Dirty Germans
- ThomasGTT
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:46
Dirty Germans
Plaats hier weinig, ben meer een lezer, maar denk toch dat de recente bijdrage van markk iets in mij heeft aangewakkerd. Zowel qua driving fun als qua posten.
Zondag werd ik wakker, uur of 11. Geen wake-up-lights maar een stevig bonkende kop om je de dag in te helpen. Een zachte herinnering aan het feit dat het doel van de avond ervoor ook behaalt was. Wat leek op een verloren zondag met als hoogtepunt een bezoekje bij (schoon)oma, kreeg een onverwachte twist toen de afspraak, geheel zonder enige invloed mijnerzijds, werd verplaatst. Na een sterke bak pleur en een eitje met net teveel mayo, de Vespa (1983) maar eens van stal gehaald om een boodschap in de de stad toch een beetje leuk te maken en het leveren van fysieke inspanning nog even uit te kunnen stellen. Langzaam wakker wordend van de frisse buitenlucht, geur van tweetakt en het geluid van de pruttelende Piaggo besloot ik om driving fun vandaag prioriteit te geven. Met een gezond verlangen naar iets hogere snelheden, als eerste de 996 eens aangewakkerd. Eigenlijk van stal gehaald om het ritje naar oma (Den Haag - Zeeland) een stukje interessanter te maken, lagen nu alle opties ineens open. Aangezien de creativiteit enigszins geblokkeerd werd door activiteiten eerder in het weekend, ben ik hobbelend op de vierkante banden (3 maanden stilstaan) het boerenland in gesukkeld. Langzaam kwam er met een stijgende olietemperatuur ook meer leven in de bestuurder. Op de boerenland weggetjes welke door de nodige John Deere's waren voorzien van een goede combinatie modder en zand werd het plezier het grootst. Heerlijk de bocht uitkomen, glijdend over 4 wielen met een diepe boxer roffel uit de klappenauspuff. Het stralende artiksilber veranderde al snel in dofzondagmiddaggrijs, maar ik moet bekennen dat het aanzicht van de dirty german een glimlach op mijn gezicht toverde.
Na een uurtje weer huiswaarts. Aangezien het weggevallen familie programma nog meer dan genoeg tijd overliet, besloot ik het feestje compleet te maken en de andere zilvere duitser dezelfde behandeling te geven. Nadat de Porker weer schoon in de stalling stond, de 6-in-lijn van de DF's favoriete model ook wakker gemaakt. Door het herhalen van de route kwam een mooie back-to-back vergelijking tussen beide wagens tot stand. Waar de 996 als een maatpak aanvoelt is, toont de dreier meer zijn gezinswagen aard. Toch geeft de laatste ook een bijzonder gevoel bij het 'wakker worden' van de auto. Geheel in lijn met de berijder kost dit enige moeite. Nukkig warmt de S54 op waarbij de handbak ook geen vroege vogel blijkt en zich met enige tegenzin in het volgende verzet laat leggen. De dreun uit de koude Eisenmann brengt mijn hoofd weer bij de start van de dag, maar met voldoende warmte in de machine komt het feest langzaam op gang. Ditmaal loopt de glijhoek veel sneller op, maar toch is deze eenvoudig te behouden. Wel even terugschakelen zowel mentaal als fysiek, na de relatieve veiligheid van de 4-wiel aandrijver. Dan vereist de gezinswagen toch een iets scherpere geest om niet meteen bij de eerste de beste boer vriendelijk de akker om te ploegen. Desondanks geeft de auto veel vertrouwen en luistert de kont met de juiste instructies juist heel erg graag naar de rechtervoet. Als snel bereik ik al genietend de schemer van de dag en verandert ook het titansilber in moddergrijs. Hoog tijd om het wasbox-ritueel nog maar eens te herhalen....
Zeer voldaan en big-smilend kom ik thuis waarbij mn vriendin lief aanhoort wat ze totaal niet begrijpt. Wel kan ze het goed samenvatten. "Dus je hebt een tank benzine en hand vol munten besteed om twee auto's in feite niet van plek te veranderen en ze daarnaast schoon te maken terwijl ze aanvankelijk niet vies waren?". "Jep, het was een heerlijk zondagje!"
Gelukkig hebben we de foto's nog
996 C4S
E46 M3
Nog wat gespeeld met lampjes en sluitertijd:
Zondag werd ik wakker, uur of 11. Geen wake-up-lights maar een stevig bonkende kop om je de dag in te helpen. Een zachte herinnering aan het feit dat het doel van de avond ervoor ook behaalt was. Wat leek op een verloren zondag met als hoogtepunt een bezoekje bij (schoon)oma, kreeg een onverwachte twist toen de afspraak, geheel zonder enige invloed mijnerzijds, werd verplaatst. Na een sterke bak pleur en een eitje met net teveel mayo, de Vespa (1983) maar eens van stal gehaald om een boodschap in de de stad toch een beetje leuk te maken en het leveren van fysieke inspanning nog even uit te kunnen stellen. Langzaam wakker wordend van de frisse buitenlucht, geur van tweetakt en het geluid van de pruttelende Piaggo besloot ik om driving fun vandaag prioriteit te geven. Met een gezond verlangen naar iets hogere snelheden, als eerste de 996 eens aangewakkerd. Eigenlijk van stal gehaald om het ritje naar oma (Den Haag - Zeeland) een stukje interessanter te maken, lagen nu alle opties ineens open. Aangezien de creativiteit enigszins geblokkeerd werd door activiteiten eerder in het weekend, ben ik hobbelend op de vierkante banden (3 maanden stilstaan) het boerenland in gesukkeld. Langzaam kwam er met een stijgende olietemperatuur ook meer leven in de bestuurder. Op de boerenland weggetjes welke door de nodige John Deere's waren voorzien van een goede combinatie modder en zand werd het plezier het grootst. Heerlijk de bocht uitkomen, glijdend over 4 wielen met een diepe boxer roffel uit de klappenauspuff. Het stralende artiksilber veranderde al snel in dofzondagmiddaggrijs, maar ik moet bekennen dat het aanzicht van de dirty german een glimlach op mijn gezicht toverde.
Na een uurtje weer huiswaarts. Aangezien het weggevallen familie programma nog meer dan genoeg tijd overliet, besloot ik het feestje compleet te maken en de andere zilvere duitser dezelfde behandeling te geven. Nadat de Porker weer schoon in de stalling stond, de 6-in-lijn van de DF's favoriete model ook wakker gemaakt. Door het herhalen van de route kwam een mooie back-to-back vergelijking tussen beide wagens tot stand. Waar de 996 als een maatpak aanvoelt is, toont de dreier meer zijn gezinswagen aard. Toch geeft de laatste ook een bijzonder gevoel bij het 'wakker worden' van de auto. Geheel in lijn met de berijder kost dit enige moeite. Nukkig warmt de S54 op waarbij de handbak ook geen vroege vogel blijkt en zich met enige tegenzin in het volgende verzet laat leggen. De dreun uit de koude Eisenmann brengt mijn hoofd weer bij de start van de dag, maar met voldoende warmte in de machine komt het feest langzaam op gang. Ditmaal loopt de glijhoek veel sneller op, maar toch is deze eenvoudig te behouden. Wel even terugschakelen zowel mentaal als fysiek, na de relatieve veiligheid van de 4-wiel aandrijver. Dan vereist de gezinswagen toch een iets scherpere geest om niet meteen bij de eerste de beste boer vriendelijk de akker om te ploegen. Desondanks geeft de auto veel vertrouwen en luistert de kont met de juiste instructies juist heel erg graag naar de rechtervoet. Als snel bereik ik al genietend de schemer van de dag en verandert ook het titansilber in moddergrijs. Hoog tijd om het wasbox-ritueel nog maar eens te herhalen....
Zeer voldaan en big-smilend kom ik thuis waarbij mn vriendin lief aanhoort wat ze totaal niet begrijpt. Wel kan ze het goed samenvatten. "Dus je hebt een tank benzine en hand vol munten besteed om twee auto's in feite niet van plek te veranderen en ze daarnaast schoon te maken terwijl ze aanvankelijk niet vies waren?". "Jep, het was een heerlijk zondagje!"
Gelukkig hebben we de foto's nog
996 C4S
E46 M3
Nog wat gespeeld met lampjes en sluitertijd:
Laatst gewijzigd door ThomasGTT op 04 dec 2018, 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Dirty Germans
De tandjes, twee droom uitvoeringen.
996 in de beste uitvoering (qua looks) & de E46 in de beste uitvoering....
Nomnomnom
Ligt er nou een E90 breedset onder? Staat verrekte goed.
996 in de beste uitvoering (qua looks) & de E46 in de beste uitvoering....
Nomnomnom
Ligt er nou een E90 breedset onder? Staat verrekte goed.
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Dirty Germans
Mooi verhaal en dito autos!
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Dirty Germans
Schitterende 996
- ThomasGTT
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:46
-
- Berichten: 51388
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Dirty Germans
Leuk vooral de E46 M3!
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Dirty Germans
En dan zeggen "ze" dat een 996 niet moeders mooiste is. Prachtig ding zo op de foto's hoor!! Heeft de 4S ook de bredere achterpartij net als de Turbo (of wellicht er tussenin)?
-
- Berichten: 51388
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Dirty Germans
996 is niet Moeder's Mooiste inderdaad, maar deze ziet er best prima uit.
- ThomasGTT
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:46
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Dirty Germans
Goede dag besteding
- Jules
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
Re: Dirty Germans
Mooie speeltjes!
- Vanos
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 04 aug 2018, 23:37
- Auto: BMW 325i
Re: Dirty Germans
gheheThomasGTT schreef: ↑04 dec 2018, 00:27 Zeer voldaan en big-smilend kom ik thuis waarbij mn vriendin lief aanhoort wat ze totaal niet begrijpt. Wel kan ze het goed samenvatten. "Dus je hebt een tank benzine en hand vol munten besteed om twee auto's in feite niet van plek te veranderen en ze daarnaast schoon te maken terwijl ze aanvankelijk niet vies waren?". "Jep, het was een heerlijk zondagje!"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 321 gasten