dit plus nog 1

dit plus nog 1
Op een board radio heeft hij het vlak voor het incident er wel met z'n crew over gehad, is alleen niet uitgezonden op TV. Dus hij had het zelf al door. Zal nog eens kijken of ik dat fragment kan vinden.Tristan schreef: 14 nov 2018, 09:39 Overigens vind ik het wel slecht/jammer van de pitcrew dat men Max niet gewaarschuwd heeft dat Ocon eraan zat te komen. Ze hadden best tegen Max kunnen zeggen: Let op, het is Ocon. Hij heeft DRS en zal proberen je te 'un-lappen'. Geen haar op Max z'n hoofd had gedacht dat Ocon de move zou maken binnendoor. Wellicht als hij van de pits te horen had gekregen dat Ocon ging proberen te un-lappen, hij meer marge had gehouden.
Tuurlijk, maar dat is natuurlijk allemaal achteraf gezien. Van wat ik begrijp proberen ze minimaal te praten over de board radio ivm concentratie. Gezien de reacties van buitenaf had ook niemand verwacht dat Ocon het zou doen op deze wijze. Gezien het gesprek van Ocon met zijn team, had hij het plan al in zijn hoofd, maar zocht hij slechts bevestiging van FI, zodat hij een back up had, mocht het mis gaan. En zo geschiedde.Tristan schreef: 14 nov 2018, 09:39 Overigens vind ik het wel slecht/jammer van de pitcrew dat men Max niet gewaarschuwd heeft dat Ocon eraan zat te komen. Ze hadden best tegen Max kunnen zeggen: Let op, het is Ocon. Hij heeft DRS en zal proberen je te 'un-lappen'. Geen haar op Max z'n hoofd had gedacht dat Ocon de move zou maken binnendoor. Wellicht als hij van de pits te horen had gekregen dat Ocon ging proberen te un-lappen, hij meer marge had gehouden.
"duidelijk"daNpy schreef: 14 nov 2018, 11:08 Het is dus duidelijk dat Mercedes Ocon heeft gebruikt om WCC te worden. Ten koste van alles, terwijl ze met een 2e plaats ook WCC waren.
Om te kotsen zulke sportiviteit.
Ik heb nog geen verklaring voor de 6 seconden pit stop gezien?///Joost schreef: 14 nov 2018, 12:13"duidelijk"daNpy schreef: 14 nov 2018, 11:08 Het is dus duidelijk dat Mercedes Ocon heeft gebruikt om WCC te worden. Ten koste van alles, terwijl ze met een 2e plaats ook WCC waren.
Om te kotsen zulke sportiviteit.
Het is m.i. louter Ocon aan te rekenen. Hij stuurt en heeft de verantwoording genomen om er hard in te gaan. Hij had immers niets te verliezen. Het komt Mercedes goed uit, dat wel.
Mercedes heeft Ocon gebruikt om een poging te doen HAM te laten winnen. Period. Het inhalen van Max is volgens mij Mercedes niet aan te rekenen. Zoals je al zei waren ze met een tweede plek ook WCC.
Hij heeft wel contact gehad met de box, die hem zeiden dat hij kon unlappen...///Joost schreef: 14 nov 2018, 14:59Mercedes heeft Ocon gebruikt om een poging te doen HAM te laten winnen. Period. Het inhalen van Max is volgens mij Mercedes niet aan te rekenen. Zoals je al zei waren ze met een tweede plek ook WCC.
Was iets niet goed, maar ik weet ook niet meer watAlonso's eerste stop was trouwens (als enige weliswaar) langer. Waarom (ik heb de race niet live gezien)?
Als het goed is zit er aan het winnen ook nog een bonus van 250k vast los van de gereden puntenZed240 schreef: 14 nov 2018, 15:53 De kans voor Verstappen was zelfs behoorlijk groot om derde te worden indien hij eerste was geworden in Brazilië. Zonde inderdaad. Ook van het geld trouwens, volgens het wereldwijdeweb krijgt hij 50k usd per wk-punt. Het verschil van afgelopen weekend is dus gewoon even 350k $. Daar zou ik iemand ook een goede tik voor verkopen.![]()
Ik sta altijd open voor “samenzweringen”, maar deze zie ik (nog) niet. Bewijs of is het “lullen in de ruimte”?daNpy schreef: 14 nov 2018, 11:08 Het is dus duidelijk dat Mercedes Ocon heeft gebruikt om WCC te worden. Ten koste van alles, terwijl ze met een 2e plaats ook WCC waren.
Om te kotsen zulke sportiviteit.
+1.Arthur schreef: 14 nov 2018, 10:53 Wat die langere pitstop van Ocon betreft, die 6s, zodat hij achter Verstappen de baan op zou komen. Ik dacht juist niet dat dit was om Verstappen aan te vallen maar om juist Hamilton een 'tow' te geven voor een paar ronden. Maar toen bleek dat Hamilton toch niet echt kon aanhaken, en hij op de rechte stukken inliep op Verstappen, hij zelf een ander 'geniale' ingeving had...
Bijna unsafe release. Wel gezien tijdens de race.///Joost schreef: 14 nov 2018, 14:59Mercedes heeft Ocon gebruikt om een poging te doen HAM te laten winnen. Period. Het inhalen van Max is volgens mij Mercedes niet aan te rekenen. Zoals je al zei waren ze met een tweede plek ook WCC.
Alonso's eerste stop was trouwens (als enige weliswaar) langer. Waarom (ik heb de race niet live gezien)?
Had het team hier een verklaring voor die ze kunnen overleggen en onderbouwen? Zo niet, poging tot doodslag met voorbedachte radeErikS schreef: 15 nov 2018, 12:58+1.Arthur schreef: 14 nov 2018, 10:53 Wat die langere pitstop van Ocon betreft, die 6s, zodat hij achter Verstappen de baan op zou komen. Ik dacht juist niet dat dit was om Verstappen aan te vallen maar om juist Hamilton een 'tow' te geven voor een paar ronden. Maar toen bleek dat Hamilton toch niet echt kon aanhaken, en hij op de rechte stukken inliep op Verstappen, hij zelf een ander 'geniale' ingeving had...
Ocon stond stil in de pits zonder enige reden.
Gebruikers op dit forum: BartMS en 28 gasten