De nieuwe BMW 3-serie (G20)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Digidash BMW vergelijken met Mercedes kan natuurlijk niet. Bij Mercedes is het weliswaar digitaal, maar ze maken er mooie tellers van. BMW is een andere weg ingeslagen helaas.
Ik moet het nog in het echt zien, maar ik vind het helemaal niks vanwege discussies die hier al vaak gevoerd zijn. Namelijk dat het zonde is dat geen gebruik wordt gemaakt van digitale mogelijkheden en het écht personaliseren van een dashboard.
Doe dan niets. Leesbaarder dan 20 jaar geleden is het immers ook niet.
Wat betreft de prijzen. Vergeet niet dat er een verschil is tussen een 340i en M340i. Een 340i heeft geen M pakket standaard. Een M340i lijkt standaard X drive te krijgen.
Het is dus ook anders gepositioneerd en dus flink duurder. Alleen de X drive moet je op €6k rekenen denk ik. Dan het M pakket met alle opties ook zo rond €4500. Dus dat is al €10k duurder. Dan nog de nieuwe CO2 en ziedaar de verklaring.
Ik baseer het dus op de Z4 maar heb een domme rekenfout gemaakt. Ik keek naar de 320i vs Z4 20i en dat prijsverschil doorgetrokken bovenin. Maar in plaats van €4k aftrekken heb ik het er bij op geteld. Het moet dus €78.000 - €4000 zijn dus ik verwacht dat de M340i €74.000 gaat kosten.
Dat is ook meer in lijn met de rekensom die ik hierboven maak.
Ik moet het nog in het echt zien, maar ik vind het helemaal niks vanwege discussies die hier al vaak gevoerd zijn. Namelijk dat het zonde is dat geen gebruik wordt gemaakt van digitale mogelijkheden en het écht personaliseren van een dashboard.
Doe dan niets. Leesbaarder dan 20 jaar geleden is het immers ook niet.
Wat betreft de prijzen. Vergeet niet dat er een verschil is tussen een 340i en M340i. Een 340i heeft geen M pakket standaard. Een M340i lijkt standaard X drive te krijgen.
Het is dus ook anders gepositioneerd en dus flink duurder. Alleen de X drive moet je op €6k rekenen denk ik. Dan het M pakket met alle opties ook zo rond €4500. Dus dat is al €10k duurder. Dan nog de nieuwe CO2 en ziedaar de verklaring.
Ik baseer het dus op de Z4 maar heb een domme rekenfout gemaakt. Ik keek naar de 320i vs Z4 20i en dat prijsverschil doorgetrokken bovenin. Maar in plaats van €4k aftrekken heb ik het er bij op geteld. Het moet dus €78.000 - €4000 zijn dus ik verwacht dat de M340i €74.000 gaat kosten.
Dat is ook meer in lijn met de rekensom die ik hierboven maak.
-
- Berichten: 9062
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Komt er ook een gewone 340i? Ik dacht dat dat gelijk de M340i werd dan.
- tomgtr
- Berichten: 10407
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
- Arthur
- Berichten: 39710
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Tja, ik vond 65k redelijk incl x-drive en m-pakket maar inderdaad zal het wel rond of iets boven de 70k komen ivm WLTPMacboy schreef: ↑20 nov 2018, 21:51 Digidash BMW vergelijken met Mercedes kan natuurlijk niet. Bij Mercedes is het weliswaar digitaal, maar ze maken er mooie tellers van. BMW is een andere weg ingeslagen helaas.
Ik moet het nog in het echt zien, maar ik vind het helemaal niks vanwege discussies die hier al vaak gevoerd zijn. Namelijk dat het zonde is dat geen gebruik wordt gemaakt van digitale mogelijkheden en het écht personaliseren van een dashboard.
Doe dan niets. Leesbaarder dan 20 jaar geleden is het immers ook niet.
Wat betreft de prijzen. Vergeet niet dat er een verschil is tussen een 340i en M340i. Een 340i heeft geen M pakket standaard. Een M340i lijkt standaard X drive te krijgen.
Het is dus ook anders gepositioneerd en dus flink duurder. Alleen de X drive moet je op €6k rekenen denk ik. Dan het M pakket met alle opties ook zo rond €4500. Dus dat is al €10k duurder. Dan nog de nieuwe CO2 en ziedaar de verklaring.
Ik baseer het dus op de Z4 maar heb een domme rekenfout gemaakt. Ik keek naar de 320i vs Z4 20i en dat prijsverschil doorgetrokken bovenin. Maar in plaats van €4k aftrekken heb ik het er bij op geteld. Het moet dus €78.000 - €4000 zijn dus ik verwacht dat de M340i €74.000 gaat kosten.
Dat is ook meer in lijn met de rekensom die ik hierboven maak.
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Net even gekeken, de co2 komt op 199 ipv 172 gr door WLTP. Dat zorgt voor 30k bpm. Zou me dus niets verbazen als hij 90k gaat kosten
-
OnlineBram
- Berichten: 15856
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
30K bpm?
Gristus te paard zeg, wat een achterlijk bedrag
Gristus te paard zeg, wat een achterlijk bedrag
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
https://www.bmw.nl/content/dam/bmw/mark ... 191805.pdf
High executive pakket is niet meer zo leuk als vroeger. Maar standaard heeft de BMW heel veel waar je vroeger voor moest betalen. Maar de meerwaarde van high exec zie ik niet. Enige probleem is dat sommige pakketten betaalbaar zijn omdat je een high exec pakket hebt. Dus je wordt indirect daartoe gedwongen.
De executive is wel leuk, maar alleen in de edition uitvoering. Die kost namelijk maar €995 tijdelijk als introductie. Bij die edition uitvoering zit dan helaas dat live cockpit professional inbegrepen. Die ook bij de high exec besloten zit. Het standaard cockpit lijkt pas vanaf juli leverbaar te zijn en is dus niet te combineren met de high executive. Sheisse.
Conclusie: BMW Nederland wil iedereen verplichten om met dat lelijke dash rond te rijden.
Verder nadeel dat de leukste veiligheidsopties (meesturen) niet los verkrijgbaar lijken te zijn. En je dus €2500 kwijt bent voor alles. Op zich prima want dan heb je écht alles. Het lijkt erop dat de dodehoek waarschuwing wel standaard is ? Das het enige dat ik echt nodig heb en zou wensen. Lane departure warning lijkt ook standaard te zijn namelijk.
Pluspunten: veel meer standaard dan ik had verwacht. Audio upgrade HK kost maar €995. Met audio pack zelfs maar €495. Elektrische stoelen kosten maar €1200 (voor mij essentieel met memory) en volledig leren dash kost maar €800. Maar goed dan enkel in combinatie met Luxury line die ik wilde maar die is dan alleen €1495 als je high exec neemt. Head up display voor €1100 gratis als je voor 31/12 bestelt. Qua bedragen lijkt het dus dat je voor relatief weinig geld heel veel opties hebt.
Dus behoorlijk mixed feelings. Want het lijkt te doen allemaal maar dat digi dash lijkt verplicht. Uit principe weiger ik namelijk duizenden euro’s meer te betalen om dat digi dash te omzeilen met gelijkwaardige opties.
En laten we eerlijk zijn: welke mongool bij de design afdeling bij BMW dacht dat een digitaal dash op deze wijze qua leesbaarheid veilig is en een vooruitgang ten opzichte van klassieke tellers ?
Dit is toch regelrecht drama ? En dat ik over een half jaar hiermee rondrij helemaal .....
High executive pakket is niet meer zo leuk als vroeger. Maar standaard heeft de BMW heel veel waar je vroeger voor moest betalen. Maar de meerwaarde van high exec zie ik niet. Enige probleem is dat sommige pakketten betaalbaar zijn omdat je een high exec pakket hebt. Dus je wordt indirect daartoe gedwongen.
De executive is wel leuk, maar alleen in de edition uitvoering. Die kost namelijk maar €995 tijdelijk als introductie. Bij die edition uitvoering zit dan helaas dat live cockpit professional inbegrepen. Die ook bij de high exec besloten zit. Het standaard cockpit lijkt pas vanaf juli leverbaar te zijn en is dus niet te combineren met de high executive. Sheisse.
Conclusie: BMW Nederland wil iedereen verplichten om met dat lelijke dash rond te rijden.
Verder nadeel dat de leukste veiligheidsopties (meesturen) niet los verkrijgbaar lijken te zijn. En je dus €2500 kwijt bent voor alles. Op zich prima want dan heb je écht alles. Het lijkt erop dat de dodehoek waarschuwing wel standaard is ? Das het enige dat ik echt nodig heb en zou wensen. Lane departure warning lijkt ook standaard te zijn namelijk.
Pluspunten: veel meer standaard dan ik had verwacht. Audio upgrade HK kost maar €995. Met audio pack zelfs maar €495. Elektrische stoelen kosten maar €1200 (voor mij essentieel met memory) en volledig leren dash kost maar €800. Maar goed dan enkel in combinatie met Luxury line die ik wilde maar die is dan alleen €1495 als je high exec neemt. Head up display voor €1100 gratis als je voor 31/12 bestelt. Qua bedragen lijkt het dus dat je voor relatief weinig geld heel veel opties hebt.
Dus behoorlijk mixed feelings. Want het lijkt te doen allemaal maar dat digi dash lijkt verplicht. Uit principe weiger ik namelijk duizenden euro’s meer te betalen om dat digi dash te omzeilen met gelijkwaardige opties.
En laten we eerlijk zijn: welke mongool bij de design afdeling bij BMW dacht dat een digitaal dash op deze wijze qua leesbaarheid veilig is en een vooruitgang ten opzichte van klassieke tellers ?
Dit is toch regelrecht drama ? En dat ik over een half jaar hiermee rondrij helemaal .....
Laatst gewijzigd door Macboy op 23 nov 2018, 10:02, 2 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Berichten: 39710
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
BMW verplicht niemand om met dat moooe dash rond te rijden. Je mag gerust een MINI leasen, of een Dacia. Je moet niks, van BMW.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Oh gelukkig dank je wel Arthur voor je wijze woorden ik was vergeten hoe slim je was.
-
- Berichten: 3974
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
- Arthur
- Berichten: 39710
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ja, ik verbleek soms bij de moeilijke, deftige en vooral dwingende woorden die sommigen hier gebruiken, dan moet je het op een andere manieren duidelijk maken. Maar ik ben blij dat het tóch overkomt.
-
- Berichten: 51347
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Macboy Knight:)
Doe nou maar gewoon 330dA met die dash man, alles beter dan 'n Mini cabrio,
Doe nou maar gewoon 330dA met die dash man, alles beter dan 'n Mini cabrio,
- tomgtr
- Berichten: 10407
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Kwestie van wennen Ilja, gewoon kwestie van wennen.Macboy schreef: ↑23 nov 2018, 09:52 https://www.bmw.nl/content/dam/bmw/mark ... 191805.pdf
High executive pakket is niet meer zo leuk als vroeger. Maar standaard heeft de BMW heel veel waar je vroeger voor moest betalen. Maar de meerwaarde van high exec zie ik niet. Enige probleem is dat sommige pakketten betaalbaar zijn omdat je een high exec pakket hebt. Dus je wordt indirect daartoe gedwongen.
De executive is wel leuk, maar alleen in de edition uitvoering. Die kost namelijk maar €995 tijdelijk als introductie. Bij die edition uitvoering zit dan helaas dat live cockpit professional inbegrepen. Die ook bij de high exec besloten zit. Het standaard cockpit lijkt pas vanaf juli leverbaar te zijn en is dus niet te combineren met de high executive. Sheisse.
Conclusie: BMW Nederland wil iedereen verplichten om met dat lelijke dash rond te rijden.
Verder nadeel dat de leukste veiligheidsopties (meesturen) niet los verkrijgbaar lijken te zijn. En je dus €2500 kwijt bent voor alles. Op zich prima want dan heb je écht alles. Het lijkt erop dat de dodehoek waarschuwing wel standaard is ? Das het enige dat ik echt nodig heb en zou wensen. Lane departure warning lijkt ook standaard te zijn namelijk.
Pluspunten: veel meer standaard dan ik had verwacht. Audio upgrade HK kost maar €995. Met audio pack zelfs maar €495. Elektrische stoelen kosten maar €1200 (voor mij essentieel met memory) en volledig leren dash kost maar €800. Maar goed dan enkel in combinatie met Luxury line die ik wilde maar die is dan alleen €1495 als je high exec neemt. Head up display voor €1100 gratis als je voor 31/12 bestelt. Qua bedragen lijkt het dus dat je voor relatief weinig geld heel veel opties hebt.
Dus behoorlijk mixed feelings. Want het lijkt te doen allemaal maar dat digi dash lijkt verplicht. Uit principe weiger ik namelijk duizenden euro’s meer te betalen om dat digi dash te omzeilen met gelijkwaardige opties.
En laten we eerlijk zijn: welke mongool bij de design afdeling bij BMW dacht dat een digitaal dash op deze wijze qua leesbaarheid veilig is en een vooruitgang ten opzichte van klassieke tellers ?
Dit is toch regelrecht drama ? En dat ik over een half jaar hiermee rondrij helemaal .....
-
- Berichten: 51347
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Inderdaad
- Joël D.
- Berichten: 3438
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Al gewend aan de neus van de X7, Tom?
-
OnlineTristan
- Berichten: 13332
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Zolang er een digitale (cijferige) snelheidsmeter af te lezen valt vind ik het prima. Met de HUD die ik nu heb lees ik ook de snelheid alleen digitaal af en kijk amper op te teller zelf.
- JP
- Berichten: 31199
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Wat een lelijk instrumentenpaneel zeg.
-
OnlineBram
- Berichten: 15856
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Wat heb je besteld Ilija? Althans, ik maak op uit jouw betoog dat je over een half jaar met dat hondslelijke dashboard rondrijdt?
- tomgtr
- Berichten: 10407
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
- Fabian
- Berichten: 7024
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Gisteren ook de "closed box" gehad en dus de 3 bekeken. Mooie auto, kan niet anders zeggen. Materiaal interieur voelt allemaal goed aan.
Maar 80K voor een 320d (zoals hij er stond), no way.
Mocht wel foto's maken (in tegenstelling tot Martijn), maar ja, de foto's zijn overal al beschikbaar dus niet gedaan.
Maar 80K voor een 320d (zoals hij er stond), no way.
Mocht wel foto's maken (in tegenstelling tot Martijn), maar ja, de foto's zijn overal al beschikbaar dus niet gedaan.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26693
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ha toch een verschil dan, waarschijlijk omdat jullie onderdeel van BMW zijn?!
Hij was idd prachtig aangekleed maar wat je zegt 80K voor een 320d
In de lease onbetaalbaar tegen 22% bijtelling en zelf kopen als particulier al helemaal gekkenwerk...
ben benieuwd hoe hard hij gaat verkopen.
Hij was idd prachtig aangekleed maar wat je zegt 80K voor een 320d
In de lease onbetaalbaar tegen 22% bijtelling en zelf kopen als particulier al helemaal gekkenwerk...
ben benieuwd hoe hard hij gaat verkopen.
-
OnlineTristan
- Berichten: 13332
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: HansD en 170 gasten