Marktplaats anekdotes

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door ///Joost » 03 dec 2018, 21:52

Hahaha! Die stond wel effe te kijken neem ik aan.

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Estoque » 04 dec 2018, 15:10

Onlangs een hele voorraad baksteunen laten lasersnijden waardoor een versnellingsbak ombouw in een volvo 240 een heel stuk makkelijker gaat. Bestaat uit een paar uit plaat gesneden onderdelen en kost 4,75 om te verzenden omdat het door de brievenbus past.

Ik reken 35,- voor die baksteunen excl. verzendkosten, dus 39,75 totaal.

stuk of 20 verkocht zonder problemen via marktplaats, maar nu was er dus één die per sé wou ophalen.
Heb ik opzich niets tegen, hij was welkom. Maar het betreft een onderdeel voor een conversie, niet een standaard vervangingsonderdeel.

Vooraf vond ik het al een beetje vreemd dat de beste man per sé langs wou komen. Afgesproken in mijn werkplaats waar de auto's van mij staan, zodat hij ook de steun in z'n werk kan zien.

Op de betreffende avond, kwam er een best wel nette man langs. Bakje koffie gepakt en onder de auto doorgelopen die op de brug stond.

Duurde niet lang voordat hij begon met vragen..
* Welke koppelingsplaat moet ik gebruiken?
* Welke cilinder moet ik gebruiken?
* Waar haal je de koppelingsleiding vandaan?
* Welke drukgroep moet ik gebruiken?
* Wat kost zo'n conversie wel niet?
* Wat zijn de voordelen?
* Van welke Volvo komen deze onderdelen?

vervolgens werd nog even uitgebreid de tijd gemaakt om mij ervan te overtuigen dat een Volvo 242 een collectors item gaat worden en ik eigenlijk mijn eigen geld sta te verbranden met een project auto en dat ik beter mijn 245 turbo origineel had kunnen laten omdat hij dan "meer geld waard zou worden...."

Serieus gast, je ziet een paarse volvo(niet originele kleur), met witte velgen(niet origineel), grote remmerij(niet origineel), bandenletters, geen interieur, 1 racekuip, een niet originele motor en jij voelt de drang om te beginnen over dat hij origineel had moeten zijn? BAH!

Ik heb geen enkele moeite met het vertellen van die informatie, maar ik heb het ooit allemaal uitgeschreven op een forum met artikelnummers en dergelijke. Na een 2e bak koffie en een link naar het forum-artikel via de MP-app, werd ik het eigenlijk wel een beetje zat. De man had 0,0 aandacht voor het maken van de transactie en eigenlijk alleen maar vragen die gerelateerd zijn aan de bak-ombouw.

Alsof de beste man nog niet eens had nagedacht over wat voor een steun hij ging kopen en wat zo'n ombouw kost aan geld/moeite.

Vervolgens gaf de man nog even vriendelijk aan tussen neus en lippen dat hij 35,- heel erg veel geld vond voor een paar gesneden plaatjes en dat hij ze zelf wel goedkoper kon laten lasersnijden. En of ik geïnteresseerd was om de tekening te delen met hem?

Wat denkt zo'n persoon toch? Dat ik graag mijn werk klakkeloos deel met anderen zonder vergoeding?
Als je dan een vent bent dan betaal je gewoon die 35,- euro en ga je hem lekker thuis overtekenen, of je biedt mij 35,- en vraagt om de tekening. (niet dat je hem dan krijgt, maar je kunt het gewoon proberen).

Uiteindelijk de man vriendelijk bedankt voor z'n komst en z'n 'interesse' in de steun, maar ik had er genoeg van en heb hem de deur gewezen omdat ik "Nog wat anders moest doen"... Heel vreemd dat hij geen interesse meer had in de steun.

Weer zo'n typische volvo-rijder die allerlei 'wilde' plannen heeft, maar geen cent uit wil geven en het liefst met z'n rode broek op de beige bank blijft zitten, starend door zijn ronde bril naar een chineze tablet die 'Net zoveel kan als een ipad, maar 300,- goedkoper en dus beter is' waarop hij Facebook plaatjes gaat delen over waarom een Golden-retriever de beste hond ooit is...

BAH!

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2171
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Djessey » 04 dec 2018, 15:43

Geniaal. Ik zou hem een factuur sturen voor een uurtje consulting a 35 euro per uur

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4495
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Eeuwe » 04 dec 2018, 16:03

Estoque schreef: 04 dec 2018, 15:10Weer zo'n typische volvo-rijder die allerlei 'wilde' plannen heeft, maar geen cent uit wil geven en het liefst met z'n rode broek op de beige bank blijft zitten, starend door zijn ronde bril naar een chineze tablet die 'Net zoveel kan als een ipad, maar 300,- goedkoper en dus beter is' waarop hij Facebook plaatjes gaat delen over waarom een Golden-retriever de beste hond ooit is...
Ik herken dit. Heb ooit eens op het Volvo forum een filmpje gedeeld hoe ik de bandjes van m'n V70 destijds aan het oproken was, nou nou.. een en al bakken stront over mij heen gekregen van al dat Provo/Pauw/VARA/Joop.nl/Rob Jetten/D66-volk. In plaats van 'leven en laten leven' (het is immers m'n eigen auto) werd mij even verteld hoe A. zonde het was, B. Volvo-onwaardig rijgedrag het was, C. het ten reinste asociaal was dit op openbare weg gebeurde (?! de erfafscheiding van ons eigen bedrijventerrein was duidelijk zichtbaar), D. het een schande voor het milieu was (dit zei o.a. iemand die zelf een diesel uit 2000 reed) enz. enz. enz.. Man wat een hysterisch, hypocriet k..volk.

Rocketmonkey
Berichten: 301
Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Rocketmonkey » 04 dec 2018, 16:19

We hebben er een goed gesprek met de fractie over gehad en ik sluit me volledig aan bij bovenstaande :)

PS stiekem wel al jarenlang een zwak voor de 780, hoewel die echt voor geen meter matcht met mijn auto-historie...

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door ///Joost » 04 dec 2018, 16:20

Aha, dus nu komt de aap uit de mouw. Volvo rijders zijn eigenlijk incognito BMW rijders!

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door WJ » 04 dec 2018, 16:27

Dat weet ik niet hoor, ik zie Volvo rijders zo nu en dan weleens hun knipperlicht gebruiken..

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Estoque » 04 dec 2018, 16:44

Djessey schreef: 04 dec 2018, 15:43 Geniaal. Ik zou hem een factuur sturen voor een uurtje consulting a 35 euro per uur
Eigenlijk zou ik dat gewoon moeten doen, via de MP-app :P
eBoonstra schreef: 04 dec 2018, 16:03
Estoque schreef: 04 dec 2018, 15:10Weer zo'n typische volvo-rijder die allerlei 'wilde' plannen heeft, maar geen cent uit wil geven en het liefst met z'n rode broek op de beige bank blijft zitten, starend door zijn ronde bril naar een chineze tablet die 'Net zoveel kan als een ipad, maar 300,- goedkoper en dus beter is' waarop hij Facebook plaatjes gaat delen over waarom een Golden-retriever de beste hond ooit is...
Ik herken dit. Heb ooit eens op het Volvo forum een filmpje gedeeld hoe ik de bandjes van m'n V70 destijds aan het oproken was, nou nou.. een en al bakken stront over mij heen gekregen van al dat Provo/Pauw/VARA/Joop.nl/Rob Jetten/D66-volk. In plaats van 'leven en laten leven' (het is immers m'n eigen auto) werd mij even verteld hoe A. zonde het was, B. Volvo-onwaardig rijgedrag het was, C. het ten reinste asociaal was dit op openbare weg gebeurde (?! de erfafscheiding van ons eigen bedrijventerrein was duidelijk zichtbaar), D. het een schande voor het milieu was (dit zei o.a. iemand die zelf een diesel uit 2000 reed) enz. enz. enz.. Man wat een hysterisch, hypocriet k..volk.
Zo vreselijk volk! Ik vind de 240 leuk, en komend vanaf de Opel Kadett C wereld is het volk een verbetering van 30000%, maar mijn god wat kunnen die mensen verschrikkelijk moeilijk doen over een auto waar er dik een miljoen van gebouwd zijn.

Ik heb een hele zolder vol liggen met onderdelen, waaronder ook best wel veel NOS onderdelen. Onlangs een setje koplampen aangeboden die al sinds 1992 niet meer nieuw verkrijgbaar zijn en dus ook echt duur zijn. Zijn koplampen met een vaste, roestgevoelige, lens. Dus als je je 240 met die koplampen niet meer door de APK krijgt vanwege de koplampen, dan ben je fucked.

Komt er zo'n man die koplampen kopen, pak ik de doos. JA EEN DOOS DIE SINDS 1982 OP EEN PLANK HEEFT GESTAAN, zegt die man: De doos is ooit vochtig geweest!

OH NEE TOCH! Moet je je voorstellen. Iemand heeft sinds 1982 een doos staan met nieuwe koplampen erin. Die man gaat in 1995 met pensioen, verkoopt zijn garage aan een Volvo dealer die geen brood ziet in oude onderdelen. Die man verkoopt het aan een kennis, die 2 zeecontainers aan nieuwe, oude onderdelen in een garagebox pakt. Hier vervolgens niets mee doet, dood gaat, een schoonzoon opent die garagebox, schiet 2 foto's op Marktplaats. Treft een jonge gast die alle 240 onderdelen in 1 keer opkoopt (ik), vervolgens 200km vervoert richting een zolder om daar weer netjes op een plank neergezet te worden, wachtend tot hij tijd heeft om het netjes op marktplaats te zetten met de juiste onderdeelnummer zodat een liefhebber zijn gekoesterde 240 weer kan opknappen, stukje bij beetje zijn investering probeert terug te verdienen OM ER VERVOLGENS ACHTER TE KOMEN, DAT DIE DOOS 1 KEER VOCHTIG IS GEWEEST! SINDS 1982!

Sowieso dat die man ook een vrouw thuis had zitten waarbij de doos ook sinds 1982 niet meer vochtig was geworden. Kurkdroog zou je d'r toch van worden, zo'n vent!
///Joost schreef: 04 dec 2018, 16:20 Aha, dus nu komt de aap uit de mouw. Volvo rijders zijn eigenlijk incognito BMW rijders!
Incognito DF-BMW-"rijders". :D

Online
Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3555
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door HJ2 » 04 dec 2018, 19:40

Meesterlijke anekdotes weer! :lollerdelol:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Peric » 04 dec 2018, 19:40

Dan koopt 'ie ze toch gewoon niet!!
Bedankt en tot ziens, fijne avond verder..

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Estoque » 04 dec 2018, 20:25

Peric schreef: 04 dec 2018, 19:40 Dan koopt 'ie ze toch gewoon niet!!
Bedankt en tot ziens, fijne avond verder..
Hij heeft ze uiteindelijk gewoon meegenomen, omdat z'n Volvo niet meer door de keuring kwam.
Hij zocht alleen een aanleiding om te kunnen afdingen over de prijs, maar gezien het aantal setjes koplampen dat sinds 1982 in een originele doos zitten niet echt vaak voorkomen, kan ik gewoon lekker hoog blijven zitten.

Dingen verkochten zichzelf, lampen waren puntgaaf en na montage zou hij de doos toch weggooien (hoop ik).

Online
Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3555
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door HJ2 » 04 dec 2018, 20:32

Daar was ie toch mee getrouwd?

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Hans » 04 dec 2018, 20:35

Weet je wat nog erger is? Volvo rijders die op LPG rijden. Een hok dat nog van de Romeinen is geweest (want geen houderschapsbelasting meer) die dan 20km gaan omrijden omdat daar de LPG 1 cent goedkoper is.

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Estoque » 04 dec 2018, 21:04

HJ2 schreef: 04 dec 2018, 20:32 Daar was ie toch mee getrouwd?
:clap: :clap: :clap:
Hans schreef: 04 dec 2018, 20:35 Weet je wat nog erger is? Volvo rijders die op LPG rijden. Een hok dat nog van de Romeinen is geweest (want geen houderschapsbelasting meer) die dan 20km gaan omrijden omdat daar de LPG 1 cent goedkoper is.
Hahaha, heerlijk dat er gelijkgestemden zijn hier <3

Onlangs toen ik mijn 244 weg bracht voor Kjet revisie (ook beschreven in mijn auto topic) kwam er ook zo'n meneer die een 240 als 'youngtimer' reed op LPG, want: Lekker gunstig!.

Roest overal, geen enkel paneel was nog recht en de LPG-vulnippel zat met nog een paar centimeter plaatwerk vast aan de carrosserie. Maar zichzelf wel profileren als "Liefhebber" en binnen de eerste 10 zinnen die ik met hem uitgewisseld had, werd al snel duidelijk dat hij 19 cent / km kreeg van z'n werkgever en hij er dus elke kilometer bijna 11 cent op verdiende.

Dat soort mensen mogen van mij met autopech op de ring rond parijs stranden van mij... BleH!

Gebruikersavatar
Marsnel
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
Auto: Civic B18c | E91 335D
Locatie: Waddinxveen

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Marsnel » 04 dec 2018, 21:50

vester86 schreef: 03 dec 2018, 21:19
Marsnel schreef: 03 dec 2018, 20:53 Als iemand een thuiskomertje van je koopt, achterin wil leggen. En er dan achter komen dat er al 1 in ligt. :bag:

En ik dan zo aardig ben om het geld terug te geven en nog steeds met die schijt thuiskomer zit. :bag:
wat voor velg/bandenmaat?
15" origineel BMW. 5x120
T125/90R15 met michelin tex band.
Ik had hem bij m`n 1-serie omdat ik over ging op non-runflat.

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Crookie » 05 dec 2018, 00:48

Mwa je hield het nog lang uit met zo’n kerel Estoque. Die egotrippers zijn het ergste. En een natte doos is toch juist goed? :tong: :lol:

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4495
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Eeuwe » 05 dec 2018, 09:56

Haha Estoque held, ik heb genoten van je verhalen :hosanna:
Estoque schreef: 04 dec 2018, 16:44en komend vanaf de Opel Kadett C wereld is het volk een verbetering van 30000%
Ja dat geloof ik meteen! Heb ooit de Opel Vectra van een maatje van mij verkocht, nou jezus wat voor publiek daar op af kwam.. ik dacht dat ik alles al wel gezien had, nou mooi niet dus :sealed:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door tomgtr » 05 dec 2018, 10:32

Estoque schreef: 04 dec 2018, 16:44

Sowieso dat die man ook een vrouw thuis had zitten waarbij de doos ook sinds 1982 niet meer vochtig was geworden. Kurkdroog zou je d'r toch van worden, zo'n vent!
:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Estoque » 05 dec 2018, 10:38

eBoonstra schreef: 05 dec 2018, 09:56 Haha Estoque held, ik heb genoten van je verhalen :hosanna:
Estoque schreef: 04 dec 2018, 16:44en komend vanaf de Opel Kadett C wereld is het volk een verbetering van 30000%
Ja dat geloof ik meteen! Heb ooit de Opel Vectra van een maatje van mij verkocht, nou jezus wat voor publiek daar op af kwam.. ik dacht dat ik alles al wel gezien had, nou mooi niet dus :sealed:
Destijds toen ik nog 2 C Kadettjes had, was het vaak iets wat je zoekt plaatsen op een forum en wachten tot iemand reageerde die het gevraagde onderdeel had. Meerdere keren afgesproken met mensen van dat forum en dat waren echt stuk voor stuk mensen waar ik anders met een boog omheen zou lopen.

Niet dat ik bepaalde statuur geniet, maar mijn god!
Het leek gewoon iedere keer raak te zijn. Ging je een ruitenset ophalen van een Coupe, kom je een nette wijk binnen rijden waar precies 1 huis staat waar het gras de laatste 3 jaren niet gemaaid is, het onkruid je knieholtes raakt en de frituurpan buiten op een leeg kratje bier staat.

Vervolgens wordt de transactie aan een tuintafel in de woonkamer gedaan met 6 verschillende stoelen, de hond die binnen en buiten loopt licht vrolijk de frituurpan af en moeders de vrouw ontfermt zich gelijk over het geld wanneer de transactie compleet is.

En dat is niet 1x gebeurd!
Ik zou zo graag willen toegeven dat ik overdrijf, maar het leek wel altijd alsof het raak was bij de Kadett-forumgangers.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39588
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Arthur » 05 dec 2018, 10:48

We hebben hier ook zo nu en dan een Kadettrijder. En het lijkt te kloppen wat je zegt... :tooth:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39588
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Arthur » 05 dec 2018, 10:48

tomgtr schreef: 05 dec 2018, 10:32
Estoque schreef: 04 dec 2018, 16:44

Sowieso dat die man ook een vrouw thuis had zitten waarbij de doos ook sinds 1982 niet meer vochtig was geworden. Kurkdroog zou je d'r toch van worden, zo'n vent!
:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:
Mooi eruit gelicht; deze vond ik ook geweldig :lol: :lol:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door tomgtr » 05 dec 2018, 10:53

Estoque schreef: 05 dec 2018, 10:38
eBoonstra schreef: 05 dec 2018, 09:56 Haha Estoque held, ik heb genoten van je verhalen :hosanna:
Estoque schreef: 04 dec 2018, 16:44en komend vanaf de Opel Kadett C wereld is het volk een verbetering van 30000%
Ja dat geloof ik meteen! Heb ooit de Opel Vectra van een maatje van mij verkocht, nou jezus wat voor publiek daar op af kwam.. ik dacht dat ik alles al wel gezien had, nou mooi niet dus :sealed:
Destijds toen ik nog 2 C Kadettjes had, was het vaak iets wat je zoekt plaatsen op een forum en wachten tot iemand reageerde die het gevraagde onderdeel had. Meerdere keren afgesproken met mensen van dat forum en dat waren echt stuk voor stuk mensen waar ik anders met een boog omheen zou lopen.

Niet dat ik bepaalde statuur geniet, maar mijn god!
Het leek gewoon iedere keer raak te zijn. Ging je een ruitenset ophalen van een Coupe, kom je een nette wijk binnen rijden waar precies 1 huis staat waar het gras de laatste 3 jaren niet gemaaid is, het onkruid je knieholtes raakt en de frituurpan buiten op een leeg kratje bier staat.

Vervolgens wordt de transactie aan een tuintafel in de woonkamer gedaan met 6 verschillende stoelen, de hond die binnen en buiten loopt licht vrolijk de frituurpan af en moeders de vrouw ontfermt zich gelijk over het geld wanneer de transactie compleet is.

En dat is niet 1x gebeurd!
Ik zou zo graag willen toegeven dat ik overdrijf, maar het leek wel altijd alsof het raak was bij de Kadett-forumgangers.
Als je zo door gaat krijgt JP aardige concurentie voor de grappigste teksten op DF. Ik ga stuk hier.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39588
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Arthur » 05 dec 2018, 10:54

Yup, leest lekker weg, ga zo door ;)

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door ///Joost » 05 dec 2018, 11:28

Hoe zou de tuin van Inject the Venom er bij liggen? :tooth:

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Estoque » 05 dec 2018, 11:36

Arthur schreef: 05 dec 2018, 10:48 We hebben hier ook zo nu en dan een Kadettrijder. En het lijkt te kloppen wat je zegt... :tooth:
Ik moet overigens nog wel bekennen dat mijn broer nog steeds een C Kadett GT/E heeft.
Dus stiekem heb ik een opel-"rijder" in de familie. (is nog in opbouw)
tomgtr schreef: 05 dec 2018, 10:53
Als je zo door gaat krijgt JP aardige concurentie voor de grappigste teksten op DF. Ik ga stuk hier.
Nou nou, zoveel eer is ook niet nodig
:hot: :hot: :hot: :hot:
///Joost schreef: 05 dec 2018, 11:28 Hoe zou de tuin van Inject the Venom er bij liggen? :tooth:
Hij maakte een Calibra helemaal netjes en origineel toch?
Dan denk ik dat hij dan netjes haatmail van de typische Opel-rijder ontvangt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alt, Eric Z, Gijzert, Joost H., Martijn M, TLRS en 149 gasten