De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque - Nieuwe stoelen struggles

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque

Bericht door Estoque » 06 dec 2018, 10:57

eBoonstra schreef: 05 dec 2018, 14:32 Wat een prachtig topic is dit, ga zo door :D
Bedankt!
Niels schreef: 05 dec 2018, 21:26
Estoque schreef: 04 dec 2018, 12:55
Zeker als ze horen dat een F10 M550d wordt ingeruild op een Volkswagen :P
Sterkte alvast! Qua rijden maar zeker qua kwaliteit....
Zal ik eerlijk zijn? Mijn vader is groot BMW liefhebber en vandaar dat zowel mijn moeder (118i cabrio) en hij (F10 550d) een bmw reden. Ook hun zondagsauto is een bmw (Z4 sDrive35i), maar alle 3 zijn ze ook bij de dealer geweest voor interieur kwalen die niet de kwaliteit reflecteren die bij de prijs hoort.

De F10 gaat volgende week voor 5 dagen naar de dealer om wederom de stoelen eruit te trekken, nogmaals de onderstellen te vervangen (2e keer) omdat de stoelen gewoon kraken. Constant en zeer irritant. Ding heeft 86dkm gelopen, dat is niks.

De Z4 is bij de dealer geweest voor zelfde soort kwalen. Zitten nieuwe deurrubbers in, stoelen zijn er ook uit geweest voor een krakend euvel, de kap is volledig nagekeken en voorzien van extra steunpunten/verstevigingen/rubbers zodat hij niet kraakt in dichte toestand.

De 118i Cabrio had ook de zelfde euvels, deuren die kraken, stoelen die kraken.

De F30 BMW die mijn vader hiervoor reed had het ook, de E92 Coupe van een kennis is er ook voor bij de dealer geweest en zijn vrouw, die ook een 1 serie cabrio rijdt heeft ook kraakjes in het interieur. En als ik hier zo op het forum rondlees is BMW behoorlijk synoniem aan het worden met interieur-probleempjes.

Qua rijden blijft BMW een topper, maar begin mij alsjeblieft niet over kwaliteit. Want dat is nou net waar ze echt achterlopen op Audi en MB. (Audi loopt dan weer achter op Rijplezier en MB op styling gebied)

Alles is op te lossen, maar dat is o.a. een reden geweest waarom de F10 nu weg gaat. (Plus een midlife-crisis is niet compleet zonder Z4 en SUV, dus moet hij ook maar aan de hoge instap..... :kotsen: ) Ik merkte al dat hij steeds vaker de Amarok mee nam in het weekend, dus misschien wordt hij wel gewoon oud :P

Ik ben allang blij dat hij geen GLC of X6 heeft gekocht... Daar zat hij namelijk eerst naar te kijken :kotsen: :kotsen: :kotsen:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque

Bericht door Martijn_bmw » 06 dec 2018, 11:29

Eens dat BMW kwaliteit niet meer is wat het was maar om nou te stellen dat Audi beter is :shock:

Die zijn écht nóg slechter

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque

Bericht door Estoque » 06 dec 2018, 12:37

Martijn_bmw schreef: 06 dec 2018, 11:29 Eens dat BMW kwaliteit niet meer is wat het was maar om nou te stellen dat Audi beter is :shock:

Die zijn écht nóg slechter
In welke opzichten bedoel jij slechter?

Qua interieurbouwkwaliteit: Vind ik VW/Audi echt een stuk degelijker aanvoelen dan een BMW.
Was helemaal ernstig voelbaar bij de BMW E60 / Audi C6 generaties.
De opbergvakjes in een E60 hadden allerlei gebreken waardoor pasjes makkelijk tussen de interieurdelen konden verdwijnen.

Qua Infotainment: Het huidige BMW-systeem is echt stukken verbeterd en werkt echt wel intuïtief. Maar haalt het niet bij Virtual-cockpit van Audi/VW.
Qua rijgedrag/beleving: Wint BMW, makkelijk!
Qua olieverbruik: Dat wint Audi natuurlijk dik, die verbruikt meer :tong:

Maar gelukkig praten we niet over motortechniek, want de N42 in mijn E46 is natuurlijk de parel van BMW :D *Klopt af, want heeft er nog nooit problemen mee gehad*

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque

Bericht door Martijn_bmw » 06 dec 2018, 13:09

Oh ik bedoelde idd de technische kwaliteit niet zozeer de materialen in interieur etc.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque

Bericht door Niels » 06 dec 2018, 13:35

Precies. Als krakende rubbers al een probleem zijn dan wens ik je niet veel sterkte maar heeeeeeeel beel sterkte. Mee eens hoor dat bmw minder wordt, mee eens dat de bmw beleving wellicht niet meer zo premium is maar de stap naar VAG omdat je meer kwaliteit verwacht :sealed:

Anyway, de Mini zou ik ook niet aandurven (ik durf tegenwoordig niets meer aan, ik geef toe..) maar lijkt me aardig nieuw. Zolang je in de garantie rijdt sta je zelf iig niet voor financiële verassingen.....

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque

Bericht door Estoque » 06 dec 2018, 14:17

Niels schreef: 06 dec 2018, 13:35 Precies. Als krakende rubbers al een probleem zijn dan wens ik je niet veel sterkte maar heeeeeeeel beel sterkte. Mee eens hoor dat bmw minder wordt, mee eens dat de bmw beleving wellicht niet meer zo premium is maar de stap naar VAG omdat je meer kwaliteit verwacht :sealed:
*Pakt z'n dagboek*

Lief dagboek,
Waarom moest ik ook alweer BMW-rijders tegen de haren instrijken?

Het begon allemaal leuk en aardig op het DF-forum, ik kreeg zelfs een complimentje dat ik een leuk topic had en leuke verhalen. Het voelde echt als de perfecte wereld, tot ik een grote fout maakte. Ik zei namelijk dat één van de redenen dat de F10 het veld moest ruimen, was dat hij toch wel een aantal gebreken had in de 80dkm die er op de klok stonden.

Snap je lief dagboek, ik had natuurlijk ook kunnen beginnen over de koelvloeistof problemen die met een terugroep-actie gerepareerd moeten worden, of de KVS-stank in het interieur. Elke 3000km moest er namelijk gewoon een half litertje koelvloeistof bijgevuld worden in de auto, iets ik dat natuurlijk wel herken uit de tijd dat ik nog reed met oude volvo's, want even tussen jou en mij gezegd lief Dagboek, rijden met een Volvo hebben we al een tijdje niet meer gedaan, haha Touché!

Tussen jou en mij lief dagboek, ik snap ook eigenlijk helemaal niet waarom mijn vader zich zo stoorde aan het feit dat de boordcomputer en het infotainmentsysteem in het verleden soms 2 keer in de week gewoon vast liep en het originele alarm er ook gewoon voor zorgt dat je voldoende beweging krijgt of je soms een taxi neemt! En toen de dealer belde dat het niet binnen de garantie viel en mijn vader daar een beetje pissig over werd, dat snapte ik al HELEMAAL niet.

Maar we dwalen af, ik had natuurlijk nooit moeten beginnen over die klote Volkswagens en Audi's op Driving-fun, ik wou dat ik het nog terug kon draaien. Dan hadden ze mij misschien nog aardig gevonden. Nee Rutger met de grote mond moest weer zo nodig beginnen over BMW-problemen op een forum waar de gebruikers met het hoofd richting München slapen, een E46 M3 de ideale auto is en je niet eens mag opscheppen over je chrome-blauwe afschrijvingsmonster en Neppe Taxi AMG..

Hoewel ik die laatste twee dingen eigenlijk wel snap.

Voor de rest had ik een leuke dag, heb ik een McFlurry gehaald met Oreo en Caramel en mijn hond geaaid.
Welterusten dagboek!


*sluit dagboek*
Anyway, de Mini zou ik ook niet aandurven (ik durf tegenwoordig niets meer aan, ik geef toe..) maar lijkt me aardig nieuw. Zolang je in de garantie rijdt sta je zelf iig niet voor financiële verassingen.....
Die mening deel ik volledig!
Als ik zie hoeveel problemen mijn zusje heeft met haar Cooper S uit '05, mijn god wat een probleemhokken.

Dit type mini heeft gelukkig een BMW blok, en dat schaar ik ook ondanks mijn dagboek-verhalen nog altijd hoger dan die 1.6jes die in die oude mini's lagen :P

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque

Bericht door Crookie » 06 dec 2018, 16:14

Maar noem nou eens een duits type auto 2000-2015 waar nooit wat mee is afgezien van ‘normaal’ onderhoud. Overal is wel wat aan te vinden en schort er wat aan.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque

Bericht door ///Joost » 06 dec 2018, 16:17

Opel Corsa?

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque

Bericht door Crookie » 06 dec 2018, 16:19

///Joost schreef: 06 dec 2018, 16:17Opel Corsa?
Roest. Nokkenas doormidden.

Ik bedoelde eigenlijk de grote duitse 3 en Vw in mijn vraag.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque

Bericht door ///Joost » 06 dec 2018, 16:29

Crookie schreef: 06 dec 2018, 16:19 Roest. Nokkenas doormidden.
:duh: Serieus? En ik dacht ik noem eens een model waar echt nooit iets mee aan de hand is.

Wat dat betreft heb je wel gelijk. Overal is wel iets te vinden.

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque

Bericht door Crookie » 06 dec 2018, 16:48

Al zou ik ook behoorlijk balen als ik een sloot geld bij Bmw achterlaat en er iets simpels niet in orde is. Daar betaal ik niet voor en is het begrijpelijk dat mensen terug gaan naar de dealer.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque

Bericht door tomgtr » 06 dec 2018, 17:00

Estoque schreef: 06 dec 2018, 14:17
Niels schreef: 06 dec 2018, 13:35 Precies. Als krakende rubbers al een probleem zijn dan wens ik je niet veel sterkte maar heeeeeeeel beel sterkte. Mee eens hoor dat bmw minder wordt, mee eens dat de bmw beleving wellicht niet meer zo premium is maar de stap naar VAG omdat je meer kwaliteit verwacht :sealed:
*Pakt z'n dagboek*

Lief dagboek,
Waarom moest ik ook alweer BMW-rijders tegen de haren instrijken?

Het begon allemaal leuk en aardig op het DF-forum, ik kreeg zelfs een complimentje dat ik een leuk topic had en leuke verhalen. Het voelde echt als de perfecte wereld, tot ik een grote fout maakte. Ik zei namelijk dat één van de redenen dat de F10 het veld moest ruimen, was dat hij toch wel een aantal gebreken had in de 80dkm die er op de klok stonden.

Snap je lief dagboek, ik had natuurlijk ook kunnen beginnen over de koelvloeistof problemen die met een terugroep-actie gerepareerd moeten worden, of de KVS-stank in het interieur. Elke 3000km moest er namelijk gewoon een half litertje koelvloeistof bijgevuld worden in de auto, iets ik dat natuurlijk wel herken uit de tijd dat ik nog reed met oude volvo's, want even tussen jou en mij gezegd lief Dagboek, rijden met een Volvo hebben we al een tijdje niet meer gedaan, haha Touché!

Tussen jou en mij lief dagboek, ik snap ook eigenlijk helemaal niet waarom mijn vader zich zo stoorde aan het feit dat de boordcomputer en het infotainmentsysteem in het verleden soms 2 keer in de week gewoon vast liep en het originele alarm er ook gewoon voor zorgt dat je voldoende beweging krijgt of je soms een taxi neemt! En toen de dealer belde dat het niet binnen de garantie viel en mijn vader daar een beetje pissig over werd, dat snapte ik al HELEMAAL niet.

Maar we dwalen af, ik had natuurlijk nooit moeten beginnen over die klote Volkswagens en Audi's op Driving-fun, ik wou dat ik het nog terug kon draaien. Dan hadden ze mij misschien nog aardig gevonden. Nee Rutger met de grote mond moest weer zo nodig beginnen over BMW-problemen op een forum waar de gebruikers met het hoofd richting München slapen, een E46 M3 de ideale auto is en je niet eens mag opscheppen over je chrome-blauwe afschrijvingsmonster en Neppe Taxi AMG..

Hoewel ik die laatste twee dingen eigenlijk wel snap.

Voor de rest had ik een leuke dag, heb ik een McFlurry gehaald met Oreo en Caramel en mijn hond geaaid.
Welterusten dagboek!


*sluit dagboek*
Anyway, de Mini zou ik ook niet aandurven (ik durf tegenwoordig niets meer aan, ik geef toe..) maar lijkt me aardig nieuw. Zolang je in de garantie rijdt sta je zelf iig niet voor financiële verassingen.....
Die mening deel ik volledig!
Als ik zie hoeveel problemen mijn zusje heeft met haar Cooper S uit '05, mijn god wat een probleemhokken.

Dit type mini heeft gelukkig een BMW blok, en dat schaar ik ook ondanks mijn dagboek-verhalen nog altijd hoger dan die 1.6jes die in die oude mini's lagen :P
:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Man man man, ik ga stuk hier.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque

Bericht door ///Joost » 06 dec 2018, 17:06

:tooth:...Jaja...hij is goed... :lol:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque

Bericht door Niels » 06 dec 2018, 17:15

Estoque schreef: 06 dec 2018, 14:17
Niels schreef: 06 dec 2018, 13:35 Precies. Als krakende rubbers al een probleem zijn dan wens ik je niet veel sterkte maar heeeeeeeel beel sterkte. Mee eens hoor dat bmw minder wordt, mee eens dat de bmw beleving wellicht niet meer zo premium is maar de stap naar VAG omdat je meer kwaliteit verwacht :sealed:
*Pakt z'n dagboek*

Lief dagboek,
Waarom moest ik ook alweer BMW-rijders tegen de haren instrijken?

Het begon allemaal leuk en aardig op het DF-forum, ik kreeg zelfs een complimentje dat ik een leuk topic had en leuke verhalen. Het voelde echt als de perfecte wereld, tot ik een grote fout maakte. Ik zei namelijk dat één van de redenen dat de F10 het veld moest ruimen, was dat hij toch wel een aantal gebreken had in de 80dkm die er op de klok stonden.

Snap je lief dagboek, ik had natuurlijk ook kunnen beginnen over de koelvloeistof problemen die met een terugroep-actie gerepareerd moeten worden, of de KVS-stank in het interieur. Elke 3000km moest er namelijk gewoon een half litertje koelvloeistof bijgevuld worden in de auto, iets ik dat natuurlijk wel herken uit de tijd dat ik nog reed met oude volvo's, want even tussen jou en mij gezegd lief Dagboek, rijden met een Volvo hebben we al een tijdje niet meer gedaan, haha Touché!

Tussen jou en mij lief dagboek, ik snap ook eigenlijk helemaal niet waarom mijn vader zich zo stoorde aan het feit dat de boordcomputer en het infotainmentsysteem in het verleden soms 2 keer in de week gewoon vast liep en het originele alarm er ook gewoon voor zorgt dat je voldoende beweging krijgt of je soms een taxi neemt! En toen de dealer belde dat het niet binnen de garantie viel en mijn vader daar een beetje pissig over werd, dat snapte ik al HELEMAAL niet.

Maar we dwalen af, ik had natuurlijk nooit moeten beginnen over die klote Volkswagens en Audi's op Driving-fun, ik wou dat ik het nog terug kon draaien. Dan hadden ze mij misschien nog aardig gevonden. Nee Rutger met de grote mond moest weer zo nodig beginnen over BMW-problemen op een forum waar de gebruikers met het hoofd richting München slapen, een E46 M3 de ideale auto is en je niet eens mag opscheppen over je chrome-blauwe afschrijvingsmonster en Neppe Taxi AMG..

Hoewel ik die laatste twee dingen eigenlijk wel snap.

Voor de rest had ik een leuke dag, heb ik een McFlurry gehaald met Oreo en Caramel en mijn hond geaaid.
Welterusten dagboek!


*sluit dagboek*
Anyway, de Mini zou ik ook niet aandurven (ik durf tegenwoordig niets meer aan, ik geef toe..) maar lijkt me aardig nieuw. Zolang je in de garantie rijdt sta je zelf iig niet voor financiële verassingen.....
Die mening deel ik volledig!
Als ik zie hoeveel problemen mijn zusje heeft met haar Cooper S uit '05, mijn god wat een probleemhokken.

Dit type mini heeft gelukkig een BMW blok, en dat schaar ik ook ondanks mijn dagboek-verhalen nog altijd hoger dan die 1.6jes die in die oude mini's lagen :P
:lollerdelol:

Leuk stuk, een kanttekening... ik rij geen BMW maar VAG :tooth: Die is wel te koop hoor!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque

Bericht door Arthur » 06 dec 2018, 18:58

Crookie schreef: 06 dec 2018, 16:19
///Joost schreef: 06 dec 2018, 16:17Opel Corsa?
Roest. Nokkenas doormidden.

Ik bedoelde eigenlijk de grote duitse 3 en Vw in mijn vraag.
Up!?

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque

Bericht door Bram » 06 dec 2018, 19:32

Goffer :roflol:

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque

Bericht door Crookie » 06 dec 2018, 20:43

Arthur schreef: 06 dec 2018, 18:58
Crookie schreef: 06 dec 2018, 16:19
///Joost schreef: 06 dec 2018, 16:17Opel Corsa?
Roest. Nokkenas doormidden.

Ik bedoelde eigenlijk de grote duitse 3 en Vw in mijn vraag.
Up!?
Tot dusver een succes. Een paar x als leenauto gehad.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque

Bericht door WJ » 06 dec 2018, 20:47

Eerste serie UP's had een probleem met de bak in de achteruit zetten, kraakte.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10771
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque

Bericht door Joy » 06 dec 2018, 20:55

Klopt, werkt verder wel gewoon. Even naar een andere versnelling eerst en hij kan er wel in. Verder super betrouwbaar.

Online
Zed240
Berichten: 2922
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque

Bericht door Zed240 » 06 dec 2018, 21:28

Haha dat probleem ken ik maar al te goed, ongeveer 2 jaar bezorger geweest in een Up. Dat ding ging echt nooit in één keer in z'n achteruit. Én dat moest ik nogal vaak. :)

Hebben overigens meer auto's last van.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque

Bericht door allen » 06 dec 2018, 22:14

Dagboek! :lol:

Online
Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3434
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque

Bericht door Joël D. » 07 dec 2018, 09:19

Crookie schreef: 06 dec 2018, 16:14 Maar noem nou eens een duits type auto 2000-2015 waar nooit wat mee is afgezien van ‘normaal’ onderhoud. Overal is wel wat aan te vinden en schort er wat aan.
Mijn vaders Mercedes S212 E350. 140k mee gereden in 3,5 jaar. Enige was een O2 sensor die vervangen moest worden, de rest gewoon onderhoud.

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque

Bericht door Estoque » 07 dec 2018, 10:40

Joël D. schreef: 07 dec 2018, 09:19
Crookie schreef: 06 dec 2018, 16:14 Maar noem nou eens een duits type auto 2000-2015 waar nooit wat mee is afgezien van ‘normaal’ onderhoud. Overal is wel wat aan te vinden en schort er wat aan.
Mijn vaders Mercedes S212 E350. 140k mee gereden in 3,5 jaar. Enige was een O2 sensor die vervangen moest worden, de rest gewoon onderhoud.
Die roesten, en dat is toch knap!
Hadden zij tot aan met de W211 het probleem dat ze spontaan op de achterklep begonnen te roesten, een probleem dat zich ook al systematisch voordeed bij de W210, beginnen de W212's spontaan in de wielkasten te roesten.
Crookie schreef: 06 dec 2018, 16:14 Maar noem nou eens een duits type auto 2000-2015 waar nooit wat mee is afgezien van ‘normaal’ onderhoud. Overal is wel wat aan te vinden en schort er wat aan.
Ik zat te denken aan een Volkswa....
...*deze gedachtegang wordt ruw onderbroken met een schokkend beeld van een Distributie-ketting die opgerekt wordt*

Misschien is een Audi A.....
...*In plaats van het spreekwoordelijke lampje, begint er nu een olielamp begint te branden*

Probleemloze auto's, probleemloze Duitse auto's....
...*Bij de gedachte aan BMW schudt mijn muis hevig en begint mijn scrollwiel spontaan naar boven te rollen ter hoogte van mijn eigen bericht over de problemen met BMW*

En de Mercedes heb ik zojuist beschreven, hierboven :P

Ik denk dat de enige juiste conclusie is, dat als je onafhankelijk van andere factoren van A naar B wilt, je het beste kunt wandelen.
Dan ben je qua betrouwbaarheid afhankelijk van je eigen en niet van een ander. :D

Had ik maar zo'n goedkope hobby!

Online
Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3434
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque

Bericht door Joël D. » 07 dec 2018, 10:56

Estoque schreef: 07 dec 2018, 10:40
Joël D. schreef: 07 dec 2018, 09:19
Crookie schreef: 06 dec 2018, 16:14 Maar noem nou eens een duits type auto 2000-2015 waar nooit wat mee is afgezien van ‘normaal’ onderhoud. Overal is wel wat aan te vinden en schort er wat aan.
Mijn vaders Mercedes S212 E350. 140k mee gereden in 3,5 jaar. Enige was een O2 sensor die vervangen moest worden, de rest gewoon onderhoud.
Die roesten, en dat is toch knap!
Hadden zij tot aan met de W211 het probleem dat ze spontaan op de achterklep begonnen te roesten, een probleem dat zich ook al systematisch voordeed bij de W210, beginnen de W212's spontaan in de wielkasten te roesten.
Mijn vader heeft zowel een W211 als een S212, beiden zonder roest. Maar goed, N = 1, etc.

EDIT: W211 kan op sommige plekken wel roest ja, alhoewel ik vraag of dat geen gevolg is van schade, maar roest bij de W212 zie ik op internet niet voorbij komen. Lijkt me exemplarisch en niet iets waar alle auto's last van zullen krijgen?

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque

Bericht door Mike R32 » 07 dec 2018, 11:44

Auto’s uit de jaren 90 hebben de beste bouwkwaliteit. Mijn Golf 4 heeft nog geen spatje roest. Als ik nu voor nieuw zou gaan dan absoluut een Lexus, Toyota, Mazda, Mitsubishi of Subaru.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], erwin20vt, Godspeed, Google [Bot], Luco, nickdoesburg, Paul76, Rogerb, SlowCo en 58 gasten