Robin schreef: ↑19 nov 2018, 13:56
Een E46 M3 kan natuurlijk nooit 50 mille doen, mits er CSL op staat.
Iedereen zijn perspectief natuurlijk, maar geloof me ze worden inmiddels verkocht voor 50k.
Zoek een exemplaar met <30k kms, vind je niet voor onder de 60k en worden ook voor die bedragen verkocht (ook SMG).
Zoek een exemplaar met 80-100k, vragen ze ca. 30-38k voor
Zoek een exemplaar met 100-120k, vragen ze 25-30k voor
Een handgeschakeld exemplaar met historie in smetteloze staat met 40-50k kms gaat gewoon voor 40-60k. En ze zijn inderdaad heel zeldzaam met deze kms / prijs.
Niet alles zal verkocht worden en blijft staan (vragen mag altijd), maar geloof me de echt goede exemplaren wisselen wel voor dit soort bedragen van eigenaar.
Vind het ook niet zo vreemd. In mijn ogen is een E46 M3 een 'iconische auto', een echte M, fenomenale motor, geluid, rijervaring, ziet er nog steeds fantastisch uit, de (droom)auto uit mijn jonge jaren (ben nu 45). Wat maakt het uit of je 35-40-45 betaald als de auto je aanstaat? Ik doe hem volgend jaar niet weg, ben er zuinig op, rij er ca 4-5k per jaar mee...over 10 jaar schrijf ik iets af, of win ik wat. Lig er niet wakker van. Wat ik wel waardeer is dat ik een mooie exemplaar heb, en niet zo'n afgeleefd hok gedurende al die tijd. En de grap, netto kosten ze hetzelfde want bij wederverkoop vang je altijd een premium voor een nette, lage kms stand auto. Waarschijnlijk ook veel minder aan onderhoudskosten dan een 200k kms exemplaar. Het is daarmee een kwestie van budget...koop gewoon het beste exemplaar wat je kan vinden binnen je budget. I put my money where my mouth is.
Ik heb meerdere autos, en grappig genoeg vind ik een e46 M3 prijstechnisch een van de buitenkansen die er zijn. Welke andere auto komt in aanmerking als echte driverscar met 'iconische status'...? Een 991 997 begint ook pas bij 40k voor een redelijke en veel meer voor een mooie 997.2 4s of GTS met lage kms stand. Een 964...heeft veelal veel gelopen en wordt ook nog heel veel voor gevraagd.
Een CSL is een hele andere auto. Ik heb niet de illusie dat een verzamelaar die nooit met zijn CSL op het circuit is gereden zo dom is om zijn CSL voor 70k aan te bieden, die weet exact wat hij heeft. De exemplaren aan de onderkant van de markt, de kans is groot dat ze veel circuit kms hebben gezien. Good luck met zon exemplaar...maybe you are lucky, maybe you are not.
De tijd zal het wel leren. Ik gun iedereen overigens zijn eigen geluk en respecteer iedere andere invalshoek...immers het maakt ook uit aan welke kant je van het huis staat...sta je aan de achterkant en beschrijft hoe het er voor je uit ziet...klopt, echter de ander staat aan de voorkant en ziet heel wat anders...hetzelfde huis, 2 verschillende beelden, iedereen heeft gelijk.