Renault Alpine A110
-
Onlinesitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Alpine A110 Pure Edition
De Lambodealer maakt nog eens omzet daar
-
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Alpine A110 Pure Edition
Wat scheelt zo'n Lambo in consumentenprijs DE/NL zonder/met BPM en CO2 taks?
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
- Contacteer:
Re: Alpine A110 Pure Edition
Ben er deze week achter gekomen dat die Alpine blauwe kleur 1.000euro duurder dan de ander andere kleuren. Wel beetje rip off; vooral omdat ze weten dat de meeste eigenaar deze iconische kleur kiezen en ze daar wat extra op kunnen verdienen (75% heeft deze kleur gekozen in Benelux). Maakt nu niet uit in dit geval, want blauw is niet gekozen. De optielijst van de A110 was zeer ok qua prijzen (ivm Porsche), maar de Alpine blauwe kleur voor 1.800euro en het opbergpakket voor 500euro (wat echt niets voorstelt) zijn wel overdreven! De grotere Brembo remmen van de Premiere Edition hadden wel standaard gemogen op de Pure en Legende vind ik...is nu optie van 1.000euro (niets onoverkomelijk natuurlijk, maar had wel standaard mogen zijn).
Voor de liefhebbers; hier kan je meer info vinden over de nieuwe Focal audio optie in de Legende en de Pure.
https://www.focal.com/en/automotive-par ... lpine-a110
Je hebt nu 3x audio optie’s, basic (enkel op de Pure), Lightweight Focal met 4 speakers (standaard op Legende en Premiere Edition) en de optie Premium Focal (met extra kleine subwoofer en kleine 4-kanaals versterker).
Voor de liefhebbers; hier kan je meer info vinden over de nieuwe Focal audio optie in de Legende en de Pure.
https://www.focal.com/en/automotive-par ... lpine-a110
Je hebt nu 3x audio optie’s, basic (enkel op de Pure), Lightweight Focal met 4 speakers (standaard op Legende en Premiere Edition) en de optie Premium Focal (met extra kleine subwoofer en kleine 4-kanaals versterker).
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
- Contacteer:
Re: Alpine A110 Pure Edition
Real life ervaring van een Engelse eigenaar met een A110 PE, die vroeger met een 981 Cayman S reed en ook met de 718 heeft test gereden...
https://www.pistonheads.com/gassing/top ... #seperator
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
- Contacteer:
Re: Alpine A110 Pure Edition
Klopt! Op het Alpine circuit evenement heb ik dit ook opgevangen. In 2020/2021 zou de lancering van de snellere, meer sportievere en duurdere (waarschijnlijk 15%) S versie met 300pk zijn. Lichter gewicht, meer vermogen, strakkere ophanging, 0-100 in 4sec, zelfde remmen als de performance remmen. Dat zouden de spec's zijn die nu ongeveer geweten zijn. Maar dat zien we dan wel...ze zitten nu al met een wachttijd van een jaar. Dus als die S echt komt is dat al levering 2022 als je die in 2021 besteld hebt.
Ze verzwegen alvast niet dat er een sneller S model zou komen. Is ook logisch, er komt altijd wel iets sneller, nieuwer en dus ook duurder. Al de potentiële eigenaars waar ik er daar mee over sprak zeiden dat ze niet op die S gingen wachten en gewoon de normale A110 nu gingen bestellen. Onder het idee van; er komt altijd wel iets nieuws en sneller en als je daarop telkens wacht...dan koop je uiteindelijk niets.
Veel autoliefhebbers zien de autotoekomst op gebied van wetgeving ook zeer somber in van wat nog gaat mogen en kunnen in de toekomst en hadden zoiets van; “We leven nu en willen nu er mee rijden zo lang het nog kan en mag”. Ik vond dat wel een goeie ingesteldheid
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 26 sep 2015, 21:53
Re: Alpine A110 Pure Edition
Daarnaast is een OV abonnement voor 3-4 jaar ook niet gratis en mogelijk gelijk aan de afschrijving. Zeker als de levertijd zolang is, zal die wellicht ook nog wel meevallen als je daarmee direct kunt rijden. De hoeveelheid opties is 'gelukkig' beperkt dus dat moet wederverkoop niet zo moeilijk maken lijkt mij.
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
- Contacteer:
Re: Alpine A110 Pure Edition
Testrit van 981 Cayman S eigenaar...
- Patrick.b
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 29 jul 2010, 20:42
Re: Alpine A110 Pure Edition
Kan een mod niet de titel van dit topic aan passen? Want dit is wel een hele creatieve benaming
Het is:
- Alpine A110 Première Édition
- Alpine A110 Pure
- Alpine A110 Légende
Oh en voor de liefhebbers:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 08&t=34780
Het is:
- Alpine A110 Première Édition
- Alpine A110 Pure
- Alpine A110 Légende
Oh en voor de liefhebbers:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 08&t=34780
-
- Berichten: 2719
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Alpine A110 Pure Edition
goeie binnenkomer
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
-
OnlineFabian
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Alpine A110 Pure Edition
Die van mijn collega zou vandaag gebouwd worden, krijgt hij net een belletje dat hij al gelost is. Volgende week ophalen dus, ben benieuwd!
- Downforce Hans
- Berichten: 12550
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
- Contacteer:
Re: Renault Alpine A110
Ik kwam dit tegen over de motor in de A110 en nieuwe Megane RS
-
OnlineLuco
- Berichten: 27897
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Alpine A110 Pure Edition
Natuurlijk welDownforce Hans schreef: ↑19 nov 2018, 13:16Als hij maar niet met de Franse-slag in elkaar gezet is dan.......
- Patrick.b
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 29 jul 2010, 20:42
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
- Contacteer:
Re: Alpine A110 Pure Edition
Voor de geïnteresseerde; ik heb iets meer info gekregen over de snellere S versie die er ook zit aan te komen. Qua specificatie's klopt het ongeveer (vermogen zou minstens 280pk zijn, dus waarschijnlijk 300). Qua beschikbaarheid is het lancering/bestellen in 2020 en dus leveringen van de eerste S exemplaren vanaf voorjaar/midden 2021. Maw waarschijnlijk iets sneller dan ik dachtFranzino schreef: ↑14 nov 2018, 22:17Klopt! Op het Alpine circuit evenement heb ik dit ook opgevangen. In 2020/2021 zou de lancering van de snellere, meer sportievere en duurdere (waarschijnlijk 15%) S versie met 300pk zijn. Lichter gewicht, meer vermogen, strakkere ophanging, 0-100 in 4sec, zelfde remmen als de performance remmen. Dat zouden de spec's zijn die nu ongeveer geweten zijn. Maar dat zien we dan wel...ze zitten nu al met een wachttijd van een jaar. Dus als die S echt komt is dat al levering 2022 als je die in 2021 besteld hebt.
- Patrick.b
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 29 jul 2010, 20:42
-
OnlineFabian
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Renault Alpine A110
Het is een Legende, uni wit. Super gaaf. Wel een XB, maar eindigt op F (dat weet ik nog). Hij is van de week al wezen kijken, hij haalt hem morgen op
-
OnlineFabian
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Renault Alpine A110
Plaatjes erbij.
- Bijlagen
-
- F03B2369-B038-4E14-9A6D-5D7E67949FE4.jpeg (161.52 KiB) 1801 keer bekeken
-
- 269531BE-B843-46B4-8ED7-13821FAA4360.jpeg (148.85 KiB) 1801 keer bekeken
-
- A1D1C61D-121C-4A32-B847-40553AF4E10E.jpeg (165.88 KiB) 1801 keer bekeken
-
- 2BEF4853-A1A3-41D0-8E8C-7D513427659C.jpeg (135.86 KiB) 1801 keer bekeken
- mrbbs
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- Contacteer:
Re: Renault Alpine A110
Niet verkeerd! Ik wil weten of de Sport versie ook een LSD krijgt straks.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Renault Alpine A110
Mooi!!
- FreudeamFahren
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
-
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45
Re: Renault Alpine A110
Gaaf hoor, de filmpjes zien er ook goed uit. Lijkt veel DF te geven. Dikke achterkant ook op de foto's hierboven!
- mrbbs
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- Contacteer:
Re: Renault Alpine A110
Ik heb verschillende mails verstuurd naar Alpine hieromtrent. Het excuus was telkens dat dit extra gewicht met zich zou meebrengen, extra complex zou zijn, en dan het torque vectoring systeem even goed zou zijn.
Naaaaah
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
- Contacteer:
Re: Renault Alpine A110
Van de mensen die al deftig met de Alpine op circuit gereden hebben heb ik geen klachten gehoord... De lotus Exige (zelfs de Cup) hadden ook geen LSD. in het Lotus verhaal vond ik dit wel interessant (tijdje met het idee gespeeld om een Exige V6 te kopen ikke).mrbbs schreef: ↑30 nov 2018, 11:24Ik heb verschillende mails verstuurd naar Alpine hieromtrent. Het excuus was telkens dat dit extra gewicht met zich zou meebrengen, extra complex zou zijn, en dan het torque vectoring systeem even goed zou zijn.
Naaaaah
I have heard and seen written several times by the lotus development engineers that they think they negatively affect handling for many situations (they can cause understeer).
I really don't think cost is the reason, they aren't that expensive. For example with the evora they were already taking the gear box apart to change the gear ratios. The other cost problem is that some lsd's need servicing and adds a potential expensive serviceable item on high mileage cars.
The new v6 cars (evora and exige) also come with a sort of e-diff system as part of the DPM. They say this gives most of the benefits of a LSD but not the understeer. The engineer that was at an event I was at was also asked about the full ZF ediff systems like the jag xkr/xfr use and he said they tried several of the systems and they weren't happy with the performance of systems given the added weight they carried.
From a personal point of view, unless you're trying to do donuts or get the car sideways drifting on purpose or repeated trying to get full power from tight corners I've never felt the need for an LSD.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 175 gasten