[FWP] Arctic Challenge 2020 - Wat zouden jullie meenemen?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

[FWP] Arctic Challenge 2020 - Wat zouden jullie meenemen?

Bericht door Estoque » 11 dec 2018, 10:29

Ik heb een tijdje naar een 'First World Problem'-forumgedeelte gezocht om dit topic onder te gooien, maar gezien die niet bestaat (of dit hele forum er misschien wel onder valt) heb ik het maar in het Algemene gedeelte gezet, vanwege de views en de hogere kans dat jullie het daadwerkelijk lezen en hopelijk moeite willen doen om mee te denken in het volgende proces.

Reden van dit topic:
Gisteravond zaten wij als gezin bij elkaar (mijn daadwerkelijke gezin, niet iedereen die dit leest, dus geen paniek! je wordt niet buitengesloten of gepest zoals vroeger, relax!) Waar mijn vader begon over het feit dat hij eigenlijk wel mee zou willen doen aan een soort Winter-carbagerun, maar dan iets serieuzer. We hebben het er al vaker over gehad dat het ons leuk leek om dat samen te doen (Hem en ik) en zodoende waren we aan het zoeken naar wat leuke winterrally zou kunnen zijn.

De Winter-carbagerun heb ik ooit 1x eerder verreden in een Omega A 2.4 met mijn broer, super gaaf en echt 3 dagen volle bak sneeuwdriften was een serieuze leuke vakantie. Iets waarvan mijn vader toen als zei dat hij het ook een keer wou doen. We hebben nog even gekeken naar de Carbagerun, maar eigenlijk ben ik wel een beetje klaar met die organisatie (of eigenlijk het gebrek eraan) na 5 deelnames, dus een alternatief werd gezocht. (Het feit dat ik tegenwoordig fulltime werk en geen student meer ben, helpt ook in het budget-aspect van het kiezen van een reis)

Mijn vader was onlangs benaderd door een team dat mee doet aan de Arctic Challenge 2019 om te sponsoren, en dus even gekeken wat dat inhield en besloten dat het, op een paar punten na, best wel gaaf is. Wat er niet gaaf aan is volgt straks, geen paniek!

Wat houdt, in normaal, non-marketing-gelul, de Arctic Challenge in:
Als je naar de website van de Arctic Challenge gaat en je vervolgens net als ik verbaast waarom een organisatie die wel een RTL7-deal kan sluiten over afleveringen, maar geen Blog bij kan houden over de 2018 editie terwijl ze er wel aan begonnen zijn, dan schrijven ze daar het volgende:

Navigeer in een team van 2 personen in 9 dagen zo’n 7000 kilometer door barre omstandigheden. Temperaturen tot -40°C, en een prachtige natuur. Ontrafel zelf de cryptisch beschreven route. Maar natuurlijk ook heel veel gezelligheid en saamhorigheid!

Vertaalt naar Nuchter-twents staat daar dus:

Je krijgt van ons op een lastige manier Coördinaten die samen een route naar de noordkaap maken van 7000km die je in 9 dagen moet afleggen. Owja: Het is koud buiten. En het woord Challenge hebben we toegevoegd zodat mensen denken dat het daadwerkelijk een prestatie is om naar de noordkaap te rijden in een door een moderne SUV

Kortom, een hele leuke vakantie met sowieso 5-6 dagen sneeuw rijden. <3 En daar is het ons natuurlijk om te doen.

Nu je dus weet wat de Arctic Challenge inhoudt en je iets verder klikt op de website, kun je de teams zien die dit jaar meedoen:
Bij het bekijken van die teams valt je 1 ding gelijk op. Iedereen rijdt in een *ommeunig* saaie auto. Een nieuwe Audi Q5 2.0 Tdi, een nieuwe Range Rover, een nieuwe Volvo XC90, een nieuwe X5. Kortom niet echt spannend en zeker geen leuke auto's om mee in de sneeuw te spelen.

En dan komt nu de gewetensvraag waar ik graag over wil sparren met jullie:
Welke auto zouden jullie meenemen?

We hebben reeds besloten dat er een auto voor gekocht moet gaan worden, vanwege de simpele reden dat mijn vader niet in een oude Volvo wil omdat het een oude Volvo is en ik niet in een oude Volvo wil omdat ik hem zelf gebouwd heb en ik gegarandeerd mag sleutelen bij -30 graden.

Mijn Volvo's doen dus niet mee, wat hebben we verder dan nog:

We hebben thuis een Amarok V6, maar dat is te saai en niet echt een uitdaging.
De Z4 35i is te krap. (ik kan goed met mijn vader opschieten, maar 9 dagen is toch wel iets teveel van het goede in zo'n auto)
en de rest is FWD, te saai of gewoon niet leuk in de sneeuw.

Dus we hebben al geconcludeerd dat we een auto willen kopen waarmee we de tocht willen doen en vervolgens willen aanhouden als rondrit/tour/hobby/reclame auto. Maar wat?

Paar eisen/regels:
- Budget: +- 15k
- RWD/AWD
- Minimaal 200pk (10% marge naar beneden mag, naarboven is de marge natuurlijk groter! :D)
- Handbak
- Een echte handrem, geen Elektrische.
- Iets aparts ten opzichte van de andere deelnemers, die waarschijnlijk allemaal met een nieuwe SUV gaan.
- Links gestuurd
- Geen Softtop/Cabrio
- Ruimte voor laptops/navigatie/tablets.

Kortom, we zoeken dus een leuke rijdersauto met comfort voor 800km per dag over verschillende ondergronden.

Rekening houden met/Minder leuke dingen van de Arctic Challenge:
- Elke auto wordt 24/7 in de gaten gehouden met een tracker die wordt ingebouwd.
- Snelheidsovertredingen worden bestraft met puntenaftrek op het totaal, dus hard rijden is niet echt een optie.

Ik zou graag willen weten wat jullie zouden meenemen op zo'n trip!
En als iemand hier ervaringen heeft met het rijden naar de noordkaap, tips wat betreft Spike-banden en of dat allemaal nodig is, en of het uberhaupt mogelijk is met een RWD auto, dat soort informatie zou ik heel graag willen ontvangen hier.

Ik verdeel onder alle inzendingen een hoop E-liefde en een digitaal schouderklopje, dus wees erbij! :D :tong:

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: [FWP] Arctic Challenge 2020 - Wat zouden jullie meenemen?

Bericht door WJ » 11 dec 2018, 10:34

Gaaf!

Audi A4 Allroad (of A6 Allroad)
https://link.marktplaats.nl/m1347249472

Skoda Yeti
https://link.marktplaats.nl/m1352730955

Audi TT 3.2 Quattro (2.0tsi)
https://link.marktplaats.nl/m1353201264 (zonder achterbank erin hebben die dingen best wel een berg ruimte achter om zooi mee te nemen.)

(dit zijn wat voorbeelden, handbak/uitvoering enzo moet je zelf maar even opsnorren :P )

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: [FWP] Arctic Challenge 2020 - Wat zouden jullie meenemen?

Bericht door Crookie » 11 dec 2018, 10:44

Deze zou ik nemen. Geen handbak volgens mij maar dit zijn geweldige auto’s.

Mercedes 300TE 4-Matic Full Options 7 pers Youngtimer http://link.marktplaats.nl/m1337157984? ... ios_tablet

Mercedes Benz E-klasse 320 T 4 Matic combi http://link.marktplaats.nl/m1350752641? ... ios_tablet

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: [FWP] Arctic Challenge 2020 - Wat zouden jullie meenemen?

Bericht door Estoque » 11 dec 2018, 10:48

WJ schreef: 11 dec 2018, 10:34 Gaaf!

Audi A4 Allroad (of A6 Allroad)
https://link.marktplaats.nl/m1347249472

Skoda Yeti
https://link.marktplaats.nl/m1352730955

Audi TT 3.2 Quattro (2.0tsi)
https://link.marktplaats.nl/m1353201264 (zonder achterbank erin hebben die dingen best wel een berg ruimte achter om zooi mee te nemen.)

(dit zijn wat voorbeelden, handbak/uitvoering enzo moet je zelf maar even opsnorren :P )
Een TT in 3.2 uitvoering is het overwegen wel waard. Vind ik leuke auto's!
A4 en Yeti zijn echt te saai. Dan ga ik liever met de Amarok als ik saai en betrouwbaar wil.

Crookie schreef: 11 dec 2018, 10:44 Deze zou ik nemen. Geen handbak volgens mij maar dit zijn geweldige auto’s.

Mercedes 300TE 4-Matic Full Options 7 pers Youngtimer http://link.marktplaats.nl/m1337157984? ... ios_tablet

Mercedes Benz E-klasse 320 T 4 Matic combi http://link.marktplaats.nl/m1350752641? ... ios_tablet
:kotsen:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10771
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: [FWP] Arctic Challenge 2020 - Wat zouden jullie meenemen?

Bericht door Joy » 11 dec 2018, 10:50

Een Subaru Impreza in Colin McRae-blauw en gouden decalls met op de voorkant dikke rallylampen. Betrouwbare Japanse techniek, 4WD, klassieke handrem, genoeg por en ook nog leuk om aan te houden.

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: [FWP] Arctic Challenge 2020 - Wat zouden jullie meenemen?

Bericht door Crookie » 11 dec 2018, 10:51

Hahaha

erwin20vt
Berichten: 784
Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13

Re: [FWP] Arctic Challenge 2020 - Wat zouden jullie meenemen?

Bericht door erwin20vt » 11 dec 2018, 10:53

Gaaf! ik wil zoiets zelf ook nog is een keer ondernemen, maar dan liever met een groep zonder organisatie. daar zie ik de meerwaarde eigenlijk niet (meer) van in.....het enige pluspunt daar aan vindt ik dat je misschien leuke mensen leert kennen/vriendschappen opbouwt maar dat even ter zijde......
Ik zou zelf voor een benzine versie gaan, op de eerste plaats om dat zo`n ding gewoon makkelijker start bij -40 (van verschillende mensen gehoord zonder motorverwarming dat ze afgesleept worden naar een verwarmde hal om daar even een paar uur op te warmen als vorens de wagen start) en ten tweede omdat de diesel gewoon dood bloedt en het een dure kosten post kan gaan worden.
een klein beetje bodemvrijheid lijkt mij wel wenselijk in de sneeuw.
ik denk dat ik zelf in de richting van een WRC achtig iets zou gaan, maar mischien dat dit ook wel te veel uitnodigt om te hard te gaan rijden.
een Infinti FX blijf ik ook gaaf vinden,al is het maar om het geluid!
out of the box een UAZ Buhanka, de mongoolse 4x4 de lada niva onder de busjes en valt zeker op in het dagelijks verkeer

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5995
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: [FWP] Arctic Challenge 2020 - Wat zouden jullie meenemen?

Bericht door matthyssie » 11 dec 2018, 10:57

Ik zou het budget iets oprekken en een M135i xdrive nemen! Een E90 330xi of 325xi is ook een leuke optie.

In die landen kom je een heel eind met rwd als je nordic winterbanden neemt. (nokian hakkapellitta, michelin ice xi3 etc). Banden met kleine studs doet wel een hoop als het echt ijzig wordt dus zeker geen gek idee.

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: [FWP] Arctic Challenge 2020 - Wat zouden jullie meenemen?

Bericht door Estoque » 11 dec 2018, 11:22

Joy schreef: 11 dec 2018, 10:50 Een Subaru Impreza in Colin McRae-blauw en gouden decalls met op de voorkant dikke rallylampen. Betrouwbare Japanse techniek, 4WD, klassieke handrem, genoeg por en ook nog leuk om aan te houden.
Lijkt mij echt gaaf! Hoewel ik een groter zwak heb voor de Evo's, vind ik een Subaru wel echt een gaaf ding!
Alleen ben ik een beetje bang geworden van alle boxer-horror verhalen die online te vinden zijn. En een originele WRX vinden die niet met dikke jap-style idioten uitlaat is uitgevoerd is tegenwoordig ook al een redelijke opgave geworden.
erwin20vt schreef: 11 dec 2018, 10:53 Gaaf! ik wil zoiets zelf ook nog is een keer ondernemen, maar dan liever met een groep zonder organisatie. daar zie ik de meerwaarde eigenlijk niet (meer) van in.....het enige pluspunt daar aan vindt ik dat je misschien leuke mensen leert kennen/vriendschappen opbouwt maar dat even ter zijde......
Ik zou zelf voor een benzine versie gaan, op de eerste plaats om dat zo`n ding gewoon makkelijker start bij -40 (van verschillende mensen gehoord zonder motorverwarming dat ze afgesleept worden naar een verwarmde hal om daar even een paar uur op te warmen als vorens de wagen start) en ten tweede omdat de diesel gewoon dood bloedt en het een dure kosten post kan gaan worden.
een klein beetje bodemvrijheid lijkt mij wel wenselijk in de sneeuw.
ik denk dat ik zelf in de richting van een WRC achtig iets zou gaan, maar mischien dat dit ook wel te veel uitnodigt om te hard te gaan rijden.
een Infinti FX blijf ik ook gaaf vinden,al is het maar om het geluid!
out of the box een UAZ Buhanka, de mongoolse 4x4 de lada niva onder de busjes en valt zeker op in het dagelijks verkeer
Het voordeel van zo'n organsatie is dat je ergens op terug kunt vallen en je niet echt afhankelijk bent van je eigen doelen. Je moet nu ergens naar toe en het spel element onderweg maakt het ook leuker dan "Gewoon naar de noordkaap touren".
matthyssie schreef: 11 dec 2018, 10:57 Ik zou het budget iets oprekken en een M135i xdrive nemen! Een E90 330xi of 325xi is ook een leuke optie.

In die landen kom je een heel eind met rwd als je nordic winterbanden neemt. (nokian hakkapellitta, michelin ice xi3 etc). Banden met kleine studs doet wel een hoop als het echt ijzig wordt dus zeker geen gek idee.
Als ik het budget oprek, komen we in E46 M3 territoria.
En als ik in de buurt komt van 1 van mijn 'Optainable Dream Cars', dan vervalt enige vorm van redelijke redenatie en vervorm ik elk mogelijk argument om een andere auto te verkiezen boven een E46 M3 tot een nadeel, zodat de aanschaf van een E46 M3 'gerechtvaardigd' kan worden. En ik ben weer teveel liefhebber om een E46 M3 richting de noordkaap te trappen.

Dan koop ik liever een Nissan 350z die 1/3e kost van een E46 M3 en waarbij ik mij niet zo druk hoef te maken over een achterbumpertje en een ijs-muur, dan een E46 m3 die mogelijk schade oploopt en vervolgens in het grote E46 M3 Occassion topic bij een eventuele toekomstige verkoop vakkundig met de grond gelijk gemaakt wordt omdat hij ooit schade heeft gehad.

*Ik houd van de vele kennis die in dat topic aanwezig is over specifieke M3's hoor, maar ik zou iets nerveus worden als ik een E46 M3 zou verkopen en ik het bestaan af weet van dat topic*

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: [FWP] Arctic Challenge 2020 - Wat zouden jullie meenemen?

Bericht door ///Joost » 11 dec 2018, 11:32

Land Cruiser...en bouw een replica van dit ding:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: [FWP] Arctic Challenge 2020 - Wat zouden jullie meenemen?

Bericht door Estoque » 11 dec 2018, 11:34

We moeten naar de noordkaap via een besneeuwde weg, niet op Ijsbeer-expeditie in Groenland..

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: [FWP] Arctic Challenge 2020 - Wat zouden jullie meenemen?

Bericht door ///Joost » 11 dec 2018, 11:34

Hahaha


Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: [FWP] Arctic Challenge 2020 - Wat zouden jullie meenemen?

Bericht door Estoque » 11 dec 2018, 11:49

Die Impreza is gaaf! Beetje veel km,maar wel gaaf!
Seat Leon is ook wel grappig. Weet alleen niet of het veel rijplezier brengt zo'n ding.
Alfa 159, ik ben net 27 geworden. Niet 35 met een kind uit een vorig huwelijk en nu hopeloos op zoek om 'mijzelf te vinden'..
Audi A3, beetje zelfde gevoel bij als de Leon. Leuke daily, maar of het nou leuk rijdt? Dat weet ik totaal niet.

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: [FWP] Arctic Challenge 2020 - Wat zouden jullie meenemen?

Bericht door Estoque » 11 dec 2018, 11:53

Je bent alweer verder gegaan, respect voor je diversiteit. Zover heb ik nog nooit nagedacht :P
Om mijn zeik-humeur-stemming even voort te zetten op de creatieve suggesties (vind ik echt!)

Mazda 6: Heel erg hoog; "Gaaf dat ze het maken, maar niet voor mij"-gehalte
Subaru legacy: Ik zie geen enkele reden om zo'n ding aan te houden na de trip.
Kuga: Zelfs een 5 cilinder roffel kan zo'n ding niet gaaf maken. Wat een trieste hokken zijn dat!
Saab: gaaf ding!

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3434
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: [FWP] Arctic Challenge 2020 - Wat zouden jullie meenemen?

Bericht door Joël D. » 11 dec 2018, 11:58

Dan weet ik het niet meer. :P

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: [FWP] Arctic Challenge 2020 - Wat zouden jullie meenemen?

Bericht door Crookie » 11 dec 2018, 12:11

Audi S4 2.7 Biturbo V6 B5 1999 265pk http://link.marktplaats.nl/m1353228481? ... nt=app_ios

Audi S6 4.2 Avant Quattro APK 12-2019 Boekjes Navi Alcantara http://link.marktplaats.nl/m1349736857? ... nt=app_ios

Afbeelding

erwin20vt
Berichten: 784
Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13

Re: [FWP] Arctic Challenge 2020 - Wat zouden jullie meenemen?

Bericht door erwin20vt » 11 dec 2018, 12:13

Infiniti Fx blijf ik altijd gave auto`s vinden, dat geluid met die 350Z motor.....vooral de nieuwere 3.7 liters gaan toch aardig van de plek voor een suf.
Mini Cooper S coutryman All4? beetje leuk kleurtje/stickers erop en je hebt na dde tijd ook een leuk reclame object

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: [FWP] Arctic Challenge 2020 - Wat zouden jullie meenemen?

Bericht door JP » 11 dec 2018, 12:14

Leuk zo'n challenge maar is dat niet voor de rich and famous / zakenlui ? (ik ken je niet misschien hoor je hier wel bij, yolo !)
Een inschrijfgeld van ± €6600 verklaart me enigzins dat je dus hoofdzakelijk nieuwe auto's ziet.
Een nieuwe Audi Q5 2.0 Tdi, een nieuwe Range Rover, een nieuwe Volvo XC90, een nieuwe X5.
Waarom doen die anderen het met een nieuwe auto, of ze hebben ervaring ermee, dus weten wat ze/je kan verwachten.
Hoe gaaf het ook is denk ik niet dat je dit kunt doen met de zoveelstehands middenklasser met 2ton op de klok.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: [FWP] Arctic Challenge 2020 - Wat zouden jullie meenemen?

Bericht door ///Joost » 11 dec 2018, 12:15

Die S6 is wel briljant zeg! Is dat de groene S6 van een Df'er? Ik kan me niet meer voor de geest halen wie, maar er was hier iemand met een groene S6 toch (de boswachter?)?

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: [FWP] Arctic Challenge 2020 - Wat zouden jullie meenemen?

Bericht door Estoque » 11 dec 2018, 13:27

Crookie schreef: 11 dec 2018, 12:11 Audi S4 2.7 Biturbo V6 B5 1999 265pk http://link.marktplaats.nl/m1353228481? ... nt=app_ios

Audi S6 4.2 Avant Quattro APK 12-2019 Boekjes Navi Alcantara http://link.marktplaats.nl/m1349736857? ... nt=app_ios

Afbeelding
Gruwelijk<3
erwin20vt schreef: 11 dec 2018, 12:13 Infiniti Fx blijf ik altijd gave auto`s vinden, dat geluid met die 350Z motor.....vooral de nieuwere 3.7 liters gaan toch aardig van de plek voor een suf.
Mini Cooper S coutryman All4? beetje leuk kleurtje/stickers erop en je hebt na dde tijd ook een leuk reclame object
Geen Mini's meer. We hebben er nu 3, is al 2 te veel.
Die FX'en zijn inderdaad gaaf!
JP schreef: 11 dec 2018, 12:14 Leuk zo'n challenge maar is dat niet voor de rich and famous / zakenlui ? (ik ken je niet misschien hoor je hier wel bij, yolo !)
Een inschrijfgeld van ± €6600 verklaart me enigzins dat je dus hoofdzakelijk nieuwe auto's ziet.
Een nieuwe Audi Q5 2.0 Tdi, een nieuwe Range Rover, een nieuwe Volvo XC90, een nieuwe X5.
Waarom doen die anderen het met een nieuwe auto, of ze hebben ervaring ermee, dus weten wat ze/je kan verwachten.
Hoe gaaf het ook is denk ik niet dat je dit kunt doen met de zoveelstehands middenklasser met 2ton op de klok.
Ja en Nee.
Het zijn voornamelijk ondernemers die eraan mee doen en daar valt mijn vader ook onder.

Daarnaast is 8 hotels boeken in zweden/finland sowieso geen goedkope aangelegenheid, als je het zonder de organisatie zou doen. Dus heel veel 'bespaar' je niet als je niet meegaat.

Waarom ik denk dat ze met nieuwe auto's meedoen?
Omdat het oog ook wat wil en welke ondernemers genieten nou van autorijden? Onder de deelnemers van 2018 en 2019 zitten veel autohandelaren, dus dat die een nieuwere auto meenemen is natuurlijk niet zo gek. Ze willen toch een beetje showen.

Dat laatste is waar ik mij juist een beetje aan stoor en deels het avontuur weg haalt, want het zijn voor een groot deel allemaal geleende auto's(de nieuwere) of een uithangbord van een autodealer zelf. Het is niet knap dat een X5 met 3000km op de klok naar de noordkaap rijdt, het zou eerder belachelijk zijn als hij het niet zou halen.

Ik kan mij ook niet voorstellen dat rijden op besneeuwde wegen in een 2ton wegende SUV echt leuk is. Daarnaast zijn er sowieso weinig types die eraan mee doen, die na zitten te denken om de Scandinavian Flick ook daadwerkelijk in Scandinavië eens toe te passen in hun geleende Q5 en Mercedes GL. Comfortabel, dat zal zo'n SUV op zo'n reis wel zijn!

Wat we dus eigenlijk willen is gewoon een ultiem DF-avontuur naar de noordkaap over gladde wegen. Dus een Nissan 350Z, Impreza WRX, Celica GT-Four, of zoiets. Een leuke stuurmans auto, waarmee je je dus ook lekker kunt misdragen op de besneeuwde wegen.

En die ook leuk is om aan te houden als hobby-auto daarna.

Zed240
Berichten: 2922
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: [FWP] Arctic Challenge 2020 - Wat zouden jullie meenemen?

Bericht door Zed240 » 11 dec 2018, 13:28

Een kennis van m'n pa heeft hier een aantal jaar geleden aan meegedaan. Die was niet bepaald te spreken over de organisatie en het geheel. Hij heeft dat jaar gewonnen, maar omdat hij geen mediageld had betaald werd dat niet uitgelicht o.i.d., en dan te bedenken dat het inschrijfgeld al flink duur is.

Hij reed destijds ook met de goedkoopste auto mee. 95% van het deelnemersveld rijdt altijd met peperdure gehuurde bakken. Denk X5's, ML's, Cayennes, dat soort dingen. Ik ben vroeger vaak naar de start geweest. Volgens mij is het deelnemersveld ook veel kleiner dan voorheen.

Er zit volgens mij inderdaad weinig 'challenge' aan verder.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: [FWP] Arctic Challenge 2020 - Wat zouden jullie meenemen?

Bericht door Niels » 11 dec 2018, 13:29

Iets uit de VAG stal natuurlijk, dan kijk je tenminste die hele rit tegen een fatsoenlijke afwerking aan. :tooth:

Ik zou een Spec-B Subaru mee nemen, het is toch een yuppen festijn zoals ik het begrijp dus echt spannend wordt het toch nooit tenzij je zelf de verkeerde auto keuze maakt. Benzine, betrouwbaar en 4wd; automatisch valt al het Duitse meuk af....

Eric Z
Berichten: 3967
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: [FWP] Arctic Challenge 2020 - Wat zouden jullie meenemen?

Bericht door Eric Z » 11 dec 2018, 13:38

JP schreef: 11 dec 2018, 12:14 Leuk zo'n challenge maar is dat niet voor de rich and famous / zakenlui ? (ik ken je niet misschien hoor je hier wel bij, yolo !)
Een inschrijfgeld van ± €6600 verklaart me enigzins dat je dus hoofdzakelijk nieuwe auto's ziet.
Een nieuwe Audi Q5 2.0 Tdi, een nieuwe Range Rover, een nieuwe Volvo XC90, een nieuwe X5.
Waarom doen die anderen het met een nieuwe auto, of ze hebben ervaring ermee, dus weten wat ze/je kan verwachten.
Hoe gaaf het ook is denk ik niet dat je dit kunt doen met de zoveelstehands middenklasser met 2ton op de klok.
Why not? Er rijden in het noorden of rusland genoeg middenklassers met 2ton rond lijkt mij dan weer?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: [FWP] Arctic Challenge 2020 - Wat zouden jullie meenemen?

Bericht door Arthur » 11 dec 2018, 13:40

Lada Niva natuurlijk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten