Het grote DF cryptocurrency topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Bram » 07 dec 2018, 21:48

Volledig mee eens :)

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ErikS » 07 dec 2018, 21:57

///Joost schreef: 07 dec 2018, 21:46 En wat ik bedoelde. :tooth: Uiteindelijk handel je terug naar BTC, dus meer sat.

En mee eens dat het diep triest is (vind ik dan). Hier een beetje die coin shillen met 'goed project', 'timmeren goed aan de weg', etc., maar uiteindelijk gewoon alles van de hand doen voor dikke winst. Dan geloof je dus niet in het project, maar ben je gewoon een daytrader. Prima, maar ga dan niet zo popie jopie doen op een forum, en verder niets posten. Dat het dan ook nog ten koste van anderen gaat vind ik diep treurig.
Nouja, dat ECC crashed is vrij simpel, want de hele markt schoffelde onderuit. Ik 'durf' niet uit te stappen, want FOMO. Een goede trader doet dat dus wel. Dat is wat ik er van heb geleerd. Ik had al 'n aantal keer 3/4K winst kunnen pakken.... Maar FEAR OF MISSING OUT. Helaasch.

Ik had persoonlijk verkondigd; uitstappen want de boel gaat klappen.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Niels » 08 dec 2018, 01:43

///Joost schreef: 07 dec 2018, 21:46 En wat ik bedoelde. :tooth: Uiteindelijk handel je terug naar BTC, dus meer sat.

En mee eens dat het diep triest is (vind ik dan). Hier een beetje die coin shillen met 'goed project', 'timmeren goed aan de weg', etc., maar uiteindelijk gewoon alles van de hand doen voor dikke winst. Dan geloof je dus niet in het project, maar ben je gewoon een daytrader. Prima, maar ga dan niet zo popie jopie doen op een forum, en verder niets posten. Dat het dan ook nog ten koste van anderen gaat vind ik diep treurig.
Beetje dramatische post imho, je bent er zelf bij Joost. Meerdere mensen hier hadden echt 0 vertrouwen in ECC, dat er dan mensen zijn die wel instappen kun je Witje niet kwalijk nemen. Het lijkt me sterk dat Witje er ook nog grof aan verdiend en "ten koste van anderen".... Het is niet zo dat hij ff de koers omhoog pumpt om vervolgens te cashen omdat er 5 DFrs zijn ingestapt :lol: Volgens mij geloofde hij er (op de een of andere manier..) ook wel echt in..

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ErikS » 08 dec 2018, 08:11

Oh, het loopt uit de hand.

Mensen, zo is hij niet bedoeld. Ik zou juist graag íets meer inside info zien over hoe met stalen ballen te daytraden.
En dat zou voor mij fijner zijn, dat als je eerst iets hyped, het ook aan te geven wanneer je er uit stapt.

Wat ik dus alleen maar wilde aangeven is juist dat Witje zich wel redt ipv alleen te HODL'en. Hij rijdt er al 2 auto's van. Dan weet je gewoon wanneer je toch 'uit moet stappen' als je voor 900 Stratis een prachtige BMW Z4 kan kopen.

Ik weet zeker dat hij in ECC geloofde, het 'leek' ook wel een grappig project, totdat het zo ging rommelen met koersdalingen. Wallet launch mislukte & er een aantal mensen alleen maar gingen schelden ipv steunen. Dat is voor mij een teken aan de wand om uit te stappen, helaas pas op 16 tot 13 SAT uit gestapt.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ///Joost » 08 dec 2018, 08:43

Ik snap je punt Niels. Uiteraard ben je er zelf bij en ieder is verantwoordelijk voor z’n eigen investeringen. Het steekt mij echter dat er zo gehyped wordt, en dat meneer pretendeert de wijsheid in pacht te hebben, maar dat uiteindelijk niemand er mee geholpen is. Het zou hem dan ook sieren om aan te geven wanneer het beste uitstapmoment is. Beetje wat Erik aangeeft dus.

Het zoh mooi zijn als er in dit topic wat meer transparantie komt, door mensen zoals witje. En niet alleen het hypen van een project.

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ErikS » 08 dec 2018, 09:38

///Joost schreef: 08 dec 2018, 08:43 Ik snap je punt Niels. Uiteraard ben je er zelf bij en ieder is verantwoordelijk voor z’n eigen investeringen. Het steekt mij echter dat er zo gehyped wordt, en dat meneer pretendeert de wijsheid in pacht te hebben, maar dat uiteindelijk niemand er mee geholpen is. Het zou hem dan ook sieren om aan te geven wanneer het beste uitstapmoment is. Beetje wat Erik aangeeft dus.

Het zoh mooi zijn als er in dit topic wat meer transparantie komt, door mensen zoals witje. En niet alleen het hypen van een project.
+1, op een ander forum zit iemand die het beide aangeeft.
Heerlijk vind ik dat, alleen merk ik dat ik niet meer het lef heb om in de echte 'daytrade' coins te stappen.

Daar zijn de goede instapmomenten ook wel eens compleet weggeklapt.

Ik had gisteren in een runnetje met NEO nog 100 stratis winst. Dat zijn wel de lekkere & veilige havens, zeg maar.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door dvh » 08 dec 2018, 09:44

ECC , is samen met de rest van alle coins gewoon kei-hard niks meer waard :-)
Dus maakt even niet uit over welke coin je het hebt. Heb je deze 6 maaden terug, of eerder gekocht. Dan moet je het uitzingen nu.
Of je neemt je verlies..

Maar vind er dit jaar geen lol aan. Het is enkel een neerwaartse spiraal. Valt weinig te hypen en of te winnen zo.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Robin » 08 dec 2018, 10:30

Goud zit op € 35.301,76 nu. Is ook wel eens lager geweest.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Arthur » 08 dec 2018, 10:43

:coffee:

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ErikS » 08 dec 2018, 10:55

Ha lol, Witje heeft net eergisteren 6 miljoen ECC terug gekocht appt 'ie. ;-)

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Tom » 08 dec 2018, 11:26

///Joost schreef: 08 dec 2018, 08:43 Ik snap je punt Niels. Uiteraard ben je er zelf bij en ieder is verantwoordelijk voor z’n eigen investeringen. Het steekt mij echter dat er zo gehyped wordt, en dat meneer pretendeert de wijsheid in pacht te hebben, maar dat uiteindelijk niemand er mee geholpen is. Het zou hem dan ook sieren om aan te geven wanneer het beste uitstapmoment is. Beetje wat Erik aangeeft dus.

Het zoh mooi zijn als er in dit topic wat meer transparantie komt, door mensen zoals witje. En niet alleen het hypen van een project.
Aangeven wat het beste uitstapmoment is hoeft niet per se (in- en uitstappen is wat mij betreft ieders eigen verantwoordelijk), maar ben in ieder geval open/eerlijk en reageer ook als het even wat minder gaat. Niet om verantwoording af te leggen maar meer voor het gevoel 'je zit er samen in' en niet alleen hier komen met positieve zaken om zieltjes te winnen terwijl je zelf al veel lager hebt ingekocht. Want dat had ie eerder geflikt met Stratis, ook van de één op de andere dag niet meer posten. Toen ie hier weer een andere coin (ECC dus) kwam hypen heb ik daar wat onderzoek naar gedaan maar had ik al gelijk in de gaten dat die coin niks voorstelt (i.t.t. Stratis trouwens) en het op dat moment alleen een hoop wilde (in mijn ogen vrij onrealistische) plannen waren. Wat zou ook alweer mogelijk worden met ECC? Bestanden delen ala Dropbox? Whatapp-achtige zaken? Nog veel meer. Men had niet eens een eigen wallet, het was letterlijk een kopie van iets anders met een ander logotje erin geplakt. Het was wel duidelijk dat mijn posts hem irriteerden want ik werd al snel weggezet als grote negatieveling terwijl hij het net voor elkaar had dat er hier een aantal waren die de roze bril ophadden.

Dat komt op mij over als iemand die doet voorkomen dat anderen van zijn kennis mee mogen profiteren, maar in the end doet ie het alleen voor eigen gewin.
Zonde want er zijn hier genoeg mensen met de nodige kennis/inside info, het is juist super om dat hier te delen zodat we allemaal profijt hebben van die gedeelde kennis. Als dat alleen in de positieve/hype-categorie zit schiet het z'n doel voorbij.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door WJ » 08 dec 2018, 11:30

6m? Dat is 360€... heb meer het idee dat witje hoopt op nog een bump want volgensmij heeft die er meer in dan dat die vermeld..

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Robin » 08 dec 2018, 12:09

WJ schreef: 08 dec 2018, 11:30 6m? Dat is 360€...
Afbeelding

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Tom » 08 dec 2018, 12:32

:mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7952
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door MParallel » 08 dec 2018, 12:43

Allemaal volwassen mensen hier. Als iemand iets hyped en je gaat er blindelings in mee, dan niet later gaan piepen als het geen Lambo heeft opgeleverd.

Lijkt wel een cult met een of andere self proclaimed guru waar makke volgelingen alles voor lief nemen.

Zelf onderzoek doen of het zien ald een blinde een gok wagen.

En je eigen verantwoordelijkheid nemen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Arthur » 08 dec 2018, 12:49

Ja en nee. Dat laatse heb ik gedaan en geluk gehad dat het nog ff wat door steeg. Dus klein winstje gepakt en daarna niets meer mee gedaan. Maar hier wel de 'flinke' jongen uithangen hoe laag je hebt ingekocht, een broertje die al z'n geld erin steekt want zo goed is het allemaal. Lambo's, GT3's, etc. En vervolgens laat je niks meer horen. Gun dan de onwetenden ook wat inzicht en deel je mening over in- maar vooral uitstappen. Niks mis mee lijkt me en gaat niet ten koste van jezelf. En was het uitstapmoment (ook) niet goed dan blijft ook dat uiteraard je eigen verantwoording.

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ErikS » 08 dec 2018, 12:51

Alles is eigen verantwoording, als je dat niet snapt.....

Ik hou wel van een beetje Russische roulette.....

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Arthur » 08 dec 2018, 12:56

Dat snap ik wel...

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ErikS » 08 dec 2018, 13:06

Arthur schreef: 08 dec 2018, 12:56 Dat snap ik wel...
Ik had 't ook niet tegen jou... Maar tegen je grote vrind... :lol:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Arthur » 08 dec 2018, 13:07

:tooth:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door dvh » 08 dec 2018, 13:10

Het punt met heel het crypto van het afgelopen 2 jaar is dat het geen reet uitmaakt of het een realistisch , of niet project was.
Zolang het hip / gehypt werd, werd er een hoop geld ingepompt. En dan kom je daarmee wat winnen.

Zo heb ik vorig jaar op het eind van het jaar iets van 8k eruit gehaald. En vervolgens weer erin gepompt. Dat zit er nu nog in. Is geen drol meer waard. Jammer helaas. Misschien wordt het nog wat, misschien ook niet. Het maakt eigenlijk niet zoveel uit momenteel. Want alles ligt op zijn gat.

Het wordt anders wanneer 50% van de coins het écht goed doen. Flink groeien. En andere zakken en doen niks meer.. Maar dat is niet de situatie. Alles is gewoon dood. Het loopt leeg. Als ... het wederom tot leven komt zal alles gewoon groeien.

Betreft de plannen van ECC... ik vind er wat van. Maar kijk ik naar 95% van de andere coins. Dan vind ik daar ook wat van. Het is allemaal veel theorie. En nog weinig praktijk.

Maar die praktijk boeit mij helemaal niet. Als er wat te verdienen valt, dat boeit.
Die snel gewonnen euro's die nu weer verloren zijn/vast zitten in crypto. Boeit mij ook niet. Sure, ik had er een leuke Rolex van kunnen kopen en dan was het over en uit. Want in deze markt stop je er geen euro meer in. Als casual crypto-investor that is. Maar zodra de markt aantrekt, de marktcap gaat groeien. Want nu dus enkel maar zakt.. dan gebeurt er weer wat. En dan groeien ALLE coins. Ook de shitcoins zonder plan , zonder techniek. Zelfs de grootste bullshitcoin die groeit mee.

Dus je kan hier over ECC roepen. Vervang ECC voor coin 'xxx' en het verhaal is gewoon hetzelfde. Ongeacht het team , de roadmap , de techniek , de whatever. Het is momenteel allemaal ruk.

Goed weekend :-)
Ik ga aan de trippels.
Kruipend te trap op en morgen weer spijt.
Laatst gewijzigd door dvh op 08 dec 2018, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7952
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door MParallel » 08 dec 2018, 13:13

ErikS schreef: 08 dec 2018, 13:06
Arthur schreef: 08 dec 2018, 12:56 Dat snap ik wel...
Ik had 't ook niet tegen jou... Maar tegen je grote vrind... :lol:
Huh ik?

Ik zeg het juist, dus tegen mij kan je t niet hebben.

Andere die klagen over Witje nemen (dus) geen eigen verantwoording.

Als iemand had gezegd “nu uitstappen” en het was verder gaan stijgen was het ook niet goed geweest.
Laatst gewijzigd door MParallel op 08 dec 2018, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ErikS » 08 dec 2018, 13:14

MParallel schreef: 08 dec 2018, 13:13
ErikS schreef: 08 dec 2018, 13:06
Arthur schreef: 08 dec 2018, 12:56 Dat snap ik wel...
Ik had 't ook niet tegen jou... Maar tegen je grote vrind... :lol:
Huh ik?

Ik zeg het juist, dus tegen mij kan je t niet hebben.

Andere die klagen over Witje nemen (dus) geen eigen verantwoording.

Als iemand had gezegd “nu stappen” en het was verder gaan stijgen was het ook niet goed geweest.
Aah zo.

Ok, ik snap je. :thumbup:

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ErikS » 08 dec 2018, 13:15

dvh schreef: 08 dec 2018, 13:10 Het punt met heel het crypto van het afgelopen 2 jaar is dat het geen reet uitmaakt of het een realistisch , of niet project was.
Zolang het hip / gehypt werd, werd er een hoop geld ingepompt. En dan kom je daarmee wat winnen.

Zo heb ik vorig jaar op het eind van het jaar iets van 8k eruit gehaald. En vervolgens weer erin gepompt. Dat zit er nu nog in. Is geen drol meer waard. Jammer helaas. Misschien wordt het nog wat, misschien ook niet. Het maakt eigenlijk niet zoveel uit momenteel. Want alles ligt op zijn gat.

Het wordt anders wanneer 50% van de coins het écht goed doen. Flink groeien. En anders zakken en doen niks meer.. Maar dat is niet de situatie. Alles is gewoon dood. Het loopt leeg. Als ... het wederom tot leven komt zal alles gewoon groeien.

Betreft de plannen van ECC... ik vind er wat van. Maar kijk ik naar 95% van de andere coins. Dan vind ik daar ook wat van. Het is allemaal veel theorie. En nog weinig praktijk.

Maar die praktijk boeit mij helemaal niet. Als er wat te verdienen valt, dat boeit.
Die snel gewonnen euro's die nu weer verloren zijn/vast zitten in crypto. Boeit mij ook niet. Sure, ik had er een leuke Rolex van kunnen kopen en dan was het over en uit. Want in deze markt stop je er geen euro meer in. Als casual crypto-investor that is. Maar zodra de markt aantrekt, de marktcap gaat groeien. Want nu dus enkel maar zakt.. dan gebeurt er weer wat. En dan groeien ALLE coins. Ook de shitcoins zonder plan , zonder techniek. Zelfs de grootste bullshitcoin die groeit mee.

Dus je kan hier over ECC roepen. Vervang ECC voor coin 'xxx' en het verhaal is gewoon hetzelfde. Ongeacht het team , de roadmap , de techniek , de whatever. Het is momenteel allemaal ruk.

Goed weekend :-)
Ik ga aan de trippels.
Kruipend te trap op en morgen weer spijt.
Je begint alcoholisten trekjes te vertonen ouwe!

Komt dat door je ECC succes? :tooth: :beer: :beer: :beer:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door dvh » 08 dec 2018, 13:16

Ik zit heel de week aan het water + koffie.
Als er wat te zuipen valt doe ik gewoon gezellig mee.
:coffee: :kikker:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], dave van marion, Eric Z, Gert-jan, Google [Bot], Nivek, Robbert92, Rogerb, Thomasss, TLRS, tomgtr en 154 gasten