Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Crookie
Berichten: 4296
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Crookie » 29 nov 2018, 11:24

Nakijken via software is prettig bij multiple choice of bij ja/nee antwoorden, spelling, grammatica etc. Conventioneel nakijken is ook een gevoel krijgen wat de leerling doet en waar er verbetering mogelijk is. Dus echte tijdwinst...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 29 nov 2018, 11:29

Maar ja, stagebezoeken, gesprekken met ouders, met leerlingen, met begeleiders, met zorginstellingen, met psychiaters is allemaal niet makkelijk digitaal te doen. Onderwijs is niet zo zwart/wit dat daar ff een programmaatje op gedraaid kan worden. Heel veel dingen gebeuren al digitaal en automatisch maar bij werken met mensen gaat dat niet zomaar.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15859
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bram » 29 nov 2018, 11:32

Ik vind dat je veel te kort door de bocht gaat Tom. Merendeel van het geld in Boxtel gaat vrees ik naar het gebouw, wat al tientallen jaren oud is en nog enkel glas geeft. Tuurlijk heeft dat te maken met keuzes, blijkbaar komt er gewoon te weinig binnen om er iets aan te doen. Nieuwe collega’s moeten zelf een laptop aanschaffen, of het als ze geluk hebben met een oud lor doen. Daarnaast hebben scholen te maken met een dalend aantal leerlingen. Dus minder geld om alles te laten draaien.

En voor wat betreft die baanzekerheid, als er te weinig leerlingen zijn of je echt ondermaats presteert vlieg je er gewoon uit. Dat heb ik bij het Summa College in mijn team mee mogen maken en Helicon is daar geen uitzondering op.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RS-Ron » 29 nov 2018, 11:47

Natuurlijk zou ik als commercieel bedrijf innoveren en vooruit kijken. Als ik merk dat ik daardoor x% meer omzet met winst draai heb ik het daar voor over. Dan zet ik er een week later mensen bij. Nu de overheid: Je ziet als overheid dat het excessief geweld over de plinten begint te klotsen. De politiek wil dat niet horen en ook niet terugzien in de cijfers. Dat kost zetels en dan moet je als coalitiepartij misschien wel toegeven dat je er jaren naast hebt gezeten door de mensen die dit aangaven te bestempelen als populisten. No way, jij wilt later ook nog burgemeester van Amsterdam, Rotterdam of weet ik veel waar worden ! Dus ontwikkel je een strategie om de “beeldvorming” aan te passen. Je zet weekdieren op sleutelposities. Niet omdat ze kwaliteiten hebben, nee omdat ze er zitten dankzij jou. Die heb je in je zak. Ze moeten alleen heel goed naar beneden kunnen schoppen. Dat weekdier laat zich ook vergezellen door “volgelingen” die in de commerciële wereld nog geen pakketje mogen inpakken. En bij een foutje wat echt imagoschade voor jou genereerd promoveer je ze weg naar een andere functie. De staatsmedia heb je zoiezo mee als politiek, die betaal je tenslotte, en wie betaald bepaald. Je pleurt overal externen bij de overheid naar binnen die er alles aan doen de gewenste beeldvorming te creëren, geld zat dus geen probleem. De clou is om dit 4-8 jaar vol te houden. Dan zorgt de baantjescarroussel voor een mooie functie voor jou. En dat allemaal voor netto tussen de 8000 en 10.000 euro per maand. Je denkt toch serieus niet, uitzonderingen daargelaten, dat de gemiddelde politici dit gouden ei zal gaan slachten ? Deze zieke mentaliteit houd al jaren een dominante stroming binnen vrijwel alle publieke sectoren en de daaraan verbonden commerciële instellingen in stand. Het gaat daar niet om geld verdienen, dat krijg je toch wel. En pleurt de hele boel om ? Dan hoef jij je bureautje niet op te ruimen. Je eet er geen boterham minder om en “ze” regelen wel een ander baantje voor jou als er een “voorbeeld” moet worden gesteld. De werkvloer ramt ondertussen gewoon door, de kinderen, slachtoffers, zieken, die laat je niet het slachtoffer worden dus zet je een tandje bij. Daar heb je dus ook weer last van als politiek, want die durven ook nog hun bek open te trekken dat werkvolk, schandalig, we douwen er weer een paar onderzoeksbureau’s naar binnen waar vrouw/man/familie toevallig inzit. Levert het weer wat op.

Denk dat je dus even onderscheid moet maken tussen een commerciële instantie met een winstgevende integriteit en een publieke sector met een een politieke integriteit. Wat politieke integriteit is weet ik ook niet, ik heb het niet kunnen ontdekken. Dus laat het maar bij politiek.

Gr Ron

Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 29 nov 2018, 12:07

Klopt Arthur, bij mensenwerk is natuurlijk het merendeel niet te automatiseren. Maar dingen die je wel slimmer kunt doen, moet je ook doen. En dat is tegenwoordig steeds toegankelijker en zonder 'dure' ingrepen. Ik schop er nu ook een beetje tegenaan maar dat komt ook omdat ik zie dat veel mensen zo vastgeroest zitten maar wel klagen. In de sector waarvoor (niet waarin) ik werk is dat ook, die mensen zien altijd alleen beren op de weg en bij voorbaat roepen "dat kan niet". Natuurlijk is semi-overheid minder makkelijk te bewegen en meer gereguleerd maar dat denken in onmogelijkheden geeft helemaal geen ruimte om er wat aan te doen.

RS-Ron erg goede post!

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door dvh » 29 nov 2018, 12:24

Goede post Ron.
Kan er weinig tussen krijgen. Buiten de soort van godwin dat 'we' gewoon een ( één ) leider nodig hebben die beslist. Een soort dictator.
Iemand die zich gewoon even helemaal niks aantrekt van regels of wetten.

De ongemakkelijke waarheid is toch echt dat het onszelf een beetje aandoen. Kijk je terug in de geschiedenis dan zijn er wat grote leiders. Vaak dictators , of overheersers die de boel flink hebben omgegooid. Een revolutie hebben gestart. Alle puntjes even op de (zijn.. <) i gezet en daaruit vloeit weer een nieuwe samenleving voort. Die na wat generaties overvloed in vrede. En waar vrede misbruikt wordt door verschillende mannetjes met macht. Waarin een situatie ontstaat. Zoals het kapitalistische westerse systeem waar we nu in leven. Wat in feite gewoon een tijdbom is. Die gaat een keer barsten. En wanneer ie barst , barst ie goed. We kunnen het rekken. Maar naar mijn mening is het uitstel van executie.

Ik denk dat het een kwestie van relatieve tijd is dat we er allemaal een keer flink aan gaan. Zij het door de hand van mensen, zij het door de natuur. En dat er een beperkt groepje mensen overblijft wat het opnieuw kan gaan proberen. Een soort grote reset.

Zijn we gelijk van het Co2 probleem af.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Niels » 29 nov 2018, 14:28

Duidelijk aan dit topic te zien wie allemaal in de publieke sector werken. Tijd genoeg om hele epistels op DF neer te plempen iig :tooth:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door dvh » 29 nov 2018, 14:52

Niks te doen , allemaal depressief door het weer :-)

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 29 nov 2018, 19:59

RS-Ron schreef: 29 nov 2018, 11:47 Natuurlijk zou ik als commercieel bedrijf innoveren en vooruit kijken. Als ik merk dat ik daardoor x% meer omzet met winst draai heb ik het daar voor over. Dan zet ik er een week later mensen bij. Nu de overheid: Je ziet als overheid dat het excessief geweld over de plinten begint te klotsen. De politiek wil dat niet horen en ook niet terugzien in de cijfers. Dat kost zetels en dan moet je als coalitiepartij misschien wel toegeven dat je er jaren naast hebt gezeten door de mensen die dit aangaven te bestempelen als populisten. No way, jij wilt later ook nog burgemeester van Amsterdam, Rotterdam of weet ik veel waar worden ! Dus ontwikkel je een strategie om de “beeldvorming” aan te passen. Je zet weekdieren op sleutelposities. Niet omdat ze kwaliteiten hebben, nee omdat ze er zitten dankzij jou. Die heb je in je zak. Ze moeten alleen heel goed naar beneden kunnen schoppen. Dat weekdier laat zich ook vergezellen door “volgelingen” die in de commerciële wereld nog geen pakketje mogen inpakken. En bij een foutje wat echt imagoschade voor jou genereerd promoveer je ze weg naar een andere functie. De staatsmedia heb je zoiezo mee als politiek, die betaal je tenslotte, en wie betaald bepaald. Je pleurt overal externen bij de overheid naar binnen die er alles aan doen de gewenste beeldvorming te creëren, geld zat dus geen probleem. De clou is om dit 4-8 jaar vol te houden. Dan zorgt de baantjescarroussel voor een mooie functie voor jou. En dat allemaal voor netto tussen de 8000 en 10.000 euro per maand. Je denkt toch serieus niet, uitzonderingen daargelaten, dat de gemiddelde politici dit gouden ei zal gaan slachten ? Deze zieke mentaliteit houd al jaren een dominante stroming binnen vrijwel alle publieke sectoren en de daaraan verbonden commerciële instellingen in stand. Het gaat daar niet om geld verdienen, dat krijg je toch wel. En pleurt de hele boel om ? Dan hoef jij je bureautje niet op te ruimen. Je eet er geen boterham minder om en “ze” regelen wel een ander baantje voor jou als er een “voorbeeld” moet worden gesteld. De werkvloer ramt ondertussen gewoon door, de kinderen, slachtoffers, zieken, die laat je niet het slachtoffer worden dus zet je een tandje bij. Daar heb je dus ook weer last van als politiek, want die durven ook nog hun bek open te trekken dat werkvolk, schandalig, we douwen er weer een paar onderzoeksbureau’s naar binnen waar vrouw/man/familie toevallig inzit. Levert het weer wat op.

Denk dat je dus even onderscheid moet maken tussen een commerciële instantie met een winstgevende integriteit en een publieke sector met een een politieke integriteit. Wat politieke integriteit is weet ik ook niet, ik heb het niet kunnen ontdekken. Dus laat het maar bij politiek.

Gr Ron
Ik heb zowel opdrachtgevers uit de publieke sector als de commerciële sector, gemiddeld zit ik toch twee tot vier jaar bij een opdrachtgever, en het verhaal van Ron komt zeker voor bij de publieke sector, maar ik kan je vertellen dat dit ook in de commerciële sector voorkomt, het is maar net wat de cultuur bij een organisatie is.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 29 nov 2018, 21:14

Even bij gelezen na een 12 urige werkdag, nog niet klaar overigens.


Er wordt, in alle voorgaande stukken, te weinig onderscheid gemaakt in welke taak iemand heeft in de publieke sector.

1 de doeners, de praktijk mensen, de agent, de verpleegster, de militair, de leraar etc, de categorie die daadwerkelijk iets (economisch) toevoegt.

2 de controleurs van de de doeners, de ambtenaren op het stadhuis, provinciaal, rijksoverheid/ministeries, de categorie pennenlikkers, de theoretici, de uitvreters uit de ruif, de mensen die zorgen dat hun carousel in tact blijft ten koste van de doeners door hun mores er op te leggen en de duimschroeven steeds verder aan te draaien.

Dat verklaard de steeds groter wordende administratieve last, de frustraties van praktijkmensen. Zoals hierboven al werd opgemerkt; het leger controlerende ambtenaren stijgt, het aantal praktijkmensen daalt, want mensen zijn nog wel gek om in de zorg, bij politie, of in het onderwijs te gaan met al hun absurde voorwaarden.

Categorie 1 houdt categorie 2 aan het vreten !!

Daar komt nog bij dat in de commerciële sector je vaak beter "loon naar werken" krijgt dan in de publieke sector.


Dat onderscheid wordt hier onvoldoende gemaakt.

Staken deze gasten vaak? De doeners zelden of nooit, de controleurs veel vaker.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Riceaux » 29 nov 2018, 21:16

Tom schreef: 29 nov 2018, 12:07 Klopt Arthur, bij mensenwerk is natuurlijk het merendeel niet te automatiseren. Maar dingen die je wel slimmer kunt doen, moet je ook doen. En dat is tegenwoordig steeds toegankelijker en zonder 'dure' ingrepen. Ik schop er nu ook een beetje tegenaan maar dat komt ook omdat ik zie dat veel mensen zo vastgeroest zitten maar wel klagen. In de sector waarvoor (niet waarin) ik werk is dat ook, die mensen zien altijd alleen beren op de weg en bij voorbaat roepen "dat kan niet". Natuurlijk is semi-overheid minder makkelijk te bewegen en meer gereguleerd maar dat denken in onmogelijkheden geeft helemaal geen ruimte om er wat aan te doen.

RS-Ron erg goede post!
Wat ik in mijn werk merk, is dat het verschil tussen de mensen op de vloer en de mensen die de slimme oplossingen moeten implementeren totaal een andere taal spreken. Waardoor de slimme oplossing in de praktijk helemaal niks oplost, maar alleen maar extra tijd kost. Er wordt te weinig geluisterd naar de eindgebruiker en teveel besloten voor deze groep. De mensen die de slimme oplossingen hebben bedacht zitten vervolgens op kantoor te klagen dat de eindgebruiker dom is en niks van de oplossing begrijpt en de mensen op de vloer lopen te klagen dat de oplossing niet werkt.

Kortom: de meeste problemen kunnen gewoon opgelost worden met goed communiceren. Maar daar lijken veel mensen allergisch voor te zijn, luisteren naar anderen en openstaan voor oplossingen.


Edit: Verder wat Romo hierboven zegt ^

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 29 nov 2018, 21:26

romo schreef: 29 nov 2018, 21:14 Even bij gelezen na een 12 urige werkdag, nog niet klaar overigens.


Er wordt, in alle voorgaande stukken, te weinig onderscheid gemaakt in welke taak iemand heeft in de publieke sector.

1 de doeners, de praktijk mensen, de agent, de verpleegster, de militair, de leraar etc, de categorie die daadwerkelijk iets (economisch) toevoegt.

2 de controleurs van de de doeners, de ambtenaren op het stadhuis, provinciaal, rijksoverheid/ministeries, de categorie pennenlikkers, de theoretici, de uitvreters uit de ruif, de mensen die zorgen dat hun carousel in tact blijft ten koste van de doeners door hun mores er op te leggen en de duimschroeven steeds verder aan te draaien.

Dat verklaard de steeds groter wordende administratieve last, de frustraties van praktijkmensen. Zoals hierboven al werd opgemerkt; het leger controlerende ambtenaren stijgt, het aantal praktijkmensen daalt, want mensen zijn nog wel gek om in de zorg, bij politie, of in het onderwijs te gaan met al hun absurde voorwaarden.

Categorie 1 houdt categorie 2 aan het vreten !!

Daar komt nog bij dat in de commerciële sector je vaak beter "loon naar werken" krijgt dan in de publieke sector.


Dat onderscheid wordt hier onvoldoende gemaakt.

Staken deze gasten vaak? De doeners zelden of nooit, de controleurs veel vaker.
Tjongejonge over gechargeerd gesproken zeg :bag:

1, de mensen in het stadhuis controleren echt de verpleegster, de militair of agent niet, zijn hele andere organisaties.
In het stadhuis zitten ook gewoon de door jouw benoemde doeners.

Zonder bv die zogenaamde uitvreters was er voor jouw geen sporthal, zwembad of sportvereniging, ook geen straatverlichting , wegen en allerlei andere voorzieningen die wij willen hebben, deze moeten ook onderhouden en in stand gehouden worden.en ja er zitten ook wethouders en burgemeesters, maar het grootste gedeelte zijn gewoon doeners hoor.
Vind je knap denigrerend trouwens over het gros in de publieke sector.

De administratieve last wordt niet in het stadhuis verzonnen hoor, die komt voor 95% uit den haag.

@Riceaux wat ik altijd een mooi voorbeeld vind is een voorbeeld uit mijn werk.

Mensen met een universitaire opleiding doen er drie jaar over em een bouwplan te bedenken en uit te werken.
Mensen met een HBO opleiding moeten het bouwplan in de markt zetten en uitwerken binnen een jaar
Mensen met een MBO opleiding moeten het plan voorbereiden in 6 maanden
Mensen met een LBO opleiding moeten het bouwen binnen drie maanden
Laatst gewijzigd door Luco op 29 nov 2018, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 29 nov 2018, 21:28

^Dat onderscheid maak ik echt wel.

Maar op alle niveaus komt het voor

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 29 nov 2018, 21:30

romo schreef: 29 nov 2018, 21:28 ^Dat onderscheid maak ik echt wel.

Maar op alle niveaus komt het voor
In jouw verhaal komt dat onderscheid echt niet naar boven.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 29 nov 2018, 21:32

Jawel, ik benoem de 3 controlerende niveaus, dat er uiteraard verschil zit in dat controlerende taken pakket is evident.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 29 nov 2018, 21:35

Ja lul er maar weer omheen, je scheert een hele grote groep mensen zonder enige inhoudelijke kennis over 1 kam, plus dat je verhaal gewoon niet klopt, ik reageer inhoudelijk en je reageert vervolgens met nietszeggende oneliners.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 29 nov 2018, 21:37

Hoe kan het, dat elk kabinet zich zelf de opdracht geeft om de administratieve lasten te verminderen?

En dat tot op de dag van vandaag, daar niemand op overheids niveau in is geslaagd?


Je zou haast denken dat ze er geen belang bij hebben :tooth:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 29 nov 2018, 21:40

2 de controleurs van de de doeners, de ambtenaren op het stadhuis, provinciaal, rijksoverheid/ministeries, de categorie pennenlikkers, de theoretici, de uitvreters uit de ruif, de mensen die zorgen dat hun carousel in tact blijft ten koste van de doeners door hun mores er op te leggen en de duimschroeven steeds verder aan te draaien.
Dikgedrukte onderstreepte
90% van de groep die jij als uitvreters neerzet zijn gewoon de doeners hoor

TLRS
Berichten: 2915
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door TLRS » 29 nov 2018, 23:23

Riceaux schreef: 29 nov 2018, 21:16 Wat ik in mijn werk merk, is dat het verschil tussen de mensen op de vloer en de mensen die de slimme oplossingen moeten implementeren totaal een andere taal spreken. Waardoor de slimme oplossing in de praktijk helemaal niks oplost, maar alleen maar extra tijd kost. Er wordt te weinig geluisterd naar de eindgebruiker en teveel besloten voor deze groep. De mensen die de slimme oplossingen hebben bedacht zitten vervolgens op kantoor te klagen dat de eindgebruiker dom is en niks van de oplossing begrijpt en de mensen op de vloer lopen te klagen dat de oplossing niet werkt.

Kortom: de meeste problemen kunnen gewoon opgelost worden met goed communiceren. Maar daar lijken veel mensen allergisch voor te zijn, luisteren naar anderen en openstaan voor oplossingen.
Amen!

Moderne ambitieuze projecten.. die uiteindelijk vaak niet helemaal af worden gemaakt. Kinderziektes worden niet meer opgelost en het is te specialistisch om zelf aan te knutselen.

Behalve communicatie is informatie een punt waarvan ik het idee heb dat dat ook volledig misgaat in de maatschappij. Diepgang en op dezelfde lijn komen is veel eenvoudiger en sneller bij direct contact.

Online
ErikS
Berichten: 18530
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door ErikS » 30 nov 2018, 08:41

romo schreef: 29 nov 2018, 21:14 Even bij gelezen na een 12 urige werkdag, nog niet klaar overigens.


Ben benieuwd waarom je dat zo specifiek benoemd. IVM werkdruk op/in de ziekenhuizen/zorg?

Ik maak gemiddeld elke week minimaal 2 of 3 keer zo'n dag. Aankomende maand 6 dagen per week. :tooth:

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door DF-user-278 » 30 nov 2018, 08:44

Ambtenaren en ambitie..... :)

De ideale werkgever geeft volgens gemeenteambtenaren ruimte voor inhoudelijke specialisatie, heeft oog voor het toekomstperspectief van de medewerker en neemt duidelijke en snelle besluiten. Werkgevers vinden dat ambtenaren vooral moeten kunnen omgaan met veranderingen en onzekerheid. Het is de wereld van de flexibele arbeidsvoorwaarden en een zakelijker relatie.

De meeste gemeenteambtenaren streven – heel bescheiden of weinig ambitieus – naar een ontwikkeling binnen de huidige functie (47 procent), terwijl 22 procent streeft naar positieverbetering en 18 procent naar verandering van positie.

Hoe anders is dat in het bedrijfsleven....

https://www.binnenlandsbestuur.nl/ambte ... 9233.lynkx

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door DF-user-278 » 30 nov 2018, 08:57

Arthur schreef: 29 nov 2018, 11:29 Maar ja, stagebezoeken, gesprekken met ouders, met leerlingen, met begeleiders, met zorginstellingen, met psychiaters is allemaal niet makkelijk digitaal te doen. Onderwijs is niet zo zwart/wit dat daar ff een programmaatje op gedraaid kan worden. Heel veel dingen gebeuren al digitaal en automatisch maar bij werken met mensen gaat dat niet zomaar.
Nee en dan kun je ook niet de hele dag op Driving-Fun posten. Ergo, daar zit wel wat in dat jij niet wilt ruilen met vrouwlief. Kennelijk is het bedrijfsleven jou zeer goed gezind geweest. Maar wellicht buffel je tussen je Driving-Fun posts door als een bezetene hoor, dus een concreet oordeel zal ik maar niet vellen. :tooth:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Niels » 30 nov 2018, 09:02

Dagje vrij vandaag? :tooth:

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door DF-user-278 » 30 nov 2018, 09:07

Ik denk het Niels, of hij is nog onderweg. :)

Online
Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door alt » 30 nov 2018, 09:13

Sorry Luco, maar hier in de gemeente Koggenland zijn de ambtenaren maar 32 uren in de week aan het werk.
Van maandag tot en met donderdag & dat in een 24/7 maatschappij.
Hierna is geen ambtenaar meer te vinden op zijn werk, maar wel krijgt hij voor het loon van een 40 urige werkweek.

Dat de uitvoeren ambtenaren in die 32 uur werken dat neem ik aan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, BMWDennis, Eric Z, L5S1 en 274 gasten