Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Staat dat niet gewoon ook op YouTube etc? Anders ff met PIA/proxy oid.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 03 aug 2018, 13:26
- Auto: Audi TT 2007 2.0 tfsi
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Vandaag in de vlog van Micha gehoord dat Schwedenkreuz afgevlakt is. Ben benieuwd of hij helemaal vlak zal zijn, maar ergens vind ik het toch jammer...
Met het oogpunt dat het asfalt er 20 jaar moet liggen is het ook wel logisch vanwege veiligheid en de toenemende drukte. Hierdoor zullen toch een hoop crashes bespaard blijven!
Met het oogpunt dat het asfalt er 20 jaar moet liggen is het ook wel logisch vanwege veiligheid en de toenemende drukte. Hierdoor zullen toch een hoop crashes bespaard blijven!
- JP
- Berichten: 31231
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
De banking van de bocht zal hetzelfde blijven dus je moet toch rechts blijven. Nu die “bump” weg is hoop ik niet dat men verder links de bocht gaat aansnijden. Dan krijg je juist meer ongevallen.
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
- Contacteer:
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Ik had gehoopt dat ze zouden investeren in een uitgebreid camera en waarschuwingssysteem....voor ongevallen, vloeistoflekken, enz...
- MParallel
- Berichten: 7996
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
En asfalteren van die afschuwelijke grindbak aan andere kant rotonde / vergroten parkeerplaats ingang.
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
- Contacteer:
-
- Berichten: 21725
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Idd, snap werkelijk niet dat ze dat nog niet gedaan hebben. Een 4x4 club heeft nog moeite met dat terrein, laten we het zo langs een circuit leggen waar veel sportieve auto's komen/parkeren.
- MParallel
- Berichten: 7996
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Dat dus.
En ik bedoelde eigenlijk dat bovenste deel van dat grote weiland, maar bedenk me net, waar nu die ticket container staat, zelfde laken een pak.
Het is daar nu al jaren veel drukken dan toen die parkeerplaats gemaakt is zoals die is, maar vervolgens nooit meer iets mee gedaan. Misschien mag het niet van de gemeente...
En ik bedoelde eigenlijk dat bovenste deel van dat grote weiland, maar bedenk me net, waar nu die ticket container staat, zelfde laken een pak.
Het is daar nu al jaren veel drukken dan toen die parkeerplaats gemaakt is zoals die is, maar vervolgens nooit meer iets mee gedaan. Misschien mag het niet van de gemeente...
- Enrico
- Berichten: 3292
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Als de baan weer sneller wordt, dan gaan alle bedrijven opnieuw records proberen te breken
-
- Berichten: 21725
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Nou ja, het is nu al een doorlopend iets toch?
- JP
- Berichten: 31231
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Sommige parkeerplaatsen zijn inderdaad van de gemeente en tijdens bepaalde evenementen (zoals VLN) waar je dan entree/parkeergeld moet betalen, krijgt de gemeente een deel hiervan. Van de € 5parkeergeld ging dan € 2 naar de gemeente. Toen de GmBH Nurburgring deze parkeergelden verhoogde naar €8 bleef het gedeelte wat ze afdraagden hetzelfde. Daar was de gemeente niet geheel van gecharmeerd.
- Schnor
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 05 jan 2013, 21:17
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Een reden waarom ze het niet doen is om gevaarlijke situaties te voorkomen. Doordat het z'n granatenveld is blijft iedereen met zijn verlaagde auto rustig rijden. Zodra ze alles gaan asfalteren krijg je direct mensen die veel te hard gaan rijden, donuts draaien of burnouts gaan maken. Zo'n grindbak is goedkoop en makkelijker om te handhaven.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Parkeerplaats ingang lekker zo laten, snap nooit dat iedereen daar PERSÉ moet parkeren terwijl ze er vaak niks te zoeken hebben, als je uren wil kijken of vreten kan je ook verderop je auto neerzetten en als je van de baan komt is de boel zo heet dat je beter eerst 5km in de omgeving af kunt laten koelen.
-
- Berichten: 51372
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Heel goed punt inderdaad nu je 't zo uitlegt! Wel 'n zootje daaro.Schnor schreef: ↑10 jan 2019, 11:25Een reden waarom ze het niet doen is om gevaarlijke situaties te voorkomen. Doordat het z'n granatenveld is blijft iedereen met zijn verlaagde auto rustig rijden. Zodra ze alles gaan asfalteren krijg je direct mensen die veel te hard gaan rijden, donuts draaien of burnouts gaan maken. Zo'n grindbak is goedkoop en makkelijker om te handhaven.
En wat Knot hierboven zegt. Ja, maar het is zien & gezien worden. Traditie. Weet ik veel. Dikke bolides, praatjes en foto's maken. Maar logistiek gezien kut.
Hoop er van het voorjaar weer te mogen rijden:)
- WJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Voor de puristen is dit niet leuk en vermindert het de uitdaging.
Voor de veiligheid is het weer wel nuttig en zo wordt de baan toegankelijker voor een breder publiek.
Voor de veiligheid is het weer wel nuttig en zo wordt de baan toegankelijker voor een breder publiek.
- Joy
- Berichten: 10780
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
De huidige baan is al niet de baan meer van vroeger. Er zijn al zoveel dingen aangepast in de loop der tijd.
Het is niet gek dat ze bepaalde gevaarlijke stukken toegankelijker maken. Het is vele malen drukker geworden en de auto's zijn sneller dan ooit.
Dan kun je als organisatie die 'kill zones' in tact laten maar die publieke verantwoordelijkheid zou ik ook niet willen dragen.
Het is niet gek dat ze bepaalde gevaarlijke stukken toegankelijker maken. Het is vele malen drukker geworden en de auto's zijn sneller dan ooit.
Dan kun je als organisatie die 'kill zones' in tact laten maar die publieke verantwoordelijkheid zou ik ook niet willen dragen.
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 26 sep 2015, 21:53
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Wellicht zijn ze ook bang dat als de gevaarlijke stukken erin blijven zitten, de fabrikanten op een gegeven moment ook weg zullen gaan. Niet zo zeer alleen vanwege de gevaarlijke stukken maar ook door het nalaten van onderhoud. Nu laten ze duidelijk zien het onderhoud te doen alsook de gevaarlijke stukken aan te pakken.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Ik denk inderdaad dat dit in grote mate meespeelt. Die baan ligt er al zo lang. Waarom zouden ze nu opeens de 'gevaarlijke stukken' aanpakken? Dat is ook een drogreden, want met hoe debiel sommigen rijden, is het hele circuit een grote death wish. Het uitvlakken van secties is alleen maar uitdagender om nog harder er doorheen te vliegen.la_fusion schreef: ↑17 jan 2019, 08:28 Wellicht zijn ze ook bang dat als de gevaarlijke stukken erin blijven zitten, de fabrikanten op een gegeven moment ook weg zullen gaan. Niet zo zeer alleen vanwege de gevaarlijke stukken maar ook door het nalaten van onderhoud. Nu laten ze duidelijk zien het onderhoud te doen alsook de gevaarlijke stukken aan te pakken.
Ik denk dat dit "onderhoud" puur gedaan wordt om de fabrikanten tegemoet te komen.
-
- Berichten: 21725
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Anderzijds moet je de boel wel onderhouden en zullen bepaalde stukken asfalt misschien toe aan vernieuwing zijn. Als je dingen toch aanpakt, dan is het raar om die gevaarlijke stukken erin te laten zitten.
Ik denk ook niet dat fabrikanten nou hun grootste probleem zijn, die hebben allemaal ervaren testrijders en weten waar ze mee bezig zijn. Als daar iets fout gaat wordt de boel zsm stilletjes afgevoerd en lees je dat incident hooguit op een fan-site terug.
Idioten op de TF zijn denk ik een groter risico, die zoeken met pech de publiciteit op en dat brengt hun hele business (die in de basis natuurlijk gewoon veel te gevaarlijk is) schade toe.
Ik denk ook niet dat fabrikanten nou hun grootste probleem zijn, die hebben allemaal ervaren testrijders en weten waar ze mee bezig zijn. Als daar iets fout gaat wordt de boel zsm stilletjes afgevoerd en lees je dat incident hooguit op een fan-site terug.
Idioten op de TF zijn denk ik een groter risico, die zoeken met pech de publiciteit op en dat brengt hun hele business (die in de basis natuurlijk gewoon veel te gevaarlijk is) schade toe.
- JP
- Berichten: 31231
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Die idioten brengen ook geld in het laatje. Stukje vangrail is goud daar.
- MParallel
- Berichten: 7996
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Als ze zo doorgaan is "The Green Hell" ook niet meer van toepassing. Al stamt die kreet al uit een tijdperk dat de baan heel anders was.
En elke fabrikant moet tegenwoordig een Nürburgring editie hebben en Nordschleide tested zijn ofzo. Die baan is een groot marketingverhaal geworden.
En alle ronderecords kun je ook weer resetten na elke baanaanpassing.
En elke fabrikant moet tegenwoordig een Nürburgring editie hebben en Nordschleide tested zijn ofzo. Die baan is een groot marketingverhaal geworden.
En alle ronderecords kun je ook weer resetten na elke baanaanpassing.
- Joop
- Berichten: 8891
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Op zich (vanaf 1m45) ook een goede uitleg in een interview door Mischa...
...daar specifiek over Schwedenkreuz welke nu o.a. wordt aangepakt (en verderop nog een paar secties):
...daar specifiek over Schwedenkreuz welke nu o.a. wordt aangepakt (en verderop nog een paar secties):
- Joël D.
- Berichten: 3438
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Ik zie het probleem niet zo, volgens mij veranderen ze niets aan de originele lay-out van de baan. Die hobbel is er alleen gekomen door het verzakken van de baan. Die zat er oorspronkelijk helemaal niet in.
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Weet iemand wanneer de ring weer open gaat?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Edwin de Haas en 56 gasten