Het grote E46 M3 (occasion) draadje
- DarkDoc
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 29 sep 2017, 17:31
- Auto: BMW M3 cabrio
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Van een M3 moet je vooral genieten ...
En als je er eentje mag bezitten die een lage km stand heeft en goed onderhouden is en wordt, is het misschien ook nog een leuke belegging.
Maar dan moet je er nu wel eentje zien te vinden met bij voorkeur een km stand onder de 50dzd. En er natuurlijk geen dieselkilometrages mee gaan afleggen.
En als je er eentje mag bezitten die een lage km stand heeft en goed onderhouden is en wordt, is het misschien ook nog een leuke belegging.
Maar dan moet je er nu wel eentje zien te vinden met bij voorkeur een km stand onder de 50dzd. En er natuurlijk geen dieselkilometrages mee gaan afleggen.
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 13:07
- Locatie: houten
- Contacteer:
- RS-Ron
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ik kan echt een paar minuten genieten van het bekijken van een perfecte M3 E46. Desnoods op een stoeltje met een bak koffie................ maar na een paar minuten (koffie op) wil ik er uren mee rijden en veel funkilometers maken
Gr Ron
Gr Ron
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Dit soort auto's in deze staat moeten wel in beweging blijven. Maar veel meer dan 5k per jaar ermee rijden moet je niet doen, tenzij je afschrijven geen probleem vindt. Want dan kun je beter een, zoals zoveel het hier noemen, rijdersauto met meer dan een ton gelopen kopen voor in de 20k.
Prachtige auto Hagen111, veel fun km's gewenst met dit zeer frisse exemplaar.
Prachtige auto Hagen111, veel fun km's gewenst met dit zeer frisse exemplaar.
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
-
- Berichten: 51207
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Mooi kleur, net 18 inchers Hagen111, prachtig. Zijn dat de originele uitlaattips?
- romo
- Berichten: 26919
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Pracht kar idd, had er zelf ook eentje in TiAg, machtig mooi.
Remmen een zwak punt IMO.
Geniet er van !
Remmen een zwak punt IMO.
Geniet er van !
-
- Berichten: 2201
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ben ik nou de enige die vind dat het ding gedateerd is?? M2 Competition vind ik vele malen mooier en gaver. Heeft wel een ander prijskaartje natuurlijk.
-
- Berichten: 18513
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ja, je bent de enige.
Ik zou eerder 50k stuk slaan op die bij Thijs dan een M2. Misschien na een proefrit wel anders, laat ik dat voorop stellen.
Ik zou eerder 50k stuk slaan op die bij Thijs dan een M2. Misschien na een proefrit wel anders, laat ik dat voorop stellen.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26610
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Oh ik niet, vind de M3 e46 heel heel mooi maar zou met 50k in de tas toch liever een M2 halen.
- romo
- Berichten: 26919
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
^ ^nou dat ook weer niet direct. Dan toch liever een M2.
IMHO is een E46 M3 het minst aan tijdsinflatie onderhevig in vergelijking met alle andere BMW`s. En zeer cleane look nog steeds, zowel qua ex- als interieur.
Een M2 is wel een vergelijkbare opvolger, maar goed, dat scheelt ook weer >15 jaar
IMHO is een E46 M3 het minst aan tijdsinflatie onderhevig in vergelijking met alle andere BMW`s. En zeer cleane look nog steeds, zowel qua ex- als interieur.
Een M2 is wel een vergelijkbare opvolger, maar goed, dat scheelt ook weer >15 jaar
- Joy
- Berichten: 10771
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Natuurlijk is het een verouderde auto. We zijn alweer bijna 18 jaar verder sinds de introductie. Wat Rnd zegt of je voor 50 mille dan een E46 pakt, ik zou dat zelf ook niet doen ondanks dat ik er nu eigenaar van ben. Ik vind de auto zijn geld waard rond de 20-25 mille, maar daarboven begin je toch andere leuke auto's te zien die zeker niet onderdoen in rijplezier en bovendien een stukje moderner zijn of andere techniek zoals een MR/ RR layout aanbieden.
De E36 M3 heb ik van 136.000 naar nu 205.000 km gereden. Zonde van de waarde? Wellicht. Ik heb er wel 10 jaar herinneringen mee opgebouwd van roadtrips, vakantietrips 4.500 km, circuitdagen, een rondje om de kerk op een zonnige zomeravond of een verlaten wegennet op een natte WK-avond waar NL speelde en niemand toekeek hoe de M3 zijn bochtjes uitglibberde.
Dat zijn de emoties die ik uit een auto wil halen. Nu staat ie veel stil in de garage en dat vind ik heel zonde.
De E46 M3 heb ik een stuk minder lang en nog niet zo een diepe band mee, toch ook weer 30k mee gereden in 2,5 jaar tijd. Allemaal kilometers waar ik én anderen van genoten hebben.
En iemand anders heeft als hobby om ongerepte exemplaren te verzamelen en geniet oprecht van elk onderdeel dat er als nieuw uit blijft zien. Helemaal prima. Dat is dus voor iedere autoliefhebber anders. En voor dat soort mensen zijn die 50 mille M3's bedoeld, de anderen pakken die van 25 mille en weten dat ze nooit de waarde behalen van een 'pristine' exemplaar. In plaats daarvan hebben ze de herinneringen in de zak van alle momenten die ze in de auto hebben doorgebracht en de contacten die er gaandeweg door zijn ontstaan.
De E36 M3 heb ik van 136.000 naar nu 205.000 km gereden. Zonde van de waarde? Wellicht. Ik heb er wel 10 jaar herinneringen mee opgebouwd van roadtrips, vakantietrips 4.500 km, circuitdagen, een rondje om de kerk op een zonnige zomeravond of een verlaten wegennet op een natte WK-avond waar NL speelde en niemand toekeek hoe de M3 zijn bochtjes uitglibberde.
Dat zijn de emoties die ik uit een auto wil halen. Nu staat ie veel stil in de garage en dat vind ik heel zonde.
De E46 M3 heb ik een stuk minder lang en nog niet zo een diepe band mee, toch ook weer 30k mee gereden in 2,5 jaar tijd. Allemaal kilometers waar ik én anderen van genoten hebben.
En iemand anders heeft als hobby om ongerepte exemplaren te verzamelen en geniet oprecht van elk onderdeel dat er als nieuw uit blijft zien. Helemaal prima. Dat is dus voor iedere autoliefhebber anders. En voor dat soort mensen zijn die 50 mille M3's bedoeld, de anderen pakken die van 25 mille en weten dat ze nooit de waarde behalen van een 'pristine' exemplaar. In plaats daarvan hebben ze de herinneringen in de zak van alle momenten die ze in de auto hebben doorgebracht en de contacten die er gaandeweg door zijn ontstaan.
-
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
- Auto: M3 F80
- Contacteer:
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Dat heb ik nu een beetje met m'n 130, by far de beste auto die ik heb gereden en gehad heb. Maar nu 162k op de teller, in het voorjaar bij 170k verkopen dan krijg ik er nog goed wat voor terug maar langer doorrijden tot 180k of meer dan wordt de waarde wel minder...
-
- Berichten: 18513
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Die van 50k is wel 'n extreem voorbeeld van een competition uitvoering. Zou ik persoonlijk ook gewoon mee rijden. Afschrijving hoort er bij wat mij betreft.Joy schreef: ↑18 nov 2018, 19:00 Natuurlijk is het een verouderde auto. We zijn alweer bijna 18 jaar verder sinds de introductie. Wat Rnd zegt of je voor 50 mille dan een E46 pakt, ik zou dat zelf ook niet doen ondanks dat ik er nu eigenaar van ben. Ik vind de auto zijn geld waard rond de 20-25 mille, maar daarboven begin je toch andere leuke auto's te zien die zeker niet onderdoen in rijplezier en bovendien een stukje moderner zijn of andere techniek zoals een MR/ RR layout aanbieden.
De E36 M3 heb ik van 136.000 naar nu 205.000 km gereden. Zonde van de waarde? Wellicht. Ik heb er wel 10 jaar herinneringen mee opgebouwd van roadtrips, vakantietrips 4.500 km, circuitdagen, een rondje om de kerk op een zonnige zomeravond of een verlaten wegennet op een natte WK-avond waar NL speelde en niemand toekeek hoe de M3 zijn bochtjes uitglibberde.
Dat zijn de emoties die ik uit een auto wil halen. Nu staat ie veel stil in de garage en dat vind ik heel zonde.
De E46 M3 heb ik een stuk minder lang en nog niet zo een diepe band mee, toch ook weer 30k mee gereden in 2,5 jaar tijd. Allemaal kilometers waar ik én anderen van genoten hebben.
En iemand anders heeft als hobby om ongerepte exemplaren te verzamelen en geniet oprecht van elk onderdeel dat er als nieuw uit blijft zien. Helemaal prima. Dat is dus voor iedere autoliefhebber anders. En voor dat soort mensen zijn die 50 mille M3's bedoeld, de anderen pakken die van 25 mille en weten dat ze nooit de waarde behalen van een 'pristine' exemplaar. In plaats daarvan hebben ze de herinneringen in de zak van alle momenten die ze in de auto hebben doorgebracht en de contacten die er gaandeweg door zijn ontstaan.
Doe je de E36 al eens weg?
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Nou dat is vaak geen keuze natuurlijk. Want het verschil tussen pristine en goed gebruikte M3's wordt nu wel erg groot, dus het is natuurlijk ook een kwestie veelal van budget.
Heb de E39 M5 nu 5 jaar en van 33000 naar circa 38000km gereden. En met de andere M's rij ik dan ook weer een duizend km. Heel veel leuke herinneringen al aan al die auto's.
Volgende opmerkingen komen vaak een beetje over als afgunst als iemand weinig rijdt met z'n collectors item(s). -----> Dan is het meteen weer zonde, dan geniet men er niet van, dan trilt ie weer van ellende uit elkaar. <---- Nee, dat doen die exemplaren van 250k km vaak nou juist. Neem nou die groene cabrio, iemand was toch wezen kijken? Volgens sommige leuk ding, heb je nog 4k aan onderhoud uit te geven. Bleek dat ding zoals wel vaker van ellemde aan elkaar te hangen.
Mijn ervaring is juist met collector items van pak 'm beet 15-20 jaar oud met 30000-60000km er vaak of vaker bij de dealer is geweest dan een auto met 200000km. En in tegenstelling tot die flink gebruikte exemplaren wordt er vaak NIET op onderhoud bespaard daar het een 2e/3e/4e etc. auto is geweest van een liefhebber met dikke beurs.
En natuurlijk heb je auto's met 150000km die er TOP uit zien, maar dat is meer uitzondering dan regel, in tegenstelling tot de eerder genoemde collector items met 30000-60000km.
- RS-Ron
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Natuurlijk is budget een grote factor. Zonder meer. Ik kan mijn kilometers niet spreiden over meer dan twee auto’s.
Gr Ron
Gr Ron
-
- Berichten: 1495
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ik ben en blijf een E46 M3 lover. E92 M3 is leuk, maar komt niet in de buurt voor mij bij de E46 M3, zowel kwa looks, motor geluid, uitlaat geluid als beleving erin (toch weer de nodige kilos zwaarder ook, en lomper vind ik hem altijd ogen)....
Nee van alle M3 coupes (dus ook de M4 meegerekend) blijf ik toch echt altijd de E46 M3 kiezen... Liefst zelfs als CS (dan betaal je niet de belachelijke CSL prijs van tegenwoordig), en dan wat leuke mods erop en knallen maar
Nee van alle M3 coupes (dus ook de M4 meegerekend) blijf ik toch echt altijd de E46 M3 kiezen... Liefst zelfs als CS (dan betaal je niet de belachelijke CSL prijs van tegenwoordig), en dan wat leuke mods erop en knallen maar
-
- Berichten: 4281
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Carbon airbox..
BMW M3 e46 S54 Carbon Airbox, CSL http://link.marktplaats.nl/m1345787048? ... nt=app_ios
BMW M3 e46 S54 Carbon Airbox, CSL http://link.marktplaats.nl/m1345787048? ... nt=app_ios
-
- Berichten: 51207
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Een E46 M3 kan natuurlijk nooit 50 mille doen, mits er CSL op staat. Dat is die auto(nu nov 2018) niet waard, ja eentje met 500km erop misschien.
Wat Joy ook hierboven al zegt 25-30k max.
Maar daar ging 't niet om, terwijl budget -inderdaad, hoe-is-het-mogelijk-hè- toch vaak een klein puntje is:)
E46 M3 heb ik veel liever dan E9xM3, het was m'n eerste rwd 'super'car(voor mij)
De vormgeving is mooier dan mooi en de enige echt bijna tijdloze van allemaal by far.
Rijden: Ik denk dat dat me nu wel wat tegen zal vallen.
Herinner me de proefrit bij BMW NL nog goed, kracht onderin was er toen ook al niet lol. Maar mooie balans, LSD, besturing, sound:
Gewoonweg heerlijk!
Wat Joy ook hierboven al zegt 25-30k max.
Maar daar ging 't niet om, terwijl budget -inderdaad, hoe-is-het-mogelijk-hè- toch vaak een klein puntje is:)
E46 M3 heb ik veel liever dan E9xM3, het was m'n eerste rwd 'super'car(voor mij)
De vormgeving is mooier dan mooi en de enige echt bijna tijdloze van allemaal by far.
Rijden: Ik denk dat dat me nu wel wat tegen zal vallen.
Herinner me de proefrit bij BMW NL nog goed, kracht onderin was er toen ook al niet lol. Maar mooie balans, LSD, besturing, sound:
Gewoonweg heerlijk!
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Dan ken je de markt niet Robin
Heb zelf een Titaanzilveren M3 facelift 2004 handbak helemaal in eerste lak met 43000km, met toendertijd alle opties leverbaar. Kan ik morgen 60k voor krijgen, maar gaat niet weg. 2 Jaar geleden nog voor de helft te kopen.
-
- Berichten: 51207
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Die markt ken ik wel hoor.
Maar je zegt 't zelf, 2 jaar terug kostte hij de helft. Daar doel ik op. Blijft een oudere auto natuurlijk.
-
- Berichten: 51207
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Maarja 43000km is niet veel(erg weinig) en stel je rijdt er toch 10k per jaar mee? Wat doet dat met de waarde.
Je betaalde de hoofdprijs voor een 'bijna nieuwe' M3 E46, maar stel je rijdt er 6 jaar mee en er staat wél 'n 100k km op?
Prijsvastheid voor zo een auto lijkt mij neerzetten en naar kijken en erg weinig tot niet rijden(?)
Je betaalde de hoofdprijs voor een 'bijna nieuwe' M3 E46, maar stel je rijdt er 6 jaar mee en er staat wél 'n 100k km op?
Prijsvastheid voor zo een auto lijkt mij neerzetten en naar kijken en erg weinig tot niet rijden(?)
-
- Berichten: 51207
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Het hebben van een auto is prachtig, het rijden ermee waar het écht om draait.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ik heb de markt voornamelijk zien ontwikkelen naar een hoop dromers die idiote prijzen begonnen te vragen. Lukt misschien een paar keer, maar mijn inziens zitten de high mileage exemplaren tussen de 15 en 25K en de low mileage tussen 25-35K.
Ook die zelfverklaarde schaarste? Alsof ze allemaal opgekocht door een monopolist of in de shredder zijn gegaan. De auto van gisteren is de auto van vandaag is de auto van morgen.
Ook die zelfverklaarde schaarste? Alsof ze allemaal opgekocht door een monopolist of in de shredder zijn gegaan. De auto van gisteren is de auto van vandaag is de auto van morgen.
- Tristan
- Berichten: 13331
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ter info, CSL prijzen zijn langzaam aan het zakken en de eerste CSL's met lage km-standen (onder 70k km's) hebben zich al gemeld voor onder de 70k. In dat geval is 60k voor een non-CSL M3 te duur imho.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: SlowCo en 122 gasten