Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51378
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 29 nov 2018, 09:24

Een anecdote alhier, een fietsenfabrikant had in z'n kantoortje achter z'n bureau een ingelijste tegeltjewijsheid(>50 jaar terug):

"As jo bang binne, kin jo better ambtner wurde." (M'n Fries schrijven is niet optimaal....)

Als je bang bent(uitgevallen), kun je beter ambtenaar worden.

Maar goed dat was vroeger zo, nu is dat ook niet meer zeker:)

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mike R32 » 29 nov 2018, 09:25


Tom
Berichten: 21725
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 29 nov 2018, 09:36

535d schreef: 29 nov 2018, 08:25
Best hoor, Romo.

Maar lijkt alsof publieke sector patent heeft op huilie huilie doen. En maar dreigen, en als er niet meteen wordt ingewilligd hups staken. Net zoals die buschaffeurs. Maar gecompenseerd worden voor je abonnement, ho maar. Schei toch uit man.

Alsof de commerciele sector geen reet te doen heeft. Nogmaals vele functies in het bedrijfsleven hebben een hogere werkdruk en dan heb ik het niet over de eerste de beste baliekluiver die de vaatwasser mag vullen :) En hoor je de commerciele sector zo frequent klagen?
Precies dit...

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15874
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bram » 29 nov 2018, 09:41

Robin schreef: 29 nov 2018, 08:39 Tja, zo zie ik het dus ook 535d, ik ben wars van bureaucratie/ambtenarij en teveel overheidsbemoeizucht.

Als de publieke sector zo zwaar is, waarom zit je er dan?:)

Dus als bureacratie /ambtenarij niet je 'ding' is....had je kunnen weten toch?
Omdat ik goed ben in m'n vak. Ik geef graag les en laat me niet de klas uit jagen door 25 zestienjarigen als ze m'n les een keer niet interessant vinden.

Zakelijk gaat het steeds beter, al verdien ik er nog geen serieuze boterham mee. Maar het lesgeven volledig loslaten wil ik niet. Niets leuker dan met zo'n klas, ondanks het feit dat de vorige les bagger ging, het opnieuw proberen en dan wel slagen en ze weten te boeien. Maatschappijleer is nou niet echt een heel erg populair vak binnen de MBO wereld...Al genieten ze er wel van als ik ze meeneem naar de rechtbank om een echte zaak bij te wonen :)

Robin
Berichten: 51378
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 29 nov 2018, 09:46

Bram als de lol/enthousiasme/passie(heel belangrijk!!!)/motivatie/vakkennis etc de boventoon voert, ook al is 't 51/49 dan gewoon doorgaan met wat je doet. Zo denk ik altijd. Dus ik snap je.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door DF-user-278 » 29 nov 2018, 09:46

Bram schreef: 29 nov 2018, 09:41 Omdat ik goed ben in m'n vak.
Over vooringenomen gesproken. Iets met een pot, een ketel en zwart. :)

Maar wie zegt dat jij goed bent in je vak. Of heb je met de leerlingen een fuctioneringsgesprek gehad?

Prima als je een andere mening hebt hoor, maar zo op de man spelen dat is nou niet echt des docent, toch?

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RS-Ron » 29 nov 2018, 09:54

Mooie discussie. Zit zelf inmiddels 30 jaar in de “publieke” sector en erger me zelfs nu af en zelf groen en geel aan de mentaliteit van sommigen. Je wordt betaald van belastinggeld en daar hoor je, naar mijn mening, gewoon hard voor te werken. Moet wel zeggen dat ik de negatieve ambtenaar, die 6 uur naar buiten kijkt en het liefst zo min mogelijk doet wel heb zien verdwijnen in die 30 jaar. En dat is een goede zaak. Wat ik ook heb zien gebeuren is het ongelofelijk toenemen van het takenpakket van de publieke sector. Het onderwijs wordt verantwoordelijk gemaakt voor zo’n beetje alles van en rondom een kind/leerling. Waar vroeger de ouders toch echt het leeuwendeel van de opvoeding voor hun rekening namen is nu de school de spil in de opvoeding. Idem bij de politie. De miljardenindustrie die hulpverlening heet moet gevoed worden met info van school of van de politie. Dat moet allemaal binnen zeer strikte wettelijke kaders want stel dat er ergens iemand in zijn/haar privacy wordt geschonden. Dus administratie en overleggen en nog eens overleggen. Tevens heb ik in de laatste 15 jaar een enorme omslag gezien van een daadkrachtcultuur naar een angstcultuur. Dat is geen klagen, dat is een constatering. Het commerciële denken heeft ook bij ons zijn intrede gedaan. Ik denk dat dit goed is. Wat wel het kind van de rekening is geworden is de mogelijkheid om maatwerk te leveren. Op strategisch niveau worden ze daar heel onrustig van, want daar is geen protocol of stroomschema voor. Ik moet in mijn baan af en toe effe doorpakken en dat betekend dat ik ff drie dagen van 17 - 19 uur achter elkaar maak. Naast het feit dat ik dan fysiek ff bij moet komen heb ik er op mijn werk weken last van omdat allerlei systemen en roosters en planningen helemaal op hun reet liggen. Dan heb ik het nog niet over de overtredingen die ik heb gemaakt op het gebied van de ATW. Je ziet dus steeds meer maatwerk verdwijnen en de oude ambtenaar weer terugkomen die braaf zijn uurtjes maakt en zich keurig aan de protocollen houdt. De ambtenaar wordt daar namelijk op afgerekend en niet meer op het werk wat ie levert. Ik ben van mening dat ik nog steeds de mooiste baan van de wereld heb, soms niet perfect, maar dat ben ik ook niet. Ik verzet me alleen tegen de angstcultuur en de doorgeslagen verantwoording cultuur. De afdeling controle is inmiddels groter dan de afdeling uitvoering (het verhaal van de mier) en de burger is hier uiteindelijk de dupe van.

Dat er af en toe in de media berichten naar buiten komen snap ik wel. Het is alleen niet goed voor de beeldvorming om alleen maar te klagen en te zeggen dat er mensen bij moeten komen. Waarbij dan, de afdeling controle zodat er nog meer protocollen komen. De berichten in de media missen diepgang en dan kan ik me voorstellen dat er bij sommigen een beeld ontstaat dat ambtenaren zeiken om te zeiken.

Gr Ron

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15874
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bram » 29 nov 2018, 09:56

Zal vast arrogant klinken ja, maar als je na 12 jaar het lesgeven niet beheerst gaat er ergens iets mis. Ik werk op een agrarische school, zonder agrarische achtergrond. Heb geen tractor, koe of een akker. Dan sta je al met 0-2 achter. En dan weten ze ook nog dat je meegedaan hebt met één of ander raar trouw programma op televisie.

Mijn lessen lopen gewoon lekker. En ja, ik durf dat ook wel eens te vragen aan leerlingen, en doe soms anonieme enquêtes die over mij en de lessen gaan. En dan scoor ik gewoon goed. Wellicht helpt m'n militaire ervaring, ik durf duidelijk te zijn en te corrigeren. En weet een in hun ogen saai en nutteloos vak als maatschappijleer enigszins interessant te maken.

En er zijn ook vast docenten die alleen maar klagen, of niet functioneren. Heb je buiten de publieke sector ook.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3564
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door HJ2 » 29 nov 2018, 09:58

Even wat nuance:

Ik heb ondertussen een aardig referentiekader opgebouwd aan arbeidshistorie en werkdruk, variërend van eigen bedrijf, MKB, Consultant, Grote organisatie en nu de Universiteit. Met dat laatste ben ik dus een ambtenaar ja.
Ik kan je toch vertellen dat de werkdruk hier behoorlijk fors is (afgezet tegen wat ik eerder zoal heb gezien), en dat geldt vooral voor de mensen die hart voor de zaak hebben (het onderwijs) en dat zijn er nog al wat hier blijkbaar. Overigens is er hier nog nooit gestaakt. Het is hier verdorie net de commerciële sector dus!

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door DF-user-278 » 29 nov 2018, 10:00

RS-Ron schreef: 29 nov 2018, 09:54 Moet wel zeggen dat ik de negatieve ambtenaar, die 6 uur naar buiten kijkt en het liefst zo min mogelijk doet wel heb zien verdwijnen in die 30 jaar. En dat is een goede zaak. Wat ik ook heb zien gebeuren is het ongelofelijk toenemen van het takenpakket van de publieke sector. Het onderwijs wordt verantwoordelijk gemaakt voor zo’n beetje alles van en rondom een kind/leerling.
350 Z schreef: 29 nov 2018, 09:12 Ambtenaren zijn mensen die niet mee kunnen in het bedrijfsleven zei mijn vader altijd, want dan moeten ze echt werken.
Het is misschien ook wel een aanname vanuit de oude tijd Ron. Tuurlijk is de werkdruk in de publieke sector toegenomen. Dat geldt natuurlijk ook voor de commerciele sector. Er wordt gesuggereerd dat de publieke sector ZO zwaar is dat mensen in de commerciele sector voor geen goud een baan in de publieke sector zouden aankunnen.
Laatst gewijzigd door DF-user-278 op 29 nov 2018, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39733
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 29 nov 2018, 10:00

Tom schreef: 29 nov 2018, 09:36
535d schreef: 29 nov 2018, 08:25
Best hoor, Romo.

Maar lijkt alsof publieke sector patent heeft op huilie huilie doen. En maar dreigen, en als er niet meteen wordt ingewilligd hups staken. Net zoals die buschaffeurs. Maar gecompenseerd worden voor je abonnement, ho maar. Schei toch uit man.

Alsof de commerciele sector geen reet te doen heeft. Nogmaals vele functies in het bedrijfsleven hebben een hogere werkdruk en dan heb ik het niet over de eerste de beste baliekluiver die de vaatwasser mag vullen :) En hoor je de commerciele sector zo frequent klagen?
Precies dit...
Blijft nog steeds een domme vooringenomen mening. Werkdruk is niet hoe hard je werkt of dat je wel of geen reet te doen hebt. Nu heb ik met stakers ook weinig op maar de mensen in de publieke sector doen dat werk vaak omdat het hun passie is. Zoals ook de meesten, mag ik hopen, in de commerciële sector. Er komt echter zoveel meer kijken bij een zorgverlener, agent of leraar dat hun passie bijzaak wordt en aan alle kanten ondergesneeuwd raakt. Daar zit hem de werkdruk. Die werkdruk is er uiteraard ook in de commerciële sector, bij ons wordt er momenteel onderzoek naar gedaan. En dat heeft schijnbaar niks te maken met of ik me in het zweet werk of niet. Ik weet niet waar de werkdruk hoger is, maar sinds mijn vrouw in het onderwijs zit zijn bij mij de ogen wel opengegaan, daarvoor zat zij nl ook in de commerciële sector. Maar om 1 of andere reden wilde zij graag lesgeven...

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door WJ » 29 nov 2018, 10:00

Ik heb allemaal verschillende soort klanten, nu loop ik ook een paar uur bij een 3tal gemeentes en als er 1 ding duidelijk is. Mensen zijn overal hetzelfde. :P Zolang het niet voor hun eigen gewin is lopen ze overal even hard, of je nou bij een gemeente binnenstap, ICT bedrijf, staal, etcetc.

Ik denk wel dat het staken en de klachten bij de overheid veel publieker naar buiten komen. Waar bij een bedrijf zulk soort dingen intern geregeld worden kan dat bij de overheid niet, iemand ergens ver weg moet beslissen of er wat bijkomt, iemand met een klein budget om een land te runnen.....en dan gaat er minder snel wat naar de werknemer, tot die echt luid zijn stem laat horen.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door dvh » 29 nov 2018, 10:04

Werkdruk is prima op te lossen met whiskey..

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15874
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bram » 29 nov 2018, 10:05

En rokende achterbanden?

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RS-Ron » 29 nov 2018, 10:08

Bram schreef: 29 nov 2018, 10:05 En rokende achterbanden?
Yep wel icm een versterkte achterbrug en andere software voor de SMG. :tooth:

Gr Ron

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15874
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bram » 29 nov 2018, 10:09

:mrgreen:

Robin
Berichten: 51378
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 29 nov 2018, 10:09

Eerlijk gezegd: Sinds 2013 heb ik weer op momenten 'last' van een burnout, en toch wel 'n aantal keren per jaar nog steeds. Maar ik heb het zelf zo gewild denk dan maar..
Ik ben geen drugsgebruiker, nooit geweest, in 2003 kwam ik ook al eens in aanraking met LSD. Was kicke...nog steeds.
De maatschappij om me heen vindt 't vaak totaal aso: tc uit icm volgas geven.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15874
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bram » 29 nov 2018, 10:13

Jij zit er echt op hè, met taal spelen :clap:

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RS-Ron » 29 nov 2018, 10:14

Waarom denk je dat ik een 2 liter achteras met sper onder de Giulia heb zitten ? Kan ik eens ff lekker “dwars” zijn als ik daar zin in heb.

Gr Ron

Tom
Berichten: 21725
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 29 nov 2018, 10:27

Arthur schreef: 29 nov 2018, 10:00
Blijft nog steeds een domme vooringenomen mening. Werkdruk is niet hoe hard je werkt of dat je wel of geen reet te doen hebt. Nu heb ik met stakers ook weinig op maar de mensen in de publieke sector doen dat werk vaak omdat het hun passie is. Zoals ook de meesten, mag ik hopen, in de commerciële sector. Er komt echter zoveel meer kijken bij een zorgverlener, agent of leraar dat hun passie bijzaak wordt en aan alle kanten ondergesneeuwd raakt. Daar zit hem de werkdruk. Die werkdruk is er uiteraard ook in de commerciële sector, bij ons wordt er momenteel onderzoek naar gedaan. En dat heeft schijnbaar niks te maken met of ik me in het zweet werk of niet. Ik weet niet waar de werkdruk hoger is, maar sinds mijn vrouw in het onderwijs zit zijn bij mij de ogen wel opengegaan, daarvoor zat zij nl ook in de commerciële sector. Maar om 1 of andere reden wilde zij graag lesgeven...
Werkdruk is ook een salesman die jaar op jaar betere cijfers moet schrijven. Werkdruk is ook het gevoel dat je baan op de tocht staat (laten we eerlijk zijn: in de publieke sector hoef je daar niet heel bang voor te zijn). Werkdruk is ook als je baas je 's avonds nog appt over werkzaken. Werkdruk uit zich in zoveel dingen.
Ik zeg ook niet dat ambtenaren geen hoge werkdruk hebben, maar iedereen heeft (als het goed is) toch een bepaalde mate van werkdruk. Het hoort er toch ook gewoon bij? Punt is dat men in de commerciële sector weinig klaagt, of meer zelfregulering of groter aanpasbaar vermogen van de mensen daar door te innoveren. Maar in de publieke sector klaagt men of heeft men het idee dat alleen zij een hoge werkdruk hebben. Ik kan moeilijk over hun werkdruk oordelen maar zij ook niet over die van mij (langs welke lat leggen ze hun druk?); echter ik klaag niet en zij wel.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mike R32 » 29 nov 2018, 10:30

In welke sector je ook werkzaam bent, hard werken zit in je genen.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15874
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bram » 29 nov 2018, 10:37

Tom schreef: 29 nov 2018, 10:27
Arthur schreef: 29 nov 2018, 10:00
Blijft nog steeds een domme vooringenomen mening. Werkdruk is niet hoe hard je werkt of dat je wel of geen reet te doen hebt. Nu heb ik met stakers ook weinig op maar de mensen in de publieke sector doen dat werk vaak omdat het hun passie is. Zoals ook de meesten, mag ik hopen, in de commerciële sector. Er komt echter zoveel meer kijken bij een zorgverlener, agent of leraar dat hun passie bijzaak wordt en aan alle kanten ondergesneeuwd raakt. Daar zit hem de werkdruk. Die werkdruk is er uiteraard ook in de commerciële sector, bij ons wordt er momenteel onderzoek naar gedaan. En dat heeft schijnbaar niks te maken met of ik me in het zweet werk of niet. Ik weet niet waar de werkdruk hoger is, maar sinds mijn vrouw in het onderwijs zit zijn bij mij de ogen wel opengegaan, daarvoor zat zij nl ook in de commerciële sector. Maar om 1 of andere reden wilde zij graag lesgeven...
Werkdruk is ook een salesman die jaar op jaar betere cijfers moet schrijven. Werkdruk is ook het gevoel dat je baan op de tocht staat (laten we eerlijk zijn: in de publieke sector hoef je daar niet heel bang voor te zijn). Werkdruk is ook als je baas je 's avonds nog appt over werkzaken. Werkdruk uit zich in zoveel dingen.
Ik zeg ook niet dat ambtenaren geen hoge werkdruk hebben, maar iedereen heeft (als het goed is) toch een bepaalde mate van werkdruk. Het hoort er toch ook gewoon bij? Punt is dat men in de commerciële sector weinig klaagt, of meer zelfregulering of groter aanpasbaar vermogen van de mensen daar door te innoveren. Maar in de publieke sector klaagt men of heeft men het idee dat alleen zij een hoge werkdruk hebben. Ik kan moeilijk over hun werkdruk oordelen maar zij ook niet over die van mij (langs welke lat leggen ze hun druk?); echter ik klaag niet en zij wel.
Innoveren kost vaak geld. Laat dat er nou net niet zijn in de publieke sector.

Robin
Berichten: 51378
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 29 nov 2018, 10:42

Bram schreef: 29 nov 2018, 10:37
Tom schreef: 29 nov 2018, 10:27
Arthur schreef: 29 nov 2018, 10:00
Blijft nog steeds een domme vooringenomen mening. Werkdruk is niet hoe hard je werkt of dat je wel of geen reet te doen hebt. Nu heb ik met stakers ook weinig op maar de mensen in de publieke sector doen dat werk vaak omdat het hun passie is. Zoals ook de meesten, mag ik hopen, in de commerciële sector. Er komt echter zoveel meer kijken bij een zorgverlener, agent of leraar dat hun passie bijzaak wordt en aan alle kanten ondergesneeuwd raakt. Daar zit hem de werkdruk. Die werkdruk is er uiteraard ook in de commerciële sector, bij ons wordt er momenteel onderzoek naar gedaan. En dat heeft schijnbaar niks te maken met of ik me in het zweet werk of niet. Ik weet niet waar de werkdruk hoger is, maar sinds mijn vrouw in het onderwijs zit zijn bij mij de ogen wel opengegaan, daarvoor zat zij nl ook in de commerciële sector. Maar om 1 of andere reden wilde zij graag lesgeven...
Werkdruk is ook een salesman die jaar op jaar betere cijfers moet schrijven. Werkdruk is ook het gevoel dat je baan op de tocht staat (laten we eerlijk zijn: in de publieke sector hoef je daar niet heel bang voor te zijn). Werkdruk is ook als je baas je 's avonds nog appt over werkzaken. Werkdruk uit zich in zoveel dingen.
Ik zeg ook niet dat ambtenaren geen hoge werkdruk hebben, maar iedereen heeft (als het goed is) toch een bepaalde mate van werkdruk. Het hoort er toch ook gewoon bij? Punt is dat men in de commerciële sector weinig klaagt, of meer zelfregulering of groter aanpasbaar vermogen van de mensen daar door te innoveren. Maar in de publieke sector klaagt men of heeft men het idee dat alleen zij een hoge werkdruk hebben. Ik kan moeilijk over hun werkdruk oordelen maar zij ook niet over die van mij (langs welke lat leggen ze hun druk?); echter ik klaag niet en zij wel.
Innoveren kost vaak geld. Laat dat er nou net niet zijn in de publieke sector.
Terwijl de publieke sector toch aan de overheid vastzit zodat dmv belastingen en dergelijke die sector overeind blijft toch?

Waar blijft dat geld dan?
Dat is een retorische vraag overigens.:)

Bak nr 4.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39733
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 29 nov 2018, 11:05

Klopt ook Tom. Maar als we voor de publieke sector het onderwijs, zorg en politie nemen dan hoef je idd niet heel bang te zijn je baan kwijt te raken. Want te weinig mensen :) Ligt het er nog wel aan in welke regio je werkzaam bent.

Tom
Berichten: 21725
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 29 nov 2018, 11:14

Bram schreef: 29 nov 2018, 10:37
Innoveren kost vaak geld. Laat dat er nou net niet zijn in de publieke sector.
Geld is er natuurlijk wel alleen wordt het misschien aan de verkeerde dingen uitgegeven. Hoeveel uren kost het wel niet als leraren huiswerk nakijken met rood potlood terwijl je een deel misschien via software kan laten doen? Wat kunnen ze doen in de tijd als die taak ze minder tijd kost?
Innoveren kost geld maar het moet ook wat opleveren (en zichzelf terugverdienen). In de commerciële sector maakt men diezelfde afwegingen. Doe jij het niet, dan doet je concurrent het misschien en loop je klanten mis. Keuzes, keuzes. Voorbeelden genoeg van elektronicazaken die failliet zijn door een Media Markt (waar je alles kunt vasthouden/uitproberen), reisbureau's doordat ze niet geloofden in internet, etc. Die hadden echter geen overheid om op terug te vallen, meer eigen geld en werknemers die sneller erop afgerekend werden als ze falen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], CRZ, EricYellow, Google [Bot], ThomasGTT, Wimo en 167 gasten