Opwarming van de aarde

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 01 dec 2018, 07:58

dvh schreef: 01 dec 2018, 07:56 Geen +1 Robin , Tom :-D
Want die 2 graden waar Tom het over heeft. Dat is nu. Maar we blijven gewoon doorgaan met alles wat we doen. Die 2 graden wordt gewoon 5 graden. En of 10 graden.
En dan zijn gewoon allemaal d00d.

Of er moet iets grandioos gaan veranderen.
Maar gezien dat we er met zwarte Piet al niet uitkomen betwijfel ik of de rest wel gaat lukken.
Meteorieten
Keer een flinke en dan zijn we ook gewoon allemaal d00d.

We gaan er dus gewoon aan. Links of rechtsom. :coffee:
Nee hoor men meet waar men wil meten(boefjes gemanipuleerd door Soros'geld) en dan komt men met gecorrumpeerde wetenschappers uit op 'opwarming' terwijl men de 'afgekoelde plekken' niet in kaart brengt.

Massahysterie.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 01 dec 2018, 08:02

Robin schreef: 01 dec 2018, 07:57 Twee graden warmer in Anno Domini 2100.

Piet Paulusma kan gvd niet eens twee weken vooruit voorspellen.

Daarom is hij ook gescheiden. Hij zat er altijd naast.
En mezelf quotend. Die orkanen in het Caribisch gebied rond september october(dit jaar minder hey hoe kan dat?)
Ze kunnen niet eens met de technologie van nu bepalen in dagen(!!!) waar zo'n orkaan zich naartoe bewegen gaat/aan land komt of niet en waar.

En dan weten ze 't wel over 80 jaar dat 't warmer gaat worden met twee graden.

Echt om moedeloos van te worden:)

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Downforce Hans » 01 dec 2018, 08:46

Nou David hadden ze jou ook niet even kunnen bellen voor dat die mars-lander de ruimte in ging. Weer een miljard weggegooid.......

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: opwarming van de aarde

Bericht door WJ » 01 dec 2018, 09:25


Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Arthur » 01 dec 2018, 10:21

dvh schreef: 01 dec 2018, 07:56
Meteorieten
Keer een flinke en dan zijn we ook gewoon allemaal d00d.

We gaan er dus gewoon aan. Links of rechtsom. :coffee:
Dat heeft weinig met de opwarming van de aarde van doen, of niet? En, als dat gebeurt, wordt het wellicht weer veel kouder op aarde :)

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Tom » 01 dec 2018, 11:43

Robin schreef: 01 dec 2018, 07:52
+1
De fauna species (dierenwereld soorten) die op dit moment de aarde bevolkt is <20% van de fauna species die ooit de aarde heeft bevolkt. Ik dacht 13%(?)

De mensheid is kut en alles, maar we hebben géén 80% van de dierenwereld uitgeroeid in 'de tussentijd'.

Meteorieten, aardverschuivingen, overstromingen, vulkanen en alles wat daar dan de gevolgen van zijn: Allemaal bedacht door de mens.

Hou toch op:)
Inderdaad.
Maar de mensen die denken dat wij de grootste boosdoener van de opwarming van de aarde zijn denken óók dat de evolutietheorie in 2020 ineens ophoud ondanks dat het leven op aarde zich al miljoenen jaren aanpast aan de omstandigheden. Er zal best het e.e.a. uitsterven (wat best shit is, maar zonder mens en co2 uitstoot stierf er in het verleden ook genoeg uit), maar de mens overleeft het wel en vind wel weer oplossingen voor problemen als overstromingen.
De huidige samenstelling van mens/diersoorten/temperaturen/water/bomen is natuurlijk prima en goed leefbaar voor alles wat er (nu) op aarde rondloopt, maar een iets andere samenstelling is niet het einde van de wereld.
En nogmaals we verkloten de aarde nu inderdaad snel (kappen bomen, plastic, overbevolking etc.) en daar moet wat aan gebeuren. Alleen de massa-hysterie en verhaal dat 'wij' de aarde opwarmen en we het allemaal zwart in moeten zien geloof ik niet.

Rnd
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Rnd » 01 dec 2018, 12:47

MarkS schreef: 30 nov 2018, 19:19 Ik twijfel niet aan de opwarming van de aarde op dit moment. Ik geloof alleen niet dat de mens daar heel erg veel invloed op uit kan oefenen. Zeker niet op de lange termijn. Overigens lijkt het op lange termijn eerder richting een nieuwe ijstijd te gaan maar dat is weer een ander verhaal. On topic, de invloed van de zon wordt onderschat en blijft vaak “onbelicht” in dit soort discussies. En dan heb ik het niet over de weersvoorspelling in de zomermaanden voor de strandgangers onder ons maar over de invloed van zonnestraling/zonneactiviteit. Dat bepaalt imho waar we naartoe gaan hier op aarde en of het hier structureel warmer of veel kouder wordt. Wat wij daaraan bijdragen zit hem hooguit in de afronding achter de komma.
Niets meer aan toe te voegen....

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: opwarming van de aarde

Bericht door JP » 01 dec 2018, 16:18

dvh schreef: 01 dec 2018, 07:57 Ik ga krentenbollen halen voor het te laat is.
Ik heb trek in negerzoenen !

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 19 dec 2018, 10:52

OK, 9(!) jaar oud filmpje, maar even helemaal kijken. Nog actueel? Interessant!


Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Arthur » 19 dec 2018, 11:09

Zo maar eens een filmpje van 10m afgekeken :) Zeker interessant, maar ik weet niet hoe ik dit moet duiden. We zijn nu idd 9 jaar verder en ik weet niet of wij de boosdoeners zijn of dat de natuur zn gang gaat. Je had toen, en je hebt nu, voor en tegenstanders van de klimaatverandering door toedoen van de mens. Ik ken deze man verder niet, hij is iig niet als de Messias binnen gehaald :) Maar goed, wat hij aan het einde zegt; zijn betoog valt niet binnen de parameters van de geldschieters... Dus best interssant maar verder kunnen we er niet veel mee?

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 19 dec 2018, 11:32

Tja, alsof Jezus door iedereen warm( +/- 2 graden Celsius warmer dan nu) werd onthaald toendertijd.:)

Wat we ermee kunnen...euh..dat we moeten denken dat macht(geld) corrumpeert en dat Tesla het tij(jammergenoeg) mee heeft.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Arthur » 19 dec 2018, 11:51

Tja, kennis maakt macht, maar geld maakt zeer zeker ook macht. Het is wat je voorgeschoteld krijgt en wat je wilt geloven (heb je je Jezus Christus weer :) ). Dus ja,wat kunnen we ermee. Man is een roepende in de woestijn en de stroming is momenteel gericht op de CO2 lobby, dan ben je goed bezig. Of het zo is? Ik weet het, oprecht, niet.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 19 dec 2018, 12:28

Dat klimaatverandering iets is:zeker, dat het veroorzaakt wordt door de mens en wat opwarming(if any) voor negatieve invloed kan hebben, weten wij niet.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: opwarming van de aarde

Bericht door DF-user-278 » 19 dec 2018, 13:45

Nou de recente uitspraken laten niets te wensen over, het wordt als waarheid aangenomen dat de mens of beter gezegd broeikasgassen in de atmosfeer deze opwarming veroorzaakt. En dat terwijl er nog 5 andere factoren zijn die van grote invloed zijn op deze temperatuurstijging. (o.a. Excentriciteit van de aardbaan en de precessie van de aarde)

Op de wereldwijde temperatuurstijging van de aarde sinds 1850 van 1,2 °C is de invloed van CO2 slechts 0,23 °C geweest. Constateringen zoals van Prof. Begemann worden onder het tapijt geschoven, want dat levert natuurlijk geen geld op. Verdienmodelletje wederom, what else is new.
Laatst gewijzigd door DF-user-278 op 19 dec 2018, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Niels » 19 dec 2018, 13:58

Tja..... ff omdenken. Iedereen kijkt alleen naar uitstoot maar onderhand is er (schijnbaar) in b.v Amsterdam al wel een oppervlakte ter grootte van 600 voetbal velden verdwenen. Behalve https://justdiggit.org hoor je nagenoeg niemand over groen voorziening, alleen maar over uitstoot. Dat maakt het voor mij ook minder geloofwaardig dat het alleen aan uitstoot ligt.

Niettemin stuurt de regering(en) er wel op. Het brengt natuurlijk ook wel erg veel geld op...

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: opwarming van de aarde

Bericht door PeterB » 19 dec 2018, 14:14

Stoppen met koters op de wereld zitten is effectiever dan "kijkmijeensgoedbezigzijnmethetmilieu" met Tesla, warmtepomp, zonnepanelen etc. maar vervolgens wel 2+ kinderen willen hebben.

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: opwarming van de aarde

Bericht door NSXRS » 19 dec 2018, 14:37

PeterB schreef: 19 dec 2018, 14:14 Stoppen met koters op de wereld zitten is effectiever dan "kijkmijeensgoedbezigzijnmethetmilieu" met Tesla, warmtepomp, zonnepanelen etc. maar vervolgens wel 2+ kinderen willen hebben.
Alleen geldt daarbij precies hetzelfde als met milieumaatregelen.. hier alles beperken en enorm duur maken terwijl ze in de rest van de wereld gewoon lekker door gaan... :?

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 19 dec 2018, 14:41

"There is way too many fucking people"

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: opwarming van de aarde

Bericht door NSXRS » 19 dec 2018, 14:46

Robin schreef: 19 dec 2018, 14:41 "There is way too many fucking people"
Ach, wij worden hier door het totaal onbetrouwbare en milieu doorgeslagen kabinet gefucked

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 19 dec 2018, 14:48

Alleen het kabinet? Brussel, Liberal Logic, George Soros, het is wel even wat groter hoor:)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Dennis Cavallino » 19 dec 2018, 16:32

Twee van de vele veroorzakers van de temperatuur op Aarde (met name het aardoppervlak en pal daarboven) zijn:
- Waterdamp
- Zonnekracht

Wetenschappers kunnen waterdamp maar moeilijk meten. Pas binnenkort kunnen ze waterdamp driedimensionaal meten, en wellicht ooit ook gaan voorspellen.

Zonnekracht kan wel enigszins enigszins gemeten worden en zelfs een klein beetje voorspeld. Zoals jullie afgelopen jaar wel hebben gemerkt was de zonkracht sterk. Ons huis warme beter op dan ooit door de zon. In de ochtenden had de zon al veel kracht. Dat viel mij echt op. Dat heeft niets met klimaatverandering te maken. Al scheelt schone lucht wel, want dan warmt de Aarde daar meer op.

Maar het zal je niet verbazen dat wetenschappers tot voor kort eigenlijk geen goede objectieve meetmethode voor zonkracht hadden, alleen voor de UV Index. Pas sinds 2017 (!) Kan de zonkracht in verhouding tot het klimaat worden gekwantificeerd!
https://m.phys.org/news/2017-03-sun-imp ... ified.html

Dus ik blijf nog even lekker realistisch en nuchter. Iedereen die overhaast beleid uitrolt op basis van die paar (gesponsorde-quasi-kut-)klimaatwetenschappers die het zogenaamd allemaal beter weten moeten ze afschieten.

Schone lucht is prima. Nadenken over onze overdreven mobiliteitsimpact ook.

Maar zodra je bossen onder water gaat zetten voor een stuwmeer / waterkrachtcentrale dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Evenals iedereen die zijn ogen sluit voor alle nadelige gevolgen van het elektrisch maken van vervoer én verwarming. Die druk op de schouders gaan we wel voelen en daar komen ook mooie oplossingen uit voort, maar tot nu toe wordt in Europa de (dag)mijnbouw vergroot voor méér steenkool en bruinkool. Hence de snelweg naar de Nürburgring die is omgelegd dit jaar voor het vergroten van de dagbouw (bruinkool) bij Mönchengladbach. En laten die kolencentrales nou vooral ook waterdamp uitstoten. Zie punt 1 in alinea 1 van deze post.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Dennis Cavallino » 19 dec 2018, 16:47

Arthur schreef: 01 dec 2018, 10:21
dvh schreef: 01 dec 2018, 07:56
Meteorieten
Keer een flinke en dan zijn we ook gewoon allemaal d00d.

We gaan er dus gewoon aan. Links of rechtsom. :coffee:
Dat heeft weinig met de opwarming van de aarde van doen, of niet? En, als dat gebeurt, wordt het wellicht weer veel kouder op aarde :)
Valt het je niet op dat klimaatgekkies en hun volgers in no-time over "klimaatverandering" zijn gaan praten ipv de "opwarming van de Aarde"?

Iets met 'als ik achteraf maar niet aangeklaagd word'.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Dennis Cavallino » 19 dec 2018, 16:50

En nog even mijn stokpaardje:
Zolang energiemaatschappijen reclame maken dat je mínder energie moet verbruiken moet je je goed realiseren dat ze een heel andere agenda hebben dan je zou verwachten.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7951
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: opwarming van de aarde

Bericht door MParallel » 19 dec 2018, 18:12

...
Luco schreef: 29 nov 2018, 19:53 Ik heb het al eerder gezegd en het klinkt hard, maar stoppen met ontwikkelingshulp en voedselhulp, we houden dit in stand terwijl er gewoon teveel mensen zijn.
Paar jaar geen voedselhulp meer geven en er zijn minder mensen en er is minder voedsel nodig en dus ook minder productie, minder uitstoot enz enz.
Dan niet alleen de mensen in Afrika, etc, maar ook iedereen met meeste gekke ziektes. Dus waar ook ter wereld. De mens heeft de hele natuurlijke selectie om zeep geholpen en maakt niet uit hoe slecht je leven is, alles en iedereen moet kostte wat het kost in leven worden gehouden.

Die mensen die nu afhankelijk zijn van ontwikkelings-/voedselhulp kunnen ook niks aan doen dat ze ergens in Afrika-ish geboren zijn waar geen korrel graan te halen is.

Dan kun je net zo goed een paar continenten plat nuken.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: opwarming van de aarde

Bericht door alt » 19 dec 2018, 18:26

Over 20 jaren hebben geen gas nodig, als ik het zo lees in de media.
Het is in Nederland dan zo warm dat de kokosnoten uit de bomen vallen.
Dan is de btw-verhoging ook opgelost, gratis eten, vooral voor de kokosnooteters uit Afrika die dan in Nederland zijn gaan wonen.
Dan eten wij geen spruitjes meer, kokosnoten.
Jammer dat ik dat niet meer mee kan maken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bokkepoot, Bram, ErikS, Estoque, Jaws, mark123, matthyssie, RS-Ron, Sabberjoch, SlowCo, vester86, Wout309t en 150 gasten