Het grote 'DF racefiets' topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
la_fusion
Berichten: 324
Lid geworden op: 26 sep 2015, 21:53

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door la_fusion » 16 nov 2018, 09:20

Wel mooi hoe ze nu die sprint knoppen hebben bedacht en kunnen integreren, dat was eerder natuurlijk niet echt een optie met de standaard kabels. Nu nog digitaal remmen ;)

Gebruikersavatar
jspr
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 jun 2014, 15:30
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door jspr » 16 nov 2018, 11:33

la_fusion schreef: 16 nov 2018, 09:20 Wel mooi hoe ze nu die sprint knoppen hebben bedacht en kunnen integreren, dat was eerder natuurlijk niet echt een optie met de standaard kabels. Nu nog digitaal remmen ;)
Ik fiets al 5 jaar met Di2 en wil nu echt niks anders, en met deze upgrade naar R850 Di2 wordt de Di2 alleen nog maar toffer.
Verbeterde synchro shift, knoppen op de hoods om schermen mee te wisselen of andere zaken, met de wifi D-fly unit kan ik de Di2 via de telefoon instellen, sprint knoppen, etc.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door MartijnGizmo » 21 nov 2018, 12:56

Erg fraaie fiets, kleurstelling blijft ook gaaf!

Ik ben zelf een nieuwe winterfiets in elkaar aan het knutselen. Stalen frame (Surly Straggler), 700x50 banden, naafversnelling en hydraulische schijfremmen. Merendeel van m'n bestellingen is al binnen, zal wat meer tekst + plaatjes posten als ik binnenkort een beetje meer tijd heb.

Rocketmonkey
Berichten: 301
Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Rocketmonkey » 21 nov 2018, 14:56

Tof, nog een Surly! Ik heb er ook 2, een racer (zie p90 van dit topic) en een baggervreter (zie MTB topic) :)

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door MartijnGizmo » 21 nov 2018, 19:50

Ah, die vond ik toen al gaaf zie ik. Mooi merk ook, daarom besloten mezelf zoiets te gunnen.

Rocketmonkey
Berichten: 301
Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Rocketmonkey » 22 nov 2018, 11:22

MartijnGizmo schreef: 21 nov 2018, 19:50 Ah, die vond ik toen al gaaf zie ik. Mooi merk ook, daarom besloten mezelf zoiets te gunnen.
Oh verrek ja :) Ik vind het ook een mooi merk, lekker no-nonsense en helemaal naar je eigen smaak op te bouwen. Liever een stijlvol stalen ros dan een carbon confectiefiets :) Post tzt ff wat progressie-pix als je wilt, ben benieuwd!

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door WJ » 22 nov 2018, 12:00

Mensen hier ervaring met een Giant Anyroad?
http://link.marktplaats.nl/m1346383830? ... nt=app_ios

Is dat wat? Of andere merken/types waar ik naar kan kijken. Wil een beetje een alleskunner, naar de sportschool, stukje fietsen op asfalt, stukje offroad, etc. Woon nu rand zeeland ondehand naast een offroad trail, wielrenners rijden bijna dagelijks door de voortuin en sportschool zit op 5min afstand fietsen dus ik denk, laat ik eens gezonder gaan doen. :D

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Gijzert » 25 nov 2018, 20:19

https://www.specialized.com/us/en/new-diverge

Dit kan een alternatief zijn.

Gebruikersavatar
jspr
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 jun 2014, 15:30
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door jspr » 17 dec 2018, 12:51

Inmiddels is de Aria binnen en heb ik al een eerste rit gemaakt :blink:
Z.s.m. wil ik de post-aankoop bikefit doen omdat de zadel positie nog niet echt optimaal is (de zadelpositie op de foto was na het ophalen van de fiets), maar voor de rest super.

De sprint knoppen als klim knoppen zijn echt fijn en reageren super goed, echter moet ik me nog verdiepen inde 3 verschillende syncro shift mogelijkheden.

Afbeelding

Tofste feature tot nu toe: Sprint shifters als klim knoppen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2229
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Stefan R » 17 dec 2018, 18:41

Welk zadel heb jij erop zitten? Is een andere dan ik heb, is dit toevallig nog een 2018 model?

Gebruikersavatar
jspr
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 jun 2014, 15:30
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door jspr » 17 dec 2018, 20:57

Dat is een Specialized Power Pro saddle, voor mij geen ander zadel meer dan die.

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 822
Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
Auto: BMW M135i

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Jesper » 18 dec 2018, 12:41

Mooie fiets!

Hier twee weken geleden enkelbanden afgescheurd doordat ik de trap van wat dichterbij wilde zien. Hopelijk kan ik deze week weer voorzichtig wat tacx km's maken :sealed:

Gebruikersavatar
jspr
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 jun 2014, 15:30
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door jspr » 18 dec 2018, 14:22

auw... doe maar rustig aan omdat je anders veel langer moet wachten om weer te kunnen fietsen.

Gebruikersavatar
///Michel
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 mar 2012, 17:50
Locatie: Zeeland

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door ///Michel » 28 dec 2018, 16:08

Hallo DF'ers, ik heb een Giant TCR Advanced SL2 die ik wil gaan verkopen. Herinnerde me dit topic, dacht wellicht is er hier iemand in geintresserd. Heb hem nieuw gekocht in juni vorig jaar, en heb er toch wel zo'n 200 km op gefietst....ligt niet aan de fiets overigens.

Hij is dus eigenlijk gewoon nieuw, geen krasje niks. Frame is maat L. Zadelhoogte weet ik niet uit mijn hoofd maar er is niet veel af van de zadelpen. Tevens zit er nog een setje spacers bij om de zadelhoogte wat te kunnen finetunen. Fiets en specs. is precies zoals op onderstaande link m.u.v. het zadel, dat is nu een fizik en de banden zijn vervangen voor Continental GP 4000S II.

https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-a ... -sl-2-2017

Mocht ik er de komende dagen tijd voor hebben zal ik hem ook in het te koop deel zetten met wat foto's en afmetingen.

Mvg, Michel

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Gijzert » 05 jan 2019, 08:00

Nog liefhebbers van veldrijden hier?

Gebruikersavatar
jspr
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 jun 2014, 15:30
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door jspr » 05 jan 2019, 09:15

met het rubber door de blubber bedoel je?

Martijn_H
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 feb 2006, 15:04
Locatie: Utrecht

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Martijn_H » 05 jan 2019, 09:57

Veldrijden heb ik nooit begrepen. Pak dan een MTB, daarmee kun je ook het bos is. Wat Van der Poel dit seizoen doet, vind ik wel gaaf.

k33z
Berichten: 2681
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door k33z » 05 jan 2019, 12:36

Ja, groot liefhebber hier! Rij ook veel liever op een CX dsn op een MTB.

Natuurlijk is een MTB veel en vee beter als het ruwer wordt, maar voor wat ik doe is een CX heerlijk. Rij er prima mee op de weg, eenvoudige gravel paden zijn heerlijk en zelfs op single tracks nog te doen.

Een MTB kan ik eigenlijk alleen plezier aan beleven op echte MTB parcours en alles daarbuiten heb ik geen plezier op een MTB.

Overweeg momenteel een nieuwe CX / gravel racer.

Iemand interesse in een Focus Marea CX cyclocrosser? Carbon, cantilever remmen.

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Gijzert » 06 jan 2019, 19:59

Vandaag voor het eerst op een cyclocrosser gezeten. Er was een wedstrijd bij ons hoofdkantoor dus meegedaan in de fun klasse. Echt wel even wennen. In een half uurtje je helemaal leeg fietsen zit niet in mijn systeem merk ik. Wel erg gaaf om te doen.

Gebruikersavatar
jspr
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 jun 2014, 15:30
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door jspr » 10 jan 2019, 14:27

Zijn er foto's van het evenement Gijs?

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Gijzert » 14 jan 2019, 22:45

Wel op Facebook ergens op de specialized site.

Gebruikersavatar
jspr
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 jun 2014, 15:30
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door jspr » 16 jan 2019, 11:19

Ik kon het niet laten... 2 nieuwe Attaquer petjes en 4 paar sokken (gezien ik mijn fiets sokken ook draag naar kantoor en in de gym :mrgreen: )

Afbeelding

Vanmiddag heb ik de post-aankoop bikefit voor mijn Bianchi Aria, ben benieuwd :blink:

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Gijzert » 17 jan 2019, 22:14

Veel aangepast?

Gebruikersavatar
jspr
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 jun 2014, 15:30
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door jspr » 18 jan 2019, 08:54

Uiteindelijk zijn er enkel wat kleine aanpassingen gedaan gebaseerd op de waarden van de 3D metingen, zadel druk meting, kennis van expert en natuurlijk mijn gevoel.
Vanuit huis ben ik naar de studio gereden voor een goede warmup zodat ik goed de verschillen zou voelen omdat het uiteindelijk maar een moment opname is, en dat heeft ook goed geholpen.

Wel grappig, ik dacht dat ik "naar voren zakte/schoof" op het zadel en dat het zadel naar voren moest, maar uiteindelijk met 0,5 Cm spacer onder het stuur en het zadel naar achteren was dat opgelost. Het is meestal een combinatie van 2-3 punten waar een kleine aanpassing gedaan moet worden om zo de gehele zit te verbeteren.

Afbeelding

Ik heb nu 4 weken de tijd om te zien of alles goed is en mocht er nog iets aangepast worden kan ik dat gratis laten aanpassen :blink:

Zo´n Wahoo Kickr is echt super vet trouwens, voelt super solide aan tijdens het op en afstappen (zwabbert niet), en je kunt er heel veel weerstand op kwijt! Die Kickr climb is ook leuk trouwens voor als je het geld er voor hebt.

la_fusion
Berichten: 324
Lid geworden op: 26 sep 2015, 21:53

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door la_fusion » 18 jan 2019, 09:21

Is dat niet met de meeste speeltjes.. leuk als je het geld er voor over hebt? :P

Ik heb recent ook een kleine aanpassing aan mijn fiets gedaan op aanraden van een clubgenoot(voormalig prof). Die gaf aan dat mijn zadel te laag stond. Dat had ik ook wel al iets van gemerkt maar doordat ik een 'nieuwe' Tacx fiets had en relatief weinig buiten had gefietst dacht ik dat het aan het verschil van de fietsen lag. Toen ik echter eens goed ging kijken zag ik dat mijn zadel toch zo'n 1,5 cm lager stond. Zeg maar van de t van Giant op de zadelpen, gezakt naar de n.

Blijkbaar toch een paar klappen op het zadel gemaakt die daar voor gezorgd hebben. Die had ik wel al gevoeld maar dacht dat het zadel nog goed stond. Ook nog een rit met 20 km kasseien gehad dus dat heeft ook niet geholpen. Nu dus weer omhoog en dat fietst toch wel echt stukken beter!

Komend weekend is het gelukkig weer droog dus dan is het weer een stuk fijner fietsen dan vorige week.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jerico_NL, Kasteel, vester86 en 152 gasten