Programmeren met Bimmercode

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1917
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: Programmeren met Bimmercode

Bericht door Erik » 12 dec 2018, 21:10

Arthur schreef: 12 dec 2018, 21:00 En wie gaat/moet straks de schuld krijgen?
Iedereen! Behalve Theo natuurlijk :bag:

Theo, doe het niet, ga naar een fatsoenlijke tuner die voor je flashed, Mark Verhoeven kan vanaf begin 2019 mappen (op maat, ECUtek).
En dan heb je nog BHT die pakken ook onderstel e.d. aan (indien gewenst).
Of Mosselmann, ook geen onbekende.

bijv BHT heeft een beroepsaansprakelijkheid verzekering, beter dan niets lijkt me.

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: Programmeren met Bimmercode

Bericht door theo300pk+ » 12 dec 2018, 22:50

Dank voor de zinvolle reacties.
Het is uiteraard niet de bedoeling dat ik persoonlijk ga flashen, maar dat wil overlaten aan iemand met ervaring.
Het gaat om mogelijk kleine aanpassingen in de ecu. De motor levert op dit moment ca. 430-440 pk zonder OBD Tuning. OBD tuning wil ik ook niet. De motor trekt als een beer en draait zijdezacht. En de mogelijke vermogenswinst vind ik te weinig voor alle moeite en kosten.

Omdat de ecu van de motor niet OBD is getuned zijn de brandstof velden niet aangepast.
Daarom wil ik met een geschikte tool uitlezen wat de AFR waarden zijn bij vollast met dit vermogen.
Wanneer deze mogelijk - te - arm zijn, wil ik alleen de brandstof velden uit overwegingen van veiligheid laten aanpassen.

Bovendien kan je met de tools ook andere interessante functies aanpassen en waarden van sensoren uitlezen. Besturing van exhaust flap, instelling M-performance power display calibreren naar nieuwe waarden pk en nm, uitlezen sensor values van o.m. koelwater, intake pressure, olie temperatuur, inlet temperatuur, engine load, vrijgeven v-max, engine power en torque en waar het me primair om gaat de AFR. En nog talloze andere waarden ....

BMW heeft de M-performance drive analyzer die in ieder de verschillende waarden van de ecu uitleest, maar waarvan me niet duidelijk is of je hiermee ook kan flashen. Bovendien kost deze ca. 170 euro.
Imo te duur.
Inmiddels zijn er in dit topic twee alternatieven voorbij gekomen die veel goedkoper zijn. Daarom wil ik weten of met deze ook de B58 geflashed kan worden.

Uiteraard zijn diverse tuning bedrijven hiertoe in staat. Mosselmann is genoemd, BHT ken ik niet.
Inmiddels zijn er - buiten BR - meerdere andere bedrijven bij gekomen die OBD-tuning voor de B58 leveren. Met name in BE, DE en UK (en US). In NL is Carly met meer dan 40 jaar ervaring voor BMW Motorsport GMBH de enige serieuze optie.
Het gaat me niet alleen om het feit dat een bedrijf OBD voor mijn motor aanbiedt maar ervaring heeft en bij voorkeur meerdere B58 OBD heeft getuned. Ik heb begrepen dat in principe ieder bedrijf zich een tuning bedrijf kan noemen omdat deze kan putten uit 4 of 5 aanbieders van software voor de B58.
Wat voor Carly (in Leiden) spreekt is het feit dat deze met de orginele BMW software werkt. Is alleen duur.

Omdat het mij gaat om mogelijk een relatief eenvoudige flash, kan ik me voorstellen dat de serieuze OBD tuning bedrijven daarop wachten. Daarom ben ik op zoek naar een specialist in flashen (en OBD-tuning) die dit voor mij uit kan voeren zonder mij meteen een volledige OBD tuning wil slijten.
Wie weet juiste adressen?

De 240 rijdt nu met een Ohlins road & track onderstel met front caster bushing kit, rear subframe & differential mounting insert kit.
Dit in combinatie met verlaging en smalle spacers hebben de wegligging totaal veranderd. Het sturen met de auto is een openbaring en echt een feest geworden. Met het OEM had ik doorlopend twijfels of ik de auto zou houden of wegdoen; zo M-onwaardig.
Volgens Leo van Madeno zit ik nu qua maximum potentieel op 60%. Echter qua kosten zit ik op minder dan 60% als ik voor de volle 100% wil gaan. De laatste stappen gaan relatief duur worden. Dus daar mote ik nog over nadenken.
Het is in ieder geval nu niet meer nodig om voor een M2, M3/4 te gaan; aldus Leo.
Het laatste wat ik nog zou willen toevoegen is een LSD. OS-Gilken of Drexler. Dit voegt nog extra toe onder extremer rijgedrag. Dus slechts voor incidentele momenten en is wel relatief duur.

Enfin, met een eventuele flash wil ik het aanpassings traject voorlopig even afronden.
En eerst lekker gaan rijden.

Theo

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Programmeren met Bimmercode

Bericht door Bram » 12 dec 2018, 22:56

Je kan ook gewoon tevreden zijn met wat je hebt in plaats van je weer in een ongewis avontuur te storten. En anders gewoon naar Mark Verhoeven. Die ken je, die verkoopt nooit onzin.

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: Programmeren met Bimmercode

Bericht door theo300pk+ » 12 dec 2018, 23:02

theo300pk+ schreef: 12 dec 2018, 22:50 Dank voor de zinvolle reacties.
Het is uiteraard niet de bedoeling dat ik persoonlijk ga flashen, maar dat wil overlaten aan iemand met ervaring.
Het gaat om mogelijk kleine aanpassingen in de ecu. De motor levert op dit moment ca. 430-440 pk zonder OBD Tuning. OBD tuning wil ik ook niet. De motor trekt als een beer en draait zijdezacht. En de mogelijke vermogenswinst vind ik te weinig voor alle moeite en kosten.

Omdat de ecu van de motor niet OBD is getuned zijn de brandstof velden niet aangepast.
Daarom wil ik met een geschikte tool uitlezen wat de AFR waarden zijn bij vollast met dit vermogen.
Wanneer deze mogelijk - te - arm zijn, wil ik alleen de brandstof velden uit overwegingen van veiligheid laten aanpassen.

Bovendien kan je met de tools ook andere interessante functies aanpassen en waarden van sensoren uitlezen. Besturing van exhaust flap, instelling M-performance power display calibreren naar nieuwe waarden pk en nm, uitlezen sensor values van o.m. koelwater, intake pressure, olie temperatuur, inlet temperatuur, engine load, vrijgeven v-max, engine power en torque en waar het me primair om gaat de AFR. En nog talloze andere waarden ....

BMW heeft de M-performance drive analyzer die in ieder de verschillende waarden van de ecu uitleest, maar waarvan me niet duidelijk is of je hiermee ook kan flashen. Bovendien kost deze ca. 170 euro.
Imo te duur.
Inmiddels zijn er in dit topic twee alternatieven voorbij gekomen die veel goedkoper zijn. Daarom wil ik weten of met deze ook de B58 geflashed kan worden.

Uiteraard zijn diverse tuning bedrijven hiertoe in staat. Mosselmann is genoemd, BHT ken ik niet.
Inmiddels zijn er - buiten BR - meerdere andere bedrijven bij gekomen die OBD-tuning voor de B58 leveren. Met name in BE, DE en UK (en US). In NL is Carly met meer dan 40 jaar ervaring voor BMW Motorsport GMBH de enige serieuze optie.
Het gaat me niet alleen om het feit dat een bedrijf OBD voor mijn motor aanbiedt maar ervaring heeft en bij voorkeur meerdere B58 OBD heeft getuned. Ik heb begrepen dat in principe ieder bedrijf zich een tuning bedrijf kan noemen omdat deze kan putten uit 4 of 5 aanbieders van software voor de B58.
Wat voor Carly (in Leiden) spreekt is het feit dat deze met de orginele BMW software werkt. Is alleen duur.

Omdat het mij gaat om mogelijk een relatief eenvoudige flash, kan ik me voorstellen dat de serieuze OBD tuning bedrijven NIET daarop wachten. Daarom ben ik op zoek naar een specialist in flashen (en OBD-tuning) die dit voor mij uit kan voeren zonder mij meteen een volledige OBD tuning wil slijten.
Wie weet juiste adressen?

De 240 rijdt nu met een Ohlins road & track onderstel met front caster bushing kit, rear subframe & differential mounting insert kit.
Dit in combinatie met verlaging en smalle spacers hebben de wegligging totaal veranderd. Het sturen met de auto is een openbaring en echt een feest geworden. Met het OEM had ik doorlopend twijfels of ik de auto zou houden of wegdoen; zo M-onwaardig.
Volgens Leo van Madeno zit ik nu qua maximum potentieel op 60%. Echter qua kosten zit ik op minder dan 60% als ik voor de volle 100% wil gaan. De laatste stappen gaan relatief duur worden. Dus daar mote ik nog over nadenken.
Het is in ieder geval nu niet meer nodig om voor een M2, M3/4 te gaan; aldus Leo.
Het laatste wat ik nog zou willen toevoegen is een LSD. OS-Gilken of Drexler. Dit voegt nog extra toe onder extremer rijgedrag. Dus slechts voor incidentele momenten en is wel relatief duur.

Enfin, met een eventuele flash wil ik het aanpassings traject voorlopig even afronden.
En eerst lekker gaan rijden.

Theo

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Programmeren met Bimmercode

Bericht door WJ » 12 dec 2018, 23:13

Subscribed! :mrgreen:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Programmeren met Bimmercode

Bericht door ///Joost » 13 dec 2018, 11:01

Afbeelding

Thomas H
Berichten: 683
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45

Re: Programmeren met Bimmercode

Bericht door Thomas H » 14 dec 2018, 12:30

Gelet op de onderdelen die op je BMW zitten, zit er al een hoop geld in. Is dat het risico waard om voor een procent van de investeringen zelf te gaan experimenteren met de afstelling van je motor? Alleen al bij de afweging tijd-kosten is uitbesteden toch vele male efficiënter (en effectiever?). Zolang een tuner betaald wordt en het voor hem mogelijk is om te doen zullen ze de aanpassingen naar jou wens verrichten lijkt me.
Gelet op je eerdere ervaringen kan dit een hoop hoofdpijn besparen mijns inziens.

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: Programmeren met Bimmercode

Bericht door Sjoerd » 14 dec 2018, 16:06

Theo,

met een sper moet je leren rijden. Dan ga je hem zo waarderen dat je je gaat afvragen waarom je eerst met onderstel en dan met het sper aan de gang bent gegaan. Het helpt ook in extreme situaties maar juist in alledaagse situaties. Uiteindelijk is die bedoeld voor meer grip. En dat krijg je.

Kijk voor tuning eens bij G-Power in Duitsland.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Programmeren met Bimmercode

Bericht door Riceaux » 14 dec 2018, 18:52

Sper alleen in extreme momenten? Lol, geef in de eerste de beste bocht gas na het installeren van zo’n ding en je merkt direct het verschil.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1917
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: Programmeren met Bimmercode

Bericht door Erik » 14 dec 2018, 22:29

ik rijd sinds 2006 rond met sperren in subaru's en nu sinds 2013 in M's en wil NOOIT meer zonder.
Het is gvd een schande dat de wieldoppenbrigade (Henk en Ingrid) op de knaken let, anders had het std op elke rwd auto ingezeten hoor ;-)

Theo, spreek met Mark V.
En koop daarna een ///M.
Hoe meer jij hier meldt dat het alleen een flash wordt hoe groter de kans is dat jij er een nieuw gebouwd blok in gaat hangen :kikker:
Met een M bestaat die kans natuurlijk ook, maar is de basis wel veel beter!
En dat weet je zelf ook :mrgreen: :mrgreen:

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: Programmeren met Bimmercode

Bericht door theo300pk+ » 14 dec 2018, 22:48

Er twee zaken die nog afgerond moeten worden. De mapping van de ecu moet OBD gecheckt worden en zonodig worden bijgesteld.
Wat ik zie is dat tuners volledige OBD tuning aan. En ik vertrouw niet iedere tuner mijn auto toe; tuner moet wel aantoonbare ervaring hebben. Het B58 blok is voor de meesten ook nieuw om OBD te tunen.
G-Power in DE is een gerenommeerd bedrijf die zijn sporen al heeft verdiend. Echter voor de B58 biedt deze alleen een zgn Box aan. Dus geen OBD. Ik heb daar inderdaad al geinformeerd. Mosselmann ook geen OBD voor B58.

Met de rigoreuze aanpassingen aan het onderstel is de mechanische grip enorm toegenomen. Auto ligt lager (en iets breder), Ohlins dempers en veren volgen in- en uitslag van wielen onafgebroken, bushings rear subframe en andere cruciale plekken vervangen door stijvere waardoor wiel geometrie onder belasting minimaal veranderd, Leo heeft onderstel super uitgelijnd, stabiel in rechte lijn en in bochten gretig insturen.
Onder droge omstandigheden en onder vollast in 80-90% geen verlies aan tractie. En geen snappy reacties in de aandrijflijn aan de achterkant.
Waar ik met het OEM onderstel uit een langzame bocht slechts kwispelend kon accelereren, nu gaat dan volgas in een rechte streep.

Met uitzondering bij uiteraard nat vochtig weer. Dan wordt koppel al snel te veel met een zijde doorslaand aangedreven wiel.
Niet dat de reactie van de shell nu verontrustend is, maar ik moet wel van het gas af dan wel minderen.
Dat zal met een LSD niet meer nodig zijn.
Idem dito bij een minder wegdek en met bumps en crests. Daar is vol op het gas ook niet mogelijk.

Ik neem zonder meer aan dat je met een LSD onder de meeste omstandigheden merkbaar grip hebt.
Optimaal zal het niet zijn, omdat de OEM bushings van voor- en achterwiel ophanging en subframe te veel flex hebben. De OEM schokbrekers zijn qua ontwerp en structurele sterkte inferieur aan de Ohlins. Tijdens het rijden blijft de output in de wielgeometrie daardoor sterk afwijken van én de input aan het stuur én de wielgeometrie zonder belasting.
Koppel wordt inderdaad wel naar het wiel met de aandrijving geleid, maar de grip van dat wiel is verre van optimaal.
En de voorwielen blijven ook met LSD huilen met de pet op.

Blijft echter evident dat een LSD voor een 100% grip van de aangedreven wielen onontbeerlijk is. En met de huidige aanpassingen aan het onderstel denk ik dat de meerwaarde nog eens extra groot kan zijn als de kers op de taart.

Wat je bedoelt het met LSD leren rijden begrijp ik niet helemaal. Ik kan me er iets bij voorstellen dat je rekening moet houden dat als je met de LSD toch nog je grip verliest dat dan de achterkant helemaal gaat ................

Als laatste worden de OEM remblokken vervangen door Endless blokken. De OEM blokken voldoen helemaal niet. Op de ring is na enkele keren zware belasting de bite en remkracht sterk afgenomen. Met staal gevlochten remleidingen en andere remolie moet dat verholpen zijn.
Schijven zijn groot genoeg.

Laatste aanpassingen zijn wel prijzig.
Bovendien gaat de technologie zo ontzettend hard als ik kijk naar wat op de nieuwe 3 wordt aangeboden, dat de aanpassingen aan mijn auto al weer snel verouderd zijn.
Maar dat is het probleem wat je hebt als je sowieso een (nieuwe) auto koopt. Met een opvolger die na twee jaar komt loop je al weer achter de feiten aan. En dat probleem is nog eens pregnanter als je denkt met een nieuwe Mclaren 675LT het summum plus ultra gekocht te hebben en binnen no time komt de 720 uit die alles beter, makkelijker en sneller kan ........

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: Programmeren met Bimmercode

Bericht door theo300pk+ » 14 dec 2018, 22:55

Erik schreef: 14 dec 2018, 22:29 ik rijd sinds 2006 rond met sperren in subaru's en nu sinds 2013 in M's en wil NOOIT meer zonder.
Het is gvd een schande dat de wieldoppenbrigade (Henk en Ingrid) op de knaken let, anders had het std op elke rwd auto ingezeten hoor ;-)

Theo, spreek met Mark V.
En koop daarna een ///M.
Hoe meer jij hier meldt dat het alleen een flash wordt hoe groter de kans is dat jij er een nieuw gebouwd blok in gaat hangen :kikker:
Met een M bestaat die kans natuurlijk ook, maar is de basis wel veel beter!
En dat weet je zelf ook :mrgreen: :mrgreen:
De M240i is ook geen echte M. Alleen de M-badge er op gelepeld, maar technisch is er niets M.
Dat verklaart ook het prijsverschil tussen de 240 en de - echte - M2.

Het verbaast me dat je met Mark V. op de proppen komt.
Subaru inderdaad ja.
Maar BMW?
Wat doet Mark met BMW?
Heb jij ervaring met Mark met je BMW?

Theo

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Programmeren met Bimmercode

Bericht door Bram » 14 dec 2018, 22:58

Nou, Mark is ooit begonnen met het bouwen van motoren bij Hartge meen ik. Dus die zal best iets voor jou kunnen betekenen.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1917
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: Programmeren met Bimmercode

Bericht door Erik » 15 dec 2018, 00:03

EcuTEK komt met de mogelijkheid een hele serie BMW motoren te mappen, Mark zal dat doen op dezelfde wijze als dat hij jarenlang Subaru, Mitsubishi en Nissan (GTR) heeft gedaan. Met andere woorden, elke mod die je doet kan op maat gemapt worden. Dat moet je aanspreken. Ik wil bijv Akra Downpipes (rest heb ik al), custom compressorwielen (zelfde doorsnede, billet, dus niet die pure of mosselmann dingen) in de turbo's, en eventuri inlaten. Dat kan hij dan prima mappen. Ook zal hij bijv de flexfuel sensor beter kunnen gaan benutten. En je bak aanpakken (zal even duren voordat ecutek daarmee in de weer gaat). Uiteindelijk heb je toegang tot de ecu dus kun je ook al het bimmercoden doen. Eerste wat ik laat coden is trouwens die achterlijke koudstart. Man man man man. Wat zullen onze buren blij met Mark zijn ;-)

De S55 motor is trouwens prima basis om ver over de 700pk te geraken, er rijden er al een aantal rond. Dat bedoelde ik met "je wilt een M" waarbij de ///M dan een echte ///M is en niet de M van Marketing.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Programmeren met Bimmercode

Bericht door veejay » 15 dec 2018, 00:13

Leuk weer wat over Mark te horen. ik meen dat zijn website ems-tuning al bijna 20 jaar under construction is. Ik zou hem mijn auto wel toevertrouwen.

Gebruikersavatar
Artosevo
Berichten: 334
Lid geworden op: 18 jul 2007, 19:29

Re: Programmeren met Bimmercode

Bericht door Artosevo » 15 dec 2018, 08:00

Goh, die Mark joh. Ik heb in het verleden al diverse Subaru's en Evo's laten mappen door hem, altijd naar volle tevredenheid. Mijn Evo V RS is ook door hem gedaan, ik zal hem eens mailen voor m'n M2C.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1917
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: Programmeren met Bimmercode

Bericht door Erik » 15 dec 2018, 13:05

Ik was ook aangenaam verrast dat hij BMW binnenkort in 2019 kan gaan doen.
Ben in bovenstaande lijstje vergeten te melden dat hij ook Ford (Focus . RS bijv) doet.
Bij Mark weet je dat het goed zit, hij zit ook al eer 30 jaar in de motoren en idd begonnen bij Hartge.
Denk dat hij het nog druk gaat krijgen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Programmeren met Bimmercode

Bericht door veejay » 15 dec 2018, 13:46

Ik heb bog ergens een flimpje uit 1998 ofzo waar hij met zijn Subaru achter sabine schmitz in de M5 reed, maar telkens moest inhouden.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1917
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: Programmeren met Bimmercode

Bericht door Erik » 15 dec 2018, 14:21

Dat filmpje ken ik ook :)

Online
ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Programmeren met Bimmercode

Bericht door ErikS » 15 dec 2018, 20:42

Auke M535i schreef: 12 dec 2018, 20:47 Doe maar niet Theo...
Jawel, wel doen!
Theo, proberen!!!

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: Programmeren met Bimmercode

Bericht door theo300pk+ » 15 dec 2018, 20:56

Erik schreef: 15 dec 2018, 00:03 EcuTEK komt met de mogelijkheid een hele serie BMW motoren te mappen, Mark zal dat doen op dezelfde wijze als dat hij jarenlang Subaru, Mitsubishi en Nissan (GTR) heeft gedaan. Met andere woorden, elke mod die je doet kan op maat gemapt worden. Dat moet je aanspreken. Ik wil bijv Akra Downpipes (rest heb ik al), custom compressorwielen (zelfde doorsnede, billet, dus niet die pure of mosselmann dingen) in de turbo's, en eventuri inlaten. Dat kan hij dan prima mappen. Ook zal hij bijv de flexfuel sensor beter kunnen gaan benutten. En je bak aanpakken (zal even duren voordat ecutek daarmee in de weer gaat). Uiteindelijk heb je toegang tot de ecu dus kun je ook al het bimmercoden doen. Eerste wat ik laat coden is trouwens die achterlijke koudstart. Man man man man. Wat zullen onze buren blij met Mark zijn ;-)

De S55 motor is trouwens prima basis om ver over de 700pk te geraken, er rijden er al een aantal rond. Dat bedoelde ik met "je wilt een M" waarbij de ///M dan een echte ///M is en niet de M van Marketing.
Dank je voor je advies Erik.
Mark is zeer deskundig en betrouwbaar.
Ik ga bij hem informeren.
Enige waar ik tegenop zie zijn weer die ellenlange reizen met OV. Twee keer trein overstappen en een uur in de boemelbus. :?

Als ik met Mark verder ga, laat ik je weten.
Hoop niet dat mijn verhalen dan weer worden getrakteerd op :hammer:
:wink:

Theo

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1917
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: Programmeren met Bimmercode

Bericht door Erik » 15 dec 2018, 22:17

Succes Theo!
Ik ga volgend jaar aan de slag als de M uit de garantie is en er een andere daily driver staat.
Grtz

Gebruikersavatar
Auke M535i
Berichten: 1349
Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Programmeren met Bimmercode

Bericht door Auke M535i » 15 dec 2018, 22:24

Iemand die Mark al getipt en gewaarschuwd? :-)

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: Programmeren met Bimmercode

Bericht door theo300pk+ » 16 dec 2018, 00:16

Auke M535i schreef: 15 dec 2018, 22:24 Iemand die Mark al getipt en gewaarschuwd? :-)
:lol: :clap:

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Programmeren met Bimmercode

Bericht door Robin » 16 dec 2018, 09:55

LOL

Mark heeft heel lang geleden(2001) mijn toenmalige 210pk Audi S3 naar een mooie 270pk en 400(?) Nm gebracht, de Ibiza van André tegelijkertijd. Op de terugweg tussensprints wie sneller was etc. Ibi liep ook door!

Door een fabricagefout in mijn blok bleef die niet lang in leven(half jaar) PON wijtte het aan de chiptuning en toen opeens reed ik BMW:)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Berrie, bleu_dust, HarryC en 139 gasten