Bedankt!
Zal ik eerlijk zijn? Mijn vader is groot BMW liefhebber en vandaar dat zowel mijn moeder (118i cabrio) en hij (F10 550d) een bmw reden. Ook hun zondagsauto is een bmw (Z4 sDrive35i), maar alle 3 zijn ze ook bij de dealer geweest voor interieur kwalen die niet de kwaliteit reflecteren die bij de prijs hoort.
De F10 gaat volgende week voor 5 dagen naar de dealer om wederom de stoelen eruit te trekken, nogmaals de onderstellen te vervangen (2e keer) omdat de stoelen gewoon kraken. Constant en zeer irritant. Ding heeft 86dkm gelopen, dat is niks.
De Z4 is bij de dealer geweest voor zelfde soort kwalen. Zitten nieuwe deurrubbers in, stoelen zijn er ook uit geweest voor een krakend euvel, de kap is volledig nagekeken en voorzien van extra steunpunten/verstevigingen/rubbers zodat hij niet kraakt in dichte toestand.
De 118i Cabrio had ook de zelfde euvels, deuren die kraken, stoelen die kraken.
De F30 BMW die mijn vader hiervoor reed had het ook, de E92 Coupe van een kennis is er ook voor bij de dealer geweest en zijn vrouw, die ook een 1 serie cabrio rijdt heeft ook kraakjes in het interieur. En als ik hier zo op het forum rondlees is BMW behoorlijk synoniem aan het worden met interieur-probleempjes.
Qua rijden blijft BMW een topper, maar begin mij alsjeblieft niet over kwaliteit. Want dat is nou net waar ze echt achterlopen op Audi en MB. (Audi loopt dan weer achter op Rijplezier en MB op styling gebied)
Alles is op te lossen, maar dat is o.a. een reden geweest waarom de F10 nu weg gaat. (Plus een midlife-crisis is niet compleet zonder Z4 en SUV, dus moet hij ook maar aan de hoge instap..... ) Ik merkte al dat hij steeds vaker de Amarok mee nam in het weekend, dus misschien wordt hij wel gewoon oud
Ik ben allang blij dat hij geen GLC of X6 heeft gekocht... Daar zat hij namelijk eerst naar te kijken