Het grote DF cryptocurrency topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door WJ » 21 nov 2018, 18:58


Tom
Berichten: 21719
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Tom » 21 nov 2018, 19:15

Arthur schreef: 21 nov 2018, 18:52
Maar goed, je bent een 'believer' en het moet zo gaan. Daarmee bagetelliseer je de huidige betaalmiddelen mét waarde, vind ik.
Ik zie de potentie en geloof wel dat het de toekomst is. Ik zie ook (heel) veel tekortkomingen met de huidige crypto, dat is nog niet goed voor het grote publiek. Stoor mij wel eens aan mensen die denken dat het 'dit' is en het hele concept daarom afschrijven, probeer dat zo goed mogelijk uit te leggen ;)

Met muntjes betalen vind ik fijn omdat het volledig anoniem is, maar het concept is erg achterhaald (alsof je kralen gaat ruilen). Giraal betalen is fijn maar ik zie de toegevoegde waarde niet van een bank. Als die partij ertussenuit kan is dat fine for me. Met crypto betalen kan straks even gemakkelijk (of gemakkelijker) zijn dan pinnen/iDeal. Er komen ook gewoon appjes op je telefoon met je saldo en makkelijk overmaken naar anderen.

Hoe zie jij de toekomst dan qua betalen?

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10406
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door tomgtr » 21 nov 2018, 19:28

Wouter81 schreef: 21 nov 2018, 15:49 Eens met Tom. In zekere zin kun je zelfs stellen dat Bitcoins waardevoller zijn dan goud. Er wordt nog regelmatig nieuw goud gedolven terwijl je bij BTC echt weet dat er sprake is van een eindige voorraad en weet waar het ophoudt (bij de 21 miljoen). De schaarste is dus zelfs hoger.
Dat is waar. Maar er zijn nu ook veel andere crypto’s sommige min of meer een copy, sommige zelfs veel beter geschikt als betaalmiddel. Deels de reden dat het nu instort begrijp ik. Ook omdat uit concurentie/pisneid nu de koers in elkaar getrapt wordt.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7994
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door MParallel » 21 nov 2018, 20:18

De goudvoorraad is ook eindig.

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3417
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Booooh » 21 nov 2018, 21:02

Tom schreef: 21 nov 2018, 19:15 Ik zie de potentie en geloof wel dat het de toekomst is. Ik zie ook (heel) veel tekortkomingen met de huidige crypto, dat is nog niet goed voor het grote publiek. Stoor mij wel eens aan mensen die denken dat het 'dit' is en het hele concept daarom afschrijven, probeer dat zo goed mogelijk uit te leggen ;)

Met muntjes betalen vind ik fijn omdat het volledig anoniem is, maar het concept is erg achterhaald (alsof je kralen gaat ruilen). Giraal betalen is fijn maar ik zie de toegevoegde waarde niet van een bank. Als die partij ertussenuit kan is dat fine for me. Met crypto betalen kan straks even gemakkelijk (of gemakkelijker) zijn dan pinnen/iDeal. Er komen ook gewoon appjes op je telefoon met je saldo en makkelijk overmaken naar anderen.

Hoe zie jij de toekomst dan qua betalen?
Tom, hoe zie je dat dan als je zelf al je financiële middelen moet beheren?

Overal in je huis USB stickies verstoppen?
Hoeveel geld wil je bijvoorbeeld maximaal op zo'n stick hebben staan dan?
Steeds kleine beetjes overmaken van je stickies naar de centrale opslag van je betaal app?

Ik weet niet hoe bemiddeld je bent maar dat kan wel eens uit de klauwen lopen zeg maar, daarnaast is centrale opslag niet echt een hele veilige optie voor die crypto's want dat is al een paar keer behoorlijk mis gegaan, misschien ouderwets maar ik ben wel blij dat ik m'n eurootjes gewoon bij die banken kan stallen op een veilige manier.

Voor de massa is het zoals je aangeeft allemaal nog veel te complex en omslachtig, dat gaat echt nog jaren duren voordat het eventueel gemeengoed is, daarnaast denk ik dat het alleen maar gaat gebeuren als de huidige partijen waar de macht nu ligt het toestaan en er dus bemoeienis en/of belangen in hebben op welke manier dan ook.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39706
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Arthur » 22 nov 2018, 01:20

Tom schreef: 21 nov 2018, 19:15
Hoe zie jij de toekomst dan qua betalen?
Dat weet ik niet zo goed. Denk wel dat het steeds meer digitaler/contactloos/of wat dan ook wordt. Of dan de banken overbodig worden? Dat verwoordt Ben dan weer goed. hoe moeten we dat dan weer oplossen? Wellicht 1 of andere combi van bieden? geen idee.

Robin
Berichten: 51343
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Robin » 22 nov 2018, 07:35

Arthur schreef: 21 nov 2018, 18:52 Ik zeg ook niet dat dat niet kan... Maar goed, je bent een 'believer' en het moet zo gaan. Daarmee bagetelliseer je de huidige betaalmiddelen mét waarde, vind ik.
Dit inderdaad...

Of de voorraad goud eindig is..hij wordt gemanipuleerd en er wordt gedolven natuurlijk.

Hoe 'we' betalingen zien: Ik weet 't niet, maar wat ik gisteren al zei: Cash/goud en dat soort fysieke antieke betaalmethodes blijven nog wel 'n tijdje ivm de hele grote rest van de wereld die niet onder 'n kaasstolp/internetfora/IT/Westen leeft en zit.

First World Problems is ook: de rest van de wereld bagatelliseren en dat moet je juist niet doen imho.Wij zijn niet het centrum van de wereld:)

Tom
Berichten: 21719
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Tom » 22 nov 2018, 09:46

Booooh schreef: 21 nov 2018, 21:02
Ik weet niet hoe bemiddeld je bent maar dat kan wel eens uit de klauwen lopen zeg maar, daarnaast is centrale opslag niet echt een hele veilige optie voor die crypto's want dat is al een paar keer behoorlijk mis gegaan, misschien ouderwets maar ik ben wel blij dat ik m'n eurootjes gewoon bij die banken kan stallen op een veilige manier.
Bitcoin zelf (zeg maar de boekhouding) is nog nooit gehacked. Partijen waar je je private key achterlaat wel. Maar dat is een kwestie van goede beveiliging en regelmatig diepgaande audits en penetratietesten. Aan Paypal (ook maar een internetbedrijf) koppelen mensen ook gewoon hun creditcard, die zijn groot genoeg en hebben hun beveiliging op orde. Ik denk dat je in de toekomst ook je crypto bij de huidige banken neer kunt zetten, echter hebben ze dan geen monopoly meer en zullen er ook internetbedrijven zijn (waarmee ze moeten concurreren) in die business springen. De macht ligt dan niet meer bij banken, ik kan immers ook de private key op een USB gooien en betalingen verrichten.
Bankgarantie is wel een dingetje. Maar dat zie ik nog wel verschuiven van overheid naar commerciële partijen (die vraag naar garanties blijft toch).
Robin schreef: 22 nov 2018, 07:35
Hoe 'we' betalingen zien: Ik weet 't niet, maar wat ik gisteren al zei: Cash/goud en dat soort fysieke antieke betaalmethodes blijven nog wel 'n tijdje ivm de hele grote rest van de wereld die niet onder 'n kaasstolp/internetfora/IT/Westen leeft en zit.

First World Problems is ook: de rest van de wereld bagatelliseren en dat moet je juist niet doen imho.Wij zijn niet het centrum van de wereld:)
Azië/het Westen loopt qua technologie natuurlijk wel voorop. Technisch gezien kan implementatie al makkelijk, gezien we al heel veel online doen en mensen gewend zijn online betalingen te doen. Overheidsbemoeienis/banken zullen het lastiger maken om de maatschappij mee te krijgen.

Overigens verbazen mij de cijfers over Afrika en mobiel gebruik wel. Die hebben de stap met vaste telefoonlijnen overgeslagen.

Afbeelding

Afbeelding

Robin
Berichten: 51343
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Robin » 22 nov 2018, 09:50

Jij bent een believer, Tom. maar de praktijk ligt jammergenoeg even anders, je kunt je geld beter in Western Union/Moneygram steken dan in cryptocurrency:)

>7 miljard mensen waarvan 80% 'arm' is.....

Dit bijvoorbeeld getuigt in mijn ogen van extreme tunnelvisie (mondiaal gezien) sorry Tom...het systeem 'werkt' en blijft nog werken (zie wat ik hierboven schreef)
Tom schreef: 21 nov 2018, 19:15
Met muntjes betalen vind ik fijn omdat het volledig anoniem is, maar het concept is erg achterhaald (alsof je kralen gaat ruilen).

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Niels » 22 nov 2018, 09:57

///Joost schreef: 21 nov 2018, 12:53 Absoluut is het gokken. Maar persoonlijk vertrouw ik op de techniek die erachter zit. Dat is mijn fundering en argumentatie voor mijn investering. Ik zit niet in crypto om perse elk jaar een x percentage winst te maken. Dan is dit inderdaad het verkeerde beleggingsproduct. Over 5 jaar hoop ik wel groene cijfers te zien. Zo niet, dan zal ik de eerste zijn die het een mislukking noemt.
Prima, ik sta er ook wel zo in behalve dat je nu investeert in een crypto waarvan je niet weet hoe die er voor staat over 5 jaar..... Lang niet alles heeft toekomst zeg maar, dus hoe maak je onderscheid. Moeilijk hoor.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ///Joost » 22 nov 2018, 10:00

Robin schreef: 22 nov 2018, 09:50 Jij bent een believer, Tom. maar de praktijk ligt jammergenoeg even anders, je kunt je geld beter in Western Union/Moneygram steken dan in cryptocurrency:)
Robin, op het moment is dat inderdaad zo. Maar zoals met alle investeringen om geld te verdienen (daar doen we het toch voor een groot deel voor?) moet je je onderscheiden van de meute en ergens in durven geloven. Waarom zijn alle grote Wall Street corporaties bezig met blockchain en crypto als het toch geen toekomst zou hebben? Waar rook is, is vuur.

FAANG stocks. Als je daar vroeg bij was geweest, was je nu ook multi-miljonair.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Niels » 22 nov 2018, 10:04

Tom schreef: 21 nov 2018, 19:15
Arthur schreef: 21 nov 2018, 18:52
Maar goed, je bent een 'believer' en het moet zo gaan. Daarmee bagatelliseer je de huidige betaalmiddelen mét waarde, vind ik.
Ik zie de potentie en geloof wel dat het de toekomst is. Ik zie ook (heel) veel tekortkomingen met de huidige crypto, dat is nog niet goed voor het grote publiek. Stoor mij wel eens aan mensen die denken dat het 'dit' is en het hele concept daarom afschrijven, probeer dat zo goed mogelijk uit te leggen ;)
Mee eens. 100 jaar geleden (ongeveer :tooth: ) adviseerde ik de vader van een vriend van me dat hij meer met de website van zijn bedrijf zou moeten doen. Hij zag er geen reden voor, internet was niets meer dan een digitaal telefoonboek. "Nu is iedereen ff in de gouden gids aan het bladeren" was zijn argument :)

Tom
Berichten: 21719
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Tom » 22 nov 2018, 10:04

Robin schreef: 22 nov 2018, 09:50
>7 miljard mensen waarvan 80% 'arm' is.....
Ja, dat zal ook blijven? Niemand die claimt dat het de armoede op gaat lossen.
Dit bijvoorbeeld getuigt in mijn ogen van extreme tunnelvisie (mondiaal gezien) sorry Tom...het systeem 'werkt' en blijft nog werken (zie wat ik hierboven schreef)
Maar wat boeit het als ze in derdewereld landen met kralen blijven betalen? Het is niet zo dat de hele wereld in één keer over moet om het tot een succes te maken.
Acceptatie van crypto zal sowieso bij internet (webshops) beginnen. Wat nu superkleinschalig al het geval is. In westerse landen kan dat natuurlijk sneller gaan, hier is men het al gewend (hoeveel gebeurd hier nu nog contant? ik zie iedereen onder de 60 jaar oud al online en contactloos/pin betalen).

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ///Joost » 22 nov 2018, 10:05

Niels schreef: 22 nov 2018, 09:57
///Joost schreef: 21 nov 2018, 12:53 Absoluut is het gokken. Maar persoonlijk vertrouw ik op de techniek die erachter zit. Dat is mijn fundering en argumentatie voor mijn investering. Ik zit niet in crypto om perse elk jaar een x percentage winst te maken. Dan is dit inderdaad het verkeerde beleggingsproduct. Over 5 jaar hoop ik wel groene cijfers te zien. Zo niet, dan zal ik de eerste zijn die het een mislukking noemt.
Prima, ik sta er ook wel zo in behalve dat je nu investeert in een crypto waarvan je niet weet hoe die er voor staat over 5 jaar..... Lang niet alles heeft toekomst zeg maar, dus hoe maak je onderscheid. Moeilijk hoor.
Voor mij persoonlijk betekent dat spreiding over 5-6 coins met minimaal 30% BTC en bij de top 10 munten blijven (met een uitschieter in small cap). Tevens handelen in sat en niet in fiat waarde, en elke dag crypto nieuws lezen zodat je weet welke munten veel aandacht krijgen. Dat is in het huidige klimaat nog direct gerelateerd aan de koersen.

Robin
Berichten: 51343
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Robin » 22 nov 2018, 10:26

Dan heb ik je verkeerd begrepen Tom, en idd blockchain zal doorgang vinden en overal geimplementeerd worden, met al z'n voordelen, geen geintje.

Maar toen 't over goud ging dacht ik, ik moet even ingrijpen, want 'stel dat goud opeens niks waard is' en 'waarom is goud eigenlijk zoveel waard, want 't is maar xxx', toen leek 't also goud de boosdoener tov het dalen van cryptocurrency is, de aartsvijand:)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Dennis Cavallino » 22 nov 2018, 22:19

Laat je niet foppen door neo in de titel, daarmee bedoelen ze in dit geval gewoon nieuw mee, maar dit artikel is wel interessant in de discussie over 'waarde van geld' en het einde van het huidige bankwezen, die daarom allemaal flink in de nieuwe online apps investeren zonder alle oneerlijke fees. Online bankieren is in NL waarschijnlijk groter dan elders, dus voor ons al vrij normaal, maar we doen dat bijna allemaal nog bij een normale bank. Dat gaat dus veranderen. Straks is bankieren echt niets meer of minder dan een app.
https://www.nytimes.com/2018/11/20/tech ... banks.html

En om dit te realiseren gebruiken de banken en start-ups met name blockchain technologie.
https://medium.com/universablockchain/b ... 84f2f9c475

Afbeelding
Dit toont aan dat mensen het verschil tussen blockchain en coins soms niet goed kunnen inschatten. Want ik hoor iedereen nog altijd praten over "ik kan geen brood kopen met mijn bitcoin". Nee, maar straks loopt jouw irisscan-betaaltransactie wel via blockchain. Ik zie 'crypto' nog altijd niet als een betaalmiddel, maar als iets dat op de achtergrond zorgt voor zekere transacties. Bijvoorbeeld bij banken dus, zonder giga kantoren en miljarden medewerkers en overheadkosten... of in de logistiek. Blockchain gaat banen kosten. Blockchain is eigenlijk het robotiseren van onze processen en het laten verdwijnen van menselijke fouten. Blockchain zit allang verwerkt in systemen die wij nu nog niet zien. Cryptocoins zijn het rode doekje die de stier uit de tent lokt, terwijl achter de coulissen gewed wordt en met grotere 'stakes' wordt gespeeld.

Geloof mij maar. Dat de koersen nu zo kelderen komt echt niet door particulieren die lopen te kutten met hun coins. Dat doen de grotere partijen. Institutionele beleggers staan te popelen om groots mee te doen zodra de lichten op groen gaan. Maar dat is nu nog niet. Het komt vanzelf:
https://medium.com/altcoin-magazine/bak ... 08e15ce8b5

Maak je verder niet zo druk allemaal. :p

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Dennis Cavallino » 22 nov 2018, 22:41

Ik hoorde laatst een kerel bij BNR zeggen dat hij een soort Nederlandse cryptogoeroe was geweest (het was niet Patrick), maar intussen afscheid genomen had van het fenomeen blockchain. Volgens hem kon blockchain niets op de wereld oplossen, dat ook zonder blockchain kon worden opgelost. Daar moest ik hardop om lachen, maar de presentatoren geven zo'n persoon een platform en grijpen niet in. Ze hebben gewoon geen idee en geloven iedereen die maar een beetje als fucking expert overkomt. Net zoals dat je op 't journaal altijd 'geleerden' ziet voor hun fucking boekenkast. En na 10 jaar staan daar nog gewoon dezelfde boeken op de plank hoor. Ongelezen en wel.

Een voorbeeld van een no-nonsense transportbedrijf dat uitlegt hoe blockchain de logistiek verandert.
https://www.winnesota.com/blockchain

Mijn zus heeft net een paar zeecontainers naar Afrika laten verschepen. Hier in Rotterdam ging uiteraard iets verkeerd met het papierwerk, waardoor 1 container de boot had gemist en via een vrachtwagen naar de volgende stop te Antwerpen werd vervoerd, om daar alsnog ingeladen te worden. Met blockchain (eenmaal geïmplementeerd en gestandaardiseerd (zie linkje!) ben je van dat soort gezeik af. Daar waar men nu nog klaagt over "ja, maar blockchain kost zoveel rekenkracht en dus stroom" daar valt juist enorm veel onnodige energie te besparen. En als je puur kijkt naar wat er nu aan computerkracht nodig is om bijv. alle logistieke processen draaiende te houden, dan vraag ik mij af om mensen weleens verder kijken dan hun neus lang is.

Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Eric Z » 22 nov 2018, 22:53

https://xkcd.com/927/

Blockchain is niet doorslaggevend imo voor dat transport verhaal.
Fatsoenlijke samenwerking tussen partijen wel.

Als bij de blockchain variant 1 partij iets niet doorgeeft kan het door de rest ook niet gevalideerd worden. Dus gaat er ergens in de administratie iets mis maakt dat imo niet uit of dat op papier of in de blockchain is.

Tom
Berichten: 21719
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Tom » 22 nov 2018, 22:57

https://nos.nl/l/2260381
Artikeltje (gaat niet over blockchain, wel over transitie naar digitaal betalen).

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3417
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Booooh » 22 nov 2018, 23:26

Q1 2019 wordt Instant Payments uitgerold, had al jaren zo moeten zijn, maar goed het begin is er ;) ...

https://www.betaalvereniging.nl/betalin ... -payments/

Robin
Berichten: 51343
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Robin » 23 nov 2018, 07:09

Dennis Cavallino schreef: 22 nov 2018, 22:41 Ik hoorde laatst een kerel bij BNR zeggen dat hij een soort Nederlandse cryptogoeroe was geweest (het was niet Patrick), maar intussen afscheid genomen had van het fenomeen blockchain. Volgens hem kon blockchain niets op de wereld oplossen, dat ook zonder blockchain kon worden opgelost.
A)Hoe is 't met Patrick?:)
B)Wereldarmoede en oorlogen dus ook niet? Maar 't gaat wel heel veel banen kosten begrijp ik.

Ongetwijfeld mooie 'techniek', we zullen zien....

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Robin Hartog » 23 nov 2018, 11:58

Robin schreef: 23 nov 2018, 07:09
Dennis Cavallino schreef: 22 nov 2018, 22:41 Ik hoorde laatst een kerel bij BNR zeggen dat hij een soort Nederlandse cryptogoeroe was geweest (het was niet Patrick), maar intussen afscheid genomen had van het fenomeen blockchain. Volgens hem kon blockchain niets op de wereld oplossen, dat ook zonder blockchain kon worden opgelost.
A)Hoe is 't met Patrick?:)
B)Wereldarmoede en oorlogen dus ook niet? Maar 't gaat wel heel veel banen kosten begrijp ik.

Ongetwijfeld mooie 'techniek', we zullen zien....
En ook weer heel veel banen opleveren. Non-argument dus.

Robin
Berichten: 51343
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Robin » 23 nov 2018, 12:26

Robin Hartog schreef: 23 nov 2018, 11:58
Robin schreef: 23 nov 2018, 07:09
Dennis Cavallino schreef: 22 nov 2018, 22:41 Ik hoorde laatst een kerel bij BNR zeggen dat hij een soort Nederlandse cryptogoeroe was geweest (het was niet Patrick), maar intussen afscheid genomen had van het fenomeen blockchain. Volgens hem kon blockchain niets op de wereld oplossen, dat ook zonder blockchain kon worden opgelost.
A)Hoe is 't met Patrick?:)
B)Wereldarmoede en oorlogen dus ook niet? Maar 't gaat wel heel veel banen kosten begrijp ik.

Ongetwijfeld mooie 'techniek', we zullen zien....
En ook weer heel veel banen opleveren. Non-argument dus.
Dennis riep dat zelf dat 't banen gaat kosten.
Zou het tegen elkaar opwegen? Kosten vs opleveren? De algehele automatisering op deze aardbol laat 'n beetje een ander beeld zien namelijk.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Knot » 23 nov 2018, 20:45

Keek voor de grap weer eens op de Delta app.. maar het is erger dan ik had gedacht... Er is van mijn inleg nog 7,7% over. Je zal er met 20k in gestapt zijn (of meer)… wat een drama, Eth, Ecc, Stratis… het blijft bij lambo's op google afbeeldingen :lollerdelol:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26691
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Martijn_bmw » 23 nov 2018, 20:48

Knot schreef: 23 nov 2018, 20:45 Keek voor de grap weer eens op de Delta app.. maar het is erger dan ik had gedacht... Er is van mijn inleg nog 7,7% over. Je zal er met 20k in gestapt zijn (of meer)… wat een drama, Eth, Ecc, Stratis… het blijft bij lambo's op google afbeeldingen :lollerdelol:
Hahaha herkaanbaar, bij mij ook nog maar 7% over.... :bag:
Gelukkig maar alleen voor het spelletje meegedaan en 100eur ingelegd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot], SlowCo en 126 gasten