Een vraag over topsnelheid BMW M's
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Een vraag over topsnelheid BMW M's
-e36 M3 van Erik loopt 292 km/h gps, auto heeft 321pk
-Mijn e46 M3 CS loopt 293 km/h teller, zal denk ik 285 km/h echt zijn, auto heeft 343pk.
-Volgens opgave BMW kan de nieuwe e92 M3 onbegrenst 295 km/h echte kilometers rijden, auto heeft 420pk.
-Een e60 M5 e63 M6 loopt zonder begrenzer 330 km/h GPS, auto heeft 507pk.
Wat me nu opvalt zijn de geringe verschillen tussen een 321pk M3, 343pk M3 en een 420pk M3.
Tussen de eerste en laatste zit bijna 100pk verschil.
Een e60 M5 heeft 87pk meer dan een e92 M3. Maar loopt maar liefst 35 km/h sneller.
Kan iemand dit grote verschil verklaren ? 100pk meer in de e92 M3 maakt de auto niet veel sneller dan zijn voorgangers.
Waarbij ik gelijk zeg dat alles rond de 300km/h absurt snel is.
Maar waardoor is een e60 M5 e63 M6 zoveel sneller dan de M3's ?
-Mijn e46 M3 CS loopt 293 km/h teller, zal denk ik 285 km/h echt zijn, auto heeft 343pk.
-Volgens opgave BMW kan de nieuwe e92 M3 onbegrenst 295 km/h echte kilometers rijden, auto heeft 420pk.
-Een e60 M5 e63 M6 loopt zonder begrenzer 330 km/h GPS, auto heeft 507pk.
Wat me nu opvalt zijn de geringe verschillen tussen een 321pk M3, 343pk M3 en een 420pk M3.
Tussen de eerste en laatste zit bijna 100pk verschil.
Een e60 M5 heeft 87pk meer dan een e92 M3. Maar loopt maar liefst 35 km/h sneller.
Kan iemand dit grote verschil verklaren ? 100pk meer in de e92 M3 maakt de auto niet veel sneller dan zijn voorgangers.
Waarbij ik gelijk zeg dat alles rond de 300km/h absurt snel is.
Maar waardoor is een e60 M5 e63 M6 zoveel sneller dan de M3's ?
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Denk het ook ja.
Als je bij jouw die CSL klep er af sloopt en er een gewone op zet ga je ook alweer even harder Rico.
Plus je weet niet wat BMW onderhuids nog aan de E92 M3 geprutst hebben. Misschien hebben ze hem omwille van veiligheidsredenen alsnog op 295 begrensd, 2e begrenzer zeg maar. Ze weten natuurlijk zelf ook wel dat half duitsland aan die begrenzer sleuteld.
Als je bij jouw die CSL klep er af sloopt en er een gewone op zet ga je ook alweer even harder Rico.
Plus je weet niet wat BMW onderhuids nog aan de E92 M3 geprutst hebben. Misschien hebben ze hem omwille van veiligheidsredenen alsnog op 295 begrensd, 2e begrenzer zeg maar. Ze weten natuurlijk zelf ook wel dat half duitsland aan die begrenzer sleuteld.
- DDX
- Berichten: 1499
- Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04
Re: Een vraag over topsnelheid BMW M's
volgens opgave BMWRico v Velzen schreef:-Volgens opgave BMW kan de nieuwe e92 M3 onbegrenst 295 km/h echte kilometers rijden, auto heeft 420pk.
misschien dat er meer mogelijk is ?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Klopt Bert die klep is zeker het verschil tussen 300 teller en 293 teller. Op Duitse M fora daar al hele discussies over gelezen, in de trand van, moet ik nu wel of geen CSL klep nemen, anders haal ik de 300 tacho niet meer. Nu is die laatste slok ook niet zo boeiend denk ik.
Maar dan over de e92 M3, je kunt de auto volgens BMW zonder begrenzer kopen, kost iets van een kleine 2500 euro en een verplichte rijcursus bij Paul Maaskant heb ik gelezen in autovisie, hoewel ik me afvraag wat daar het nut van is, want ik kan me niet precies voorstellen welke leerzame adviezen je krijgt om met die snelheid te rijden.
MAAR dan loopt de auto nog maar 280 km/h, blijft er nog een gat over van 295 km/h die BMW opgeeft als er helemaal geen begrenzer opzit. Het zal toch niet zo zijn dat die 295 km/h een 3e begrenzer is ?
250 de eerste, 280 de tweede en 295 de derde ?
Martijn
Partyondude
Laat ik het anders formuleren, als mijn M3 een 7 bak zou hebben gehad zou die dan harder hebben kunnen rijden ?
Maar dan over de e92 M3, je kunt de auto volgens BMW zonder begrenzer kopen, kost iets van een kleine 2500 euro en een verplichte rijcursus bij Paul Maaskant heb ik gelezen in autovisie, hoewel ik me afvraag wat daar het nut van is, want ik kan me niet precies voorstellen welke leerzame adviezen je krijgt om met die snelheid te rijden.
MAAR dan loopt de auto nog maar 280 km/h, blijft er nog een gat over van 295 km/h die BMW opgeeft als er helemaal geen begrenzer opzit. Het zal toch niet zo zijn dat die 295 km/h een 3e begrenzer is ?
250 de eerste, 280 de tweede en 295 de derde ?
Martijn
, in principe moet die van de e92 M3 beter zijn dan die van een e50 M5 lijkt me, al was het alleen al omdat het frontaal oppervlakte kleiner is.Aerodynamica.....
Partyondude
kun je dat toelichten ? loopt een 7 versnellings auto sneller dan een 6 versnellingsauto ?7e versnelling.....
Laat ik het anders formuleren, als mijn M3 een 7 bak zou hebben gehad zou die dan harder hebben kunnen rijden ?
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Dat hangt heel erg van je powerband en spreiding van je versnellingen af.
Bijvoorbeeld bij mijn M3, hebben we het diff 12% korter gezet. Bij 285 heb ik op dat toerental 5% minder koppel dus aan de wielen moet dat een theoretische winst van ongeveer 7% zijn.
Omdat een M3 3.0 maar 5 versnellingen heeft zal je dus voor 300 km/u een langer diff moeten zetten. Maar dan lever je aan de wielen weer iets in, beetje afhankelijk van waar je in de powerband zit. Voor je top kan je dan misschien beter zijn om je toerenbegrenzer hoger te zetten.
Je kan natuurlijk theoretich wel harder met een extra versnelling. Maar je moet wel genoeg power hebben om die versnelling te trekken als het ware. Dan kan je nog wat aan de ratio's prutsen en het optimaliseren voor een paar km/u top er bij, maar dan heb je het wel gehad denk ik. E36 M3/E46 M3 heeft wel baat bij een 6e versnelling, maar niet echt baat bij een 7e.
Als BMW een E92 M3 zonder begrenzer gaat verkopen moet die auto aan andere eisen voldoen als een op 250 km/u begrenste auto. Denk bijvoorbeeld aan banden met een hogere snelheids codering. Dus daarom is het verhaal van een 2de begrenzer mi nog wel logisch.
Bijvoorbeeld bij mijn M3, hebben we het diff 12% korter gezet. Bij 285 heb ik op dat toerental 5% minder koppel dus aan de wielen moet dat een theoretische winst van ongeveer 7% zijn.
Omdat een M3 3.0 maar 5 versnellingen heeft zal je dus voor 300 km/u een langer diff moeten zetten. Maar dan lever je aan de wielen weer iets in, beetje afhankelijk van waar je in de powerband zit. Voor je top kan je dan misschien beter zijn om je toerenbegrenzer hoger te zetten.
Je kan natuurlijk theoretich wel harder met een extra versnelling. Maar je moet wel genoeg power hebben om die versnelling te trekken als het ware. Dan kan je nog wat aan de ratio's prutsen en het optimaliseren voor een paar km/u top er bij, maar dan heb je het wel gehad denk ik. E36 M3/E46 M3 heeft wel baat bij een 6e versnelling, maar niet echt baat bij een 7e.
Als BMW een E92 M3 zonder begrenzer gaat verkopen moet die auto aan andere eisen voldoen als een op 250 km/u begrenste auto. Denk bijvoorbeeld aan banden met een hogere snelheids codering. Dus daarom is het verhaal van een 2de begrenzer mi nog wel logisch.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Ik heb o.a. bij Paul Maaskant hoge snelheids trainingen in Duitsland gedaan. Misschien dat ze bij zo'n cursus even de grens over hoppen. Alles boven de 180 km/u rijden is heel wat meer dan rechtuit branden.Rico v Velzen schreef:
Maar dan over de e92 M3, je kunt de auto volgens BMW zonder begrenzer kopen, kost iets van een kleine 2500 euro en een verplichte rijcursus bij Paul Maaskant heb ik gelezen in autovisie, hoewel ik me afvraag wat daar het nut van is, want ik kan me niet precies voorstellen welke leerzame adviezen je krijgt om met die snelheid te rijden.
Maargoed, zal wel een marketing tooltje van BMW zijn, want zelfs met een 116i is zo'n cursus, waar waarschijnlijk veel aandacht aan o.a je remweg wordt gegeven , een must voor de meeste automobilisten.
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
De 295km/u die BMW opgeeft zal ook wel gemeten zijn met een bepaalde procedure. Het zal niet zo'n getal zijn zoals de snelheden die hier worden genoemd voor auto's van de leden: OOIT eens een keer, met waarschijnlijk wat wind mee, gemeten. BMW zal het gemiddelde genomen hebben van meerdere runs, heen en weer (om mee/tegenwind effect eruit te halen), met meerdere auto's (zullen vast wel een paar tussen zitten die wat minder pk's hadden).
Voor de rest is het belangrijk als je alle pk's om wilt zetten naar max snelheid, dat inderdaad je bakverhouding precies goed moet zijn. Je haalt je max theoretische snelheid bij het toerental waar je het max vermogen hebt. Dat kan je nou eenmaal beter uitkienen als je 7 versnellingen hebt ipv 6, het gaat vooral ook om de aansluiting met de 1 na hoogste versnelling. Dit zou kunnen verklaren waarom de M5 in verhouding wat harder loopt.
En aerodynamisch (Cw-waarde) kan de E92 M3 wel slechter zijn dan de M5, het frontaal oppervlak zal echter inderdaad wel minder zijn. Maar omdat de weerstand van de rijwind bepaald wordt door het produkt van aerodynamica en frontaal oppervlak, kan de E92 dus daardoor ook theoretisch wat langzamer zijn dan de M5. Wie heeft de getallen van de E92 M3 en de E60 M5?
Voor de rest is het belangrijk als je alle pk's om wilt zetten naar max snelheid, dat inderdaad je bakverhouding precies goed moet zijn. Je haalt je max theoretische snelheid bij het toerental waar je het max vermogen hebt. Dat kan je nou eenmaal beter uitkienen als je 7 versnellingen hebt ipv 6, het gaat vooral ook om de aansluiting met de 1 na hoogste versnelling. Dit zou kunnen verklaren waarom de M5 in verhouding wat harder loopt.
En aerodynamisch (Cw-waarde) kan de E92 M3 wel slechter zijn dan de M5, het frontaal oppervlak zal echter inderdaad wel minder zijn. Maar omdat de weerstand van de rijwind bepaald wordt door het produkt van aerodynamica en frontaal oppervlak, kan de E92 dus daardoor ook theoretisch wat langzamer zijn dan de M5. Wie heeft de getallen van de E92 M3 en de E60 M5?

- Kasteel
- Berichten: 5441
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Is het niet een beetje appels met peren vergelijken? Van de e36 neem je een van de betere top speed runs (menig e36 m3 haalt dat meen ik niet?); van de e46 neem je een tellertop; van de e92 neem je een fabrieksopgave; tot slot van de e60 hetgeen dat overal in de wandelgangen genoemd wordt.
Volgens mij stond hier laatst op het forum ook de filmpjes van die topspeedruns op Nardo; het valt imho nog niet mee om er ruim overheen te gaan.
e36/e46 verschil zit het volgens mij puur in het frontoppervlak/aerodynamica waardoor de e36 het iets makkelijker heeft.
e46/e92/e60 scheelt volgens mij niet zoveel in frontoppervlak en degen met de meeste pk's brult gewoon veruit hardst. Ik denk hierbij dat de top van de e92 wat 'voorzichtig' is en nog wel iets hoger ligt, waarbij de top de e60 ECHT de max is.
Ook de 7de versnelling is idd een voordeel...
Een top van 295 is volgens mij toch ook helemaal niet zo slecht voor een auto met 'maar' 420pk; als je kijkt wat supercars (360 modena, e39 m5) eind jaren 90 hadden en welke top ze hadden. De top van de e60 m5 is gewoon gekkenhuis hoog voor 'maar' 507pk; bij die topspeedtests had menig auto moeite uberhaupt dergelijke waardes te komen, ondanks vaak veel meer vermogen.
Hoe doen de Benzen en de Audi's het in deze klasse? Van de SL is het me wel redelijke bekend en zijn de 0-300 tijden van bijvoorbeeld de sl55 ongekend. Maar de grote tegenhanger van de e60 m5, de e55k of de e63; hoe doen deze het op top?
Cursus van Paul Maaskant; de hoge snelheidstrainingen ken ik dan niet. Heb wel ooit een Prodrive rijvaardigsheidscursus gehad; vond de inhoud toen alleen wel behoorlijk tegenvallen, als je dergelijke zaken niet beheerst, zou je niet eens moeten overwegen om zo'n auto te kopen. Ik hoop dat ze met die training voor begrenzer verleggen dan ook idd degene is die Marcel heeft gehad, want die andere is echt zinloos/heeft niks te maken met topsnelheid verhogen.
Volgens mij stond hier laatst op het forum ook de filmpjes van die topspeedruns op Nardo; het valt imho nog niet mee om er ruim overheen te gaan.
e36/e46 verschil zit het volgens mij puur in het frontoppervlak/aerodynamica waardoor de e36 het iets makkelijker heeft.
e46/e92/e60 scheelt volgens mij niet zoveel in frontoppervlak en degen met de meeste pk's brult gewoon veruit hardst. Ik denk hierbij dat de top van de e92 wat 'voorzichtig' is en nog wel iets hoger ligt, waarbij de top de e60 ECHT de max is.
Ook de 7de versnelling is idd een voordeel...
Een top van 295 is volgens mij toch ook helemaal niet zo slecht voor een auto met 'maar' 420pk; als je kijkt wat supercars (360 modena, e39 m5) eind jaren 90 hadden en welke top ze hadden. De top van de e60 m5 is gewoon gekkenhuis hoog voor 'maar' 507pk; bij die topspeedtests had menig auto moeite uberhaupt dergelijke waardes te komen, ondanks vaak veel meer vermogen.
Hoe doen de Benzen en de Audi's het in deze klasse? Van de SL is het me wel redelijke bekend en zijn de 0-300 tijden van bijvoorbeeld de sl55 ongekend. Maar de grote tegenhanger van de e60 m5, de e55k of de e63; hoe doen deze het op top?
Cursus van Paul Maaskant; de hoge snelheidstrainingen ken ik dan niet. Heb wel ooit een Prodrive rijvaardigsheidscursus gehad; vond de inhoud toen alleen wel behoorlijk tegenvallen, als je dergelijke zaken niet beheerst, zou je niet eens moeten overwegen om zo'n auto te kopen. Ik hoop dat ze met die training voor begrenzer verleggen dan ook idd degene is die Marcel heeft gehad, want die andere is echt zinloos/heeft niks te maken met topsnelheid verhogen.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Ik had ooit eens een e34 525tds Touring met Alpina B10 Bi-turbo wielen. Voor 235, achter 265 17".
Met de originele wielen lag mijn topsnelheid op 215 km/u, met de Bi-turbo wielen nog geen 200 km/u.
De e36 M3 heeft volgens mij achter 235 zitten, e46 255 of 265? Nieuwe M3 waarschijnlijk nog breder?
Kan me dus voorstellen dat dit ook wel een rol zal spelen...
Met de originele wielen lag mijn topsnelheid op 215 km/u, met de Bi-turbo wielen nog geen 200 km/u.
De e36 M3 heeft volgens mij achter 235 zitten, e46 255 of 265? Nieuwe M3 waarschijnlijk nog breder?
Kan me dus voorstellen dat dit ook wel een rol zal spelen...
- Jochem Vaartjes
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 14:25
- Locatie: Nieuwegein
Een racefiets rijd ook op dunne bandjes. Met een mountainbike (met zelfde gewicht/overbrenging) moet je toch harder door trappen om de zelfde snelheid te halen. Banden spelen zeker grote rol bij hoge snelheden.Marcel van Meerbeek schreef:Ik had ooit eens een e34 525tds Touring met Alpina B10 Bi-turbo wielen. Voor 235, achter 265 17".
Met de originele wielen lag mijn topsnelheid op 215 km/u, met de Bi-turbo wielen nog geen 200 km/u.
De e36 M3 heeft volgens mij achter 235 zitten, e46 255 of 265? Nieuwe M3 waarschijnlijk nog breder?
Kan me dus voorstellen dat dit ook wel een rol zal spelen...
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Ik denk dat Erik gewoon een hele goeie M heeft. Die 12km/h tune je er niet even bij met een K&N en een sportdemper 8) 292 i.p.v. 280 is toch al gauw een pk of 25-30 verschil uitgaande van een carosserie als de E36.GTRene schreef:denk dat deze;
-e36 M3 van Erik loopt 292 km/h gps, auto heeft 321pk
niet helemaal origineel is, en hij als hij helemaal standaard zou zijn een keer max 280km/h zou lopen.
Het zit em denk ik puur in het frontale oppervlak van de auto. E36 is gewoon smaller dan een E46 of E92 en dat tikt aan. Met 420pk en een goede stroomlijn + gunstig frontaal oppervlak moet wel 300 echt te halen zijn maar op die snelheden zijn er gewoon veel pk's nodig om kleine verschillen tot stand te brengen.
Het wordt tijd dat Bert eens wat metingen gaat doen

- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Ja wie weetTristan schreef:De E36 M3 van Erik heeft maar 17', geen dikke spoilers etc etc. Speelt ook wel een grote rol. En die van Erik heeft gewoon een extra treat gehad bij M.


Bandenmaat van mijn M3 is standaard voor de 3.2 voor:225/45/17 achter: 245/40/17
Met de Cannonballrun 2007 haalde ik 's ochtends windje 4 tegen graadje of 13, 2 personen en 3/4tank 283km/u op de GPS.
's Middags met iets minder wind mee en 25 graden, 2 personen en bijna volle tank ging het bijna 10km/u harder

- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Eigen aan de S50B32 is dat de vermogensoutput af fabriek erg fluctueerd. Op M3forum.net is er een heel topic over europese 3.2's. Er zijn er genoeg met net 300pk aan de krukas, maar er zijn er ook met 330pk...
Hetzelfde met de S54. Van de week stond ik aan het rood licht met een andere (en jongere) e46 SMGII. Ik reed los op hem in en ik zag aan zijn shift lights dat ie er ook voor aan't gaan was.
Ik kan met de M5 van bjorn aanhaken, wat ook al erg opmerkelijk is... Dat kon die andere M3 van geen kanten.
Mss heeft het iets te maken met estoril, serienummers van blokken eens checken. Wie weet krijgen deze blokken een speciale treatment
Hetzelfde met de S54. Van de week stond ik aan het rood licht met een andere (en jongere) e46 SMGII. Ik reed los op hem in en ik zag aan zijn shift lights dat ie er ook voor aan't gaan was.
Ik kan met de M5 van bjorn aanhaken, wat ook al erg opmerkelijk is... Dat kon die andere M3 van geen kanten.
Mss heeft het iets te maken met estoril, serienummers van blokken eens checken. Wie weet krijgen deze blokken een speciale treatment

- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
hehe. Van die rooie weet ik het al, die loopt ongeveer 280-285, beetje afhankelijk van voor of tegenwind. Die achterspoiler zorgt bij mij voor extra luchtweerstand.Niels schreef:Ik denk dat Erik gewoon een hele goeie M heeft. Die 12km/h tune je er niet even bij met een K&N en een sportdemper 8) 292 i.p.v. 280 is toch al gauw een pk of 25-30 verschil uitgaande van een carosserie als de E36.GTRene schreef:denk dat deze;
-e36 M3 van Erik loopt 292 km/h gps, auto heeft 321pk
niet helemaal origineel is, en hij als hij helemaal standaard zou zijn een keer max 280km/h zou lopen.
Het zit em denk ik puur in het frontale oppervlak van de auto. E36 is gewoon smaller dan een E46 of E92 en dat tikt aan. Met 420pk en een goede stroomlijn + gunstig frontaal oppervlak moet wel 300 echt te halen zijn maar op die snelheden zijn er gewoon veel pk's nodig om kleine verschillen tot stand te brengen.
Het wordt tijd dat Bert eens wat metingen gaat doen
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Een goede analyse valt pas te maken als je van alle auto's de versnellingsbak-en de differentieel overbrengverhoudingen kent. Afhankelijk van de bandenmaat valt daaruit de mogelijke topsnelheid te berekenen. Deze is dan pas mogelijk indien de auto genoeg vermogen heeft.
Even 20 jaar terug. De E28 M5 was met 286pk de sterkste en snelste sedan ter wereld. De E34 M5 die op dat moment ontwikkeld werd was meteen 250kg zwaarder. Te veel om met de vermogenswinst van 29pk te compenseren. Om de E34 M5 toch sneller als zijn voorganger te maken hebben ze de eindoverbrenging van het diff aangepast (3.91:1 i.p.v 3.73:1). Op papier was hierdoor de E34 M5 sneller. In de praktijk echter niet.
De E36 M3 3.0 heeft ook een overbrenging waarmee net 255km/h mogelijk was. Dit gaf de auto de beste mogelijke prestaties binnen de heren limiet van 250km/h. Ik denk dat BMW dat bij de E92 net zo gedaan heeft. Compromis tussen accelererend vermogen en gewenste eindsnelheid.
Mvrgr,
Raymond
Even 20 jaar terug. De E28 M5 was met 286pk de sterkste en snelste sedan ter wereld. De E34 M5 die op dat moment ontwikkeld werd was meteen 250kg zwaarder. Te veel om met de vermogenswinst van 29pk te compenseren. Om de E34 M5 toch sneller als zijn voorganger te maken hebben ze de eindoverbrenging van het diff aangepast (3.91:1 i.p.v 3.73:1). Op papier was hierdoor de E34 M5 sneller. In de praktijk echter niet.
De E36 M3 3.0 heeft ook een overbrenging waarmee net 255km/h mogelijk was. Dit gaf de auto de beste mogelijke prestaties binnen de heren limiet van 250km/h. Ik denk dat BMW dat bij de E92 net zo gedaan heeft. Compromis tussen accelererend vermogen en gewenste eindsnelheid.
Mvrgr,
Raymond
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
toerenbegrenzer kwam idd hoger in. nl 7750.
Maar toen ik 285 reed liep ie echt nog geen 7k toeren hoor. Z'on 6,8k als ik het me nog goed herinner...
Ofwel was ook met het diff geknoeid natuurlijk, maar dat betwijfel ik aangezien dat ding van 0 tot 100 met 170kg en volle tank in 5,2 sec trok. (g-tech)
niet slecht voor een blok met 210k km
Maar toen ik 285 reed liep ie echt nog geen 7k toeren hoor. Z'on 6,8k als ik het me nog goed herinner...
Ofwel was ook met het diff geknoeid natuurlijk, maar dat betwijfel ik aangezien dat ding van 0 tot 100 met 170kg en volle tank in 5,2 sec trok. (g-tech)
niet slecht voor een blok met 210k km

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Hsp en 8 gasten