inspectie laag onder de auto zegt dat er iets mis is tussen de aansluiting van de einddemper met de middenpijp/demper. Ik kijk nl. recht tegen de open pijp uit de middendemper aan. Met een beetje mazzel is ie gewoon losgeschoten maar dat zal morgen op de brug wel blijken.
Met wat spullen de einddemper vast / horizontaal gezet en terug naar Nederland. We moeten toch thuiskomen nietwaar...
Wat een lol. Ding klinkt nu zoals die moet klinken. Niet als "uitlaat lek" maar als gewoon voor de tijd dat groen links zich met auto's ging bemoeien. Heerlijk donker met 2000 rpm en een beetje "load". En fantastisch, orgastisch jankend als je 'em doortrekt naar 7000 rpm. Gas los en ploffend.
Ik heb echt genoten van de terugrit. Radio uit, 130-140 op cruisecontrol in zes en een heerlijke donkere 6-cylinder brom. Tunneltje, raam open, terug naar 3 en van 5000-7000 rpm jankend als een M3 met Eisenman race eronder.
Ding hoort gewoon zonder einddemper. Middendemper / kat dempen al meer dan genoeg.
Helaas is alleen vrouwlief het niet met mee eens...vrouwen...
Mark
Vrijdagavond na middagje in Sneek neergezet op parkeerterrein van hotel in Haren en verder niet meer aangeraakt. Haren / Groningen hebben we lopend gedaan. Zondagochtend uitgechecked om weer terug naar "Nederland" (:-)) te rijden en direct bij het starten van de 3.0 zes-in-lijn hoor ik iets "anders". Een donkere, zware brom. Anders dan anders.
Stap met lopende motor uit en yep iets met de uitlaat. De 2 sierpijpjes staat onnatuurlijk naar boven en een nadere inspectie laag onder de auto zegt dat er iets mis is tussen de aansluiting van de einddemper met de middenpijp/demper. Ik kijk nl. recht tegen de open pijp uit de middendemper aan. Met een beetje mazzel is ie gewoon losgeschoten maar dat zal morgen op de brug wel blijken.
Met wat spullen de einddemper vast / horizontaal gezet en terug naar Nederland. We moeten toch thuiskomen nietwaar...
Wat een lol. Ding klinkt nu zoals die moet klinken. Niet als "uitlaat lek" maar als gewoon voor de tijd dat groen links zich met auto's ging bemoeien. Heerlijk donker met 2000 rpm en een beetje "load". En fantastisch, orgastisch jankend als je 'em doortrekt naar 7000 rpm. Gas los en ploffend.
Ik heb echt genoten van de terugrit. Radio uit, 130-140 op cruisecontrol in zes en een heerlijke donkere 6-cylinder brom. Tunneltje, raam open, terug naar 3 en van 5000-7000 rpm jankend als een M3 met Eisenman race eronder.
Ding hoort gewoon zonder einddemper. Middendemper / kat dempen al meer dan genoeg.
Helaas is alleen vrouwlief het niet met mee eens...vrouwen...
Mark
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: BMW 130i M-sport stuk maar eigenlijk ook niet
Zeg je toch dat de uitlaat niet meer te fixen is en pas je de uitlaat lijn aan. Dan, wanneer het nieuwe ''speelgoed'' eronder hangt zeg je gewoon ''ja, dat geluid was al zo schat''
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: BMW 130i M-sport stuk maar eigenlijk ook niet
Terug naar Nederland, daar was je toch al.
- jos_br
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: BMW 130i M-sport stuk maar eigenlijk ook niet
We blijven toch een beetje kind..........
Jos.
Jos.
-
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
- Auto: M3 F80
- Contacteer:
Re: BMW 130i M-sport stuk maar eigenlijk ook niet
Helemaal mee eens. Standaard klinken ze echt te braaf. Met wat aanpassingen word het een stuk leuker.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 130i M-sport stuk maar eigenlijk ook niet
Middendemper eruit laten en stuk pijp inlassen, had ik op de E36 ook, klinkt net wat lekkerder.
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: 130
- Locatie: Rotterdam
Re: BMW 130i M-sport stuk maar eigenlijk ook niet
Dan moet er toch iets zijn doorgeroest aangezien je einddemper vastzit aan het stuk daarvoor. Om de Performance demper te installeren moet je namelijk de uitlaat doorslijpen en dan maak je het met een soort mof weer vast.
Stød hier een tijdje terug nog een 135i uitlaat in de verkoop. Dat is een veel gedane aanpassing voor meer geluid.
Stød hier een tijdje terug nog een 135i uitlaat in de verkoop. Dat is een veel gedane aanpassing voor meer geluid.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW 130i M-sport stuk maar eigenlijk ook niet
Haha leuk geschreven weer en idd blijft
Toch mooi he zon knallende uitlaat
Toch mooi he zon knallende uitlaat
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: BMW 130i M-sport stuk maar eigenlijk ook niet
Klep met afstandsbediening ertussen!
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: BMW 130i M-sport stuk maar eigenlijk ook niet
Staat nu op brug. Zit dus blijkbaar al performance demper onder. Mof tussen de aansluiting is gebroken. Nieuwe mof en klaar.
Wel jammer, zonder einddemper klinkt ie veel beter. Ondanks performance demper en altijd openstaande klep van het linker pijpje...
Mark.
Wel jammer, zonder einddemper klinkt ie veel beter. Ondanks performance demper en altijd openstaande klep van het linker pijpje...
Mark.
- Vliet
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: BMW 130i M-sport stuk maar eigenlijk ook niet
Had dit weekend dezelfde ervaring met de E36. Ging de afrit af, terugschakelen met een beetje tussengas. Enorme sound en klappen uit de pijp. Even onder de auto gekeken en bij mij is de demper van de pijp gescheurd (roest). Dus wordt een nieuwe demper. Maar man wat klinkt dat rauw. Net een WTCC auto, zware metalen rasp en klappen bij gas los en terugschakelen Maar toch een beetje te aso...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Majestic-12 [Bot] en 432 gasten