De nieuwe BMW 3-serie (G20)
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Enige troost die je hebt is dat zo'n M2C een stuk waardevaster is dan nu een G30 540d, dat dan zeker weer wel.
En erg nobel van je. Verwacht je nog een gevuld kerstpakket uit Den Haag en dan bedoel ik niet een bak met blauwe enveloppen
En erg nobel van je. Verwacht je nog een gevuld kerstpakket uit Den Haag en dan bedoel ik niet een bak met blauwe enveloppen
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Het is wel een beetje waar dat ik je soms wat wil plagen met je verdediging van je Propellor keuzes. Nu je in Tesla een bedreiging voor de populariteit van BMW ziet is Tesla oververtegenwoordigd in je commentaren. Goed man, een man die z'n vlag en kleuren verdedigt. Oldskool. Mooi.
Ben helemaal niet in de markt voor een 3-serie, Giulia of Model 3. Uit testritten of meerijritten kan ik wel ongeveer afleiden waar m'n voorkeur zou kunnen liggen. Bij een daadwerkelijke keuze zou ik met iedere auto minstens een uurtje willen doorbrengen. Wat weet ik wel? Dat de vierpitter BMW in de gevallen dat ik 'm heb meegemaakt (125i en X-nog wat van Andre) een wat karakterloze motor is. Het geluid wil niet en de motor zet er hoger in de toeren ook niet een tandje bij. Dat schept geen band met de bestuurder. Het waren geloof ik de 225 pk versies (eentje was naar 260 getuned), misschien hebben de standaard sterkste versies van dat blok wel een beter karakter. Zo onder de indruk van het driecylinder BMW blok ik was, zo 'underwhelmed' was ik van de vierpitter.
Mijn ervaringen met het Alfa 280 pk viercylinder blok beperken zich tot een testrit in een Stelvio. Ik was toen echt zwaar onder de indruk van het explosieve karakter van de motor. Totaal anders dan het lineaire en saaie van het BMW blok. Mocht ik uitspraken over het geluid van de Alfa hebben gedaan dan neem ik dat terug. Ik weet niet meer hoe dat blok klonk. Dat ie hoog in de toeren fantastisch aan het gas hing en mij kon bekoren wel. Of de directe besturing van Stelvio en Giulia (naast de looks van de carrosserieën de andere bepalende karaktertrek van deze modellen) voor iedereen is weggelegd betwijfel ik na een proefrit van een maat van me in een Giulia diesel. Ernaast zittend zag ik hoe hij van z'n apropos raakte toen de Giulia op een minirotonde na stuurinput met de kont begon te kwispelen. De besturing van de auto is zoveel directer dan welke andere concurrent ook, ik kan me heel goed voorstellen dat dit niet bij iedereen goed valt als een auto bij overmatige stuurinput dan begint te bijten. Een klein hapje welteverstaan, de snelheid lag laag, op hogere snelheid was waarschijnlijk onderstuur opgetreden. M'n maat was er in ieder geval klaar mee toen. Veel te nerveus in zijn beleving.
Hoe is m'n fascinatie voor Tesla (of electrische auto's in het algemeen) ontstaan? Eigenlijk door een testrit (wederom Andre natuurlijk) in een BMW i3 kort na z'n introductie. Ik vind die instant power geweldig. Wat een briljante stadsauto zo'n i3. En als zo'n i3 de 0-100 in onder de 8 seconden kan doen, en daarbij sensationeel snel aanvoelt, hoe moet dan in hemelsnaam een Model 3 aanvoelen die het onder de 4 seconden kan doen!? Boven de 150 km/h wordt ie door 350+ pk eurosedans voorbijgereden? Boeie, de acceleratiesensatie stelt dan al niks meer voor. Zelfs in Duitsland worden de mogelijkheden om fulle pulle te rijden steeds meer beperkt. Op Laguna Seca doet een Model 3 performance het trouwens in 1.46. Ik kan je op een briefje geven dat je, om die tijd te rijden, het met een vierpitter Giulia of 3-serie niet redt. Vind ik indrukwekkend. Net als de hele techniek en al het andere dat met die auto te maken heeft. Noem het terecht hype, maar ik ben er wel even door gepakt. Het is lang geleden dat ik op eigen initiatief naar een dealer ben gestapt om een testrit te regelen. Zie het mezelf met zo'n Model 3 wel doen. Staat ie trouwens al bij de dealers? En waar zitten die dealers? Het is vooral de Youtube Model 3 experience die z'n magie heeft gedaan. Misschien ben ik na een testrit wel genezen.
-
- Berichten: 51386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Tuurlijk is 't waar, ik ken je toch Hielke:)
Ik verdedig idd semi oldskool op mijn manier, niet zozeer BMW. Maar Tesla heb ik niks mee sinds dag één.
Ik verdedig idd semi oldskool op mijn manier, niet zozeer BMW. Maar Tesla heb ik niks mee sinds dag één.
- Hitz
- Berichten: 1935
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Mooi hoe meningen en ervaringen verschillen, ik vind een Giulia 3x niks in vergelijking tot bijvoorbeeld de F30..
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
-
- Berichten: 51386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ik vind de Giulia mooi en buiten dat het TC systeem niet geheel uitkan bij normale modellen, ik het filmpje van de supersnel de Ring verslindende QV een aantal malen heb gezien, heb ik nooit écht een hebbe gevoel gehad bij die auto(QV) Wél bij nieuwe Audi (R)S4/RS6 modellen, C/E AMG hedendaags en bepaalde moderne Jaguars!
- Hitz
- Berichten: 1935
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ik reed met een 180(?)pk diesel. Zat niet echt fut in de motor. Zitten op de platte stoelen was niet je van het. Zag er allemaal mooi uit, maar geen match voor BMW.
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
- FreudeamFahren
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
En dan is er nog de betrouwbaarheid en after sales van “il cuore sportivo”. Ik had een van de eerste F30s vlak na de introductie en heb één serieus defect gehad in 1,5 jaar en 140.000 km, dat BMW keurig heeft opgelost. Mijn broer is 2 jaar onderweg met z’n Juul en is op zoek naar aanmaakblokjes, een aansteker en de flex. Er gaat van alles stuk (“mooie” illustratie: hij is er 3x mee op vakantie vertrokken en hij redde het geen van die 3 keer uit & thuis in z’n eigen Juul) en de dealer barst van de incompetentie en het onvermogen in het oplossen van alle euvels. Voorbeeldje? Nadat één achterband aan de binnenkant tot op de draad versleten bleek ondanks verzoeken om de uitlijning te checken wist de service adviseur te melden: “er zit een starre achteras onder, niks aan uit te lijnen meneer.” Kill it with fire, wat mij betreft.
-
- Berichten: 51386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
En ik reed 30km 'plank' met 'n totaal electrische i3 , degelijk, leijk, zeer korte actiradius en heb nooit de connectie i3 met Tesla gemaakt en willen maken. Zo heeft iedereen een andere beleving.
-
- Berichten: 51386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
FreudeamFahren schreef: ↑20 dec 2018, 13:02 En dan is er nog de betrouwbaarheid en after sales van “il cuore sportivo”. Ik had een van de eerste F30s vlak na de introductie en heb één serieus defect gehad in 1,5 jaar en 140.000 km, dat BMW keurig heeft opgelost. Mijn broer is 2 jaar onderweg met z’n Juul en is op zoek naar aanmaakblokjes, een aansteker en de flex. Er gaat van alles stuk (“mooie” illustratie: hij is er 3x mee op vakantie vertrokken en hij redde het geen van die 3 keer uit & thuis in z’n eigen Juul) en de dealer barst van de incompetentie en het onvermogen in het oplossen van alle euvels. Voorbeeldje? Nadat één achterband aan de binnenkant tot op de draad versleten bleek ondanks verzoeken om de uitlijning te checken wist de service adviseur te melden: “er zit een starre achteras onder, niks aan uit te lijnen meneer.” Kill it with fire, wat mij betreft.
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Tsja, die betrouwbaarheidsposts anno 2018 over Italiaanse auto's. Ik ken iemand en die kent iemand en die heeft een Alfa en ....
Ik reed (vloog laag zeg maar) eind jaren '80 gedurende drie jaar en 60.000 km met een Alfetta GTV 2.5 en had er welgeteeld één manco mee. Een Bosch (Duits) draadspoel in de verdeler.
Nu met de Punto Evo gedurende 72.000 km's slechts een gebroken voorveer en een dashboardlampje.
Ik reed (vloog laag zeg maar) eind jaren '80 gedurende drie jaar en 60.000 km met een Alfetta GTV 2.5 en had er welgeteeld één manco mee. Een Bosch (Duits) draadspoel in de verdeler.
Nu met de Punto Evo gedurende 72.000 km's slechts een gebroken voorveer en een dashboardlampje.
- Arthur
- Berichten: 39736
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Nou, ik durf wel te bekennen dat 100k auto's niet in mijn bereik liggen.Robin schreef: ↑20 dec 2018, 11:41Klopt ook!
Maar er zit een overlap ergens.
Maar omdat 'we' (op dit forum en in 't algemeen in Nederland) erg zuunig doen(heb je 't er voor over) over dingen/zaken, maar puntje bij paaltje váák het gewoon tóch 'n centenkwestie is (al wil men dat niet bekennen), maak ik ervan dat het ongeveer hetzelfde is. Beetje zwartwit misschien, maar leer mij de Nederlander kennen.
-
- Berichten: 51386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ok Arthur.
-
- Berichten: 51386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
-
- Berichten: 21726
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
- Arthur
- Berichten: 39736
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
-
- Berichten: 51386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Man, nee kudos. Duidelijk en oprecht OK!
zo zie je maar na jaren van online met elkaar door een paar woordjes al 'n misverstand door plat internet.
- Arthur
- Berichten: 39736
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Hahaha, ja dat kan zo maar
-
- Berichten: 51386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
- Hitz
- Berichten: 1935
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Eens mbt de tweeliter van Alfa vs BMW. De 280 pk motor in de Alfa is best wel een puncher. Lekker beuken in het middentoerengebied en klinkt echt wel ok. De BMW 330i (vorige generatie heb ik gereden) klinkt en rijdt veel minder spannend/inspirerend. 10 keer liever het Alfa blok.
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
- Vanos
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 04 aug 2018, 23:37
- Auto: BMW 325i
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
https://youtu.be/Zp4T_mWqpho
Embedden lukt om de een of andere reden niet vanaf mijn telefoon, maar leuk filmpje
Autoblog interview met Jos van As
Embedden lukt om de een of andere reden niet vanaf mijn telefoon, maar leuk filmpje
Autoblog interview met Jos van As
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], Philipoo en 177 gasten