Het grote DF cryptocurrency topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tom
Berichten: 21718
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Tom » 08 dec 2018, 14:00

dvh schreef: 08 dec 2018, 13:10 Het punt met heel het crypto van het afgelopen 2 jaar is dat het geen reet uitmaakt of het een realistisch , of niet project was.
Zolang het hip / gehypt werd, werd er een hoop geld ingepompt. En dan kom je daarmee wat winnen.
Maar dat is exact waar toen ook voor werd gewaarschuwd.
Als ECC dood is stijgt het mee omdat de BTC waarde stijgt, maar verder staat het bij niemand op de radar. Tenzij ze de boel weer tot leven scheppen, maar dan zou het de tweede keer zijn en weinig geloofwaardig. Andere coins gaan nu ook kut, maar de meeste top 50 coins ontwikkelen gewoon door. Mocht crypto weer opleven geloof ik daar meer in.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door dvh » 08 dec 2018, 22:12

Het blijft geloven op dit moment. 🤫✌️

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Niels » 09 dec 2018, 00:26

ErikS schreef: 08 dec 2018, 08:11 Oh, het loopt uit de hand.

Mensen, zo is hij niet bedoeld. Ik zou juist graag íets meer inside info zien over hoe met stalen ballen te daytraden.
En dat zou voor mij fijner zijn, dat als je eerst iets hyped, het ook aan te geven wanneer je er uit stapt.

Wat ik dus alleen maar wilde aangeven is juist dat Witje zich wel redt ipv alleen te HODL'en. Hij rijdt er al 2 auto's van. Dan weet je gewoon wanneer je toch 'uit moet stappen' als je voor 900 Stratis een prachtige BMW Z4 kan kopen.

Ik weet zeker dat hij in ECC geloofde, het 'leek' ook wel een grappig project, totdat het zo ging rommelen met koersdalingen. Wallet launch mislukte & er een aantal mensen alleen maar gingen schelden ipv steunen. Dat is voor mij een teken aan de wand om uit te stappen, helaas pas op 16 tot 13 SAT uit gestapt.
Witje kon helemaal niets funderen/motiveren over hoe wat en waar omtrent zijn investeringen dus de winst die hij heeft gepakt zijn eerder geluk dan wijsheid. Hij hyped vervolgens wat en daar trap je dan zelf in imho. Jullie gaven hem die status zelf he, niemand anders. Hij heeft op een bepaald moment wat winst gepakt om een Z4 voor te kopen, nou boeien. Heeft niets met "weten wanneer je uit moet stappen" maar meer met geluk dat de koers nog gunstig staat om af te romen.

Verder met Tom eens, ben je kritisch dan word je als negatief neer gezet maar lukt het niet dan ligt het alsnog aan een ander :tooth:

ErikS
Berichten: 18529
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ErikS » 09 dec 2018, 07:50

Mwaaah, ik ben gelukkig zelf ook wijs genoeg geweest om op tijd de ECC eruit te knallen, maar ik zeg het dan wel gelijk. Volgens mij was daar de APPgroep voor. ;-)

Ondertussen zit ik al op bijna 5300 stratis, dus ik red me wel. 😇👍

Over de kritische noten van Tom: daar leer ik juist van. Ik blijf door Tom alleen nog maar in bepaalde 'top' coins. Vingers branden aan de 'snelle' winst coins heb ik nu vaak genoeg gedaan.

Wouter81
Berichten: 9060
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Wouter81 » 09 dec 2018, 11:08

Ik ben eruit gestapt... de ECC appgroep that is. :tooth: Best gezellig hoor, alleen ging het allang niet meer over ECC. Dat is wel dood en begraven. :goodnight:

Heb nog 3,7 miljoen ECC. Gelukkig zit er geen euro aan fiatgeld in, alles gekocht door wat te traden met andere coins dus doet geen pijn.

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door stefan740 » 09 dec 2018, 11:27

Het blijft misschien geloven maar als bepaalde coins gewoon door blijven groeien in ontwikkeling, klanten en simpelweg werknemers moet daar op termijn wel iets positiefs uitkomen. Buiten dat zit ik grotendeels in coins die 'dividend' uitkeren en dat blijft in dezelfde ratio dus even opsparen en later een keer verkopen.

Ik heb iig wat crypto boeken van Sint gekregen en verdiep me er rustig verder in.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Marc R » 09 dec 2018, 13:55

Wouter81 schreef: 09 dec 2018, 11:08 Ik ben eruit gestapt... de ECC appgroep that is. :tooth: Best gezellig hoor, alleen ging het allang niet meer over ECC. Dat is wel dood en begraven. :goodnight:

Heb nog 3,7 miljoen ECC. Gelukkig zit er geen euro aan fiatgeld in, alles gekocht door wat te traden met andere coins dus doet geen pijn.

Jammer Wouter, vond het wel gezellig eigenlijk.

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door martll » 10 dec 2018, 09:03

ErikS schreef: 08 dec 2018, 10:55 Ha lol, Witje heeft net eergisteren 6 miljoen ECC terug gekocht appt 'ie. ;-)
Veel praat, maar is niet te zien in het volume. :tong:

Trouwens, iedereen geeft als referentie aan: maar hij heeft wel een Z4 ervan gekocht. Vergeet niet dat 2017 een heel ander jaar was. Stap in coin x (maakt bijna niet uit welke) pak een paar duizend procent en je hebt van je paar euro toch een zakje geld gemaakt.

Het gaat gewoon allemaal om je inkoop moment en verkoop moment nu. Dat is ook een kwestie van geluk. Want de shitcoins waar zelfs geen devolopment meer in zit gaan net zo hard omhoog of omlaag als de projecten die wel nog fanatiek bezig zijn.
Laatst gewijzigd door martll op 10 dec 2018, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door JeroenT » 10 dec 2018, 09:10

Wat is dat dan voor app groep?
Want de DF crypto app groep is dood.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ///Joost » 10 dec 2018, 10:15

Laat ik vooropstellen dat volgens mij niemand hier negatief is op degenen die kritiek hebben. Daar is een forum immers voor. En al helemaal zie ik nergens voorbij komen dat enig verlies de schuld zou zijn van iemand anders. Je bent er immers zelf bij.

Ik vind het een vermakelijk topic voor hoor en wederhoor, en respecteer ieders mening of keuze. Mijn punt over witje was dat hij alleen hier te zien was tijdens het hypen en shillen van ECC, dat iedereen moest kopen (hoe meer kopers hoe hoger de koers, hoe je het ook went of keert, en hoe veel of, waarschijnlijker, weinig invloed DF heeft), want 'het was zo'n fantastisch project, etc etc. en dat toen de koers kelderde hij ineens foetsie was. Het is een beetje het idee van alleen in je eigen auto-topic posten als je weer wat te showen hebt, maar verder nergens op reageren of 'de andere kant' laten zien.

Het is juist interessant om ook te horen wanneer zo iemand verkoopt, wat zijn strategieeen zijn, etc. Want zo te horen is hij nog actief. Dat gehype en geshill is leuk voor op feestjes, maar persoonlijk ben ik meer geinteresseerd in OF de technologie achter een bepaald project, OF het daytraden an sich, waarbij gedeeld wordt welke strategie gehanteerd wordt. Een beetje patsen met hoeveel coins je wel niet bijgekocht hebt kan iedereen, maar is totaal niet interessant om te horen.

Godsamme, wat één persoontje al niet los kan maken zeg. :tooth:

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door martll » 10 dec 2018, 11:21

Ethos is hier ook geshilled.
Since all time high: -99.23 %
Die is ook aardig rekt gegaan.

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2251
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Will F. » 10 dec 2018, 11:55

Ik heb mijn enthousiasme over ethos hier gedeeld, de redenen waarom ik er in investeerde vermeld maar altijd bij benadrukt dat je je er zelf in moest verdiepen alvorend tot aanschaf over te gaan. Dat is geen shillen, maar kennis, enthousiame delen precies waarvoor ik hier op DF zit. Ethos is wel een apart verhaal, veel te lange ontwikkelingstijd (maar uiteindelijk wel een hele mooie wallet) vervolgens een fiat gateway die ze niet kunnen optuigen zoals ze dachten (wordt gewerkt aan alternatief wat goed lijkt te lukken maar nog meer tijd vergt), twee hotemetoten die het schip verlaten en een koers die bewust (waarschijnlijk door concurrenten) zo laag mogelijk wordt gemanipuleerd; invloed/marktaandeel van Binance is ook veel te groot in de retail markt. Daarbij heeft de beoogde concurentie (coinbase) ook niet stil gezeten en komen er steeds meer initiatieven op het gebied van crypto store platformen (ice/bakkt fidelity etc.) Niettemin op dit koersniveau zeker de moeite waard.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Marc R » 10 dec 2018, 15:38

@Joost

Ik zie het totaal niet zo, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen knip, Witje heeft misschien gehyped maar kopen doe je altijd nog zelf.

ik denk dat ik op het moment een van de meeste ECC heb van allemaal, maar dat maakt me niet uit ik zit er niet erg duur in en als de crypto in zijn geheel ooit groeit dan komt dat goed.

Op de app groep was en is er regelmatig contact over de crypto an sich,ook ECC en ook over dat het kut is zoals alles op dit moment.

Als laatste wil ik nog kwijt dat Witje zelf een loeier van een deuk heeft opgelopen met Stratis, dus zo erg liep hij de malaise niet mis hoor.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Marc R » 10 dec 2018, 15:42

Overigens iedereen die interesse heeft om in de app groep deel te nemen dat kan, stuur me dan een PB.

Al wordt er op dit moment meer over auto's geluld dan crypto :-)

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ///Joost » 10 dec 2018, 15:52

Marc R schreef: 10 dec 2018, 15:38 Ik zie het totaal niet zo, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen knip, Witje heeft misschien gehyped maar kopen doe je altijd nog zelf.
Waarom wordt dit telkens weer herhaald? Dat zeg ik toch ook? Ik zeg alleen dat het ook mooi zou zijn als ie na het hypen ook 'B' zou zeggen.
Als laatste wil ik nog kwijt dat Witje zelf een loeier van een deuk heeft opgelopen met Stratis, dus zo erg liep hij de malaise niet mis hoor.
Dat gun ik niemand, en daar gaat het ook niet om.

Leg ik mezelf nou zo slecht uit, of wordt ik gewoon verkeerd begrepen? :bag: :kikker:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10403
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door tomgtr » 10 dec 2018, 16:34

Nee Joost is duidelijk en vind ook dat je gelijk hebt. Uiteraard is iedereen vrij om een mesias te volgen of niet. Maar resultaten daarvan zijn op eigen risico. Echter als de mesias alleen loopt te patsen en preken als hij over het water loopt, maar zogauw hij af en toe kopje onder gaat geen boe of bah meer zegt komt het niet echt over als welgemeend advies. Dan zou je in mindere tijden ook advies geven?

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Joy » 10 dec 2018, 17:04

Witje heeft duidelijk ego- en financiële schade opgelopen de laatste tijd. Precies dit verloop heb ik ook op het IEX-forum meegemaakt. Een bepaald aandeel werd geïntroduceerd door een lid en steeg een paar weken als een raket en het zou eindeloos door blijven stomen. Talloze mensen gingen mee in zijn enthousiasme en kochten massaal in. Na de eenmalige piek (+ 200%) stortte de boel natuurlijk als een jekko weer terug in elkaar tot ver onder de inkoopwaarde. Van dat lid nooit meer een enkele reactie vernomen.

Daarom de boel niet lopen hypen en realistisch zijn in je uitspraken. Bij crypto is er geen grafiek of resultaat uit het verleden waar je op kunt terugvallen. Het is elk moment anders en daar moet je mee dealen. Die rush waarbij er bakken met geld van gelukzoekers de markt instroomde is geen graadmeter van een succesvol product. De onderliggende waarde is er nog niet waardoor het weer als een ballon leegloopt als kopers de wind van voren krijgen.
Ik heb een kennis die blijft prediken dat Crypto geweldig is en bij elke daling zegt dat ie blij is omdat ie nog meer kan inkopen. Inmiddels is zijn portefeuille van 5k naar 80k naar 2k gegaan. Nou fantastisch. Wees dan eerlijk en zeg dat het flink tegenvalt en dat je hoopt dat de toekomst nog wat gaat brengen maar dat je er ook rekening mee houdt dat het niks meer gaat worden.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10403
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door tomgtr » 10 dec 2018, 17:20

Precies Joy, ik denk dat een groot aantal crypto beleggers hier nog vloeibaar waren toen de internet bubble spatte maar ik heb het van nabij meegemaakt. En voor degenen die roepen, ja maar kijk eens waar nu tech aandelen staan : de meeste mensen die ik ken die nat gingen gingen nat op WOL, dat bestaat niet meer, over en uit. Die hebben er geen reet aan dat Alphabet of Amazon nu zo hoog staat.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Joy » 10 dec 2018, 17:31

Mijn pa is nat gegaan op Lernout & Hauspie. Rienk Kamer -> eternal buy. Nou... nee. Zo zie je maar dat niks zeker is en je niet met geld moet handelen wat je niet kunt missen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lernout_%26_Hauspie

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3416
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Booooh » 10 dec 2018, 20:11

Nou het is niet alleen met crypto kut, over de aandelenbeurs kun je ook zeggen, wat een kut beurs, wat een kut beurs, wat een kut beurs, jongens wat hebben wij toch een kut beurs, godverdomme wat hebben wij een kut beurs, verschrikkelijk wat hebben wij een kut beurs ...

Beleggen en crypto is oorlog :mrgreen: :mrgreen:

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door JeroenT » 10 dec 2018, 20:58

:eatpaper: Ik heb nog 2 miljoen ECC.

:mrgreen:

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1335
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door JdBn » 11 dec 2018, 10:46

JeroenT schreef: 10 dec 2018, 20:58 :eatpaper: Ik heb nog 2 miljoen ECC.

:mrgreen:
Wie weet wordt het ooit nog eens wat :bag:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Knot » 11 dec 2018, 10:48

Die paar duizend euro van mij kan je nog net samen voor lunchen momenteel... en zelfs dan moet je het niet TE gek maken met de drankjes!

Crypto, DE grootste grap van 2018 :ken ik jou:

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door martll » 11 dec 2018, 11:10

Het is niet de eerste keer dat crypto een bearmarket heeft. Maar waarschijnlijk wel de eerste keer dat wij er in eentje terecht komen. Gewoon proberen je verliezen zo goed mogelijk goed te traden. HODL in deze markt werkt niet (ook omdat de meeste projecten maar 1 tot een paar jaar blijven bestaan).

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ///Joost » 11 dec 2018, 11:21

Best lachen om de eerste pagina's van dit topic uit 2013 nog eens door te lezen hoe er toen over gedacht werd. :tooth:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], BMWDennis, HJ2, MParallel, SlowCo, Wout309t, zegmaarboris en 101 gasten