Productief auto-weekendje

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31029
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Productief auto-weekendje

Bericht door JP » 04 dec 2018, 08:49

Na de altijd leuk geschreven verhalen van Markk en nu ook Thomas, doet mijn vingers jeuken om ook mijn heerlijke weekendje maar met jullie te delen.

Na een klokje-rond werken op zaterdag vielen me in de avond om 20u de zware ogen al vroeg dicht en na wat hangen op de bank, wat resulteerde in een verwrongen ruggengraat besloot me maar om vroeg naar bed te gaan. Waar ik normaal niet meer dan 5uur slaap per nacht, gingen de oogkleppen dus al vroeg open zondagmorgen. Mooi, want zoals ze vaak zeggen; de ochtendstond heeft (eerst wel tanden poetsen) goud in de mond.

Nadat ik mijn wulpse lichaam in wat kledij heb gestoken, gaat mijn eerste reis naar de badkamer. Als mijn grote voeten de vloer raken is alweer duidelijk dat het vele lopen op het werk weer blaren heeft opgeleverd. Als een dronken lor strompel ik de slaapkamer uit. Met mijn oude bril, sla ik in een reflex op de lichtknop van de badkamer, om deze net te missen en ik hoor de ventilatie al ruw ontwaken. Volgende knop dus voor wat licht. Bij mijn grote porseleinen Sphinx, rol ik de kleine JP af en laat de natuur zijn zwaartekracht doen. Dat lucht op....

Af naar de begane grond bedenk ik me wat de dag wou kunnen brengen. Ik heb niet veel zin om weer de hele dag mijn kleine bips op de bank te laten vlijen. Dus plannen maken...... Terwijl ik wacht tot mijn hulp aka vriendin de oven heeft voorverwarmd voor wat verse croissantjes strompel ik met mijn versleten poten naar de garage. Hier knip ik in een keer via de goede knop het licht aan en aanschouw geen auto. Oh ja.....de straat ligt open en die arme Polo staat verderop te rillen van de kou. Als ik in de garage ben kijk ik naar mijn Hornbach project. Al een tijdje heb ik plafondplaten (HDM) gekocht die wachten om uitgepakt te worden en verwerkt. 3 weken van tevoren had ik eerder benoemde Polo al volgestouwd met geschaafd vuren hout, om daar het regelwerk van te maken. Dat hangt, alleen de platen zelf moet ik als niet bob-de-bouwer nog tegen het plafond knallen. Zou het dan vandaag ?

Ondertussen hoor en ruik dat datgene wat in de oven staat al bijna richting crematie gaat, dus ik installeer me op de bank naast mijn vriendin voor het natje en vooral ook droogje. In mijn gedachte denk ik aan de garage en hoor ik stemmen in mijn hoofd "vandaag gaat het gebeuren....!" Aan de andere kant hoor ik "het kan ook later..."

Na het ontbijt is het even tijd om bij te komen. Mijn 40jaar oude lichaam heeft de laatste tijden wat te leiden gehad onder werkdruk, maar ik was verblijd dat mijn waardes bij de laatste controle wel in orde waren, hetgeen ik niet had verwacht.
Ok, de eitjes en cecemel zijn ingedaald, dan slinger ik de Apple maar eens aan. Kijken of er DF'ers zijn die ook een productieve zondag gaan beginnen. Ik zie wat auto's voorbij komen die voor mij onbetaalbaar zijn, ongeveer hetzelfde wat ik dagelijks zie op MP, AS24, Gaspedaal en Tinder. Misschien zijn er nog wat draadjes die een luchtige, grappige kwinkslag willen hebben dus ik spreek mijn lolbroek weer even aan.

Voordat ik het weet is het alweer middag. Mijn motivatie om thuis wat te doen is gezakt, maar misschien is het een idee om die rooie eens te wassen. Dan bedoel ik niet Peg, al voel ik me die dag wel een soort van Al Bundy, maar ik bedoel de hete Polo. Mmm bedenk ik me, het wassen op de oprit gaat dit jaar niet meer gebeuren. Moet ik mijn spullen pakken en de wasbox opzoeken ? Een wasstraat is helemaal uit den boze. Mijn gevoel zegt al snel, "het kan ook volgende week....." Sommige plannen moeten wat langer broeden voor ze tot uitvoering komen, praat ik mezelf als soort van moed in.

Opeens begint al de schemering, dat wil zeggen dat de klok al bijna op 17u staat. Zondags staat dan het diner al vroeg op de planning. Laten we maar zeggen dat dat het enige is wat ik thuis plan wat WEL altijd door gaat.
Toch denken jullie dat ik die hele dag helemaal niets heb uitgevoerd, ik hoor jullie denken, maar we moeten de kinderen nog naar België brengen (beide zitten daar op school/internaat)
Mete een sukkelgangetje lopen we bepakt en bezakt naar de Polo. Elke zondag is het even passen en meten met alle koffes, maar het past wel. Als ik de sleutel omdraai merk ik dat hij niet van kou en nattigheid houdt. Met een klopje op het daashboard geef ik hem aan, "nog even.....dan mag je 's nachts weer binnen slapen.
Na een paar km draaien we de snelweg op om meteen een 70-zone in te rijden waar nog een fly-over aangelegd wordt. Hier even aan de snelheid houden want de laatste weken is hier de nieuwe flitser gestald, die eerst uitgebreid op het nieuws moest komen.
Uiteindelijk thv het pittoreske Schinnen, mag de snelheid erop. Ok, de kinderen zijn erbij dus ik zet de kruissnelheid op 130 met als doel, Maaseik Belgie. Als we daar de kinderen hebben afgezet en met piepende bandjes richting thuis spurten, beluit ik om bij de lokale Shell nog die veel te kleine tank van de Polo af te toppen met V-power 98. €1.45 per liter kan er nog wel vanaf en dan met een wat grotere spoed naar huis.

Op de A2 richting Mestreech zijn de spitsstroken gelukkig dicht. wat de toegestane snelheid van 100 naar 130 doet oplopen. Een klein tanje extra moet wel kunnen al voel ik wel af en toe een controlerende blik van mijn vriendin die zogenaamd druk met haar telefoon is.
Als ik de straat verderop indraai zoek ik een plekje naast een andere Polo rijder. In de hoop dat deze ook zuinig op zijn auto is, parkeer ik daar. Ik ben als de dood voor openslaande deuren dus een halve meter extra pak ik nog.
Met een stap extra lopen we door de modder naar ons huis, het is al bijna 2030u, en Yvonne staat al op ons te wachten met haar labradoodle. Na een uurtje vallen de luiken alweer dicht en droom en plan ik het volgende weekend. Heerlijk klussen en de auto wassen !

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39591
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Productief auto-weekendje

Bericht door Arthur » 04 dec 2018, 08:56

LOL! Ik zat al op iets dergelijks te wachten :clap:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Productief auto-weekendje

Bericht door Mike R32 » 04 dec 2018, 09:00

Geweldig geschreven en moet toegeven best herkenbaar als ik uit de nachtdienst kom :thumbup: .

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39591
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Productief auto-weekendje

Bericht door Arthur » 04 dec 2018, 09:02

Dat kom ik net ;)

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Productief auto-weekendje

Bericht door Mike R32 » 04 dec 2018, 09:03

Arthur schreef: 04 dec 2018, 09:02 Dat kom ik net ;)
Welterusten dan maar :slapen:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39591
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Productief auto-weekendje

Bericht door Arthur » 04 dec 2018, 09:08

:thumbup:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Productief auto-weekendje

Bericht door allen » 04 dec 2018, 09:26

Klinkt als een mooie dag. Polo overnacht buiten. De bezoeken aan de psychiater hebben dus geholpen. Lees nog wel dat je er wat moeite mee hebt, maar respect! Geestelijk gezien al een hele overwinning. :thumbup:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Productief auto-weekendje

Bericht door ///Joost » 04 dec 2018, 09:30

Haha, wat een heerlijke berg literaire onzin...de gangbare reality soap is er niets bij. Zelfs TLRS kan er nog een puntje aan zuigen. ;)

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Productief auto-weekendje

Bericht door Robin » 04 dec 2018, 09:34

Skitterend!:)

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Productief auto-weekendje

Bericht door DF-user-278 » 04 dec 2018, 10:16

:clap:
Hier knip ik in een keer via de goede knop het licht aan en aanschouw geen auto. Oh ja.....de straat ligt open en die arme Polo staat verderop te rillen van de kou.
:roflol:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Productief auto-weekendje

Bericht door Niels » 04 dec 2018, 10:57

:lol:

Kan niet wachten tot de oudejaars conference JP!

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Productief auto-weekendje

Bericht door Robin Hartog » 04 dec 2018, 10:59

:lol:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31029
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Productief auto-weekendje

Bericht door JP » 04 dec 2018, 11:03

allen schreef: 04 dec 2018, 09:26 Klinkt als een mooie dag. Polo overnacht buiten. De bezoeken aan de psychiater hebben dus geholpen. Lees nog wel dat je er wat moeite mee hebt, maar respect! Geestelijk gezien al een hele overwinning. :thumbup:
Jij nog bedankt voor de goede psychiater :thumbup: Bij de intake vroeg hij of ik soms ook een Engels meerjarenproject in de garage had staan maar toen ik de ware reden van mijn bezoek vertelde, kreeg ik naast 10 consulten ook opeens nog vreemde medicatie...... :hmmm:

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Productief auto-weekendje

Bericht door ErikS » 04 dec 2018, 13:06

Niels schreef: 04 dec 2018, 10:57 :lol:

Kan niet wachten tot de oudejaars conference JP!
JP for President! :clap: :clap: :clap:

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Productief auto-weekendje

Bericht door Wouter81 » 04 dec 2018, 13:24

Geniaal!

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Productief auto-weekendje

Bericht door Martijn_bmw » 04 dec 2018, 13:24

hahaah geweldig weer JP :D :D :D

Gebruikersavatar
Auke M535i
Berichten: 1349
Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Productief auto-weekendje

Bericht door Auke M535i » 04 dec 2018, 15:03

Haha geniaal!

Zed240
Berichten: 2920
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Productief auto-weekendje

Bericht door Zed240 » 04 dec 2018, 15:54

Hahaha mooi verhaal JP, en helaas herkenbaar dat de weekenden toch minder productief zijn dan vooraf gepland. :)

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Productief auto-weekendje

Bericht door Riceaux » 04 dec 2018, 17:52

:lol: :lol: :clap:

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3845
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: Productief auto-weekendje

Bericht door markk » 04 dec 2018, 19:49

Geniaal... :coffee: :df:

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Productief auto-weekendje

Bericht door tomgtr » 04 dec 2018, 22:50

Ik opende dit draadje met angst en beven maar toch ook lichte hoop,. En gelukkig, vol in de roos. Lach me rot hier.

Online
Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1931
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
Locatie: Flevoland

Re: Productief auto-weekendje

Bericht door Hitz » 06 dec 2018, 12:57

Geweldig weer :mrgreen:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Productief auto-weekendje

Bericht door allen » 06 dec 2018, 13:31

Ik slik die pillen zelf ook JP. Geweldig spul!

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Productief auto-weekendje

Bericht door Niels » 06 dec 2018, 13:40

:tooth:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bokkepoot, Google [Bot], Majestic-12 [Bot], MarcF, Sabberjoch, SlowCo, tomgtr, Wimo en 151 gasten