Audi E-tron Porsche Powered.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Audi E-tron Porsche Powered.

Bericht door allen » 29 nov 2018, 16:06

Arthur schreef: 29 nov 2018, 14:42
tomgtr schreef: 29 nov 2018, 11:59 Was toen Allen z'n zwemdiploma haalde vorige maand.
Ik heb nog ergens een foto van Allen anno nu :devil:
Nee! Niet weer!!!! Nare man...

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Audi E-tron Porsche Powered.

Bericht door ///Joost » 29 nov 2018, 16:15

Wat een wagen! Ze zullen vast naar Tesla kijken, maar ik kan me niet voorstellen dat deze hetzelfde gaat kosten. Maar goed dan nog. Al die Amerikanen financieren hun auto, dus die $100 in de maand extra klinkt natuurlijk als niet zo veel duurder. Berg je, Elon.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Audi E-tron Porsche Powered.

Bericht door JP » 29 nov 2018, 16:27

Downforce Hans schreef: 29 nov 2018, 11:32
tomgtr schreef: 29 nov 2018, 10:59 Afbeelding
Hahaha Grapjas...... maar dit is gewoon een foto van je beugel uit de tijd dat je 11 was, en die tijdens het zwemmen uit je mond was gevallen.
We schrijven 1934, toen ging in Den Haag de eerste Nederlandse geluidsfilm in première, toen John Dillinger door de FBI werd doodgeschoten en in Amsterdam werd voor het eerst Sint-Nicolaas ingehaald. De acteur Eduard Verkade rijdt op een schimmel van Van Gend en Loos door de stad, vergezeld door zes Surinaamse zeelui die als Zwarte Piet fungeren.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Audi E-tron Porsche Powered.

Bericht door FreudeamFahren » 29 nov 2018, 17:32

///Joost schreef: 29 nov 2018, 16:15 (...) Berg je, Elon.
Mwoa...
(...) with deliveries starting in early 2021 (...)
Elon begint dan aan z’n 9e jaar waarin hij full electric inclusief eigen laad infrastructuur levert. Ongelooflijk hoe hard en diep de gevestigde orde zit te snurken.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Audi E-tron Porsche Powered.

Bericht door Robin Hartog » 29 nov 2018, 17:53

Ziet er niet verkeerd uit. Eigenlijk kijken we hier natuurlijk ook gewoon naar de Porsche Taycan in een Audi jasje. Naar dat model ben ik wel erg benieuwd nu ze aandelen hebben gekocht in Rimac.

Gebruikersavatar
jottemj
Berichten: 200
Lid geworden op: 29 dec 2015, 14:48

Re: Audi E-tron Porsche Powered.

Bericht door jottemj » 29 nov 2018, 18:27

Rimac? Dan is dat misschien wel iets voor allen aangezien die ook heel goed off road gaan zoals Richard in Top Gear liet zien.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Audi E-tron Porsche Powered.

Bericht door ///Joost » 29 nov 2018, 21:48

FreudeamFahren schreef: 29 nov 2018, 17:32
Elon begint dan aan z’n 9e jaar waarin hij full electric inclusief eigen laad infrastructuur levert. Ongelooflijk hoe hard en diep de gevestigde orde zit te snurken.
En dan maken ze eindelijk winst? Of gaat het daar niet om.
Tevens kijkt de gevestigde orde mooi af naar de fouten die Tesla maakt. Hoeven ze die zelf niet te maken.
Overigens diepe buiging voor Tesla’s aanpak hoor. Iemand moet de eerste zijn.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Audi E-tron Porsche Powered.

Bericht door romo » 29 nov 2018, 21:57

Prachtig idd !!

Ben ik nu de enige die bij dit soort futuristische karren steeds meer de indruk krijgt dat alles klopt, maar dat het stuur er beter uit kan?

Met autonoom rijden in de nabije toekost kan dat "fossiele" onderdeel ook de laan uit :tooth:

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Audi E-tron Porsche Powered.

Bericht door FreudeamFahren » 30 nov 2018, 06:42

///Joost schreef: 29 nov 2018, 21:48
FreudeamFahren schreef: 29 nov 2018, 17:32
Elon begint dan aan z’n 9e jaar waarin hij full electric inclusief eigen laad infrastructuur levert. Ongelooflijk hoe hard en diep de gevestigde orde zit te snurken.
En dan maken ze eindelijk winst? Of gaat het daar niet om.
Tevens kijkt de gevestigde orde mooi af naar de fouten die Tesla maakt. Hoeven ze die zelf niet te maken.
Overigens diepe buiging voor Tesla’s aanpak hoor. Iemand moet de eerste zijn.
Dat punt bereikten ze vorig kwartaal. Het blijft opvallend dat zo’n klein Amerikaans clubje met een fractie van de ontwikkelbudgetten van de grote Duitse clubs elektro auto’s weten te bouwen die men ook echt wil hebben. Ik bedoel: i3 anyone? Schone tekentafel, pieken zat, en daar komt dan deze verkoophit uit :roll: Terug on topic: het Tesla verhaal hebben we een ander draadje voor. Mijn schuld :-)

Ook bijzonder: in dit prototype E-Tron kan deze Germaanse redacteur van 1m73 amper rechtop achterin zitten... Ik hoop dat de heren bij Audi en Porsche (want dit is net zo veel een Porsche als een Q5 een Macan is natuurlijk) dat nog fixen want anders is de packaging toch een beetje matig.


Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Audi E-tron Porsche Powered.

Bericht door Robin » 30 nov 2018, 08:07

Ik zie Musk toch echt als 'n Jezus of Mo ofzo. Of een Jehova's Getuige...
De giganten lagen niet te slapen, het had geen nut aan iets electrisch te beginnen in the first place, ICE is nog steeds king, maar men wordt overspoeld met politieke correcte media, leugens over 't milieu, neprapporten en noem maar op. En de Tesla liefhebbers slikken dat, maar vooral in NL omdat ze nogal subsidie krijgen en er enorme belastingvoordelen aan zitten. Anders reden hier niet zoveel Teslas rond relatief.

Ik vind Musk een verdwaasde persoon.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Audi E-tron Porsche Powered.

Bericht door FreudeamFahren » 30 nov 2018, 08:40

Het lastige is dat als je een deel van een standpunt bepleit ten faveure van Tesla je meteen weggezet wordt in het vak met de believers, de meelopers, de blind paarden. In het Apple vs Samsung / Android verhaal was dat ook een tijd zo.

Als je het bekijkt vanuit winstgevend ondernemerschap heeft Tesla een auto ontwikkelt die als een dolle verkoopt, beter dan dezelfde oplossingen die de gevestigde orde levert en die je met dezelfde (des)informatie aan de man kunt brengen. Het groen, eco, tuffen op stroom is goed voor de zeehondjes en milieu gebruikt Nissan immers ook voor de Leaf en BMW voor de i3, net zoals de subsidies daar ook op van toepassing zijn. Maar hun oplossing verkoopt gewoon niet in de aantallen die Tesla nu haalt. Als je daar dan bij optelt dat de Germanen hun kostbare tijd liever staken in het rommelen met emissie software en dus op het verkeerde paard wedden, dan vind ik dat ze toch echt wel zaten te snurken. Net als Nokia dacht dat men niet op een telefoon zonder vast keyboard met alleen maar scherm zat te wachten...

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Audi E-tron Porsche Powered.

Bericht door Robin » 30 nov 2018, 09:02

Je betoog laat nu zien wat ik al zei: De Believers die moet je hebben.
En tuurlijk ziet 'n Tesla er leuk(er)uit tov Leaf en i3.
Het is allemaal geo- politiek. Daar kun je 'De Germanen' niet zo 1-2-3 de schuld van geven dat ze lagen te slapen natuurlijk.
De overheden regeren.
Tesla was begin dit jaar bijna failliet. Wie lag er dan te slapen?:)

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Audi E-tron Porsche Powered.

Bericht door FreudeamFahren » 30 nov 2018, 09:10

Nou over jouw boeg dan maar: knap dat die stekkerboys in Californie zo veel believers weten te strikken en muf dat dat de anderen nog niet lukt. De iPace is nog op tijd voor de subsidie, de Audi en Benz net niet. Musk lag niet te slapen trouwens maar te blowen. De governance is Tesla’s grootste probleem denk ik. En dat bzzzt uit kolencentrales ook pet is voor de zeehondjes en dat al die accu’s en wat erin zit ook bepaald geen upside ohne downside zijn voor Modder Urs. Dat ook.

Maar goed, de E Tron dus, ruim een paar jaar te laat en met zitplaatsen achterin bijna net zo ruim als in een 992. Als de achterwielen maar niet groter zijn in diameter dan de voorwielen... ;-)

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Audi E-tron Porsche Powered.

Bericht door WJ » 30 nov 2018, 09:17

Dat Tesla verder is met de verkoop van al die Electro voertuigen betekent niet dat ze verder zijn. Of dat de gevestigde orde er niks mee gedaan heeft.

De Tesla revolutie zou de gevestigde orde minder geld opleveren dan de evolutie waar ze al jaren mee bezig zijn. De rode cijfers van Tesla onderstrepen dat. Daarbij zou ons netwerk het niet eens aankunnen als de grote jongens massaal betaalbare electro meuk tekoop zou zetten.

Gewoon een centenkwestie, en dat doen ze beter dan Tesla.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Audi E-tron Porsche Powered.

Bericht door FreudeamFahren » 30 nov 2018, 09:25

Dus het was BMWs insteek om in oktober in de hele US 424 i3s te slijten, en Tesla de ruimte te geven om 17.750 Model 3s aan de man te brengen?

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Audi E-tron Porsche Powered.

Bericht door WJ » 30 nov 2018, 09:32

De i3 was misschien niet het grootste succes, in tegenstelling tot de i8 die niet aan te slepen was in de US en zelfs voor meer dan listprice werd verkocht.
You win some you lose some.

Niet dat het BMW kan schelen denk ik omdat ze toch veel meer BMW's verkochten dan Tesla auto's verkocht... Again, evolutie vs revolutie, evolutie brengt meer geld in het laadje.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Audi E-tron Porsche Powered.

Bericht door Robin » 30 nov 2018, 10:18

Believers geloven toch vaak in 'n sprookje als je 't er maar vaak en lang genoeg instampt? Massahysterie of schapen of weet ik het hoe je zoiets noemt. Dat deed Elon heel goed.:)

En wat WJ zegt.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Audi E-tron Porsche Powered.

Bericht door DF-user-278 » 30 nov 2018, 11:17

Kan aan mij liggen. Maar zet een Tesla Model S of zo'n Tesla met hoog water in de polder (X) naast een nieuwe 7 serie of Mercedes S. Of zelfs een BMW 5 Serie. En die Tesla oogt niet zo premium. Ik heb er echt helemaal niks mee, en dat terwijl er wel dik premium geld gevraagd wordt.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Audi E-tron Porsche Powered.

Bericht door ///Joost » 30 nov 2018, 11:26

En dan hebben we het nog niet over de Model 3...Wat een lelijk gedrocht is dat zeg.

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Audi E-tron Porsche Powered.

Bericht door Kasteel » 30 nov 2018, 12:03

Robin schreef: 29 nov 2018, 10:28
In Walibi zijn 'n aantal achtbanen, één heet Xpress daarin ga je in 3s naar 90 kmh.
Best vlot en kost minder dan een Tesla of dit ding:)
De Tesla is echt wel goedkoper dan die achtbaan hoor :P

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Audi E-tron Porsche Powered.

Bericht door Downforce Hans » 30 nov 2018, 12:05

FreudeamFahren schreef: 30 nov 2018, 09:10 Nou over jouw boeg dan maar: knap dat die stekkerboys in Californie zo veel believers weten te strikken en muf dat dat de anderen nog niet lukt. De iPace is nog op tijd voor de subsidie, de Audi en Benz net niet. Musk lag niet te slapen trouwens maar te blowen. De governance is Tesla’s grootste probleem denk ik. En dat bzzzt uit kolencentrales ook pet is voor de zeehondjes en dat al die accu’s en wat erin zit ook bepaald geen upside ohne downside zijn voor Modder Urs. Dat ook.

Maar goed, de E Tron dus, ruim een paar jaar te laat en met zitplaatsen achterin bijna net zo ruim als in een 992. Als de achterwielen maar niet groter zijn in diameter dan de voorwielen... ;-)
Ach, Apple had bij de de introductie van de eerste I-phone ook enorme bergen van believers die zo`n ding moesten hebben en dat is ook gestaag achteruit gegaan in verloop van tijd.
Dat effect had Tesla ook, zeker omdat het zo`n "schone"oplossing was voor het autorijden. De aantallen believers in Tesla nemen dadelijk ook af.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Audi E-tron Porsche Powered.

Bericht door Robin » 30 nov 2018, 12:30

Downforce Hans schreef: 30 nov 2018, 12:05
FreudeamFahren schreef: 30 nov 2018, 09:10 Nou over jouw boeg dan maar: knap dat die stekkerboys in Californie zo veel believers weten te strikken en muf dat dat de anderen nog niet lukt. De iPace is nog op tijd voor de subsidie, de Audi en Benz net niet. Musk lag niet te slapen trouwens maar te blowen. De governance is Tesla’s grootste probleem denk ik. En dat bzzzt uit kolencentrales ook pet is voor de zeehondjes en dat al die accu’s en wat erin zit ook bepaald geen upside ohne downside zijn voor Modder Urs. Dat ook.

Maar goed, de E Tron dus, ruim een paar jaar te laat en met zitplaatsen achterin bijna net zo ruim als in een 992. Als de achterwielen maar niet groter zijn in diameter dan de voorwielen... ;-)
Ach, Apple had bij de de introductie van de eerste I-phone ook enorme bergen van believers die zo`n ding moesten hebben en dat is ook gestaag achteruit gegaan in verloop van tijd.
Dat effect had Tesla ook, zeker omdat het zo`n "schone"oplossing was voor het autorijden. De aantallen believers in Tesla nemen dadelijk ook af.
Da's inderdaad wel 'n mooie analogie. Apple met Tesla vergelijken. Dat zou betekenen dat 'binnenkort' Tesla het meest waardevolle bedrijf ter wereld gaat zijn. Omdat een telefoontje €1000 kost en 'n Tesla iets meer:)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Audi E-tron Porsche Powered.

Bericht door JP » 30 nov 2018, 12:37

Ik wil wel een Iphone XXL leasen tegen 4% bijtelling ! Moet ik dan wel de prive mb’s bijhouden ?

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Audi E-tron Porsche Powered.

Bericht door ///Joost » 30 nov 2018, 12:39

Robin schreef: 30 nov 2018, 12:30
Downforce Hans schreef: 30 nov 2018, 12:05 Ach, Apple had bij de de introductie van de eerste I-phone ook enorme bergen van believers die zo`n ding moesten hebben en dat is ook gestaag achteruit gegaan in verloop van tijd.
Dat effect had Tesla ook, zeker omdat het zo`n "schone"oplossing was voor het autorijden. De aantallen believers in Tesla nemen dadelijk ook af.
Da's inderdaad wel 'n mooie analogie. Apple met Tesla vergelijken. Dat zou betekenen dat 'binnenkort' Tesla het meest waardevolle bedrijf ter wereld gaat zijn. Omdat een telefoontje €1000 kost en 'n Tesla iets meer:)
Die volgde ik ook effe niet...

Wellicht worden het dan FAANGT stocks. :tooth:

Wimo
Berichten: 2028
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Audi E-tron Porsche Powered.

Bericht door Wimo » 02 dec 2018, 11:03

WJ schreef: 30 nov 2018, 09:17 Dat Tesla verder is met de verkoop van al die Electro voertuigen betekent niet dat ze verder zijn. Of dat de gevestigde orde er niks mee gedaan heeft.

De Tesla revolutie zou de gevestigde orde minder geld opleveren dan de evolutie waar ze al jaren mee bezig zijn. De rode cijfers van Tesla onderstrepen dat. Daarbij zou ons netwerk het niet eens aankunnen als de grote jongens massaal betaalbare electro meuk tekoop zou zetten.

Gewoon een centenkwestie, en dat doen ze beter dan Tesla.
Nou, eigenlijk zijn ze wel verder dan de huidige concurrentie.

De accu's, gebruikte controllers en software lopen ver voor op de rest. Leuk filmpje : https://youtu.be/kGFiaWvD-KI

Aangezien de Audi techniek nog onbekend is kun je dus wel degelijk zeggen dat ze vooruit lopen op de rest. De rest van de discussie is nutteloos, dit is een df dus electrische auto's zijn per definitie not done. Valt me tegen dat dit hok een eigen topic krijgt. Bah, Duracell sjoemel bak :bag:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], GRzep, JessieJ, matthyssie, Spijkerhard en 138 gasten